Já se tedy v diskuzích nikdy nevyjadřuji, jen si je pročítám... Dnes ale udělám výjimku.
Poslední dobou jsem mile překvapená, že většina veřejnosti konečně otevírá oči a začíná si uvědomovat, že jejich miláčky za chvíli nebude mít kdo učit. (A to ani neví, že se to děje už dávno, kdy jejich děti učí asistenti bez vysoké školy.) Už tu nejsou jen nenávistné komentáře, jak jsme nenažraní. Ono totiž nejde o nás, kteří už učíme, a na takové finanční ohodnocení jsme už zvyklí. Tady jde primárně o mladé, kteří si teprve své povolání vybírají. Každý si v minulosti v diskuzích do učitelů kopnul, předháněli se tu, kdo učitele víc urazí, a teď se divíte, že se do toho povolání nikdo nehrne? Ono taky kdo by se chtěl nechat neustále urážet? Ve škole si na Vás může dovolit každý nevychovaný žák, páč má svá práva, pak na Vás vlítne jeho zploditel a nakonec posloucháte urážky od široké veřejnosti, jak nic neumíte a jen se válíte na prázdninách. Ale věřte mi, ty prázdniny jsou opravdu pro nás očistec. I já jsem své dceři zakázala jít učitelskou cestou. Celých pět let na VŠCHT mi chodila s nimi pomáhat, tu práci s dětmi milovala a ony milovaly ji. Ale tyhle urážky jí za to nestály. Dnes je v laborce, pár let po škole bere víc jak já a děkuje mi, že jsem jí to kdysi zakázala. Byla by dobrá učitelka, škoda...
Takže, asi budu mluvit za všechny učitele, hlavně ty budoucí, DĚKUJEME za všechny podporující pozitivní komentáře. Lépe se nám s tím učí, když víme, že většina z Vás za námi stojí. A těm budoucím učitelům ty peníze přejte. Ono při práci s dnešní mládeží není opravdu co závidět 😉
Já jsem učil až 15 dětí dva roky matematiku a fyziku a všechny se markantně zlepšily a staly se premianty tříd. Suploval jsem tak školu. Já myslím, že to není málo.
Výborně, zajisté jste skvělý adept na učitele. Fyzikářů je málo, tak směle do toho 😉. A za rok v běžné škole se s námi můžete podělit, kolik žáků v jedné třídě jste tu fyziku skutečně naučil. Troufám si říct, že jich 15 nebude. Budete tam mít totiž žáky (a potažmo jejich rodiče), které fyzika vůbec nezajímá, a inkludované žáky, kteří to učivo ani nedokážou pobrat. Ale rozhodně vám fandím, pokud zvládnete s takovým "materiálem" odučit alespoň celý školní rok se stejným nadšením a výsledkem, kterým se tu chlubíte 😄.
“Jejich prvořadým zájmem je zlepšení života celé rodiny: mít každý den večeři, peníze na svačiny a obědy pro děti do školy…”
Co to autor povídá za pohádky? Pro většinu z nich jsou prioritou cigarety a alkohol, rozhodně ne děti a s nimi spojená škola.
A pokud autor říká, že mezi nimi žil a tohle od nich slyšel, tak by mu měl někdo odtajnit jednu obrovskou pravdu: dokážou neskutečně přesvědčivě lhát!!!
Dost?😄 máma do me hustila, abych nikdy nešel na pajdak, stejne to ja budu hustit do mého syna...
Presne!!! Ja to svym detem vylozene zakazala, i kdyz dcera praci s detmi milovala a chodila se mnou va vejsce kazde zkouskove obdobi do skoly mi pomahat. Deti ji milovaly, rodice si mysleli, ze studuje pajdak a ptali se, kdy nastoupi jako ucitelka, pac k ni chteli dat sourozence mych deti. Bohuzel jsem je zklamala, kdyz zjistili, ze studuje VSCHT. Dnes uz par let pracuje a jeji prace si lidi vazi. O penezich ani nemluvim, ma po trech letech vic jak ja po 23 letech ve skolstvi🤣. Dneska vi a dekuje mi, ze jsem ji pajdak nedovolila. Takze asi tak nejak se prichazi o dobre pedagogy, kteri miluji deti a deti by milovaly je😉.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat fulltextový dotaz klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický okruh, hlavně pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností. Praxe je zde pak práce hlavně pro schopné a vnímavé učitele a odborníky v oboru. Také se zde nabízí otázka důležitosti, atraktivity, užitečnosti a nezbytnosti různých oborů pro naši společnost. Například je to právě čeština a literatura, o jejíž užitečnosti, nezbytnosti a prospěšnosti pro správné fungování moderní společnosti mám velké pochyby. Penzum je tam podle mě zcela zbytečně uměle nafouknuté. U maturit je to velmi přeplácané až se mi z toho kolikrát chce křičet. Je zbytečné to tady podrobněji rozebírat, každý stejně vidí tu svou jedinou pravdu. Ještěže má alespoň každý právo na tu svou. Za mě prozatím vše.🤕
No ze jooo!!! Vsechno si ty deti muzou najit. Tak sakra proc vsichni tolik vyvadeli, kdyz zavreli skoly v covidu? Vzdyt ty deti si to mohly doma v klidu vsechno najit a naucit 😂
21
Sledujících
0
Sleduje
21
Sledujících
0
Sleduje
Tak jak? Učíte z lásky a nebo pro peníze? V laborce chvíli po škole že má vaše dcera více než vy po mějakých min. 25 letech praxe? Nevěřím.
Já mám zase jinou zkušenost. Jední známí a další kamarádi ze sportovmího klubu kdysi coby strojní inženýři utekli z fabriky učit odborné předměty na SŠ. A libuji si, jsou spokojení. Prý finančne by na tom byli stejně, ale toho volného času co mají, ten je prý k nezaplacení. Odskočit si mezi výukou (taky někdy 2 až 3 volné hodiny) zařídit si soukromé věci by ve fabrice nemohli ani náhodou. Tam ráno za nimi se na 8 hodin uavře brána a hotovo. Říkají, že první 2 roky než si vypracovali přípravy a zaběhli se byla trochu honička. Nyní z toho prý ale krásně spokojeně vycházejí.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, dcera má opravdu víc než já. A k tomu dostala i náborový příspěvek a více benefitů než mají učitelé. Nvm, jakou školu studovali vaši kamarádi, ale VŠCHT je docela žádaná škola. Takže dělá práci, která je podle toho také ohodnocená.
Vaši známí po dvou letech z toho spokojeně ve školství žijí? Tak to asi budou ti, co tu pověst učitelům kazí. O nich právě píšu - děti učí ti, kteří nejsou z oboru, a pak to podle toho vypadá. Učím děti 1. - 5. třída a neumím si představit, že bych vytáhla po pěti letech šanon a učila tak jak před pěti lety. Vždyť ta výuka, technologie, možnosti, metody... už jsou úplně někde jinde!!! Takže pořád hledám nové a nové nápady, jak děti zaujmout a naučit. Přijďte se podívat. Ne na vaše známé, ale na vystudované pedagogy, kteří si tu práci vybrali, protože je práce s dětmi baví. A řeči o tom, že někteří učitelé jsou "jiní", si nechte. V každém povolání takové lidi najdete - bez výjimky.
A budu se opakovat - děkuji, že tu už převažují pozitivní názory. Vaše dva komentáře, případně dalších pár negativních později přidaných, už učitele nenaštvou. Takoví věčně nespokojení, zapšklí lidé byli, jsou a vždycky budou 😉 .
1 odpověď