Možná byste se divili, jak ta zdravá většina žáků dovede narušovat výuku. Nesmíte si představovat, že například žák s ADHD v hodině neustále šílí a ostatní tam sedí, jak přibití a bedlivě naslouchají paní učitelce. Mnohdy se ti naši zdraví miláčci promění v pěkná zvířátka, prostě se chovají úplně jinak než doma. V hodině vyrušují naprosto běžně, neustále vymýšlí nějaké lumpárny, mluví sprostě atd. Řekla bych, že si nemají, co vyčítat, ať to jsou zdravé, či jinak postižené děti. Naopak, někdy mě můj žák (jsem asistentka pedagoga) upozorňuje, že mu vadí hluk ve třídě. A jak mu mám vysvětlit, že se nepoužívají určitá slova, když děvčata v 7. třídě se neustále oslovují naprosto příšernými tituly. Laická veřejnost do toho vůbec nevidí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nechci se tady nikoho dotknout, zvláště ne rodičů, kteří mají slušně vychované děti a věnují se jim. Musím však znovu připomenout, že to, že musí děti dohánět učivo doma, není z toho důvodu, že by byly ve škole zanedbávány ze strany pedagogů a nedostalo se jim patřičné pozornosti. Výchova v mnohých rodinách je velmi benevolentní a rodiče se často s dětmi ani nechtějí doma učit. Možná na to nemají dostatek času. Ale věřte, to že dítě např. ještě v 6. třídě špatně čte nebo neovládá násobilku, není vina jeho spolužáka s poruchou učení nebo chování. Určité věci se musí procvičovat i doma, to tak bylo vždycky a vždycky také bude. A kdo si myslí, že ne, nesmí se pak divit, že klesá úroveň znalostí dětí. Dítě není stroj, abychom ho poslali do školy, kde ho na programují a ono se nám vrátí chytré. Je to snadná výmluva, že za to může inkluze.