Naše školství se neposune vpřed do té doby, dokud do něj budou mít možnost zasahovat nekompetentní zřizovatelé nebo jejich zástupci postrádající příslušnou odbornost. Jeden příklad z nedávné buzerce, kdy jsem musela finančnímu výboru vysvětlovat (písemně) mj.proč v 2.čtvrtletí (duben, květen a červen) má škola nižší spotřebu elektřiny než ve 3.čtvrtletí (červenec, srpen, září). Takových bonbóónků bylo opravdu hodně, což jistě mohou také potvrdit i ostatní kolegyně i kolegové.
Copak "odborníci" na MŠMT nezvládnou vymyslet opravdu novou ekonomickou variantu tak, aby se nevraceli zase zpět? Největší "tunel" do školství starý skoro čtvrt století je skrytý v právní subjektivitě škol a z toho vyplývajících povinností škol - hlavní účetní, mzdová agenda, správa budov svěřených do pronájmu, archivace dokumentů atd. Při slučování škol bude zase nová administrativa, nová organizační struktura a hlavně jeden ředitel, který tak bude mít navíc několik odloučených pracovišť a za to mu budou náležet příplatky. Sama jsem řídila ZŠ (500 žáků) a MŠ (6 tříd), kdy MŠ byla jen přes ulici a obyčejné lidské kontakty s učiteli byly nejefektivnější tam, kde jsem měla kancelář. Co nastane? Z bývalých ředitelů si ředitel "sloučeniny" bude muset udělat své zástupce (pokud mu bude záležet na tom, aby byl dennodenní provoz OK a ne KO) a na ped.pracovnících se neušetří jen malilinko. Co ubyde? Snad nějaký účetní a ten, který zůstane bude mít větší objem práce. Kam se nám ztratila ta pedagogika? Co děti, žáci, studenti? Na naše nejmladší se v tomto státě zapomíná několik desítek let. Můžeme očekávat (a už je to i místy slyšet a vidět), že nám to jaksepatří jednou vrátí - co jste do nás vložili, to vám vracíme.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Skoro 30 let se připravuje protipovodňový val...co na to říct?
1 odpověď