Dokud mentální inkluze nepokřivila školství, byly v každém typu školy děti na podobné úrovni. Jednou se dařilo, jednou méně. Známka vůbec není špatná ani stresující. To známka neumí. Špatná a stresující je pouze reakce okolí na známku. Rodiče s nereálnými představami způsobují, že se dítě zcela iracionálně začne bát obyčejného čísla. Takových rodičů mám ve škole spoustu. Dítě dostane pětku, tak mu všechno zakážou, dokud nebude mít jedničku. Ale to, že pro dítě s pětkou je obrovský úspěch posun na trojku, si nikdo z nich neuvědomí. Když dostaneš pětku, budeš sedět měsíc doma a učit se. To umí každý, kdo si pořídí dítě a hraje si na autoritu. Přitom by to šlo otočit. Když dostaneš jedničku, půjdeme o víkendu do ZOO. Jenže to bychom se museli snažit neúspěch dítěte pochopit. Daleko snazší je mentorovat a trestat.
Nereálné představy rodičů často zhoršují výsledky dětí. Dívka, která je spokojenou trojkařkou, jde psát písemku z češtiny s hrůzou, že pokud dostane trojku, rodiče jí zruší pronájem koně. Dítě dostane pětku a rodiče ho něčím potrestají do doby než dostane jedničku. To je nesmysl. Pro dítě, které látku ovládá na pět, je obrovským pokrokem trojka. Rodiče úplně zapomněli na pozitivní motivaci. Umějí zakázat mobil, televizi, počítač, ale neumějí v případě úspěchu navrhnout společnou návštěvu zoologické zahrady nebo něco podobného. Místo toho aby šlo dítě k testu s nadějí, že ho v případě úspěchu čeká něco pozitivního, jde k testu s hrůzou, že zase něco pokazí. To samozřejmě negativně ovlivní výsledek.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dobrý návod. Zákony, smlouvy a rozhodnutí soudu je třeba dodržovat pouze, hodí-li se nám to do krámu.