Jsem fanda do letectví a být členem posádky letadla je neskutečně náročná profese, nesoucí sebou jistá rizika. Je mi líto smrti každého pilota a člena posádky bez ohledu na to, zda se jedná o Američana, Ukrajince, Rusa, Němce nebo Čecha. Proto přeji Američanům, aby posádku zříceného letadla našli, a aby byla vpořádku.
Konečně rozumný komentář 👍
Ekopomatenci ve vedení automobilek jásali, když jim Evropská nevolená komise nadiktovala sebevražedné vize. A nyní, když se ten nesmysl bolševického progresivismu provalil a zjišťují, jak je to likvidační, začínají obracet. Jak je možné, že obyčejní lidé důsledky věděli a elity firem nikoliv?
To je jednoduché. On totiž ze světa mizí “selský rozum” (… neplést s VŠ života.)
Tak zběžně koukám do ceníku Karoqu, benzín 110kW v automatu je za cca 850t, nafta 110 kW za cca 900t. Jestli 210kW verze elektrického Karoqu s použitelným dojezdem bude za 1M (nevím přesně porovnání výbav), tak vůči spalovacímu Karoqu je konkurenceschopný. Hodil jsem to excelu, náklady na 100 000 km
benzín: 7*40*1000 = 280 000 Kč
nafta: 6*40*1000 = 240 000 Kč
elektřina (při 90% domácím nabíjení za 5 kč a 10% veřejném nabíjení za 12 kč): 18*5*900 + 18*12*100 = 102 600 Kč
Takže plus-mínus vyšší cenu vykompenzují nižší náklady.
Ano, můžeme rozvinout teoretickou debatu o budoucích cenách benzínu a elektřiny a výhodách/nevýhodách spalovák/EV, v každém případě cenová parita začíná být i v kategorii střední SUV (i bez dotací).
P.S. jsem proti zákazu spalováků, protože každý by měl mít možnost výběru
Tak jsem nakoukl do konfigurátoru:
Karoq 130let premium - 820tisíc Kč
Elroq First edition - 1.330 tisíc Kč
Výbava prakticky stejná.
Muži neusilují o manželství, ale chtějí mít tzv. přítelkyni. To je odoba na sex, vaření, úklid a opečovávání. Matka, milenka a služka v jednom, zadarmo. Není to o ničem jiném než že muž nechce nést zodpovědnost a jenom čerpat výhody. Fakt nebrat.
Chápu, asi špatná zkušenost. Tak to zkuste znova a lépe, anebo si najděte přítelkyni, nebinárního partnera nebo vlastně koho chcete. Každému prostě vyhovuje něco jiného a někdy ta zkušenost zkrátka bolí. Já jen nemám rád tohle paušalizování - proto to píšu takhle sarkasticky.
Jasně, že se musí zdražit. Vzhledem k tomu, že elektroauta znamku neplatí , tak ty peníze chybí. Nechápu jaký důvod je vedl k tomu, že ji neplatí. Ty čtyři kola, která jezdí po silnici rozhodne ekologická nejsou a i váha auta nebude menší než normální auto.
… a taky se musí z něčeho zafinancovat nové úřady, digitalizace státní správy, zvednout platy politiků (na záchranné složky teda nezbyde - tam vláda “šetří” - abych jim nekřivdil), zaplatit GreenDeal (to jsou ty elektroauta), zaplatit volby, ulevit neplatičům a lidem s osobním bankrotem, podpořit ekonomicky neaktivní (z vlastní vůle) spoluobčany atd… a to všechno něco stojí, takže milý pracující lide… zaplať!
Člověk už ji změnil. Nebo si myslíte že na těch místech, kde jsou dnes záplavy, byly i tenkrát když tam byl les?
Přesně tak, změnil a vrátilo se mu to jinde. Proto píšu, že "si člověk myslí, že přírodu zreguluje" ale není schopen dohlédnout na ty dopady... Je zajímavé si poslechnout třeba přednášky klimatologů na UK přírodovědecké fakultě na téma CO2, GreenDeal apod. Nejsou zrovna v souladu s tím, co nám politici a zelení stále předhazují.
A to se mi na té přírodě právě líbí. Požáry, povodně, zemětřesení, výbuchy sopek, oteplování, doba ledová… příroda se dá vždy dohromady. Některé druhy života zaniknou, jiné se prosadí nebo vzniknou. To jen člověk si myslí, že má tu moc, něco změnit, chce stávající stav zafixovat a snaží se za každou cenu přírodu zregulovat. Jenomže člověk je z hlediska přírody také jenom druh a pokud se nepřizpůsobí a vyhyne, přírodě to bude úplně jedno 😉
Brusel má prázdnou kasu a jediné co umí je dávat nesmyslné vysoké pokuty. Rozhazují, dotují kdejakou kravinu a potom zjisti, že není kde brát. Je vidět, že politik se nehodí na nic. Jen rozhazovat to umí nejlépe a to má kolem sebe bandu poradců. 😢
Přesně tak, na jedné straně dotace, na druhé straně tahání peněz z kapes daňových poplatníků přes GD (nejen em.povolenky, ale i mýtné pro kamiony, zavádění různých nových daní ap.) V podstatě to je čím dál tím víc státem “řízená” ekonomika. To už tu jednou bylo a stejně to i skončí, tj. propadem ekonomiky a zaostáváním za ekonomicky vyspělými státy.
Pokud jste v tom nevine tak to nemusite resit. STK mate v poradku. V tomto pripade jde o auta x-let stara, ktera huli jako lokomotiva a normalne jezdi. Je to jako kdyz si koupite jizdenku a kontroluje Vas revizor. Kdyz ji mate platnou tak se neni ceho obavat.
Ale pan Hons má pravdu. K čemu je tedy STK papír, když odjetím z STK už jsem dle zákona za emise zodpovědný já. Tak ať to nechají na provozovateli a emise může kontrolovat i každý autoservis. Raději zaplatím za měření autoservisu, než “nenažranému” státu.
Cena dálniční známky je naprosto marginální. V plné nádrži auto veze větší hodnotu, než stojí celá známka na rok.
.
Daleko spravedlivější by ale bylo mýtné. Nyní na levnou známku pendlují plně naložené dodávky do 3,5 t přes celou republiku, někdy i víckrát denně, a platí stejně jako ten, kdo si třikrát do týdne zajede do města. Mýtné by zajistilo, že každý platí jen za to, co chce využívat, a kdy chce využívat. Navíc by jistě šlo nastavit, že třeba jedna jízda denně po stanoveném úseku do stanovených kilometrů je značně levnější - přesně kvůli tomu, aby měli běžní lidé, co jen přejíždějí do práce, levnější platbu než autodoprava.
Ona už EU připravuje nařízení že v EU se má platit podle skutečně najetých km. Otázkou je, kdy se to převede do praxe… ten “blocker” jsou stále Němci. (Pro rejpaly: pracoval jsem až do léta v oboru, který se zabývá evropským mýtným EETS)
Tep skoro 200, adrenalinu na rozdávání, brutální nutnost koncentrace na hrane zivota a smrti… a budou si muset davat pozor na vyrazy? Je videt, ze ten clovek vubec netusi, co to je jezdit spickove v F1, Rally, GT, MotoGP apod. Takze misto prirozeneho “ventilu” budou dalsich nekolik kol jezdit frustrovani jen proto, abychom byli jako spolecnost korektni…. V roce 1993 jsme se smali hyperkorektnosti ve filmu Demolition man a ejhle, ono je to tady.
Jsem zvědavá, zda si z toho poklonkování a následné facky přes celou h...u vezmou ti naši poslušní pejsci ponaučení 🤔 😁
Mám příbuzné v Německu a jeden z nich je právě do výslužby odcházející vysoký důstojník. Podle něj Von der L udělala z německé armády byrokratický zdevastovaný kolos, kde jsou důležitější rovnost pohlaví, přehnaná korektnost, demokracie ve velení (!!!) a zakázky přes spřízněné “konzultanty”, než nějaká bojová připravenost. Zatím to vypadá, že v EU po ní zbyde podobné “dílo”. Bohužel.
Takže prodej spalovacích motorů pro Evropu zatrhneme, ale Evropské automobilky je pojedou dál a na plné pecky a budou je vesele vyvážet mimo Evropu, kde nejsou takoví zelení fanatici, jako zde.
"A komu tím prospějete?"
Zavedeme v EU 100% elektromobilitu, zachráníme planetu. Čínská elektroauta jsou ale levnější, uvalíme na ně daně... Takže zachraňujeme co? Planetu, nebo zisky automobilek?
A to "nejhumornější" na každém "prodělečném výnosu" při investování je to, že z té ztráty se ještě odvede 15% na dani. No neber to!
Čistě pojmově máte pane Slezáku pravdu. Já to použil z hlediska nárůstu kapitálu vs jeho znehodnocení díky inflaci. Pro většinu lidí bez finanční znalosti lépe uchopitelné. Ale děkuji za opravu.
Pokud by odpadly náklady na vládu, poslance, senátory a soudce, šlo by z hlediska rozpočtu o naprosto zanedbatelnou a marginální položku. Tragédii jsou mandatorni výdaje, konkrétně důchody, ty lámou ekonomice vaz. Na inflaci se naopak zakládá, když rozdavate prachy a přidáváte na platech st.zaměstnancům tak, jak to dělala minula vláda.
Tragédií je, že politické špičky nejdou příkladem a své platy a výhody si valorizují, zatímco reálné příjmy lidem klesly. Ano, dopad do rozpočtu je malý, ale nějaké gesto ve smyslu “snížíme si naše platy” by mělo myslím velký dopad na vnímání lidí a ochotu změny přijmout. Lídr je ten, kdo jde jako první příkladem.
Musím říct, že na větu "Chraňme klima" začínám být alergická. Myslím, že bychom měli spíš říkat chraňme přírodu nebo chraňme životní prostředí.
Tuny vyhozeného oblečení se vozí na skládky do tzv. zemí třetího světa a v moři nám plave ostrov z plastových odpadků.
S drobnými změnami můžeme začít každý sám u sebe. Ať už se jedná o bezhlavé nakupování věcí co vezmu dvakrát na sebe a pak vyhodím. Ježdění autem i když to není nutné. Ve městech máme velmi dobré systémy MHD (kolegyně to měla cca 5 zastávek a stejně jezdila autem). Nebo třeba jen používat tašku na nákup opakovaně a vyhazovat odpadky do koše, ne do lesa...
Ano naprosto souhlasím !!! 👍 Tak to bylo i myšleno, jen jsem to zúžil v tomto mém příspěvku na klima kvůli kontextu celého článku 👍
Když si přečtete a nastudujete dějiny Země od jejího vzniku, objevení se života, příchod samotného člověka až po dnešní stav, tak zjistíte, že:
Co z toho plyne:
Co tím chci říci:
Co si myslím:
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Myslíte, že cenzura( to je ta vaše hyperkorektnost) zastaví český humor. Naopak posílí. Líbí se mi jak se těm našim cenzorům nelíbí superslušňák Marek Eben.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Každý dobrý vtip má své místo, čas a své posluchače. Bylo to tak za každého mocenského zřízení. Dnešní hyperkorektnost je vlastně také takové “zřízení”, a tak se vtipy “veřejně závadné” opět přesunují do “privátního” prostoru, jako tomu bylo např. za monarchie či komunistů. Ale že by český humor zmizel, to se nebojím, možná to bude v budoucnu dokonce “zábavnější”. 😉