Na vypsání konkurzu není v podstatě nic špatného, právě naopak. Takto by se mělo postupovat po skončení každého funkčního období, jenže by s tím bylo tolik práce, že se k tomu nikdo ze zastupitelů (obecních, krajských, atd). neodváží. Přitom vyhlášení konkurzu nemusí nutně znamenat odvolání ředitele/ky. Ti mohou bez problémů obhájit a vyjít do dalších let s ještě silnějším mandátem. Potíž těchto konkurzů však je, že - v obecné rovině - probíhají sice v souladu s příslušnou vyhláškou, avšak kandidáti nedostávají shodné otázky, nejsou hodnoceni podle centrálně zadaných vnějších kritérií, atd. V komisích jsou často ve větším počtu zastoupeni politici a nikoliv odborníci, kteří vybírají vítěze podle svých laických znalostí + sympatií (pod tím si představte cokoliv). Zkrátka a dobře, vítěz je zpravidla určen již před začátkem konkurzu a ostatní účastníci fungují spíše coby komparzisti. Znám to z vlastní zkušenosti. Na druhou stranu to takto fungovalo vždy a komu se to nelíbí, ať se do konkurzů nezapojuje, neboť s adekvátním řešením dosud nikdo nepřišel a i kdyby, nedokázal by jej prosadit. Vítejte v ČR 21.století.
Dobrovolný spolek pedagogů noblesně se nazývající "Učitelská platforma" (pojmenování přitom plytké, neurčité a obsahově naprosto vyprázdněné) se opět přiživuje, jen aby se nějak zviditelnil... a to vše navzdory tomu, že nikdy nic kloudného nevymyslel a tím jen opakovaně prokázal svojí nedůležitost atedy i nepotřebnost.
Miroslav Vítek
Miroslav Vítek
právě teď
Verbove (vesnice) je součástí PRVNÍ obranné linie. Za ní jsou ještě další DVĚ - hlavní - linie obrany a mezi nimi Rusové budují, popř. vyztužují, další linie... Ukrajinci doposud překonali protitankový příkop před Verbové a obsadili pár zákopů jihozápadně od této vesnice = vše je součástí první obranné / Surovikinovy linie. Nyní Ukrajinci bojují jihozápadně od Verbove, popř. ve východní části samotného vesnice Verbove. Přeloženo pro snílky a fantasty, Ukrajinci se na jednom, velmi úzkém, úseku fronty snaží prolomit první obrannou linii, což se jim stále ještě 100% nepodařilo. Musí proto vrhnout do boje ještě další síly a teprve poté se může mluvit o průlomu první, nikoliv poslední, obranné linie. A než mě tu začnete verbálně kamenovat, tak si uvědomte, že pouze konstatuji fakta a to bez ohledu, zda se mi líbí či nikoliv. Nejhorší, co může člověk udělat, je podcenit protivníka a zároveň přecenit svoje vlastní síly.
Prý že překonali první linii obrany, to si děláte legraci, ne?! Vždyť ta linka označuje protitankový okop. Ano, ten na jednom místě překonala pěchota. To za příkopem jsou zákopy a v hloubi jsou pak ještě další opevnění, min. pole, atd. A to všechno je jen jedna linie. Takže jsme teprve na počátku. Chápu, že někdo chce vidět víc, ale nemělo by se přitom dezinformovat.
Co tam dělají lidi z tzv. neziskovek jako Mazancová?! Nic pořádně neumí a ničemu nerozumí. Můžete si s ní někdy zkusit popovídat. A to, že založí nějakou organizaci pro učitele, které dá vágní a přitom rádoby nóbl název, z ní ještě nedělá odborníka. Nejen proto je školství v čele s Bekem naprosto impotentním rezortem.
Podle programového prohlášení vlády měl být důraz kladen mj. na rozšiřování spolupráce v rámci V4 coby homogenního politického uskupení. Fiala a spol. však právě tento svůj údajný záměr od počátku záměrně torpédovali. Tvrzení pana ministra jsou proto jasnou desinformací nebo jen zkrátka lží, jak se říkávalo postaru.
Jaká diskriminace? Pravidla a nároky jsou přeci pro všechny stejné, ne?! Mě v Austrálii a Kanadě nechtěli uznat magisterský titul dokonce ani jako bakalářský; prostě na to mají svoje standardy. To samé platí pro užívání úředního jazyka. Člověk si zkrátka všechno musí zasloužit, odmakat a ne jen kňourat + nárokovat. A pokud někdo nechce, nebo se mu to nelíbí, tak může jít jinam.
Než začnou masivně rozšiřovat, ať se nejdříve podívají na strom života v ČR. Aby to nedopadlo jako svého času s mateřskými školami. A ano, jak tu psalo již mnoho lidí přede mnou, nepotřebujeme tolik gymnazistů. Tyto školy mají být jen pro užší část populace, ne pro polovinu. Odborné školství je pro stát v tuto chvíli mnohem důležitější. Jenže vysvětlete to úředníkům a kvazi-politikům, co si myslí, že všemu rozumí. Měli na to celé roky a neudělali (téměř) nic. Teď s křížkem po funuse.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hlavně že si stěžuje na růst počtu učitelů a zároveň zde vytváří ohromnou poptávku po dalších jazykářích. A kde je vůbec chce vzít, zejména pak pro 1.stupeň, kde je personální situace již nejméně deset let tristní. Do toho chce ještě zvedat laťku pro ZŠ, ale vždyť ta se neustále snižuje. Prostě učitelé těm dětem dají dobré známky, aby jim ředitelé, rodiče, kontroly a neziskovky dali pokoj. Přiznejme si, že desítky procent populace na to zkrátka nemají, ale on to chce vykázat alespoň tabulkově, muzikolog. A nutit druhý jazyk je nesmysl a to říkám jako učitel dvou světových jazyků. Všichni víme, jak to vypadá s druhým, ne-li prvním jazykem v praxi. Ten pán je mimo a neustále to potvrzuje. PS Děti/ lidi pořádně neumí ani česky, ale to ho zjevně netrápí.
1 odpověď