Ale o to nejde,víte kolik vedení ušetří? Kolik prodavaček propustí a ušetří, kolik vydělají na zákaznících, tak proč by za to ,že si vystačíte sama nemohli dát nějakou slevu? Víte kolik tisíc si pak ty nahoře rozdají do svých kapes? O to jde.....oni na nás vydělávají....
to je možná váš dojem. Ale problém poslední doby byl ty pokladny vůbec obsadit. Počet zaměstnanců se nesnižoval, naopak se ho snaží navýšit a lidi na pokladně prostě sedět nechtějí. Proto je takový boom těch samoobslužných pokladen. A upřímně, pokud vás to tak trápí, proč nenakupujete třeba u Rohlik.cz, tam vám to přivezou až domů, nemusíte nic. Tahat se s nákupem apod. A nikdo na vás vydělávat nebude. A ještě je to 100% český obchod, žádný zahraniční vlastník.
Nezlobte se ,nesouhlasím, nevím proč bych měla za někoho pracovat..není to o tom že to zvládne každý, ale o tom že supermarkety vydělávají na zákaznících a ještě chtějí aby se obsluhovali, pak nevidím důvod proč by nám nemohli dát slevu za to,že ušetří na prodavačce.....ušetří a rozdělí mezi sebe.....
ale vždyť za nikoho nepracujete, na té normální pokladně to musíte vyskládat a pak raketovou rychlostí zase uložit do košíku. Na samoobslužné pokladně, vás nikdo nehoní. Prostě si to v klidu namarkujete, zaplatíte, uložíte a jdete domů.
Dcera nedávno přinesla z vysoké školy od učitelky řešení příkladu pomocí AI. Dokazovalo, že řešení, které získá s přehledem žák ZŠ je špatně. AI rozebírala i proč. Jen řešení vyprodukované AI při zpětném dosazení do zadání jaksi nefungovalo. Někde něco chybělo, jinde přebývalo. Tak opatrně s AI.
AI si umí pěkně vymýšlet. Člověk nikdy nic nesmí přijmout nekriticky.
Na základní škole, dobře ví, který žák se dobře učí a který má s učením problémy. Kdysi na školách byli pedagogičtí poradci a ti potvrzovali přihlášky na střední školy s doporučením, jestli je žák studijní typ, nebo ne a podle toho byli žáci připuštěny ke zkouškám na další školy. Dnešní děti, i když se moc dobře neučí, chtějí mít střední školu potažmo Vš. Podle toho to vzdělání tak vypadá. Manuelně se nikomu pracovat nechce a o řemeslo zájem nikdo nemá. Na vině jsou z větší části rodiče, děti doma slýchávají, přece se nebudeš v životě dřít jako mi.
Upřímně a co když je dítě studijní typ, ale s učitelkou si nesedl. Já jsem v tomhle hrozně opatrná. Na základce jsme jako třídního měli starého prasáka co nás od sedmičky plácal po zadku. Ostatní holky se hihňaly, já mu vlepila facku. A asi si umíte představit, jak mě pak ve svých předmětech topil. Učil chemii, fyziku a biologii a uhrát trojku bylo tak tak. A na střední jsem pak z těhle předmětů neměla nikdy hůř než za 2. A naše výchovná poradkyně mě tenkrát radila, ať na ten gympl nechodím, když už teď má na vysvědčení trojku. Neexistuje žádný jednotný systém známkování, někteří učitelé jsou vyhořelí....Takže to jestli je žák opravdu studijní typ si nakonec musí říct on sám sobě. No a řemeslo? Když je problém, co se na těch školách učí, často jsou to promarněné 3 roky. Když vám řezník řekne, že po třech letech jen vytíral, tak proč tam chodit. A většina řemesel vyžaduje, aby ten dotyčný začal podnikat a na to je lepší mít maturitu. Třeba kamarádka chtěla být kadeřnice, má maturitu na obchodní akademii(tím pádem si sama dělá i účetnictví a vše okolo) a pak si udělala 3 měsíční kurz a dneska vlastní úspěšný salón. Jiný kamarád má gymnázium, ale dneska podniká v rekonstrukcích panelových bytů, naučil se obkládat tak, že obložil koupelnu nejedné české celebritě a českému milionáři. Ale je to o tom, že tyhle lidi byli studijní typy, jsou ochotní se pořád vzdělávat, zjišťovat novinky v oboru, pohlídat zaměstnance, rozumí předpisům. Přece není cíl, aby dítě odchodilo 3 roky učňák a pak stálo 20 let na jednom místě u pásu....
Tento komentář byl smazán uživatelem.
nikoliv, měli jsme v baráku paní, začalo to jednou monsterou pak přišel obří fikus, pak bedny s botama a oblečením a nakonec se tam nedalo skoro projít. Domluva s ní nebyla, ale když jí pak přišel papír od hasičů, že bude platit pokutu, tak ty věci najednou zmizely. A je klid. Takto jsem to myslela. A ti hasiči to řeší dnes a denně, proto nemají úplně pochopení. Ale jak říkám, když se vezme metr a bude tam průchod, řekněme 70 cm, pak tam ta židlička být může, třeba nějaká menší apod. Je potřeba ty předpisy prostudovat.
No já zase znám jednoho pána s Matfyzem, který měl ve škole celá léta úlevy v češtině…Po promoci dvakrát nastoupil na velmi dobře placené místo a dvakrát byl ve zkušební době zase propuštěn. Ani jeden zaměstnavatel mu nechtěl platit editora všech textů a mailů…když totiž nějakému váženému klientovi přijde mail z banky s několika hrubkami, tak je to fakt ostuda.
Dnes dělá na pozici, která úplně neodpovídá jeho vzdělání a ani představám, ale bohužel…
No nechápu, že by takový člověk měl pracovat s klientem. Také znám kluka z Matfyz, který nenapíše jedinou větu bez hrubky. Ale na matematické modely je machr. Takže pracuje s modely a než to jde k vedení, nebo k zákazníkovi, stejně to musí někdo dát do jejich šablony, tak při té příležitosti se to opraví. Mám kolem sebe několik takových lidí, většina jich pracuje v IT. V angličtině hrubky nedělají a tak většinu výstupů píšou anglicky. Ale tím, že ten člověk prošel tím systémem až na vysokou, tak ten problém může být jinde, než v jeho gramatice, pravděpodobně je to flákač, nebo je arogantní apod. To už škola nezařídí, ale dosáhl svého potenciálu a teď je na něm jak ho použije.
Otázka co nám z Ježíška zbyde, když si ho tak przníme. Světla a balkony svítí už od října a někde i celoročně, za okny jsem viděl už i stromečky (prý si ho lidé doma chtějí užít), v regále ozdoby sobů a louskáčků, koledy v angličtině, atd.. Čekám už jen krocany v troubě a punčochy nad krbem.
Vývoj nezastavíme, jako naši rodiče vzpomínají, jak jedli kubu, já budu jednou vzpomínat na tradice, které už také vymizeli, třeba zdobení stromku na Štědrý den a osvětlené domácnosti nejdřív na advent..
Když v Čechách ty tradice jsou velmi roztříštěné a často neuchopitelné. Zastaralé a nefunkční. Dneska už nikdo o štědrém dnu nechodí třást jabloní a nehází střevícem. Stejně jako moje prababička se rozčilovala, že tyhle novoty jako je bramborový salát se smaženým kaprem ona určitě jíst nebude. A dělala kapra s omáčkou a knedlíkem(říkala mu na černo). A stromeček se u nás vždy už za té prababičky zdobil během adventu cca týden před štědrým dnem. Chodil se pouštět jeden kapr a chodilo se na půlnoční. Dneska už víme, že kapr nepřežije a lidi jsou spíš nevěřící, takže co na půlnoční. A hlavně tu nedochází k nějaké vnitřní modernizaci těch svátků. Nemůžete celé svátky poslouchat Rybovu mši. Jo a punčochy jsme neměli nad krbem, ale u okna na Mikuláše(babička mě takovou pěknou ponožku pro Mikuláše ušila někdy v roce 1988).
no já si naopak myslím, že je dobře, že tyhle kontroly chodí. Oni zrovna senioři(ale i jiní) jsou schopní ty chodby zarvat bordelem, který by nejenom překážel, ale i dobře hořel a často to jsou vyloženě odpadky. A kdyby nebyla moc, jak to může družstvo nebo sdružení vlastníků vyhodit, byl by to průšvih. Začíná to jednou monsterou a fíkusem na schodech a končí to přepravkama se vším možným. Co jsou někteří schopní dávat na chodbu je fakt katastrofa. Takže někdy překáží jedna židlička, ale brání to jinak opravdu velkému nepořádku.
u nás sedátko na schodech prošlo, ale musí se zachovat průchod o nějaké velikosti(kterou už si nepamatuju). Ale nakonec se podařil i ten výtah, sice není evakuační, takže senioři by museli stejně po schodech, ale aspoň v běžném životě se dostanou domů zcela bez práce a další lavičku máme hned před domem. A je mezi seniory dost oblíbená a to je dobře. Oni mají přehled, kdo kam jde a dělá jim to radost a přitom jsou venku na vzduchu a sluníčku.
A když ta trojka bude vyjádřena slovy "může se snažit víc" - to jako pomůže ? Zapomínáte, že : "komu není shůry dáno..."
"Komu není shůry dáno..." tak má smysl takovému dítěti pořád opakovat, že je blbé a dávat mu pětky? Dosáhne takové dítě opravdu svého nejlepšího potenciálu? A bohužel v českých školách za "blbé" bývají označení i děti velmi nadané, které ale často jsou nadané pouze v části předmětů třeba matematika, ale v češtině jsou naopak podprůměrní. Ale pokud by se takový matematický talent rozvíjel a u češtiny mu dali úlevu, může takový člověk klidně vystudovat matfyz a holt, když bude psát odborný článek, tak bude muset projít jazykovou kontrolou. Mám takovou osobu ve svém okolí, střední školu šla nakonec studovat do Anglie, kde byli ochotní jí ty její hrubky odpustit, když dokáže, že je fakt dobrá. V ČR by ani neodmaturovala, dnes pracuje v NASA. Ale každý rodič nemá na to, dát dítě na základku nebo střední do zahraničí a hlavně pak takové talenty tu chybí, jsou tu jen demotivovaní průměrňákovi a podprůměrňákovi.
Ty, co na to měly, to motivovalo. Nikdy nebudou na jedničku všichni, ale takový je život.
není to tak, máme jedny z nejméně motivovaných žáků na světě. Děti se do školy netěší, nebaví je to tam. A světe div se, když tyhle ty úplně samé děti dáte do školy, do jiné země EU(spíše na západ od našich hranic), najednou se cosi změní a děti začne škola bavit, čím to tedy je? Proč Francouzští školáci chodí do školy rádi, proč Dánské děti chtějí chodit do školy i ve vyšších ročnících atd. A proč u českých děti motivace chodit do školy končí cca ve druhé třídě a pak už závisí jen na rodině, jestli dítě dokáže namotivovat, aby ve škole vydrželo a někam to dotáhlo. V ČR nezáleží na talentu, schopnostech a dovednostech, záleží jen na tom, jestli v tom systému dokážete přežít. A to je přece špatně. Čest školám(státním), které to mají jinak, ale těch je podle průzkumů asi 10%, ale co ten zbytek?
Výchovné hlavně vůbec nic neřeší, hlavně by měla být podpora rodin teď a tady. Pak ty ženy budou mít důchod dostačující, protože si budou mít z čeho platit penzijní, budou mít z čeho investovat a zajistit si vlastní bydlení. Takže hlavní chybu, kterou udělali, že smetli ze stolu návrh, aby se matky(či otcové) mohli dříve vracet do práce. Že není větší podpora zkrácených úvazků pro matky(či otce). Není jistota bydlení, neexistují jasná pravidla ohledně bydlení, tzn. že když někdo nemá vlastní byt a protlouká se po nájmech, tak je ta stabilita takové rodiny hrozně nízká. Protože nejlepší pomoc je, když si ti lidé pomohou sami. Krásně to bylo vidět, když někdy loni dala vláda rodinám s dětmi 5 000Kč, stálo to asi 8 miliard a výsledek je nula. Kdo počítá každou korunu, tak mu to nijak nepomohlo a kdo má situaci pod kontrolou, tak ho možná 5 tisíc potěšilo, ale bylo to tak všechno. Systémově k ničemu. A stejné je to s výchovným, pětistovka prostě nic neřeší. Důchodce s extrémně nízkým důchodem to obratem ruky vydá za bydlení nebo jídlo a senior, který má důchod v pohodě, tak toho to maximálně potěší, ale zase nic z toho.
Já tedy nevidím na tom, že je kámoška při těle a fláká se nic lepšího 😄
Přesně, paní z poradny vlastně štve to, že její kamarádka je spokojená. A tím, že je spokojená, je asi spokojený i manžel a děti a tím, že doma mají pohodu, tak to přirozeně všechno plyne jak má. Tazatelka hrozně tlačí na pilu, manžel otrávený až se rozvedli, děti otrávené....
Co to zase vymýšlíte za hovadiny? Malý žáček ve škole se vždy těšil na to, aby dostal na vysvědčení velkou jedničku. To je zase opatření kvůli určitým hloupým žákům, ale těm je to stejně jedno a dlouho do školy chodit nebudou. Sláva inkluzi.
a co ty děti co dostaly velkou dvojku? Nebo trojku, ty se taky těšily? A motivovalo je to většímu úsilí, nebo je to demotivovalo?
Zrušit, rozkopat, zničit vše, co fungovalo .A to pokud možno ve všech oborech, nejenom ve školství .Ti vládní odborníci na to mají ještě rok .A nezbude po nich ani kámen na kameni, ale jenom spálená země. A oni si budou mnout ruce, ať si to příští vláda vyžere.
Známky, ale dlouhodobě nefungují. Je třeba si uvědomit, že není jednotný systém známkování. Jedna učitelka dá dítěti za písanku velkou jedničku a druhá za stejnou písanku dá dítěti pětku. Takže ty známky pomalu ztrácí smysl. Pokud by byla jasně daná pravidla, tak řekněme, ale ony ty pravidla nejsou. Takže pak se stává, že děti z "lepších" škol, mají horší výsledky, než děti ze škol odpadových....Tak k čemu takové hodnocení je. Nehledě na to, že dítě když přinese trojku, tak co o tom rodič ví, co mu jde a co ne?
Ano měl by je pěkně poprosit,prosím seřadit a na můj povel start prosím pěkně začnete běžet.
vůbec to nechápete, pokud tam máte partu obézních puberťáků, kteří prostě nedělají žádný sport a vy jim řeknete, že mají začít běhat. Tak co získáte, partu naštvaných udýchaných puberťáků, kteří neuběhnou ani 400m, ničí si klouby a po 5 minutách jste ten tělák odstřelili. Nikdo už pak nic neudělá a budou tam naštvaně sedět na lavičcce a koukat na vás. A nebo jim třeba ukázat rehabilitační cvičení, aby je nebolely záda, ukázat jim základy jógy, nebo chůze, ukázat jak se mají hýbat apod. A i když bude půlka těláku výklad, tak vám pak o to víc odcvičí. Vlastní zkušenost a ještě se na ten tělák budou těšit.
Tělocvik je hlavně špatně pochopený a vedený. Tělák mě bavil až na vysoké. Mohla jsem si zvolit, co jsem chtěla a měli jsme i takové těláky, kde se představovaly nové sporty. Učitel by měl výuku pojmout jako co všechno se dá dělat, jaké jsou sporty, co k tomu je potřeba a třeba si to vyzkoušet. Třeba i hlasovat, nebo v rámci těláku ty děti někam vzít do fitka, nebo na parkourový trénink, dělat třeba rehabilitační cvičení apod. Prostě aby to těm dětem k něčemu bylo.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
A kolik zaplatíte za dovoz?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já neplatím za dovoz nic. Mají několik variant, aby jste za dovoz neplatili a já využívám jen ty okna zdarma. V životě jsem za dovoz nezaplatila ani korunu.