Tak znovu a pomalu! Britové v současnosti okupují nějakou zemi, kterou nutí být otrokem?
Neobhajuji Putina, ale napsat, že se Britové srovnali se ztrátou svého impéria je nesmysl.
Dodnes se neučí o zločinech svého genocidního Impéria a většina na něj s láskou vzpomíná. Jsou pyšní na to, že rozmlátili polovinu zeměkoule.
Většina Němců není pyšná na Nacisty, WW2 a Holocaust. Většina Britů na své Impérium ano. Až se omluví, vrátí nakradené muzejní exponáty a začnou učit něco o své pravé historii, tak bude moci říct, že se alespoň částečně vyrovnali se ztrátou kolonií. Do té doby absolutně ne.
Že by paralelně jeli dva tak náročné vývoje ?
Původně se Indové a Rusové nedohodli na ToT, následně se objevily pochybnosti o spolehlivosti Ruské technologie a pak přišla válka a Rusové by nebyli schopni dodávat komponenty.
Jelikož se první potíže objevily už před pár lety, tak Indická vláda odklepla financování záložního samostatného projektu vedeného DRDO, který zřejmě Brahmos II zcela nahradí.
Podobná situace byla např. u objednávky vrtulníku Kamov Ka 226. Kvůli neshodám o rozsahu ToT a potížím z Francouzským motorem se ten potenciální nákup zpozdil o pár let a jelikož mezitím státní HAL vyvinul svůj LUH, tak byl nákup Ka 226 prakticky zrušen.
Pokud budete mít jen nevzdělané lidi, ochotné za nízkou mzdou pracovat na montážních linkách zahraničních investorů, tak se nikdy nestanete největší ekonomikou, protože jste odkázán na ekonomické plány zahraničních společností. Jedině pokud vsadíte na masivní vzdělávání, které přinese vlastní výzkum a vývoj ( s následným zakládáním vlastních inovativnich a úspěšných firem a společností ) se dostanete v růstu dál. A v tom je dosud mezi Čínou a Indií velký rozdíl..a pokud budou kasty, tak vždy bude. Zkuste se oprostit od pohledu Evropana, který nikdy na vlastní kůži nezažil kastovní systém. Nemalá část indické společnosti ( z nejnižší kasty ), je v podstatě z fungování společnosti vyčleněna. Nikdo z ostatních kast s nimi nebude spolupracovat na jednom pracovišti, nebude s nimi sedět v jedné třídě...jsou v podstatě vyřazeni ze vzdělávání i ekonomického procesu...a to je pro nás Evropany těžko pochopitelné, nepřekročitelné tabu v indické společnosti. 👎 Proto Indie nikdy nebude Čínou, dokud nezmění od základu svou společnost, založenou na kastovním systému.
PS: je to ode mne napsané hrozně zjednodušeně a zkratkovitě...ale je to tak široký problém ( který brzdí indickou společnost ), že není možné to tady v diskusi seriózně a obsáhle probrat. Doporučuji si o tom něco více přečíst a myslím, že mi pak dáte za pravdu.
Přeji Vám hezký večer a děkuji Vám za příjemnou diskusi 👍.
Kastovní systém už prakticky vymizel. Prezidentka je z nízké kasty a ostatně premiér také.
Pokud jse o dality tj. nejnižší kastu, tak procento dalitů v obou parlamentních komorách je stejné jako procento dalitů v celé populaci. Stejně tak procento ministrů. I dva bývalí prezidenti a šéf opozice v horní komoře parlamentu a spousta dalších. Navíc pro lidi z nízké kasty existují robustní programy pozitivní diskriminace. Mají o dost jednoduší dostat se na univerzitu, do státní správy i státních firem.
To přece není možné, vždyť už v roce 1956 získali nezávislost nad Británií a začali si konečně svobodně vládnout.😱
Tak ono se vládne dost špatně když Britové sebrali všechen kapitál a velmi precizně bránili jakémukoli vzdělávání širokých vrstev a stavbě základní infrastruktury.
Potom se ta země točí v kruhu, protože ta ekonomika je nastavená na prodávání surovin za směšnou cenu. Nemají peníze na přechod k vyspělému průmysl. Nemají peníze na vzdělání a nevzdělaní lidé mají tendenci k tomu být ovládáni někým, kdo je použije pro svou válku.
Nemůžou být také potravinově soběstační, protože drobné zemědělce zničí dotovaný import z Evropy. Pokud by chtěli cla, tak je MMF bude požadovat zrušit při nejbližší půjčce.
Jelikož nemají peníze ani na základní provoz státu, tak si musí půjčit pravidelně peníze od jediné ochotné organizace - MMF.
Je to zkrátka nekonečný kruh a minimum bývalých neosadnických kolonií se z toho dostane.
Dobrý večer, odevšad, odkud odešli nebo byli vyhnáni kolonisté (Holanďané, Britové, Belgičané, Němci), to vedlo k ekonomickému úpadku nebo k občanské válce. Zlí bílí kolonizátoři jim postavili silnice, železnice, nastartovali nějaký průmysl, postavili na nohy zemědělství apod. Dnes, kde si vládnou místní je maximální korupce, neschopnost vést stát a hospodářství a výsledkem je bída a hlad. Doplatí na to vždy obyčejní lidé. Děkuji za pozornost.
Kolonisté postavili jen to nejnutnější minimum železnic a silnic potřebné k odvozu vydrancovaného nerostného bohatství.
V koloniích kolonisté založili tak doly na těžbu surovin a naopak bránili jakémukoli vyspělejšímu průmyslu. Kolonie sloužily/slouží jen jako zdroj primárních surovin prakticky zdarma. Zpracovatelský průmysl vždy byl a je jen v Evropě.
Zemědělství vždy sloužilo jen k pěstování cash crops na export do Evropy, potravinová soběstačnost nebyla a není žádoucí. Afrika slouží jen jako destinace předotovaných, často nekvalitních, potravin z Evropy. Pokud by to chtěli Afričané změnit, tak by museli sehnat kapitál na změnu. Ten jim ovšem nikdo nepůjčí.
Většina problémů Afriky má kořeny právě v koloniálním období. Je nesmysl si to období nějak romantizovat.
Ze západem to nemá nic společného. Vůbec nechápu proč někdo do toho tahá Evropu a USA.
Každopádně Indie a Čína nikdy extra spojenci nebudou. I dál bude většinu Čínských investic Indie zakazovat a pokud už je povolí tak jen v nestrategických oborech pokud Čínská firma vytvoří společný podnik s Indy.
Největší škoda je, že západní státy pořád koukají na Indii koloniálníma očima jako na podřadnou zemi, která musí poslouchat a nechat se drancovat. Pokud by západ změnil přístup mohl by v Indii nalézt demokratického spojence a novou průmyslovou velmoc, která se narozdíl od Číny nemíchá do cizích záležitostí. Nicméně nejspíše zůstane Indie neutrální a rozkročená mezi východem a západem jako posledních 70 let.
A ta vláda má dělat co? Peníze na policii, vzdělání a na založení průmyslu nemá.
Drtivá většina kolonií fungovala tak, že velmi pod cenou prodávala nerostné suroviny mateřské zemi a v zemědělství se pěstovaly cash crops určené také na export. Ty země tak jsou potravinově soběstačné.
Pokud by ty země chtěly vybudovat infrastrukturu, průmysl nebo pěstovat potřebné plodiny, tak si musí půjčit od MMF, který bude požadovat zrušení cel a jiných obchodních bariér. Tím pádem zaručí, že západní dotované produkty zničí začínajíci méně efektivní místní konkurenci.
A z čeho platit vzdělání, když ta vláda nemá jak ty peníze vydělat?
A obecně platí, že málo vzdělané a chudé obyvatelstvo demokracii a základní instituce moc budovat nemůže.
Je to prostě kruh chudoby z kterého je prakticky nemožné se dostat.
Tak ono je to pozůstatek kolonialismu. Těžko čekat, že když Evropané nechají v Africe zničené země s nulovou infrastrukturou, populaci prakticky bez vzdělání a se špatnou bezpečností situací, tak bude ta země vzkvétat a bude demokratická.
Vždyť ty poskoloniální země neměly žádný kapitál. Nemohly investovat do vzdělání, základní infrastruktury a zemědělství jim zničil předotovaný import z Evropy. Jinou možnost než otročit v dolech a prodávat nerostné bohatství hrubě pod cenou nemají. Čína jen využila stavu co způsobili Evropané.
Módí objímá každého politika a pár generických diplomatických větiček říká na všech summitech. Nelze to brát jako důkaz přátelství. V Indii docela velká část lidí objímá i lidi co moc neznají/nemají rádi. Komunikace a kulturní normy jsou v Indii prostě jiné než v Evropě a je chybou chování indů posuzovat Evropskou optikou.
Pravda je taková, že Indické soukromé i státní zbrojovky dodávají na Ukrajinu velké množství munice a Indická vláda o tom zcela jistě ví a nijak zasáhnout nechce.
Spousta soukromých zbrojních firem v Indii dokonce mohutně navyšuje výrobu munice. Jsou mezi nimi i Gautam Adani a Anil Ambani, kteří mají velmi blízko k současné vládě, takže nelze očekávat jakýkolik zákaz exportu munice přes Česko nebo jinou Evropskou zemi. Odkaz Odkaz
Indie rozhodně není na straně Ruska, ale potřebuje od Rusů pár komponentů pro zbraně (motory pro SU 30 atp.), nějaké suroviny a nechce aby se z Ruska stal 100 % satelit Číny.
Navíc nějaké výrazné sblížení s Ruskem není v zájmu vlastníků největších konglomerátů, kteří mají v Indii značnou moc. Rusko pro ně není moc perspektivní trh a navíc se nechtějí paktovat se státem kde bohatí podnikatelé padají z oken každý druhý den. Ještě by to někdo chtěl kopírovat.
Celý tenhle BRICS spolek je spíš výtvor Ruské propagandy a v Indii nikoho nezajímá a není považován za důležitý
OK díky a auta s klasickým spalovacím motorem?
Nejspíše také od roku 2025/6. V Indii se příjímá emisní norma podobná EU cca 4 roky po EU tj. Tata je v motorech trochu za Evropou. Každopádně šéf Taty Motors naznačoval, že nová exportní továrna v Tamilnádu a továrna v Sanandu, kterou koupili od Fordu bude i pro spalovací modely.
Každopádně EV dávají větší smysl, protože Tata dokáže srazit cenu více než u spalováků. Většinu komponentů si totiž bude sama vyrábět.
Navíc bude v Evropě na trhu EV místo pro levnější auta, zvlášť teď po zavedení cel na ta Čínská.
Dotaz. Dá se koupit tahle značka v evropě?
Od roku 2025 nebo od začátku roku 2026 bude Tata z Indie exportovat elektromobily značky Tata i Jaguar/Land Rover na společné platformě Avinya s bateriemi vyvinutými sesterskou společností Agratas do celého světa. Zrovna před pár dny Tata začala stavět továrnu ve svazovém státu Tamilnádu, kde bude většina výroby probíhat. Výroba vozidel Jaguar/Land Rover bude probíhat dál i v Británii, kde staví Agratas druhou vlastní baterkárnu.
Ratan Tata byl skutečně výjimečný člověk. Významně pozvedl Tatu na jeden z nejvýznamějších světových konglomerátů a ještě byl člověkem velmi skromným, který většinu svého majetku věnoval na zlepšení života svých krajanů. Dnes Tata trusts provozují v Indii několik špičkových nemocnic a státní nemocnice obdržely od Taty miliardy dolarů na nákup velmi drahého vybavení např. gama nožů nebo protonové centrum.
Podle listu Hurun Ratan a jeho rodina dali na charitu nejvíce peněz v moderní historii (od 19.st) a překonali tak např. Billa Gatese.
Právě pod jeho vedením Tata expandovala do potravinářského a zbrojního průmyslu nebo do výroby Iphonů, čipů, lithiových baterií, vybavení pro 4g a 5g sítě, solárních panelů aj. Nedávno Tata zprivatizovala i Air India a je jen škoda, že se nedožil toho, že se znovu stane významným a kvalitním leteckým dopravcem.
Každopádně řídit konglomerát, který má dnes přes milion zaměstnanců a skládá se z desítek různých firem je hodno velkého obdivu. Myslím, že Tata je svým záběrem nejdiverzifikovanější společností na světě.
Co by člověk čekal od indické aerolinky? Tam mají špínu úplně všude.
Ty letadla jsou stará a právě prochází kompletní renovací. Ty problémy jsou způsobeny hlavně tím, že tu aerolinii vlastnil stát a za covidu ty aerolinie neměly moc penězna rozhazování. Pod novým soukromým majitelem by měla všechna letadla mít nové interiéry do začátku roku 2026. Takže je na místě počkat s nějakými závěry o kvalitě těch pár měsíců. Cestujícímu nakonec byly vráceny peníze.
Každopádně soukromé aerolinie v Indii jsou na slušné úrovni a Air India snad bude také.
No ale Indie je jedna velká špinavá a zapáchající díra, občas světly bod, takže co čekat od indických aerolinek, To už může létat klidně s aeroflotem
Ta kvalita je způsobená tím, že to dlouhodobě a ještě nedávno vlastnil stát. Soukromé aerolinie jsou v Indii na dobré úrovni. Air India za 2 nebo 3 roky díky privatizaci pravděpodobně také bude.
Bylo to do doby liberizace kdy se trh otevřel soukromým aeroliniím. Potom co Air India ztratila monopol, tak se kvalita začala zhoršovat. Důvodem bylo neefektivní státem dosazené vedení. Vše se to ještě zhoršilo v roce 2011 kdy se musela Air India spojit s druhým státním molochem - Indian airlines.
Mezitím vznikla v Indiii řada vysoce kvalitních aerolinií. Především to byla jedna z nejlépe hodnocených aeroliní na světě - Vistara, která je majoritně vlastněna skupinou Tata.
Tata na začátku roku 2022 zprivatizovala Air Indii a příští měsíc ji spojí z Vistarou. Tata slíbila, že do 5 let po privatizaci bude celá Air India efektivní a kvalitní aerolinií.
V současnosti tak probíhá kompletní modernizace letadel, rekonstrukce salonků, představení nového palubního menu, stavba MRO, stavba školy pro piloty atp.
Každopádně je nutné počkat těch 2 nebo 2.5 roku a potom to pravděpodobně bude pro Air India vyznívat pozitivněji.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Tak jako ind to má v krvi.
2 odpovědi
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Nemyslím, že by tolik Indických podnikatelů bylo podvodníků a tunelářů. Je jich jen víc.
Ale je pravda, že Adani tedy vyčnívá i v Indii. To je jak kombinace Babiše s Bakalou, ale v rozsahu odpovídajícím velikosti Indie. Nedivil bych se kdyby tenhle premiérem vydržovaný kleptokrat vyvolal velké změny ve vládě.
Nijak geniální a inovativní není, ROI je podprůměrné takže ho nemá cenu zachraňovat, tak jak to dělají třeba Korejci se svými chaeboly.