Konkrétně porušil tento předpis:
§ 4
Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích
Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,
A jak to víte?
Zamyšlení nebo únava neomlouvá to, že někoho zmrzačíte. Pokud si někdo není jistý, že se dokáže na jízdu soustředit nemá si sednout za volant natož se řítit plnou rychlostí v levém pruhu po dálnici.
Jediné co řidiče, který provede něco takového může omlouvat je nečekaná technická závada, která mu znemožní brzdit a zatáčet.
No vidíte a vy víte jestli neměl technickou závadu, nebo náhlý zdravotní problém?
Za nedodržení předpisů silničního provozu. Základní pravidlo je - nikoho neohrozit, to zjevně porušil. Pokud vám přijde moc obecné, tak třeba to, že má jet tak v takové vzdálenosti, aby stihl dobrzdit - pokud na to potřebuje kilometr, tak si má prostě nechat kilometr.
Pokud na to potřebuje kilometr tak jede v autě technicky nezpůsobilém a nemá na silnici co dělat. Jinak mi řekněte jak porušil předpisy a to konkrétně.
Pokud zaviní podobnou nehodu, tak si trest zaslouží v plné výši. Při řízení se asi zamyslet nesmí.
Dobrá, takže se vám pokazí auto, nepujde zabrzdit, vsadím se o co chcete, že 99% lidí bude v ten moment zmatkovat, nebo se vám přihodí nějaký náhlý zdravotní problém a způsobíte těžkou nehodu, taky budete křičet že si pujdete sednout? Pochybuji
Nevím, co řidič vzadu dělal, ale podle zničení aut se rozhodně nevěnoval provozu před sebou. A odstup 2 vteřin je pouze snová vize
Ano určitě se nevěnoval plně řízení, ale otázka je proč? Zdravotní problém, technická závada? Čuměl do mobilu, nebo dělal jiné věci co děat neměl? Já to nevím vy ano? Odstup 2 vteřin je u nás nerealizovatelný, protože když si udělám odstup tak mi tam do pár vteřin někdo vjede. Jinak mě docela štve jak mají všichni hned jasno přitom neví prakticky vůbec nic o okolnostech co k nehodě vedlo. Pokud se prokáže, že to bylo v důsledku úmyslného jednání ohrožující ostatní OK klidně vězení, ale bylo to tak? To je to o čem se tu bavím.
Protože za to jsou nedostatečné tresty. Kdyby se za podobné jednání posílalo natvrdo do lapáku a doživotní zákaz řízení, tak by se to vyčistilo.
A za co jsou nedostatečné tresty? Za jaké jednání? Za to, že jel 130 po dálnici? Za to, že je třeba psychicky nezpůsobilý řídit auto, nebo jen chvilková nepozornost z únavy, nebo se jen zamyslel v nevhodnou dobu? Nikde jsem se nedočetl proč se to stalo, tedy příčinu. Vynášíte soudy aniž by jste znal okolnosti, jen důsledek.
Musím říct, že všechna čest, jak jezdíte, kouknul jsem i na některá videa. Líbí se mi rally, ale pro mě je to jako pozorovatel. Myslím, že vaše auto plně připravené na jízdu asi není úplně to co vídáme na normálních silnicích. Když se nad tím zamýšlím, tak to je asi tak ten rozdíl co máte zažitý vy a co učili mě.
A ten polygon, mate pravdu. nechali nás na maximáiku do 80kmh, zkoušel jsem i 90kmh, ale na mé zkušenosti už to bylo dost. Představa, že jedu 160kmh je pro mě neuvěřitelná. Na druhou stranu jako spolujezdec bych si to rád vyzkoušel.
Pokud se přesunu k tomu brždění anebo přidání plynu, tak při nedotáčivém smyku lehce max brzdím a tam kam chci jet, tak koukám a zároveň s tím i točím volant. Elektronika co je dnes v autech hodně pomůže.
Pokud se jedná o přetáčivý smyk, tak jen pustím nohu s plynu a točím volantem tam kam chci jet a dnešní elektronika v autě zajistí zbytek.
Co si o tom myslíte? Dělám to správně, anebo alepoň dobře?
To co vás učí ve škole smyku není uplně špatně, ale v autě kde není elektronika to fungovat nebude, maximálně u zadokolky. A kolik jich dnes jezdí? Chápu že vás to učí takto, je to bezpečnější na učení, ABS a ESP je dnes ve všech v aspoň trochu novějších autech, bohužel nebo bohudík teď nevím, ale ne všude funguje stejně. Např.koncernové vozy VW dělají to, že auto tlačí do nedotáčivého smyku a přetáčivý stav lze jen těžko navodit tam je postup který zmiňujete docela vhodný. BMW, Volvo, Mercedes, Opel, PSA tam je ESP nastaveno o hodně lépe a krizové situace se dají zvládat vícero způsoby, defenzivně jako učili vás a agresivně jako jsem zvyklý já. Problém z elektronickými asistenty je ten, že pokud si neví rady tak se vypnou a klidně vás v tom nechají, tam už postupy které vás učili přestávají fungovat a vše začne být čistě na řidiči a jeho dovednostech.
Tak mě poučte a řekněte s kým se bavím. Já jsem rád za každý odborný názor. Kdo jste a co děláte? Jaké máte zkušenosti a znalosti za sebou?
Neberte to zle, ale pokud chcete na této úrovni, tak budu rád za radu profesionála. Bez ohledu na moje znalosti a zkušenosti z různých polygonů a škol smyků a zvládání nezvyklích situací, které absolvuji několik let za sebou v rámci školení řidíču pro zaměstnance ve firmě a i naše zákazníky.
Mám za sebou 15 let v závodní sedačce jak amatérských tak profi závodů jako řidič v rally, vrchy slalomy. K tomu 20 let jako mechanik soutěžních vozů kde jsem měl možnost si zařídit různé vozy jak fwd tak awd, v civilu pak i rwd. Na poligonu jsem se svezl párkrát taky a musím říct, že tam si vyzkoušet spoustu věcí nešlo, na rozdíl od uzavřené cesty při tréninku. Ano z rwd a awd se dá driftovat pořádně a smyk se v průběhu dobře řídí. U fwd je důležité jak se to auto do té zatáčky postaví na začátku, pak už ta možnost korekce je omezená a drift nevypadá tak efektivně jako v drift závodech, ale při troše dobré vůle to jde. U fwd je trochu nevýhoda, že pokud chci auto hodit do smyku a projet tak celou zatáčku tak hlavně na asfaltu či šotolině musím mít docela vysokou rychlost, mám na mysli rychlosti nad 80km/h, nejrychleji jsem letěl bokem z fwd něco kolem 160km/h a to vám na poligonu dle mích zkušeností nedovolí, na sněhu je to o hodně snažší, ale zase ta přilnavost.
Může mi někdo vysvětlit proč radí lidem jouda který o tom nemá ani šajnu?
Už z fotek posez za volantem na "Itala" volant mezi kolenama zarvaný do přístrojovky a sedačka u stropu a ve předu, jedině co je správně je držení.
A co se týká smyku a je jedno jaký vždy je lepší ho řešit plynem. Při nedotáčivém lehce srovnat kola a tzv. zatáčku provrkat, pokud jsem zkušenější klepnout za včas po brzdě což zvýší tlak na přední nápravu a kola se chytnou a auto přejde do přetáčivého smyku a ten už se kontroluje o dost lépe a zbytek zatáčky projet "dveřima na před". Vždy to chce trénink a s daným autem si to někde na bezpečném místě zkusit. Jinak se řeší situace na asfaltu jinak na šotolině a jinak na sněhu a ledu kde ta trakce je opravdu mizerná. Nejdůležitější je ale stejně tomu všemu předejít tím, že nejedu až příliš rychle když to neumím a před zatáčkou včas brzdit a jet správnou stopu, pokud tohle všechno dodržím tak mám 99% jistotu, že ke smyku ani nedojde a když ano tak vše dopadne dobře.
Drsnej motorkář, pokerovaný všude s mluvou kanadského dřevorubce vstoupí do restaurace a objedná si dětské hranolky s kečupem a k tomu light pivo bez pěny.
Jeden Australan, čeho by to mohla být tak měrná jednotka? Navrhněte.
Jednotka čeho? V Austrálii jsem nikdy nebyl a ani žádného Australana osobně neznám, ale v tomhle pořadu jsem ještě žádného "normálního" Australana neviděl. Všechno to byly nabubřelí a zakomplexovaní hlupáci.
Jednotka 1 Australan by tudíž mohla bít klidně základní jednotka hlouposti nebo nabubřelosti.
Řidič může na přechodu chodce omezit nikoli ohrozit a tomu musí přizpůsobit rychlost a způsob jízdy. TOLIK ZÁKON. Přechody používají i špatné vidlici a slysici senioři nebo holky z naší školky a s tím musí řidiči počítat
Zákon je jedna věc a realita druhá, tenhle alibistický přístup k věci vede tuto společnost do záhuby. Já také včera večer přehlédl chodce, naštěstí byl daleko a tak jsem ho ani neohrozil a ani neomezil. Bohužel se dnes všechno háže na řidiče a chodci se ze zodpovědnosti vyvlékají i přes to, že pokud dojde ke kontaktu chodec auto je chodec ten kdo to odskáče nejvíc, ale vubec se tak nechovají.
Jednou uděláte neúmyslně chybu a zničí vám to celý život. Úmyslně někoho zabijete a po pár letech jste venku a můžete v tom vesele pokračovat. Tohle je to co mě na této společnosti nehorázně štve. A přednost chodců na přechodech je ta největší blbost co kdo kdy vymyslel. Zrovna včera večer mě u přechodu oslinilo protijedoucí auto které prudce zabrzdilo aby pustilo chodce kterého jsem neviděl kvůli oslnění, špatnému osvětlení přechodu a tmavému oblečení chodce, řidič za mnou měl co dělat aby stihl zastavit, protože ho zřejmě také neviděl. Nejel jsem rychle cca 45km/h a spomaloval jsem. Ještě podotknu že jsme byly jediné 3 auta v okruhu 500m a chodec mohl klidně pár vteřin počkat a vklidu přejít aniž by musel někdo zastavovat či zpomalovat. A kvuli tomu že chodec se cítí být superhrdinou a skočí před auto jen proto, že má přednost a já ho přehlédl bych měl jít sedět? Já osobně když přecházím po přechodu i světelném, tak pokud si nejsem na 100% jistý, že mě řidič vidí a zastavuje tak tam nelezu. Nikdo nejsme neomylní a ne vždy je v našich silách i když chceme vyhovět zákonu a dobrým mravům
Zde je vidět, že vysoká škola neznamená vysokou inteligenci. Pán je hlupák a nechal se snadno napálit. Tele marketing a i podvody i na mě jednu dobu zkoušeli v hodně velkém měřítku cca 2-3 telefonáty denně a všechny jsem je posílal tam kam slunce nesvítí a když jsem se hodně nudil tak jsem si je vodil klidně i 1/2 hodiny, to pak byly pěkně vytočení. I dnes když mi takto občas někdo zavolá tak si ho vychutnám pokud mám čas.
To jsou takové ty romantické představy o volném chovu. Slepice sežerou cokoli, co najdou. Klidně i chcíplou myš. A to ve volném chovu fakt neuhlídáte. Nemluvím o různých broucích přenášejících parazity. A samostatnou kapitolou je to, že z kulinářského hlediska je nepropečené kuřecí prostě humus.
V tomhle s vámi musím souhlasit, ale zvíře které je 24h denně v kontaktu z výkaly a hluboká podestýlka tomu nijak nezabrání jen zmírní tak to šíření e-coli a podobných bakterií podporuje. Ta kráva která se volně pase na louce taky sežere kde co, ale neválí se ve vlastních hovnech a o to tady jde. To v čem to zvíře žije a čím se krmí jde v tom mase cítit a projeví se to i na kvalitě rozuměno struktuře masa. Nevím jak moc se dělají veterinární testy na odhalení nemocí parazitů a bakterií. A s tím humusem se přidávám, mě taky nechutná nepropečené kuře.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tihle řidiči jsou vlastně také takovými vrahy a pobyt v lapáku by to mohl každému takovému "řidiči" připomenout...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak až se vám za volantem stane třeba srdeční příhoda a někoho kvuli tomu zabijete tak vám to připomenu.