Já jsem se neptal na dojezd. Reagoval jsem na "nutnost" zastávek.
A ty počty vám nějak nesedí. Jestli vaše EV ujede (obvyklých) 400 kilometrů, tak v polovině cesty, která má 800 km nebude mít 25% baterie - bude mít nulu. A za těch 10 max 15 minut, které trávím na WC a lehce se protahuji, rozhodně nenabijete 50% kapacity. Realita je 25-30%. Ale já potřebuji ujet dalších 400km, tedy potřebuji 100%, abych dojel do cíle bez dalších zastávek. Takže bych na nabíječce tvrdnul další minimálně hodinu.
Ta poznámka o otravném dotazu byla mířená na reakci na úvodní komentář tohoto vlákna , ne vám. A bral jsem v potaz dojezd 500 - 600km, protože toto bude u nabídky EV do 2-3let standart.
Já vám nevím, jezdím (obvykle) 2x měsíčně 800 km. Jedna zastávka na WC cca 10 minut. Po dálnicích je to zhruba sedm hodin a nevidím na tom nic problematického.
No, takže ta 10-15min pausa na 50% dobití tam je, navíc, když pravděpodobně budu mít po cca 350-400km ještě minimálně 25% kapacity. Taky v tom tedy nevidím nic problematického. Tudíž věčně otravné dotazy na dojezd jsou z 90% irelevantní.
To asi ano, sám jím jezdím.
Ale pokud je řeč o "snu" většinového zákazníka v ČR, tak je to dneska už SUV. Za loňský rok se u nás SUV (a crossoverů, které nemají samostatnou škatulku) prodalo víc než kombi, sedanů, liftbacků a hatchbacků dohromady.
Myslíte rádoby SUV Kamiq, tu Fabku na o 5cm vyšším podvozku nemůže snad nikdo nazývat SUV 😀
A jak tyto důsledky nyní napravit? Hloupými kecy? Žijete ve stejné zemi tak otevřete oči. Pracovití lidé postavili přehrady zregulovali řeky a co ODS to prodala Francii doly Polákum dřevo Norum zbývá Lithium? Demokracii jsme si zvolili podle svých osnov a vy mě nazývate "chytrým"? Pravý název ČR je demokratická podle J. Svejka Made in.!!!!!!!
A to je snad úkol pro ni? 😀 Napsala pouze tipy, které by stávající situaci mohly pomoci. Vyřešit to, je úkol snad někoho úplně jiného. A klid nebo s takovou velmi brzy ulehčíte zdravotnímu systému vy.
A paní chytrá. Přijela z velkého světa a snaží se rozdávat moudra. Nic nového. Proč není na lékaře a platy sester je snad každému Jasný. ČR v dobách ne tak dávných patřila mezi zdravotní špičku na světě. To že jsem jezdili experti že světa a s otevřenými ústy civeli. ČR měla v té době 1 zdravotní pojišťovnu do které všichni lidé dávali odvody. Zdravotnictví tudíž mělo dost peněz na svůj život. A co přišlo poté Nějaký člověk asi dost chytrý začal do tohoto systému zasahovat až jse mu povedlo to co je právě dnes. 8 Pojišťoven s plným personálním obsazením kterou tímto resort srazil tam kde nyní je. Na nic nejsou peníze akorát na špatný ekonomi kterých máme asi nejvíc na světě proto je výsledek jaký je p. Matesova.!!!!!!!!!
Paní "chytrá" nehledá příčinu, ale komentuje možné důsledky. To byste, pane chytrý, mohl z textu vyčíst.
pán chtěl říct- bez poptávky není nabídka...
tj. pro laiky - když budeme kupovat levné blbosti, tak v Indii budou vyrábět jak zběsilí.
pepco a teddy jsou toho důkazem- 3/4 toho co se tam prodává, skončí do týdne na skládce
Já to chápu, ale to nemění nic na tom, že to jaksi není náš problém. Pořád v tom zavání ono starání se o stát na druhé straně planety ve smyslu, že když my budeme méně kupovat levné blbosti, budou se mít lidé v zemi, která tyto věci produkuje, lépe.
Tak jestli se na školách ať základních nebo středních pořád uplatňuje ten starý bolševický tělocvik typu: Na začátku hodiny všichni do pozoru, trapné hlášení jak na vojně, pak nezáživné skákání přes nářadí, šplh nebo obíhání laviček a další podobné blbosti, tak se ani nedivím, že to ty děti nebaví. Ať se hýbou, ale ne těmito fakt zbytečnými úkony. Pokud tu třídu bude bavit vybíjená, volejbal nebo bruslení, tak ať je to ti učitelé a školy nechají dělat a hlavně, ať z tělocviku zmizí známkování, protože pak je ta nechuť dětí ke sportu o to větší a nesou si to do dospělosti. Mám to z vlastní zkušenosti z let za totáče, dodnes mám k pohybu a sportu absolutní odpor a pokud už ho musím činit, tak bez nadšení, bez chuti a vše jen na sílu, kvůli hubnutí. Jinak ne.
Paradoxně ( v kontextu nechuti k tělocviku dle vás) na tom byly děcka za totáče fyzicky nejlépe
Je pravda, že smogová situace v Indii a dalších zemích je alarmující, a nazývat ji „pátým ročním obdobím“ mrazivě vystihuje realitu. Nelze ale opomíjet širší souvislosti. V honbě za levnější výrobou a maximálním ziskem přesunuly evropské a americké firmy své výroby do zemí, kde nejsou environmentální regulace tak přísné. Následky si nesou místní obyvatelé – jak zdravotní, tak ekonomické.
Západ si může užívat čistší ovzduší, ale jen proto, že „špinavou práci“ přesunul jinam. Na vině není jen místní vláda či špatná infrastruktura, ale také globální poptávka po levném zboží. Řešením by mohla být odpovědnější výroba, férovější obchodní modely a větší tlak na ekologické standardy všude, nejen u nás.
Je to tedy nejen problém Indie či Pákistánu, ale otázka, zda jsme ochotni převzít svůj díl odpovědnosti a nevidět situaci jen jako vzdálený problém.
Takže se máme ještě starat o to, jestli nějaký stát, který si svým rozhodnutím připustil do svých měst "špinavou práci" není náhodou nesvéprávný?
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Měl Palestinu v prvním týdnu operace přeorat tak, že by se nebylo koho ptát. Zatykač by dostal tak i tak, aspoň mohl mít o problém méně. Zbytečná opatrnost, upozorňování a předem avizované útoky vedou evidentně před soud.