Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou. Kdo schválil a podepsal balíček
Fit for 55.
To je právě drobná mystifikace. Babiš sice schválil obecné rysy, ale kdyby Fiala nevytvořil právní rámec během předsednictví a nenechal ho schválit Bruselem, bylo by to pořád u ledu. Ale to by ho Leyenová nepoplácala po ramenou....
Kéž by to tak bylo.
Osobně si myslím, že Rusko svých původních cílů dosáhne i za cenu významnější eskalace, bohužel.
Nevěřím v jednostrannost konfliktu a jednoznačně popisovaným důvodům ruské invaze na Ukrajinu. Tento článek je důkazem, jak lze čtenářům naservírovat vše špatné o Rusku, všech Rusech, ruské kultuře a to po celá staletí. Autor, sociolog se samozřejmě má možnost vyjádřit, ale takovýto výtah z historie a částečně i sestavení polopravd vede k dezinformacím.
Kritikům mého psaní bych chtěl zdůraznit, že se tohoto ohavného vpádu nikterak zastávám, ale takto by se dalo psát např. o negativech západního společenství s ohledem třeba na některou z "amerických" válek.
Je mi líto, ale tento článek považuji za spíše škodlivý. ..
Bohužel, mnoho z toho, co je zde psáno o Rusku se děje i na Ukrajině. Lidé odcházejí, mnoho z nich bojuje jako žoldnéři za hodně nadstandartní plat, zemi ovládají oligarchové, demokracie je spíš jen na papíře. Připadá mi,že je to fanatická protiruská propagana, stejně jako chvála Ukrajincům při postupu o pár kilometrů u Kurska a taktické mlčení o ztrátách na jihu. Je to jako když němci pěli chválu na ustupující jednotky od Moskvy. Každému přece musí dojít, že pravda bude někde jinde........
Díky za upozornění, toho jsem si nevšiml. Tím se to ovšem vysvětluje.
Jelikož známe své Papenheimské, je jasné, že Balíkovnu prodají pod cenou, něco přece musí kápnout. My pak budeme za služby pošty platit dvojnásobek. Je to cesta k likvidaci pošty. Mladí ji nepotřebují, stejně jako francouské hole, chodítko nebo invalidní vozík. Doporučený dopis pak přinese cvičený holub....
Ne. Ja navrhuju zrušit dotace. Mně taky moje dva elektromobily nikdo nedotoval ani korunou. Takže hezky ať benzín stojí 100 Kč, lidé budou spokojený, protože konečně zvítězí ta spravedlnost a ty odporné elektro křápy nebudou ničím dotované. Konečně se završí jejich vrozená a přirozená nenávist k elektrickým autům.
Jmenujete se sice Šťastný, ale jste zoufale nešťastný.....
Benzin je dotován. Proto je litr tak levný. Dotace a zase dotace. Ropnému průmyslu šly dotace přes jeden bilion dolarů minulý rok. Byl to rekordní rok.
Takže kdyz tak všichni brojí proti dotacím na elektromobily, tak navrhuji zrušit i dotace ropným gigantům
Hezky stovka za litr benzinu. Já jsem taky nechtěl na oba své elektromobily ani korunu dotací.
Když byste potřeboval za deset let koupit auto a nebude benzin, proč by to tedy neměl byt elektromobil? Nemáte ho kde nabijet?
Nevím, co jste zač, ale dotuje se elektřina, ne benzín!
Nemáte až tak docela pravdu. Stačí jen přestat dodávat součástky a dojezdil jste. A stejně tak jako když mi u mého auta na Emisích legálně nastaví hodnotu 20 x nižší než mám uvedenu v TP......
Ano, auta nám sice přímo nezakážou, ale zdraží benzín tak, že s nimi stejně jezdit nebudeme. Kdo je tedy populista?
Expertní stanoviska vláda má, veřejně diskutovat mlůžete. Ale ono není moc o čem diskutovat: už teď peníze na důchody chybí a jsme aktuálně ve velmi příznivé situaci s pohledu demografie, kdy nejsilnější ročníky ("Husákovy děti") pracují (už nejsou na rodičovských a většině slouží zdraví) a často jsou na vrcholu svých kariér. Nebo víte o nějakých jiných reálných variantách, co s tím?
Je zvláštní, že na důchody neksou peníze zrovna když vládne ODS. Toto se řešilo za vlády Nečase a v roce 2019 byl schodek prakticky 0. Jestli to neni o tom, jak se daří ekonomice. Když se na ní kašle a jde to skopce, tak holt neni na důchody. Hlavně že nám pořád hlásají, že máme mít důchod 21 let do věku dožití. U mužů je to 82 let. Tak to bych měl jít do důchodu v 61 letech. Něco tady smrdí. a důchodci to nejsou.
"benziňák" po 10 ti letech nepotřebuje žádnou údržbu? A já mám zkreslené představy 😄
Zpátky ale k reálným číslům, ne báchorkám vycucaným z prstu: Pokud repas baterie bude stát př. 75-120.000kč a přitom (obecné) náklady na servis elektomobilu jsou výrazně nižší než u "benzíňáku" (konkrétně ŠKODA ENyaq je to 150.000km 12.000 za standart a 66.000 za servis PLUS , kdy u takto "jetých" aut je obvykle baterka v téměř "nové" kondici - s opotřebením baterie v řádu jednotek %
Servisní kabík pro podobně velký KODIAQ: 66.000 respektive 126.000Kč za servis PLUS
Přičetl bych k tomu cenu provozu (zde záleží kdo kde nabíjí, já měl za poslední 1/2 rok dobíjením ze sítě, doma a FVE průměrnou cenu 0,8Kč/km ... při průměrné spotřebe KODIAQ 7 litrů na 100km a současné ceně paliva 38,5 to "dělá" 2,7kč/km
V mém případe by 150.000km stálo:
EV: současným průměrem za posledního 1/2 roku 120.000kč
"benzíňák" s průměrem 7 litrů a cenou paliva 38,5: 405.000Kč
Servis PLUS u ENAQ EV: 66.000kč
Servis plus "benzíňáku" 126.000kč
(oficiální ceník Škoda)
Součet ceny za provoz a servis u ENAQ 120.000+ 66.000 = 186.000Kč
Součet ceny za provoz a servis u KODIAQ: 405.000 + 126.000 = 531.000Kč
Chápu že né každý má možnsot dobíjet si auto u domu a podmínky se můžou lišit, ale výše uvedené čísla jsou na zákaldě reálných ceníků a reálných spotřeb, reálných cen.
Co se dojezdu týče: 95% jízd máme do 150km "na jeden zátah" 98% jízd máme do 400km na jeden zátah. Jízdy nad 400km (průměrný dojezd nových EV) jsou v rádu jednotek (jízd) za rok, kde po pár hodinách jízdy obvykle není problém pauza 1/2h
Vážený pane, vaše představa, že si běžný občan koupí vůz za 1 mil. kč a více je nereálná. Více jak 60 % občanů nemá na nový vůz ani 1/5 mil. kč., proto si řada z nich koupí lehce ojetý za cenu nižší. Navíc jsme se bavili o vozu 10 let starém, tedy náklady na značkový servis jsou rovněž mimo. Pokud tedy váš vůz ŠKODA ENyaq za 10 let bude mít kapacitu baterie vyšší jak 90 %. bude to malý zázrak. Cena za repas baterie 75-120 tisíc je reálný u vozů s kapacitou do 30kwh. U nových bataríí s kapacitou 40-60kwh je cena velkou neznámou. Proto tvrdím, že běžný občan si 5 let a více starý elektromobil nekoupí, pokud nebude ve výrazné slevě a jelikož lidé majetnější si raději koupí vůz nový, je prodej takto starých elektromobilů problematický.
proč by byla životnsot 5 let? 😄 Stačí se podívat na bazary kde se nad rámec ežných údajů uvádí "opotřeboanost" baterky.. u aut s věkem 3-5let se obvykle pohybuej na urovni 96-100% což mi nezní jako konec živostnosti. V případě druhého majitele (10 let) i kdyby kapacita bateria klesla pod 90% stále lze provést repasi (ne výměnu) které s ohledem na servisní náklady EV vs násobně dražší auto s "konvenčním" motorem je po 10 ti letech v porodvnání s autem na baterii 1:1. Co bude dál.. (po repais baterie) či s "konvenčním" pohonem je otázkou, na EV zatím stále není dost "dat" ale určitě to nevypadá na životnsot 5 let. To je jen "zbožné "přání čmoudíků, kteří hledají důvody proč novou technologii odmítat
Máte dost zkreslené představy. Baterie po 10 letech je na konci životnosti, kdežto klasický "benziňák" ještě 10 let žádnou větší údržbu nepotřebuje. Pokud i repasovaná batarie bude stát jako 7let staré benzinové auto, je finančně nesmyl si kupovat 5 let starý elektromobil.Srovnáním dojezdu rychle zjistíte, co je lepší.
stát mrhá prostředky uplně jinde než tím že tady "plivne" do moře 2 miliardy na podporu českého autolandu tím, že podpoří inovativněji smýšlející (podnikatele) kteří pokud využijí a nakoupí, tak za 5 let budou na trhu tyto auta dostupná i plebejcům kteří nevidí na déle než měsíc dopředu a veškeré jejich vědění o tom co se ve světě děje mají od posledního bambuly co jim něco nakukal.
Kdo si koupí auto se životností 5 let? To budou dávat firmy plebejcům zadarmo?
Blbost. Amalgámy drží perfektně, ty "skvělé" bílé plomby mi neustále vypadávají. Zato amalgámy tam mám dlouhé roky. To, že člověk, který se o zuby stará, nebude mít kazy, je taky pěkná kravina. Řada diagnóz způsobuje tyto problémy. Já mám např. autoimunitní poruchu - nedostatek slin, to způsobuje kazivost, záněty dásní, apod.
Dobře udělaná Amalgánová blomba nemůže vypadnout. Já jich mám několik přes 40 let a pořád drží !!!
8
Sledujících
2
Sleduje
8
Sledujících
2
Sleduje
Petře, vůbec, ale vůbec tomu nerozumíš.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Až budou stát zemědělci na úřadu práce, bude chleba stát 200,- kč.