Holt nohu z plynu a nic - pořád to jede, tak dupnu levou a není tam spojka to už je na pováženou, chvilka zděšení - to už leží ta značka, pak začnu hledat čím teda zabrzdím, s úlevou najdu pedál - ten největší, zastavilo to uff, tak dám nohu z brzdy dolů... ťuk a ještě se mohl ten chudák co čekal na odbočení srazit s autem v protisměru. Vždycky když v tom jedu, mám hrůzu, že se mi tohle stane.
Přidám se k většině diskutujících - fakt nevím co na tom komu vadí. Podle mě se kamioňáci chovají většinou slušně, nevrhají se mi před auto, dají dost dlouho dopředu vědět, že budou předjíždět a pak předjedou a zařadí se. Jenom mačkám tlačítko tempomatu, brzdit nikdy nemusím.
Mám pocit, že celý problém vznikl v důsledku zavedení adaptivního tempomatu a automatického protikolizního nesmyslu, který auto přede mnou v pruhu pozná až tam skutečně je a pak musí prudce brzdit.
Když si představím, že se usadím v levém pruhu, nastavím 130 a začtu se do e-mailů, skutečně ve mě hodně hrkne, když moje auto začne prude brzdit a až vzhlédnu, uvidím pomalovanou zadní stěnu kamionu jak se blíží. Tihle pak asi svolávají všechny policajty a zákonodárce aby se jim to už nikdy nestalo.
"Jako úplně pohodovou vnímám situaci, kdy na víceproudé silnici zastaví před přechodem v pravém pruhu velké auto, přes které není chodec vidět, klidně kolem něj levým pruhem plnou rychlostí prosvištím a ještě se dívám, proč tam ten pitomec zastavuje."
Vraťte papíry. Fofrem.
jojo, dočtěte to do konce.
Za sebe můžu říct, že se ještě nepovažuji za seniora, ale řidičák mám už 35 let, takže se za volantem fakt cítím pevný v kramflecích. V té době kdy řidičské návyky vznikaly, chodci měli přednost, jestliže již vstoupili do vozovky, jinak ne. A takhle mi to i přes veškerou snahu přizpůsobit se novým nařízením funguje v hlavě - pokud se chodec pohybuje, naprosto přirozeně mu zastavím a nechám ho přejít a vždycky jsem to tak dělal, pokud je ale schovaný za jiným autem, nebo stojí na kraji, v mnoha případech si ho nevšimnu. Zastavit, když zastavilo druhé auto nedokážu pokaždé a spíše se v zájmu plynulosti snažím stojící auto objet. Zastavit před přechodem, když zastavila auta v protisměru mě ani nenapadne. Jako úplně pohodovou vnímám situaci, kdy na víceproudé silnici zastaví před přechodem v pravém pruhu velké auto, přes které není chodec vidět, klidně kolem něj levým pruhem plnou rychlostí prosvištím a ještě se dívám, proč tam ten pitomec zastavuje. Druhá dost nečitelná situace pro mě je, když zastaví před přechodem, který je hned před křižovatkou auto v odbočovacím pruhu, které bliká doleva - ten přece dává přednost protijedoucím a vůbec mě nenapadne, že by tam někde mohl být chodec - tím méně dítě za odpadkovým košem na mé pravé straně. O těchto svých slabostech vím a snažím se s nimi zatím neúspěšně bojovat. Upozorňuju všechny chodce a hlavně ty kteří jsou přesvědčeni, že pravidla sami přesně dodržují, že jezdím denně, po celé republice a v tisících kopií. Těch kteří mají přednost chodců na přechodu pod kůží již z autoškoly je a ještě dlouho bude menšina!
Já to nechápu, celá debata je o tom, kdo za to může! To je přeci jasné - oba - každý svým dílem. Důležité je to, že motorkář byl skoro mrtvý a bába mohla být taky mrtvá, kdyby ji lépe trefil. Myslím, že tohle by měla být zpráva, kterou soud předá lidu. Ne že v případě kdy oba porušili pravidla jednoho osvobodí a druhého potrestá a z celého procesu je jasné že rozhodnutí padlo spíše po hodu kostkou, než že by to bylo jasné. Nejvyšší soud už se tím nechtěl znovu zabývat, tak dal zapravdu tomu, kdo se nakonec ukázal jako silnější a vytrvalejší v právní tahanici.
Mám vyzkoušené na vlastní kůži: na křižovatce v zácpě začal couvat pickup, tažným zařízením poničil předek našeho auta - stalo se to v Brně, jeho ČSOB pojišťovna měla nejbližší pobočku v Pardubicích - vůbec nekomunikovali, zaplatili jen polovinu škody. Dost nechápu jak to může být povinné když není zajištěna kvalita.
Komu není jasné jak na to : Odkaz 1
Je to jednoduché dokud je přede mnou místo, jedu, chýlím se tam, kam chci jet, hlídám si abych do nikoho nenarazil, úvahy o přednosti a blinkry jsou nanic, protože všechno se děje velmi rychle.
Rozumní lidi se dycky domluví. Vyžadovat, aby mi někdo dal přednost je cesta je zničení auta.
Hehe někdo to musí zaplatit - 2 roky covidových prázdnin, kdy se navíc rozházelo spousta peněz na dluh. Když si půjčím u lichváře milion a pojedu do las Vegas, taky se budu mít týden báječně a pak to budu 10 let splácet a nebude mít celá rodina co žrát. A ještě jedna věc. Kdyby všichni smazali aplikace ze supermarketů a přestali poslouchat velkého bratra, který jim říká co mají kupovat a jak je to výhodné, nemusely ty ceny tolik narůst. Cenu tvoří spotřebitel tím, že kupuje i když se zdražilo. Pokud by supermarket zel prázdnotou, najednou by to šlo i bez zdražování. Vláda to neovlivní. Za zdražení si můžeme sami, protože jsme ovce. Je tu dráž než v Německu a v Itálii.
Čím lepší gumy, tím se cítím jistěji a jedu rychleji. Není tudíž rozdíl mezi celoročními a zimními stran brzdné dráhy ani bezpečnosti. Hranice použitelnosti v zimě leží někde mezi 5 a 6 mm vzorku, 4 mm je hrozně málo a i nejlepší zimní guma již klouže jako letní. Vyhazovat zimní gumu se 4 mm je mi hrozně líto, takže jezdím na celoročních, mám ale 2 sady - jednu na léto a druhou na zimu. Za letní považuji gumu s 5mm vzorku. Krásně to vychází- kupuji vždy jen 2 pneumatiky, dám je do zimní sady dozadu, druhé nejlepší dopředu a opět lepší dozadu a horší dopředu na léto. Větší opotřebení v létě znamená, že nikdy nemám gumu starší než 5 let.
Celé je to na hlavu postavené, protože policajti se neumějí chovat důstojně a asertivně. V okamžiku kdy mi začne říkat, že neumím parkovat, stává se z policajta Pepa odvedle, na kterého si můžu dovolit cokoli.
Já jsem ten, jehož zájmy policie chrání a když zaparkuju na Václaváku na přechodu, můžu být v nouzi a nemusím být schopen to v té chvíli uspokojivě vysvětlit.
Policajt mě může vyzvat abych něco udělal, nebo nedělal, může žádat vysvětlení a může mi sdělit, že jsem spáchal přestupek a že budu potrestán. Veškeré další řeči a hodnocení mé osoby si musí nechat nadoma nebo s kámošema na služebnu.
Měli by šetřit s buzerováním pro nic, ale když je omezeno něčí právo, mají zakročit rázně a nekompromisně. Pak budou mít respekt a nikdo se s nimi nebude handrkovat.
Přednosti přednosti přednosti - přednost nikdy nemám, jenom ji dávám, všimněte si, že takhle je to v zákonu napsané - z té defenzivní strany. A naše autoškoly stále učí žáky že mají přednost. 'Máš přednost' je sprosté slovo říká se 'on ti dává přednost'. A dokud nemám jistotu, že ten druhý o mě ví, tak tam nejedu. Značky a pravidla jsou pro zrychlení provozu a pak pro policajty když se něco stane.
Zácpa? Když s tím nemůžu nic dělat? Pustím si rádio a mám čas jen pro sebe! Pošlu SMS šéfovi, že nestihnu ranní poradu. Miluji zácpa! Každý šéf má frekvenci ve které to toleruje, většinou 1x za měsíc je v pohodě. Je to třeba pěstovat, citlivost k pozdním příchodům se dá u šéfů potlačit. Miluji zácpa!
Co je tohle za debaty? Nejrychleji potřebují jet ti co jedou 20 km každý den do práce po málo vytíženém úseku. Ti už teď jezdí 180, proti 130 jim to dá 2,5 minuty, takže to stihnou. Zvýšení na 150 ze 130 na úseku Praha - Brno poskytne 12 minut časové úspory. Na nejdelším souvislém dálničním úseku Plzeň-Ostrava je to 32 minut! Jeli jste někdy Ostrava-Plzeň? To je reálně na půl dne.
K čemu tedy 150? No abych se mohl projet a užíval si jak mi to frčí - do 185 km/h GPS (to je klidně 200 tachometrových) bez bodů jen za pokutu. A na co tedy vůbec nějaký rychlostní limit?!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Každý má v kapse mobil, který přesně ví kde je a o čem jsem začal zrovna uvažovat, že si koupím. Přitom mašina nepozná, že proti ní jede druhá po stejné koleji. To zní jakoby se někdo na něco vykašlal!
4 odpovědi