Pokud potřebujete zákon na každý prd, pak je mi vás líto. Na váš dotaz, popsáno zde: Odkaz 1
Jo to jsem četla. Vyjádření, které nepopudí ani jednu stranu, tzv. "Vlk se nažral a koza zůstala celá". Když jsem to četla poprvé, první co mě napadlo bylo: "Proč je to na platformě pro učitele, ne na stránkách MŠMT" (podezřelé). Následně v první části dokumentů jsou propagovány úkoly a jejich hodnocení. V druhé však nic z toho nedoporučují. Ale co mě pobavilo nejvíc, tak že se odkazují na různé paragrafy Školského zákona ale paragraf 1, který vymezuje platnost zákona jen na školy a školská zařízení, nezmiňují. A ano, jako každý uvědomělý a slušný občan ČR potřebuji na vše zákon.
No tak vy máte dost! Přesně tyhle vaše zcestné kraviny přivedly školství tam, kde je. Snížit laťku tak, aby každé tele dosáhlo přinejmenším na maturitu a chudáčky malé nepřetěžovat (a už vůbec ne domácími úkoly), aby měly čas na miliardu kroužků, jimiž je zahltili jejich drazí rodičové. A Charta práv dětí? No tak to už snad raději ani nekomentuji...
Odkaz na zákon na který jsem se dotazovala, nebo jen zcestné komentáře?
Milá autorko, domácí úkoly zásadně nepodepisuji. Jsem bývalá učitelka a nikdy jsem tuto obskurní praktiku nevyžadovala ani od svých žáků. Stejně tak odmítám podepisovat úkoly svých synů ve čtvrté třídě. Úkol je 1. nesmírně otravná záležitost pro žáka i pro rodiče 2. pokud přistoupíme na trapnou hru na úkoly, pak je to záležitost žáka a učitele. Předpokládám, že synové si úkoly plní sami a z vlastní iniciativy. Za to jsou také případně hodnoceni. Nebo má paní učitelka hodnotit, jak jsem já zkontrolovala Dú? Já jsem povolána, pokud dítě nahlásí problém. Pak pomáhám. Dítěti, ne učitelce. A považuji to za samozřejmost. Nemusím nic podepisovat. Podpis slouží ke stvrzení mnohem závažnějších záležitostí, než je banální domácí úkol.
U nás učitelka také vyžadovala podepisování domácích úkolů. Po tom co dítě dostalo poznámku za nepodepsané DÚ jsem se šla zeptat paní učitelky jak ovlivňuje můj podpis jejich vypracování. Řekla že nijak, zrušila poznámku a přestala podpisy rodičů vymáhat. Někdy se stačí jen ozvat.
Může mi někdo zaslat odkaz přímo na zákon kde je napsáno, že učitel smí zadávat domácí úkoly, či smí zasahovat do volného času dítěte? Případně na zákon který opravňuje pedagoga tyto úkoly hodnotit? Přeci jen pedagog může při výkonu své funkce dělat jen to, co mu zákon nařizuje, či povoluje (jako každý jiný "úředník"), narozdíl od běžného člověka, který může dělat vše co mu zákon nezakazuje. Zadávání domácích úkolů mi nevadí, ale jejich vymáhání a hodnocení ano, protože prostě nemá oporu v zákoně. Je to sice už pět let, ale s ředitelem jsme tento či podobný zákon nenašli a to jsme prošli i Chartu práv dětí a Evropskou úmluvu o právech děti, které dokonce garantují volný čas dětí a jeho trávení dle vlastní volby a nikdo krom rodičů (opatrovníků) nesmí do rozhodování o trávení volného času zasahovat. Ve zkratce, když se chce dítě učit a dělat úkoly, nemá mu v tom být bráněno stejně tak když chce jít ven s přáteli má se mu to umožnit. V jednom komentáři je zmíněný pekař co peče housky. Ty housky taky peče v zákonem vymezeném čase (pracovní době) a ne ve svém volném čase. I učitel učí jen ve své pracovní době.
Tak, co vlastně chcete? V první polovině svého příspěvku dáváte najevo, že Vám některé novinky připadají zumoc, ve druhé za ty změny kopete (nebo kopete do učitelů). O tom totiž vážně mnoho těch změn je. Zadejte si do vyhledavače RVP (rámcový vzdělávací program), a pak si jím listujte k tématu - klíčové kompetence a chuťovka jsou i průřezová témata. A vůbec, v předmětech najdete spousty slov o právech, ale nenašla jsem tam slovo povinnost. Nečtěte to ale před spaním, to si radši na uklidněnou pusťte nějaký horor.
RVP znám, a ano.. za mě školství potřebuje revitalizaci. Hlavně ve věci lepšího pochopení textů a kontextů. Celý můj příspěvek je totiž pouze o absurditě vedení našeho školství + obecné zhodnocení obsahu přidaných komentářů 😉
Chápu, že hodně lidí se pozastaví nad plánovanými změnami, ale od chvíle co jsem viděla čítanku pro první třídu, kde nebylo jediné dítě z tradiční rodiny (jen děti v péči stejnopohlavních páru, v péči jen jednoho rodiče, z Klokánků a úžasný Hung z Vietnamu) mě v tomto směru nic nepřekvapí. Ale.... To nikomu nepřijde divné, že ministerstvo školství nedokáže donutit učitele učit podle nových pravidel? To už jsme to dopracovali tak daleko, že učitel je víc než jeho nadřízený orgán? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Tak to radši zvýšíme mzdy.. 🤔🤔🤔🤔🤣🤣🤣
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Konečně se k tématu ozval ombudsman a vysvětlil ten podstatný rozdíl mezi POUŽÍVAT a MÍT U SEBE!!! Prosím seznamte s tímto rozdílem všechny školy a školská zařízení protože ředitelé tyto dva pojmy často zaměňují. Děkuji.
1 odpověď