Může mi někdo zaslat odkaz přímo na zákon kde je napsáno, že učitel smí zadávat domácí úkoly, či smí zasahovat do volného času dítěte? Případně na zákon který opravňuje pedagoga tyto úkoly hodnotit? Přeci jen pedagog může při výkonu své funkce dělat jen to, co mu zákon nařizuje, či povoluje (jako každý jiný "úředník"), narozdíl od běžného člověka, který může dělat vše co mu zákon nezakazuje. Zadávání domácích úkolů mi nevadí, ale jejich vymáhání a hodnocení ano, protože prostě nemá oporu v zákoně. Je to sice už pět let, ale s ředitelem jsme tento či podobný zákon nenašli a to jsme prošli i Chartu práv dětí a Evropskou úmluvu o právech děti, které dokonce garantují volný čas dětí a jeho trávení dle vlastní volby a nikdo krom rodičů (opatrovníků) nesmí do rozhodování o trávení volného času zasahovat. Ve zkratce, když se chce dítě učit a dělat úkoly, nemá mu v tom být bráněno stejně tak když chce jít ven s přáteli má se mu to umožnit. V jednom komentáři je zmíněný pekař co peče housky. Ty housky taky peče v zákonem vymezeném čase (pracovní době) a ne ve svém volném čase. I učitel učí jen ve své pracovní době.
Chápu, že hodně lidí se pozastaví nad plánovanými změnami, ale od chvíle co jsem viděla čítanku pro první třídu, kde nebylo jediné dítě z tradiční rodiny (jen děti v péči stejnopohlavních páru, v péči jen jednoho rodiče, z Klokánků a úžasný Hung z Vietnamu) mě v tomto směru nic nepřekvapí. Ale.... To nikomu nepřijde divné, že ministerstvo školství nedokáže donutit učitele učit podle nových pravidel? To už jsme to dopracovali tak daleko, že učitel je víc než jeho nadřízený orgán? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Tak to radši zvýšíme mzdy.. 🤔🤔🤔🤔🤣🤣🤣
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Konečně se k tématu ozval ombudsman a vysvětlil ten podstatný rozdíl mezi POUŽÍVAT a MÍT U SEBE!!! Prosím seznamte s tímto rozdílem všechny školy a školská zařízení protože ředitelé tyto dva pojmy často zaměňují. Děkuji.
1 odpověď