Proč si všichni myslí, že mobil ve škole znamená, že děti při hodině koukají do mobilu. Pokud jsem učitel, tak si to ohlídám. Pokud si to neumím ohlídat a mobil s dětmi využívat k výuce, je ten mobil pro děti lepší než já. Pokud mobil využívám k výuce, je to moje věc a pokud ho nevyužívám, je zkrátka v tašce. O přestávkách si dítě může požádat, že si chce třeba zatelefonovat nebo napsat rodičům. Zkoušíme ve škole vyhrazený prostor pro práci s mobilním telefonem o přestávce. Chceš manipulovat s telefonem, běž na vyhrazené místo. Chceš být jinde? Mobil k tomu nepatří. Ovšem my jsme pavilonová škola s obrovským areálem, kde mají děti spoustu možností, jak trávit čas bez mobilu. Nikoho netrestáme, nedáváme poznámky. Naše role je vychovávat a provázet děti v situacích, ve kterých si samy nevědí rady. Nejsme dozorci. Zakázat telefony umí každý.
Rakušan radí učitelům, jak o tom mají mluvit s dětmi? Vždyť neumí lidem vysvětlit ani své vlastní problémy. Navíc ten útok necílí na školy ale skrz destabilizaci škol na hospodářskou sféru. Rodiče odcházejí z práce, nechávají si děti doma a podobně. To je hlavním cílem těch mailů. To, že jsou součástí hybridní války, kterou Rusko už dlouho vyhrožuje Evropě, považuji za takřka jisté.
Myslím, že levnější by bylo postavit ke školám ostrahu. Pokud tam není nálož dnes, postavím tam policistu a mohu s jistotou říci, že tam nálož nebude ani zítra. Policistů, či městských strážníků je výrazně víc a pokud může stát policie před každou školou v poledne a ráno, asi by ji dokázala uhlídat přes noc. Druhý den bychom mohli v klidu ty hloupé maily smazat a normálně pokračovat ve výuce. Rodiče by nemuseli odcházet z práce a vyzvedávat si děti.
Děláme kauzu z něčeho, co může být docela obyčejným neštěstím. Mohla být do toho kluka tajně zakoukaná a celé prázdniny řešila, jak se jí bude před ostatními posmívat. Když na něco úporně myslíme, domníváme se, že to úplně stejně dělají ostatní. To osamělému dítěti za dva měsíce mohlo v hlavě narůst do obludných rozměrů. Je to stejné jako ve známém příběhu o sáňkách. Jdu si půjčit sáňky a hlavou se mi honí všemožné scénáře, ve kterých mi je soused odmítne půjčit. Nakonec ze mě vypadne jen věta, tak si ty svoje sáňky nech.
Základním problémem inkluze je, že sice přijímáme znevýhodněné děti do běžné třídy, ale stále jsme se neodnaučili i ty znevýhodněné posuzovat pouze podle prospěchu. My nevidíme, jaký je Pepíček člověk. My vidíme jen to, že má pětky. To dítě potřebuje zcela jistě léčení. Trest ovšem potřebujeme my.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nevzdám to. Když Emauzy, tak taky Betlémská kaple. Ta se opravdu povedla.