A hned o kousek dál je § 88, tak ještě ten si přečťete. Nesmíte si brát jen kousky podle toho, jak se vám to hodí.
Můžeme se bavit o problému zveřejnění nahrávky (respektive nemůžeme, protože tam se tolik v zákonu nevyznám a ani nevim, kdo a jak ji zveřejnil). Ale pořídit nahrávku v tomto případě bylo legální.
To je právě opět věc výkladu, protože učitelka by musela porušit nějaký zákon (a ještě s ohledem na to, že musí za něj být odsouzena/ne jen souzena - dokud není uznána vinnou) a také s tím, že jde o "zákonem" daný/uznaný zákaz/nařízení, ne školní/nebo řádem školy (tedy ředitelka jí nemůže zakázat to, co jí umožňuje zákon, a naopak, nemůže jí povolit to, co zákon zakazuje - i kdyby to v školním řádě měla 100x)(takže toto by platilo, podle paragrafu 88 jen v tom případě, pokud by porušila zákon)(ne jen nějaké nařízení školy/které pro ní není závazné, pokud nemá oporu v zákoně, co jí je zakázáno/nebo naopak nařízeno) - takže jinak: Na 88 se dá odvolat pokud by docházelo k jednání, které by tím bylo dokládáno/nebo odvraceno (ale pokud neporušila zákon/opakuji zákon/ne nařízení nějaké školy) tak se na to nejde odvolávat ...
(pokud ji budou soudit/a odsoudí - je to zcela jiná věc)(a v pořádku) ale pokud za to učitelka není souzena/odsouzena, a nic co by porušovalo zákon nedělala, tak se na 88 nejde odvolávat, a stále platí 84 - musela by totiž dělat něco nezákoného ...
(to je právě jako s tou MHD - to si pak takle můžu natáčet děti nebo slečny v MHD řkouc, že si zaznamenávám podle 88, zda náhodou nejednou načerno)(například)(je to naprosto stejná logika) Ale pokud učitelka neporušila zákon, nemůže být video bráněno tím, že vzniklo dle paragrafu 88, když na něm žádný zákon neporušuje (opakuji, pokud za to bude zákoně odsouzena, že jej porušila, je to něco jiného)(ale to se zatím nestalo)
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Samozřejmě, se dá i namítnout, že lze poslat 2 kurýry, jednoho s 9kg jednoho s 30kg, a zatímco "obětovaný pěšák" zaměstnává celé letiště, o 10minut později někdo v klidu pronese 30kg do skutečné cílové destinace, zatímco se ztrátou těch 9kg se počítá - protože jak říkáte, je to obětovatelné a cenu to má až po prodání ... ovšem na úplně lehkou váhu bych to nebral, vrátit se domů s tím, že přeci jen těch 9kg někomu tak jako tak schází ... zvláště s vědomím, že to byl "obětovaný pěšák", protože po něm ani pes neštěkne, až se ho zbaví.
Vy tvrdíte, že došlo k porušení zákonu. Já se ptám jakého, tak proč mě to neřeknete a nabádáte mě k páchání podivných skutků?
Tady nešlo o nahrávání v MHD a už vůbec ne o nahrávání dítěte nebo mladší slečny. Nesmíte srovnávat jabka s ananasem, takhle to fakt nejde a nefunguje.
Je to teď dostatečně konkrétní, jaký zákon byl porušen, pokud jste to potřeboval vědět?
Vy tvrdíte, že došlo k porušení zákonu. Já se ptám jakého, tak proč mě to neřeknete a nabádáte mě k páchání podivných skutků?
Tady nešlo o nahrávání v MHD a už vůbec ne o nahrávání dítěte nebo mladší slečny. Nesmíte srovnávat jabka s ananasem, takhle to fakt nejde a nefunguje.
občanský zákoník (89/2012 Sb.)
§ 84 zachytit podobu člověka tak, aby podle ní byl identifikovatelný, je možné jen s jeho svolením.
Tak to by mě zajímalo, jaký zákon ten žák porušil? Ale to se asi nikdy nedozvím.
Tak si třeba v MHD stoupněte s mobilem a začněte si někoho nahrávat - ideálně třeba nějaké dítě nebo mladší slečnu ... myslím, že vám to bude následně vysvětleno velice názorně odbornějšími složkami, nežli je moje laická maličkost...
Může ... ,ale nejspíše nechce ... přeci jen, někomu tady schází 9 kilo heráku, a ještě má nejspíše pifku, že a co všechno bonzovala ... myslím si, že většina těch průtahů není proto, že by sem nemohla, ale habaďůra jako důvody (pro média/a majitele heráku), naoko, aby sem nemusela, že jí tu nejspíš půjde o kejhák (a v Pákistánu je ve větším bezpečí) ... domů se jí vůbec vlastně nechce - ale naoko dělá jak moc ano!
Dle hmotného práva (§ 88 odst. 1 občanského zákoníku) platí od 1. 1. 2014, že svolení dotčené osoby není třeba, pokud se její podobizna, písemnost osobní povahy nebo zvukový či obrazový záznam pořídí nebo použijí k výkonu nebo ochraně jiných práv nebo právem chráněných zájmů jiných osob... A tady v tom případě audiozáznam prokazatelně ochrání další žáky před šířením ruské propagandy paní učitelkou. Není co řešit.
Jenže to je právě kámen úrazu - ta učitelka by musela porušit zákon a být za to odsouzena - pokud se tak nestane, tak nejednal k ochraně jiných práv/protože nedošlo k jejich porušení!
...
Pokud učitelka neporušila zákon/nebude za to odsouzena (odsouzena/ne souzena)(vina je až po odsouzení) Tak pakliže nedošlo k žádnému trestnému činu, nemůžete bránit to natáčení tím, že byl pořízen k zabránění/usvědčení/tedy obecně k ochraně nějakých práv - pakliže nebyla porušena (pokud by byla/třeba, že by se na někoho útočilo, je to něco jiného) = ale pokud není učitelka souzena/odsouzena za porušení nějakých práv (v rámci zákona/ne toho, co mi říká nějaká škola - protože ta škola může zakázat to co dovoluje zakázat zákon/ne nic jiného) - tak dokud odsouzena nebude - tak ta nahrávka nesloužila k ochraně práv (pokud bude odsouzena je to něco jiného)(!)(což ale zatím není)...
Jděte se nejdříve podívat do školy, co dělají vaše děcka u výuky. Pak teprve suďte.
Naprosto přesně! Dnešní děcka si myslí, že pro ně existují jen práva! Ale o povinnostech (nebo právech ostatních) nechtějí ani slyšet!
Pár výchovných by jim některým občas prospělo, a přidat do výuky to, že kromě práv existují i povinnosti a zákony by prospělo rozhodně jim všem!
To co si někteří totiž dovolují by v době mého chození do školy skončilo tak, že chytnu druhou o tabuli, ... a pak ještě dvojnásobek toho všeho od rodičů doma!
Učitelka nemusí číst Občanský zákoník!!!!! Pro ni a jiné učitele (hlavně žáky a rodiče) je zavazující Školský zákon, potažmo Školní řád, který vychází ze Školského zákona!!!!! Pokud je ve Školním řádu zakázáno mít mobilní telefon, pořizovat jak audio, tak video, tak v první řadě porušují zákon ti, kteří toto nařízení neuposlechnou!!! Dále ze strany žáků tím, že si ji nahráli porušili navíc Autorský zákon!!!! Podtrženo sečteno je v podstatě jedno co říkala učitelka, k porušení zákonů došlo na straně žáků, ředitelky.
Naprostý souhlas! (sice s tím co tam říkala učitelka nesouhlasím - ne politicky - spíše proto, že se do něčeho takového neměla vůbec pouštět a presentovat) Ale za to co udělal ten žák bych šel trestat hlavně jeho, protože tím porušil nejen školní řád, ale i zákon - a žáci by si měly v tomto věku ve kterém jsou (8. třída) uvědomit, že neexistují jen práva, ale i povinnosti a zákazy - a jsou tu pro všechny, a ne jen aby chránily jen, ale i aby chránily ostatní před nimi - a ne všechno jim vždy projde a musejí se chovat podle pravidel a zákonů i oni! A zodpovědnost nést i za to, že pokud chce na porušování jedněch pravidel ukazovat porušováním jiným pravidel, koupí to holt obě strany!
V českém jazyce znám dva výrazy; pravda či lež. Neexistuje nepravda! Učitelka nevykládala žákům "nepravdy", ale LŽI!
To se právě pletete, rozdíl "lži" a "nepravdy" je docela podstatný, a nejde jen o výraz:
-lež, je záměrné uvedení v omyl
-nepravda, je informace, která nemusí korespondovat se skutečností, ale není šířena/sdělena za úmyslem podvést/či uvést v omyl, nýbrž jen vychází z neznalosti/omylu nebo jiných adekvátních stavů a situace toho, kdo danou informaci podává
Pokud budete barvoslepý/nebo vám celý život říkají, že zelená je červená - tak pokud o zelené řeknete, že je červená (ale nevíte, že tomu tak není) říkáte sice nepravdu, ale nelžete - protože o tom, že tomu tak není, nemáte ani ponětí a neříkáte to za účelem člověka v omyl uvést/nebo podvést, ale proto, že zkrátka nevíte, že situace je nepravdivá = tedy říkáte nepravdu (ale neznamená to to, že lžete)
Takže pokud učitelka věděla, že je uvádí v omyl záměrně a dělala to proto, aby je podvedla, tak lhala - pokud však jako jediný zdroj informací měla to, co šířila a jen to předávala dál, vůbec nemusela vědět, že informace je špatná/mylná/lživá (ano taky tomu nevěřím, spíše to uvádím pro vysvětlení samotného pojmu a situace/termínu) tak nelhala, pouze šířila nepravdu - protože ji nešířila s úmyslem/ani vědomím to, že informace je lživá/chybná
Takže pokud to neznáte, tak si to do slovníku přidejte, protože věci nejsou jen černobílé na pravda/lež, a bílá/černá, ale jsou tam i různé nuance a odstíny a nepravda se automaticky nerovná lež!
Ta je nádherně tupá. Není ale příliš potěšující informace, že něco podobného dokázalo absolvovat magisterský studijní obor a učí nevinné děti...
Zase si ty nevinné děti moc neidealizujte (to co udělala učitelka neschvaluji) ale považovat dnešní mládež za nevinné andílky, je snad ještě vetší naivita a prohřešek než čeho se dopustila ta učitelka (pár výchovných) by jim občas prospělo, a výklad o tom, že neexistují jen práva, ale i povinnosti! by rozhodně v jejich osnovách neměl chybět!
Jako za komunismu, vše je trestáno, kdo nejde s námi jde proti nám, je to smutné, ale historie se opakuje, akorát s jinými názvy a pod vždy pod rouškou demokracie a svobody, jak cinické
Za pár let nás budou učit, že nás osvobodila jen spojenecká armáda (a učit se o té rudé nebo jí oslavovat bude zakázáno a trestáno) ... myslím, že už to tu jednou bylo, a zase to bude extrém nad extrém.
V dnešní době někam dávat své iniciále, jen pro to, dostat nějaké laiky (za které si chleba fakt nekoupíte), jen pro potřebu si honit ego, že jich mám o +32 víc než soused, mě opravdu nijak neuspokojuje - stejně jako někde vystavovat fotografie svých dětí, nebo vybavení domácnosti nebo snad informací kam jsme/případně kdy jeli na dovolenou, jako i cokoliv jiného, co o mě skutečně nepotřebujete vědět, stejně jako mě nezajímá zda jste Jirka, Petra, z Prahy, nebo z horní dolní spodní ...
"Osvobozením" se obvykle myslí děj, na jehož konci je dotyčný člověk nebo národ svobodný.
Na tom sovětském osvobození je z tohoto pohledu zvláštní to, že skončilo až v roce 1991.
😄
A vy si dnes připadáte svobodný?
kotel musíte mít takový a makový
okurky musejí růst tak a tak
zemlbába se musí jmenovat tak a tak
černochovi se musí říkat tak a tak a nesmí onak a takle
přeřezanej má práv tolik a tolik
normální má povinností odcať pocať
Pokud si připadáte svobodný, tak vám tu vaší svobodu moc nezávidím - já si tu připadám jako v kleštích docela dost (neříkám, že to před rokem 91 bylo lepší, nebo že toužím bydlet na Sibiři a chodit do průvodů - ale za svobodu to tady rozhodně nepovažuji - ať už začnu pravidly EU a skončím nařízeními korektnosti a humanity)
*
O tom, že jste nepochopil pointu ani co by se za nehet vešlo nemluvě!
Jen ať si jí tam nechají ...
I když otázkou možná je, na kolik domů opravdu chce (a nakolik to jen habaďůra pro média, ale domů se jí vůbec nechce) přeci jen tu je někdo, komu schází 9 kilo matroše a ještě u něj má vroubek za donášení ... to být v Pákistánu (s tím, že mě ještě domů nepustili) je asi bezpečnější!
45
Sledujících
0
Sleduje
45
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jste v tom už trochu zamotanej. Já a ani nikdo jinej do rozhodnutí soudu nemůžu vědět, jestli bude odsouzena. Podle vaši logiky bych mohl nahrát pouze odsouzenou osobu. Jenže to je už trošku pozdě, ne?
Podle paragrafu 88 mám právo někoho natáčet/nahrávat, pokud si myslím, že se jedná o porušení zákona a nebo krácení něčich práv. Pak je ještě další paragraf a ten, volně řečeno, mě umožňuje nahrávat pouze "přiměřeným" způsobem. Respektive nesmím nahrávanou osobu poškodit nepřiměřeným způsobem.
Pokud se budou holky v MHD bavit o tom, že jedou na černo a já je nahraju, je to v poho. Pokud ale nahraju to, jak se baví co měla která k snídani, nebo jakou barvu prádla nosí, pak už to není přiměřené.
Stejně tak v práci můžu nahrávat schůzku, kde mě každý týden šikanují, vyhrožují, nutí k protiprávnímů jednání a podobně. Naopak si nemůžu nahrávat schůzku, kdy se lidé volně baví a nebo se probírá čiste firemní záležitosti.
Další, a o dost důležitější, věc je, jak s tou nahrávkou naložím. V prvním případě bych měl běžet na policii, tam ji předat a hotovo. Nedávat ji na sociální sítě, neukazovat dalším lidem a podobně. U studenta se dá předpokládat, že ji ukáže ředitelce a ta mů pomůže, jak s ní naložit. Případně rodiče. Doufám, že tohle by zákonu neodporovalo. Nevím, jak je to při předání médiím.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak to zkusím zcela polopaticky:
Pakliže chcete někoho na základě §88 natáčet, musí dotyčný nějaký jiný paragraf/zákon porušovat: Nebo přesněji, dostanete se do dvou situací:
Takže aby bylo učitelku na základě §88, musela by se dopouštět jednání, kvůli kterému pozbývá ochrany dle §84!
Takže, aby jste mohl učitelku natočit, musela by porušit nějaký paragraf - tedy se ptám, co učitelka porušila (a pozor, musí to být zákonný důvod, daný paragrafem - nikoliv něco dané nějakým řádem, co nemá oporu v zákoně) Takže pokud učitelka není souzena/stíhána/obviněna z něčeho co by porušila (zákon) nemohla být natáčena podle §88, a požívá ochrany dle §84 - pokud by zákon porušovala, je to jiná situace. Pokud ale zákon neporušovala, nemůže být natočena s tím, že žák požívá ochranu dle §88, oproti ní dle §84 ...
Pokud mi řeknete, jaký zákon porušila učitelka, je to v pořádku! Pokud ale nic neporušila, nemohla být podle §88 natočena, protože jí chrání §84 a ona nejednala tak, aby mohla být natáčena a pozbýt této ochrany!
Už rozuměno?!
-pokud učitelka něco porušila, je to v pořádku!
-pokud ale učitelka nic neporušila(zákonného) nešlo ji takto natočit podle 88
3 odpovědi