Jdu se udat, mám dvě děti, občas jsem je plácla přes ruku, když se třeba sápaly po něčem nebezpečném, po sporáku se kterým jsem nic moc udělat nemohla. Nebo dostaly přes plínku, protože….. možná to bylo párkrát co si pamatuju. Když jsem byla opravdu rozčilená, seběhla a vyběhla jsem schody do třetího patra. Tím jsem získala čas promyslet si co udělám a uklidnit se. Ale ano, plácla jsem své děti. Asi žádám trest smrti! Je mi jasné hlavně to, že děti se učí nápodobou. Dělají co vidí. Holčičky mají svá miminka a kluci opravují vše co jim přijede pod ruku. Posléze i dcera jezdila formuli 1 a syn dotáhl domů kočárek s panenkou, protože ta mladší ho odparkovala na hřišti a zapomněla na to. Takže klid, pohoda a dnes tvrdí, že měli dětství se spoustou legrace a smíchu. Své děti nechtějí. Byť jsou vzdělání, nemají pocit, že svět je v pořádku. Války, krize, ekonomický tlak, soused, který se cítí být chobotnicí a má na to právo, nebo riziko v pouhé přátelské otázce: “
Máš sourozence?
Ano, mám.
A ségru nebo bráchu
Nechci uvést, tato otázka je mi nepříjemná a generalizuje. Omezuješ právo na jejich sebeurčení.
Základ přátelství na celý život.
Moje plácnutí přes ruku či plínu je zlo, kterým jsem zničila jejich sebevědomí a v podstatě život…
A co takhle třeba žloutenka? Budou se tam rodiče střídat 24/7 a kdo se postará o robátko až se vrátí z nemocnice, když rodiče a celé okolí bude v infekčním pavilonu pro dospělé? Mě nenechali se synem ani když byl maličký. Neměli místo a upřednostnil kojící matku. Nevím jak jak to nese syn, asi si to nepamatuje, ale trauma mám já. Neustále se pohledy mění a něco se prosazuje. Něco se nutí, ale vždy jen z jednoho pohledu. Každá situace je jiná a každá by se měla řešit individuálně.
Celý tento článek a celá diskuze je jenom o tom, jak argumentovat svou zkušeností proti zkušenosti jiných. Takže zase jedna teta povídala. Podle mě má matka instinkt, pokud ho nemá musí hodně číst, ale s rozmyslem. Vývojová psychologie je pravděpodobně lepší než metody vycucané z prstu a zveřejněné v drahé barevné knize. Empirie je rovněž slovo do pranice. Takže ani sebelepší výzkum nepojme všechny děti. A je mnoho pravidel ze zkušeností, které se dnes odmítají, zejména těmi bez této tvrdé školy života ( výchova dětí). Ale nikdo nevidí dosahy, výsledky této změny. Opakovat se dá mnoho věcí, ale výchova je definitivní a na jedinci jen jeden pokus.
Super, děti neumí číst s porozuměním textu, rodiče nemají čas. V pohodě, přidáme lejstra a ta to vyřeší. Lidé myslete, máte vychovávat a vzdělávat, tohle je cesta k duševnímu mrzáctví. Nakombinujeme ….. neúspěch vykryjeme úspěchem. Komu to prospěje. Učitel je člověk a emočně ovlivnitelný, asi nebude výjimkou, že nervozita a více práce vykoná své. To je promyšlené? V čem? Pro mě, za mě ať děti nosí domů klidně kamínky nebo korálky. Podstatné je aby do školy chodily rády. Aby je učitelé uměli nadchnout pro předměty a nevyžadovala po nich nesmysly na úkor jejich zdravého rozvoje.
Jistě, stačilo by aby děti nemusely zvládnout všechny znaky abecedy x 4 (tiskací, psací, velké malé + čísla) za čtyři měsíce. Co by se stalo pokud by to trvalo rok? Prostě by si s písmeny hrály a nehleděl by se tolik na krasopis. Ten je už asi přežitek. Nikdo z nich nebude notář, kronikář či úředník, který ručně vypisuje doklady. Ale vzít jim možnost napsat vzkaz je děsná. To jsou úvahy jenž doslova poukazují, že je něco špatně v hlavách lidí, kteří vůbec připouští takové nápady. Technika zvládne naprosto vše, ale vývoj dětské psychiky jde mimo trendy. Komenský stojí před každou druhou školou, většinou zády k ní. Nedivím se, kdyby to bylo na něm, asi by i odešel!
Myslím, že tato úvaha je správná, ale odůvodnění není dostatečné. Žena, která je ve stresu a po celou dobu těhotenství plánuje jak to provede, nevšedně na autobus aby někam jela. Udělá to co plánovala. Jezdí sem i cizinci a odkládají nepotřebné. Beztrestně a zdarma. Pro mnohé pracovnice - určité profese, je to snížení nákladů, opět bez následků a zdarma. Dětí které jsou nechtěné to moc nezachrání. Vím o dítěti nalezeného v popelnici ani ne 100m od babyboxu.
Ale co dál? Začnou se dělat genetické testy aby se nemnožily děti nejasného původu? Opakovaně se to stalo i u dětí z dětského domova a tam se najde v dokladech dost informací. O těchto dětech neví nikdo nic.
Pokud je v pořádku, že děti vyhodí macecha z domu, že matka se sestrami šikanují tu nejmladší, tak mi vůbec neleží v hlavě, že princezny po letecké dovolené do dračí sluje si vybere CHLAPA, který ji pomůže a potom spolu vládnou až do smrti.
PS Do světa šel I hloupý Honza, asi bych těm nechtěla dosadit jméno své dcery
Všechny legitimovat, kdo má řidičák tak pokuta a body za omezení a všeobecné ohrožení. Kdo řidičák nemá tak pokuta a prospěšné práce. Výpočet je jednoduchý. Hodina blokace x počet aut blokovaných. Po celou dobu prací osvěta o chování se v silničním provozu + pravidelné testy. Neuděláš- další brigáda…
Nezlobte se, ale nemohu souhlasit. Mám děti a mnohém mě naučily. Dokonce pamatuji doby, kdy jsem byla šťastná za mekáč, protože tam mohlo jít dítě na WC, což Vám bez konzumace restaurace neumožnila. To co vidím dnes - to nepamatuju. Děti nemají mantinely a pokud se rozhodnou v restauraci proběhnout po stole a následně vyskočil z okna, což opakují celý večer, je to otrava. Pokud si matka sedne v restauraci s dítětem a postaví před něj tablet aby sama měla ruce volné na telefon. Stejně tak v MHD, kde dítě tablet nemá a tudíž z nudy okopává sedačku před sebou … to v pořádku není. To jsou moje zkušenosti a to jen maličká část. Už moje děti konstatují, že to co dovolují rodiče dětem dnes, jim by neprošlo. Mám ráda děti, chybí mi jejich přítomnost a bezprostrednost, ale rovněž si myslím, že mám právo jít na kávu tam, kde budu mít na to klid. Je jedno jestli s knihou nebo s někým. Stejně tak už nechci být politá kávou od číšníka, který zakopl o pacholátko. Děti nejsou lidmi druhé kategorie a mají svá práva. Jen si nejsem jistá zda do nich patří restaurace. Na druhé straně si jistá jsem jejich národem na pečující a milující rodiče, kteří zváží co je a co není v silách a možnostech dítěte. Tím je řečeno vše.
Chudinka malej, asi zatím nikdo nepochopil k čemu je ochranka. Asi nepřebírá jen poštu. A on nemá ani kamery kolem baráku, že to musí řešit policie? Každý normální by se zeptal ochranky nebo podíval na záznam z kamery. Nesnáším, když jsem za blbce a to i v případě jako je tento. Jak by chudák řešil problémy normálních lidí. Ubožátko
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jsem jiná generace, školní lavice se mě netýkají, ale týkají se mě zákazy, nařízení a pravidla.za covidu musely děti sedět na PC, mobilech tabletech a nikdo nepřemýšlel co to s dětmi udělá. Tohle jsme děti různými nařízeními, zákazy a omezováním ještě víc připoutaly k realitě pekla. Teď se nám hodí jim to vzít. Zase nařízení, zase omezení.
Včera jsem jela autem a slyšela co po dětech chceme. Jsem již spíše ve věku babičky než matky, ale stejně jsem dvě hodiny pátrala jak striktní zákaz obejít. Ostatně proč ne, v mém mládí bylo naprosto normální obejít vše nebo vymyslet cokoliv aby nařízení či zákaz zůstal ve vtipech tzv. O zlatou mříž.
Pokud existuje závislost na soc. Sítích - jak bude škola řešit absťáky, opravdu se budou děti lépe soustředit?
1 odpověď