Zajímavé úvahy, ale jenom teoretické. V praxi je to ale tak, že v každé zemi zlehka poznáte, co tam mají zálohováno a co ne krátkou procházkou po lese. U nás téměř v lese neuvidíte sklo, ale zato plastových lahví a plechovek hodně. Schválně se na to při procházkách v cizině zaměřte.
Opravdu to tak funguje.
V autobuse stála vzadu skupinka školáků jedoucích do Zlína do jazykové ZDŠ. Z okna se dívají na jedoucí lokálku. Povídám: "Děcka, dám vám příklad, chcete?" Děcka ochotně přikývly. Tak povídám: "Lokálka z Vizovic do Zlína ujede 10 kilometrů za půl hodiny. Jakou rychlostí jede?" Třeťáčci rychle uvažují: "Za půl hodiny 10 kilometrů? Tak to jede 20 kilometrů za hodinu!" Osmák Lukáš se mne zeptá: "Strýcu, kolik jsi říkal, že je "es"? " Povídám, děcka, říkal jsem "es"? "Ne". Lukáš: "Tak to nejde spočíst!"
Pěkně ho v té škole za 5 let doblbli...
Když před lety vznikala ve Zlíně Pošta bez hranic (převeze balíky na první poštu za hranicemi a žije z rozdílu proti nehorázně předraženým zahr. zásilkám České pošty), konstatoval jsem, že je to zajímavý podnikatelský záměr, který ale může Česká pošta zlehka pohřbít snížením svých cen. Pošta bez hranic dnes neskutečně prosperuje, a Český pošta živoří. Obdobně mohla zlehka včas konkurovat Zásilkovně atd. Neudělala to. Nechtělo to žádné know-how, pouze "opisovat" od konkurence.
Českou poštu její vedení vede do záhuby zcela záměrně. V podstatě tuneluje.
Všichni jsme zblblí z televizních detektivek! Tam se vrah buď musí přiznat, nebo se musí najít důkazy, že vraždil.
Soudní praxe je samozřejmě úplně jiná. Kramný se sice nepřiznal a důkazy proti němu nenašli (dokonce ani jakou smrtí oběti zemřely), ale zato se Kramný divně ksichtil a ještě měl i divné řeči! Takže je vinen, o tom žádná!
Akorát teď před zrcadlem trénuju kukuče a učím se radši držet hubu.
Jinak jsem jednou nohou v base. To dá rozum!
"nulové emise výfukových plynů" ???
Tohleto je hned v úvodu článku, a je jasné, že je to další ideologická agitka.
Doporučuji myslet hlavou a číst relevantní a pravdivé informace. Například zde: Odkaz 1
Nejsem proti elektromobilům. Ale s rozumem, se znalostí, jak je to doopravdy. A používat je tam, kde jsou přínosem.
V něčem s vámi souhlasím,ale elektroauta nejsou nápad jen EU,ale celého vyspělého světa a zejména největšího automobilového trhu světa v Číně.Jistě mají nevýhody,ale i výhody tak jako všechno a něco potřebuje vývoj.Může se to trochu pozdržet,ale realita je taková, že jednou prostě elektroauta nebo alternativní paliva budou.Pokud EU automobilky nechtějí usnout na vavřínech,tak se musí pustit do vývoje elektroaut, protože spalovací motory budou za pár desítek let smět prodávat maximálně rozvojové země či země které mají dostatek ropy.
Snad jen konzervativní Britský přístup dovede evropským ideologům nastavit zrcadlo. Odkaz 1
Kde jste vzal,že musí být vyrobeno 3x víc el.,aby bylo možné nabít baterii?Nabíjení baterie má ztráty,tak jako všechno a ztráty se pohybují kolem 10-30%.Účinnost elektromotoru je skvělá a to je největší výhoda elektroaut.
Na malém prostoru těžko podrobně rozebrat, tak zjednodušuji. Zkusme třeba nějaký odkaz: Odkaz 1
V principu jsem nikdy nebyl proti elektromobilům. Ekologický přínos ale nemají, tak proč je dotovat? Sám bych např. uvítal 4x4 pro lesáky, ať jezdí v lesích potichu a bez emisí. Odsuzuji ale ideologickou tupost Timmermanse vedoucí dlouhodobě akorát ke krachu masívní elektromobility. Šéfové automobilek přechod na elektro podporovali jen z důvodu, že trh byl již spalováky zasycen, takže výroba jela jenom pro přirozenou obnovu vozového parku. Přechod na elektro díky striktní legislativě jim zaručoval nové nesaturované trhy s násobnou kapacitou výroby. Jakmile se ale ukázalo, že budou nepřekonatelné problémy s potřebnou infrastrukturou a dalšími podmínkami, které státy nejsou schopny realizovat, šéfové teď lavinovitě od elektromobility odstupují nebo jsou vyhazování díky ztrátám. Evropě tak jenom vznikly hospodářské škody a snížená konkurenceschopnost. Kde např. jsou či budou nové elektrárny na krmení elektromobilů?! Vím jen o plánované výstavbě bloků určených k náhradě stávajících. Co nabíječky? Syn je architekt, navrhl činžovní dům s podzemními garážemi, tak tam logicky navrhl ke každému stání nabíječku. Zatrhli mu to hasiči. Požár prý trvá týdny, horší než LPG. Když nabíječky ne v novém, tak ve starém sotva. Tak kde tedy?!
Elektromobily ANO, ale jen tam, kde to má smysl a kde to jde. Toyota uvádí, že se to zastaví na 30% vozů, zbytek spalováky. Totální zákaz spalováků pouze poškodí Evropu.a ničemu nepomůže.
Jenže chápete, že k výrobě jednoho litru benzinu potřebujete skoro tolik elektřiny kolik spotřebuje průměrný elektromobil?Co je teda lepší,elektřinou vyrábět benzín a tím pohánět auta nebo rovnou pohánět auta elektřinou?To také znamená,že čím méně se bude rafinovat benzín,tak tím více elektřiny zůstane pro elektroauta.
Jenomže to je právě to "vyďobávání hrozinek", o kterém jsem psal. Srovnáváním nesrovnatelného. Do benzínu potřebnou elektřinu započtete, ale do "elektřiny, kterou spotřebuje průměrný elektromobil" ji již nezapočtete. Aby byla tato elektřina v akumulátoru, je jí potřeba vyrobit zhruba 3x víc. Výroba elektřiny, její distribuce a nabíjení do AKU nemají 100% účinnost. Takže když srovnávat, tak srovnatelné.
Jak je možné, že elektromobil produkuje víc uhlíku než nafťáky?
Je to na delší vysvětlování. Platí to pro energetický mix, který máme (procentuální zastoupení energetických zdrojů v síti). Většinově tedy spalování plynu a uhlí. Tepelná elektrárna má účinnost cca 50%. V rozvodné síti se ztratí cca 22%. Další ztráty jsou při nabíjení AKU. A ty váží cca 400 kg, které si elektromobil musí tahat sebou. Při každém rozjezdu si vemou patřičnou část energie. Rekuperace reálně uštří jen cca 4 až 5%. Vše podloženo výzkumem a výpočty. Takže emise akorát nejdou do atmosféry výfukem, ale komínem elektrárny. Častý "argument", že elektromotor má 3x vyšší účinnost než spalovák je jen vyďobáváním hrozinek z koláče. Musí se nutně započíst všechny emise a ztráty, než elektřina nabije akumulátor. Od spalování fosilních paliv v elektrárnách. A soláry moc nenabijí, bo většina aut jezdí ve dne a nabíjí v noci. A spolu s větřáky NUTNÉ potřebují tepelné elektrárny k dorovnání spotřeby v síti. Proto např. Němci k solárům a větřákům museli nutně zdvojnásobit přísun plynu (Nordstreem II.) a teď jsou bez něj namydlení. My bohužel s nimi. A protože si současně vypnuli atomky, elektromobilita je v troskách.
Ono o tu ekologii jde hlavně ve velkých městech, jelikož tam jsou spalovací motory problém.Hlavní důvod není tolik ekologie,ale snižování závislosti na ropě která není nekonečná a hlavně ropu nemáme a ani nikdy mít nebudeme.Elektřina se dá vyrobit různými způsoby a můžeme ji vyrobit sami a mimo města.Mimochodem i výroba benzínu stojí elektřinu a jeden litr benzínu spotřebuje cca 1,6 KWh el. a když si vezmete,že spotřeba elektromobilu je cca 15-25 KWh 100km,tak při spotřebě auta 10 L benzínu se současně spotřebuje i 16KWh elektřiny v rafinérkách.
Propočty jsou takové, že u nás produkují elektromobily víc uhlíku než nafťáky. Odkazuje se na Norsko (to má hlavně vodní elektrárny), ale Norsko dotuje elektromobilitu masívním vývozem ropy, takže jenom posouvá produkci uhlíku o dům dál. Zeměkouli je ovšem jedno, kde to do atmosféry pouštíme. Řešením je pouze jaderná energie a fúze (v nedohlednu). Vetřáky a soláry bez spalování plynu fungovat nemohou kvůli stabilitě sítě.
Božínku, pořád dokola o tom, že elektromobily jsou menší zátěží pro životní prostředí. Bez důkazů, jako mantra. Byly by, kdybychom pro ně nemuseli spalovat uhlí a plyn někde za městem. Dnes a ještě řadu let ale pro elektromobily budeme produkovat víc uhlíku, než produkují diesely. Zeměkoule dostává od elektromobilů pořádně zabrat!
Elektromobily jsou těžce neekologické a dají planetě Zemi obrovskou ránu. Každý článek, ve kterém autor "zapomene" zmínit, že výfuk elektromobilu je někde za městem a chrlí uhlík do atmosféry stejně jako diesel, je produktem zaslepeného ideologa, který propadal z fyziky. Ztráta času tyhlety nesmysly vůbec číst...
Úředníci jsou samozřejmě potřební, bez nich to nejde.
Článek je zavádějící - staví všechno do roviny Úředníci ANO či NE.
Ve skutečnosti jde ale právě o jejich počet.
Když se v listopadu 1989 cinkalo klíčema na náměstích, jedním z provolávaných hesel byla přebujelá administrativa. To byla ještě doba, kdy se každý úřední dopis psal na psacím stroji, spousta ruční práce. Dnes již většinou není potřeba ani CTRL+C --> CTRL+V, vše se automaticky tiskne z databází.
A úředníků je 2x víc než tenkrát !!!
O tom to celé je.
Bohužel o Velkém Maďarsku ani slovo. Přitom každý Maďar má mapu Velkého Maďarska i v autě - když jsem se ptal na cestu, ochotně mi ji na takové mapě ukázali. S maďarskými městy Poprad nebo Žilina, a s nejvyšším maďarským štítem - Gerlachovským. Pak jsem si tam takovou mapu taky koupil...
To Maďary sjednocuje, Orbán tím ovládá i opozici - od Putina má slíbené vrácení kusu Ukrajiny, a když se Putinovi zadaří - daruje Orbánovi i kus Slovenska.
Takovéto mapy už před rokem zveřejňovali zase v ruských novinách.
Maďaři se cítí podvedeni celým světem. Zatímco Němci jsou již znovu sjednoceni, Maďaři, s daleko menší vinou na světové válce, jsou pořád rozděleni na kusy.
Když jim svitne naděje, klidně opustí EU. Orbán i jeho opozice...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Není to tím, že ve skle se prakticky nic neprodává? Kromě alkoholu. A lahve od vína taky nejsou zálohované, takže ta vaše teorie kulhá, podle ní by v tom lese být měly.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
V lese lidé zahazují běžné pití, občerstvení na výletě. Takže flašky od whisky či vína tam neuvidíme. Na Ukrajině kdysi před válkou bývalo v lesích hodně skla, pivní láhve. Protože nebyly zálohované. Na Slovensku už se nezahazují plechovky, ani plastovky. Je tam dnes naprosto běžné, že u sběrného automatu stojí chlápek s obrovskými pytli se stovkami plechovek a plastovek. Z bezdomovců se tam stali ekologičtí operátoři, a je čisto. Opravdu to funguje.