já nechci spekulovat o tom co se stalo, protože to nevím a mohlo to být z tisíce příčin. Na videu mlha není, otázkou je, v kolika m se vynořili z oblačnosti. Neznám ani přístrojové vybavení letadla, některé může přistávat i za nulové viditelnosti. Navíc tato letadla mají varování před srážkou se zemí. Podle úhlu klesání to vypadá jako nepodařené přistání. Důvod nevím. Technická závada? Mimořádná událost na palubě? Neschopnost nebo chyba pilotů? Nevím. Přes Novinky my na chybu určitě nepřijdeme.
Souhlas,GPS nedrzi letadlo ve vzduchu a v oblacnosti nebyli. Urcite ma tohle letadlo zalohovane systemy tak si nemyslim ze by nemeli povedomi o vysce,rychlosti atd....zavada na rizeni...spadla jim rychlost jestli meli vysazene motory a presli do padu...vysetrovaci komise na to prijde.I kdyz jak tak sleduji tak vysetrovatelu je tu vic a maji ve vsem jasno.
Češi jsou národ práskačů a kolaborantů. Přitom ostudou není ten řidič co ještě nedávno pásl ovce,ale náš stát,který ač křižovatka Evropy nebyl schopen od roku 1989 zrekonstruovat všechny dálnice na čtyřproudé každým směrem.Penízky za mýto se však vesele vybírá........
Vy jste chytrá..klobouk dolů, tipuju Vaše IQ tak do 60 max.
ovššem jen, když budeme postivě pracovat a dělat na chytrých technologiích a nedělat jen montovnu...jak to bylo za Babiše. Takže škodič je tady babiš, v období hsp.stability nasekal bilion dluhu!
Základ pro montovnu Evropy jménem ČR vytvořila ODS, včetně rozprodání českých know how do zahraničí, co tam máte dále prosím ?
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Samozřejmě můžeme jen spekulovat. Faktem je, že letadla se mohou spolehlivě navigovat i bez GPS. Jenže FMS používá na prvním místě GPS. V případě rušení (jamming) GPS přejde na navigaci radiomajáky (DMS, VOR) a gyroskopy na palubě (IRS). Jenže když je podvržen GPS signál s falešnou informací o pozici (GPS spoofing), tak může FMS nabýt přesvědčení, že je někde úplně jinde. To může vést ke strážce s terénem. Samozřejmě má letadlo radiový výškoměr, ale je otázka, jestli by daná posádka zvládla situaci (aneb svéráz post-sovětského světa). Navíc je otázkou, v jakém režimu probíhalo přiblížení. Trochu pochybuji, že by ta cílová letiště měla ILS, který umožňuje přistát za nulové viditelnosti. To se dá snadno zjistit, ale nemám na to dnes čas. Pokud šlo o manuální přiblížení (VFR approach) v mlze, a byli jinde než čekali, tak ten GPS spoofing může být klíčovým momentem havárie.
Opakuji že je to pouze spekulace, více ukáže vyšetřování. Pokud tedy proběhne standardní vyšetřování proces, což v post-sovětském prostoru v dnešní politické situaci není samozřejmost.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na konecny manevr , kdyz jim to spadlo po kridle ma vliv GPS? )