Také nemám ráda přidávání -ová tam, kde není. Jde prakticky o změnu jména. Vyslovení jiného jména, než jaké ve skutečnosti je.
Dále nechápu stale častěji přidávání "se" k některým slovesům. Třeba, když si dívka zkouší oblečení a řekne "do toho se nevlezu". Hotový nesmysl, který tahá za uši. Buď "se nevejdu" nebo "nevlezu", ale sloveso "vlézt" není zvratné a nemělo by být k němu připojováno "se".
Nebo lidé říkají "přijdu o něco déle " . Nepřijde déle, ale "později". Déle může trvat cesta (úsek, činnost), ale příchod je "včas, později, pozdě", ale nikdy "déle". V angličtině také nezaměňujeme "long" za "late".
Alkoholikům a kuřákům vyšší zdravotní pojištění. Je s nimi v tomto sektoru pak více práce a nákladů. Každý by měl být zodpovědný za svůj způsob života. Když jde "nemocem naproti", tak ať počítá s nutnou péčí po letech. Zdravě žijící člověk za pozdější nemoc nemůže, kuřák a alkoholik si o ni koleduje. To je nezodpovědné. Tak ať platí vyšší pojištění.
Pomerančové granini, jako jediné z granini bez cukru, už taky má cukr a podíl ovoce se snížil ze 100% na 50% a cena vzrostla cca z 50Kč na 60kč. Z mého pohledu došlo ke znehodnocení a tím spíš mi za zvýšenou cenu nestojí. Nevím, jak to berou ostatní, ale snížit kvalitu a zároveň zvýšit cenu není dost dobrý marketingový tah. Není to nezbytné zboží.
Také se mi stalo, že syn onemocněl a první den jsem mu mohla vzit neodhlášený oběd domů. Bylo to nepoživatelné a smradlavé. Bylo z toho na zvracení. Ty školní jidelny jspu rok od roku horší. A to za nás si učitelé stěžovali, že děti nejezdí špenát, ale že by se mohl pít, jak byl vodnatý, to už nikdo neviděl. Zlatá léta. Teď je to čím dál horší s kvalitou pozravin v jídelnách a v kvalitě vaření. Tam byxh začala. A je jedno, jestli jde o hovězí guláš nebo čočku s vejcem. Nic z toho není poživatelné.
Moc hezký článek. Kéž by učitelé ve školách pochopili, že současný systém učení jazyků je neefektivní. Je třeba učit nějaké předměty v angličtině či případně v druhém cizím jazyce a pak se děti naučí mnohem víc. Učitelé by měli mít tedy aprobaci např. angličtina-dějepis a pak se během jedné hodiny naučí děti něco z angličtiny i dějepisu. Ano z každého méně, než je žádoucí, ale stejně požadované množství umí jen na test (a to ne každý) a pak velké procento zapomene. Učením dějepisu angličtinou budou znalosti sice menší zato dlouhodobé. Kromě toho by děti škola více bavila. Dnes jsou děti druhého stupně ze školy znechucení, protože jim nedává, co by měla, mnozí ztrácí motivaci k učení. Tím pádem je devátá třída jen prodlužováním této agónie. Na střední škole už je možné být dle výběru.
Menstruační kalíšek je možný, pokud máte přímo na toaletě umyvadlo. To není běžné ve starších bytech a v práci bebo ve škole s tím vůbec není možné počítat. Kalíšek se musí vylít a důkladně opláchnout a to asi neuděláte u umyvadla mezi ostatními s holým zadkem a mezitím si umažete prádlo, protože ve stoje bez ničeho - krev nezastavíte. Navíc, při zavádění kalíšku je třeba mít dojonale cisté ruce, takže kde a jak? Už mám dost propagace kalíšku, když nejsou běžně podmínky k jeho používání.
Stejné jako kupujte si elektroauta a přitom není infrastruktura a není dost elektřiny a trvá věky, nez nabijete. Měl by se používat mozek, než se něco vyplodí.
Ekologii provozovat, potažmo ekologicky se chovat, je možné za předpokladu, že na to stát má ekonomicky. To, že třídíme odpad také nese naklady v podobě vyroby a rozvozu vhodných nádob, svozů a zpracovávání tohoto odpadu. Ale to zvládáme. Elektrická auta jsou drahá a většina lidí si je nemůže dovolit. Leckdo si ani nemůže dovolit nové auto se spalovacím motorem (proto jdou na dračku ojetiny) a jak má koupit elektrické. Jsou drahé potraviny, energie, děti na studiích také nejsou levnou záležitostí. Kromě toho chybí infrastruktura a elektřiny také není dost na to, aby se všechna auta mohla vyměnit za elektro kus za kus. A jak budeme nabíjet? Na sídlišti všichni najednou? Kde?
Když jedete na dovolenou autem po vlastní ose na památky, které chcete vidět, nechcete trávit půl hodiny s dobíjením a to, když před vámi nikdo není. To moc času na dojetí do místa určení pak nemáte. Nemyslím na jedno místo, lehnout na pláž a pak domů, ale okruh po památkách. A proč zrovna elektrická auta? Proč se začíná v dopravě od prostředka. Jsou tu menší i větší dopravní prostředky. Nemělo by se začít na nějakém konci a pak postupovat? Hlavně žádné elektroauto není ekologické - maximálně při provozu, ale při výrobě a likvidaci je ještě méně ekologické než spalovací auto v celém svém životním cyklu. Když už jde o tu životnost, elektrické vydrží cca polovinu let než spalovací. Když si člověk spočítá cenu v poměru s životností a i pořizovací náklady jako takové, není reálné, aby si člověk dobrovolně (pokud nejde o rozmar a tučné konto) koupil elektroauto.
Pokud jde o uzeninu a sýry, jsou balené v ochranné atmosféře, aby vydržely. Maso koupené ve velkém (i v malém) musí být minimálně v mimrotenu. Jak ho chcete dopravit? Posadite ho nezabalene na sedačku auta vedle sebe nebo ho jen tak hodíte do kufru auta? Více balíčků pak i tak v něčem musíte dát do mrazáku.
Kanystr na prací gel by se asi hodil. Co si vzít na sprcháč, šampon a kondicioner, zvlášť, když každý z rodiny používá jiný?
Pytel na brambory , na rýži a kdo ví, na co ještě? Za prvé, kdo to unese (byť jen do auta a z auta), kam se to vejde do auta i domů? A v neposlední řadě - výplata je na měsíc ne na půl roku. Nejsou možné tak velké nákupy.
Pokud jde o praktičnost - ráno cestou do práce povezu plný kufr prázdných skleniček a večer cestou z práce (po 12hodinové směně) strávím další dvě hodiny (doma budu možná ve 22.00) plněním a vážením všech těch dovezenych skleniček, pytlů a kanystrů a pak čekat ve frontě na zaplacení. Doma se pak budu další dvě hodiny snažit celý nákup uložit, abych v předsíni nezakopavala o pytel brambor třeba měsíc, než ho sníme.
A ještě takový malý detail. Kolik je takových bezobalových obchodů? V našem městě ani jediný. Musely by na tento systém přejít nadnárodní společnosti, které svou cenovou a marketingovou politikou vytlačují z trhu malé obchodníky, kteří nemají šanci těm velkým konkurovat.
Úplně mi to v praxi nepřijde realizovatelné. Navíc s prací, dojížděním a péčí o děti a domácnost asi nemá člověk ani časovou ani mentální kapacitu toto realizovat.
V první řadě je brát v úvahu vrchol puberty, hlavně u kluků a přimět je dělat něco pro to, aby se dostali ma školu, aby ze sebe vydali maximum je nadlidský výkon, zvlášť, když, jak známo, druhý stupeň základní školy se dobře postará o ztrátu vnitřní motivace a vynucuje vnější motivaci, která nefunguje.
Naše školství neumí učit jazyky tak, aby se ho člověk skutečně naučil a ne jen na test. Učebnice jsou presycene milióny slovíček v každé lekci a v další lekci, která je ostatně na jiné téma, předchozí slovíčka využívané nejsou a děti je zapomenou. Což je samo o sobě neefektivní. Jazyk se ma hlavně využívat, aby se naučil. Proč se nějaké předměty neuci přímo v angličtině? I kdyby jen třeba vytvarka nebo pracovky. Nutí se to pubertální v 9. třídě a ti už na nějakou vytvarku vzhledem k věku kašlou. Kdyby ji měli okořeněnou nějakou teorií v angličtině, byla by prinosnejsi a zajímavější. A druhý jazyk? Děti si jí berou proto, že jim přijde slozita němčina a mě proto, že by jí chtěli. Mají ji jako nutné zlo, to menší zlo. Buď bych rozšířila angličtinu nebo bych nabízela všechny jazyky (němčinu, francouština, španělštinu). Ruštině nemá smysl. Nemá budoucnost z dnešního pohledu a pro mou generaci (kdy se jí musela učit povinně ) vzhledem k sametové revoluci, taky neměla. Zohlednil bych jazyky z pohledu světového obchodu, evropské unie a ruštiny zrušila. Slovem stejně ruskou invazi nezastavime.
A ve škole. Buď škola může nabídnout všechny 3 jazyky (Ne rustinu), nebo smůla, nabídne jen rozšířenou angličtinu . Ať se ředitelé snaží sehnat učitele všech jazyků. Proč má dítě trpět nucenou volbou do jazyka jen proto, že ředitel a zřizovatel nenabizi učitele. Chci provozovat školu, musím poskytnout vše nejlepší. Kdo chce, hledá zpusoby, kdo nechce, hledá důvody.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jedu z práce, po 12hodinové směně a v Kauflandu jsem nucena k samoobslužné pokladně, protože klasické jsou zavřené. Proč? Já jsem unavená z práce a nechci si ještě hrát na pokladní. Právě ty méně exponované časy jsou časy, kdy jsou lidé unavení z práce. Testovala bych v plném provozu a pravě i pro obchod by to přineslo relevantní výsledky.