Ve stavu, v jakém většina podniků byla po 40-ti leté péči bolševiků nemohla zůstat státní. Vzpomínám si na docela výživnou debatu v televizi mezi prof. Švejnarem (mimochodem obrovská chyba, že nebyl místo Klause zvolen prezidentem) a bývalým bolševikem (dnes to nikomu není trnem v oku) na místě ministra hospodářství v klausově vládě V. Dlouhým, kdy před tím do Prahy přiletěla delegace japonských ekonomickými expertů aby vyhodnotila výsledky privatizace (v celé světě ojedinělá kuponovka s odkazem na spravedlnost pro posledního důchodce a kojence) a po návratu do Japonska vydala vcelku zdrcující zprávu o naší privatizaci. Dlouhý se samozřejmě chvástal jako bývalý kádr a Švejnar mu odcitoval pasáže přímo z hodnotící zprávy Japonců. Základním problémem celé této banditské mafiánské (ne nepodobné Ruské) privatizace bylo to, na co právě před zahájením této loupeže za bílého dne upozorňoval ekonom Švejnar. A to byla velmi, velmi špatná legislativa týkající se všech oblastí. Přitom k dispozici byla celá řada legislativních předloh a inspirací z ekonomicky fungujících ekonomik, překvapivě na západ od našich hranic. Pak bylo možné, že si určité oligarchické skupiny braly úvěry u bank, které je ochotně poskytovaly (na čí příkaz, že, třeba takový Salzmann v KB je klasickou ukázkou) a vůbec neměly úmysl je kdy splácet. Stát pak při prodeji bank jejich ztráty dorovnával, aby je vůbec byl schopen prodat. Ještě vyšší level byl model prodeje OKD, Mostecké uhelné a desítek nebo možná stovek dalších podniků. Podle tehdejších ekonomických odhadů EXPERTŮ z ODS, vstupoval do privatizace majetek
no, v zásadě máte pravdu .. o těch Japoncích jsem tedy neslyšel, ale věřím, že něco takového proběhnout mohlo. Švejnara jsem ale nemusel. Nechci být generál po bitvě, nicméně můj pocit je takový, že takto to bylo na západě připraveno s jasným záměrem .. konkurenci zlikvidovat a co ještě +- fungovalo, tak k tomu se co nejlevněji dostat a udělat z toho výrobce levných komponentů do západních drahých finálních výrobků. V JAWA jsem v 90tkách byl .. no vypadalo to tam, že ještě válka neskončila a ano, zlikvidovalo se to za komoušů. SSSR bral všechno a nechtěl změny. Výsledek vidíme .. otázka je, jak z toho ven. Západu zjevně finálně jeblo, nicméně bohužel moc jiných možností není
něco málinko jsem o tom četl na netu: když padnul komunismus a otevřel se nám svět, bylo potřeba moc penízků, na modernizaci podniků, aby dokázali držet krok se světem. Takže se šlo cestou privatizace, jenže noví majitelé většinu vytunelovali, taky se prý prodávalo za hubičku. Viz třebaaaa Sobotka a OKD si musím někdy dohledat jak mu dopadl soud. :)
moc penízků, kvalitních manažerů, dobré smlouvy a následná kontrola .. nic z toho tu nebylo .. někdy samozřejmě i záměrně ... OKD jde myslím za Zemanem ..
Nádherná ukázka toho, kam naše podniky přivedli komouši za čtyřicet let svých experimentů. Pak nezbylo nic jiného než nekonkurenceschopné podniky buď uzavřít,
nebo prodat investorům, kteří byli ochotni investovat do rozvoje. No a když se pseudoprivatizace chopili dva výlupci z prognosťáku, smrtící koktejl byl namíchán.
Zářným příkladem je věta z knihy Historie JAWY: když JAWA vyvážela motocykly do dvaapadesáti zemí světa, pan Honda montoval své první motorky v garáži. Co dodat, kolik takových firem bylo a ještě bude. Ještě že si můžeme dnes koupit JAWU z Indie.
takže se to mělo nechat státní?
Jsem Evropan a žiju v Evropě,ale něco ve mě mi říká,že někdo byl až moc vysoko nad zemí,pak následoval pád a po něm bude zase pomalý, pokorný postup k vrcholu.V pořádku ne? Můžem jezdit na kolech a koloběžkách...topit elektrikou,utáhnout si opasky, pěstovat si vlastní zeleninu na balkonech a žít tu evropskou ekoidealistickou srajdu, auta už vlastně nepotřebujem.Tak proč takový povyk kolem toho.Než projedu Prahu ztratím 2 hodiny, rychleji je uběhnu a ještě udělám něco pro své zdraví.Pro mě za mě ve městech nemusí jezdit auta vůbec,stačí hromadná doprava,uleví se ekoteroristům,i peněženkám hrabalů, bude se lépe dýchat a všichni budou spokojení.Lidi co přijdou o práci v automobilkách si jí najdou jinde,tak o co vlastně jde. No o to co vždycky...o prachy.
na čem frčíte???
tak hlavně, že stojící a hulíci auta v nekonečných kolonách kvůli pseudozeleným, absenci okruhu, "zklidňování" atd. nevadí. Tam jsou naopak vítána, protože stojí > spalují palivo > odvádí státu DPH a spotřební daň .. pokud jsou DPF tak potřebné, dávno na nich mělo být alespoň DPH 0% .. ale to nesmíme volit, koho volime, že .. ale my řekli ne, chceme kolony a buzeraci .. Vox populi, vox Rei
Hlavně také dochází k zaplavení trhu čínskými značkami, které nabídnou spalovák, slušnou výbavu, obvykle i nějaký rozumný poměr vnitřní prostor ku vnějším rozměrům a za slušnou cenu, čímž se poněkud deformuje trh a evropským výrobcům ujede vlak...
U nás to byla především PSAčka, byť tedy už z modernějších dob (Citroëny už byly všechny po sňatku s Peugeotem), jediný rencek byla tátova jedničková Laguna, kterou prodal ještě dříve, než jsem se narodil, jinak to bylo například XMko, 406 a 407, 807 a dodnes nám v rodině jezdí stará Xsara Picasso, která by snad jezdila i po atomovém výbuchu. Na korozi dojela 406ka (bohužel, zbytek byl dobrý), což bylo dané tím, že jako druhé až třetí auto v rodině většinou stálo vystavené povětrnostním vlivům, zbytek vozů krom XM (kterému by bylo 35 let) stále jezdí v jiných rukách, a to už taky jde o skoro dvacetileté modely 🙂 narativ, že hnijí, jsem slyšel o devadesátkových mazdách, leč jsem je v té době nemohl zažít a ty, co dnes vídám jsou spíše udržované youngtimery, tudíž nemohu posoudit.
no taky slušná sbírka .. XM závidím. Čínani moc spalováky neumí, co jsem zaregistroval. Třeba takový Tank 500 s 3l benzínem, tak v zimě spotřeba 25litrů. To má evropské auto za polovinu i méně ..
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
jo oni je tam 8 let mordovali a on nevěřil útoku, tak to jo ..