měli jsme Mactu 3 spusty let.
naprosto super absolutně bezporuchové auto.
no jo, ale snědla nám ji koroze. Macta jí chutnala!
antikorozní ošetření rovno Škodě Favorit.
tedy tenkrát r,v 2006.
je to tak. Ty Focusy prevlecene za Mazdu bohuzel hnily stejne jako ostatni Fordy. Tato generace (BM, po faceliftu BN) uz nema s Fordem nastesti nic spolecneho a korozi nezna.
2.0 Skyactiv-G o výkonu 88 kW, no tak to nebude moc velké terno
Čekal bych větší výkon
V realu omezeni motoru zacne fungovat az v 4800 ot/min a ma 100kW. k Tomu nizka vaha. Jede to vazne dobre. Ma ale dlouhe prevody, takze pro akceleraci za mestem je potreba nerozjizdet na 6ku z 1000 ot/min, ale radeji na 4ku ze 2000. Pak je i akcelerace dobra. 6ka ale super na dalnici. Tiche a usporne.
Za 200tkm jen olej, filtry, benzin a brzdy. Vetsina ridicu Mazdy si auto necha netoci po par letech. Nejvetsi problem je ji sehnat - ja kupoval jako novou.
Na kolech 67 kW a ztraty 31kW? To se na me nezlobte, ale spise mi to zni, ze korekcnima konstantama se snazili dosahnout konkretnich cisel.
V realnem svete mechanicke ztraty jsou cca 6% na prevod. Tzn. ucinnost 94% prevodovka a 94% differencial. Tim padem celkova ucinnost = 0.94 x 0.94 = 0.88.
Vykon motoru je vykon na kolech zvednuty o mechanicke ztraty. Neboli 67kW / 0.88 = 76kW.
Rekneme ale ze Skodovka ma velice ztratovy mechanizmus (coz si nemyslim, naopak si myslim, ze udelali hodne dobrou praci). I kdyby to ale bylo 10% ztrat tedy ucinnost 90%, tak celkova ucinnost prenosu bude 81% (0.9 x 0.9).
Vykon motoru v takovem pripade bude 67kW / 0.81 = 83 kW.
31kW ztrat by odpovidalo 32% ztraty neboli skoro tretinu. To odpovida 17.5% ztrat na kazdem prevodu, coz by byla nejhorsi prevodovka v automobilovem prumyslu za poslednich 50 let urcite.
Realny vysledek tedy odpovida rekneme papirovym predpokladum. Metodika DIN casto odpovida motoru bez prislusenstvi. Vubec nezpochybnuji schopnosti motoru, ale spise dane mereni.
Já to psal jako průměr - dlouhodobý - mix město kde držím striktně předepsané rychlosti, okresky a dálnice kde jezdím těmi uvedenými rychlostmi a v tomto režimu jízd mám průměr 6,0l. Jinak v tom jsou i německé dálnice kde se rád projedu rychlostmi přes 200km/h.
Prvních cca 5000 km po koupi jsem měl těch 5,5l ale jakmile jsem zajel motor začal jsem si užívat víc výkon a jezdit rychleji takže teď v 60000 km mám těch 6,0l.
Mazda 3 BN 2.0 88kW, leto 5.8, zima 6.2. Prumer 6.
75 % dalnice pri realne GPS rychlosti 135 km/h. Okamzita spotreba na dalnici v lete 6, v zime 6.5.
Okresky 5 se zenou a za 5.5 sam 😄. Kdyz mi hrabne, tak i tak do 6.5.
Nechapu, ze nekdo muze jet za 7. To je hodne mimo predpisy a nebo je neco hodne spatne. Muze byt pripad pri velmi silnem protivetru (30 m/s +) a uz se mi taky stalo, ze jsem na D1 dojel za 7, ale to je vyjimecne. Nekdy se pak i stane naopak, ze dojedu s extremne malou spotrebou.
No, já jsem zvyklý z EVček na zcela jiné reakční a předjížděcí časy, proto asi nemám zrovna pochopení pro vaše měřítko teleportace ... Nic proti tomu autu. Je to normální přerostlé 2t SUV, pokud je prázdné, s relativně dostačujícím výkonem na normální ježdění, nic víc nic míň.
Muzu srovnavat s firemni id3 110kW a ta je pomalejsi. Dnes se myslim delaji jen 150kW id3. Samozrejme 200kW+ EV bych cekal, ze bude rychlejsi. Projevem se moc CX60 od EV nelisi, jen pri plnem neni ticha.
Neni EV jako EV. EV za 3M pripadne Tesla performance budou jinde, ale zase jak daleko dojedou. CX60 zvladne timhle tempem 700km.
Motor s výkonem 254k teleportuje 2 tunové SUV, pokud je prázdné, tj. reálně podstatně těžší? Asi máme o teleportaci každý zcela jiné představy. Moje Ford Galaxy je o 2 metráky lehčí auto, výkon mám přes 200k v naftě a o žádné teleportaci se rozhodně mluvit nedá ani v těch nejdivočejších snech :D
mate 2 spojku a 550Nm? Vidim, ze jsem ve svem hornim prispevku udelal chybku. 7ka na dalnici toci 2800 ot/min a ne 2100. Nevim, na co jsem myslel. Proto ji kritizuju.
To je ta odpoved. Prakticky to nema turbodiru. A na lehky pohyb prave nohy doda instantne velky vykon. Je to cele (az moc) naladene na podrazeni a okamzite poskytnuti 200k+. Sportak to ale neni. 2t jsou 2t.
Chapu, ze monstra jako X5M nebo Cayanne Turbo S jsou uplne jinde, ale z hlediska beznych aut na dalnici je kazde predjeti zalezitost vterin.
Já jsem s podvozkem spokojený, bylo by to lepší na osmnáctkach, ale zas by to hůř vypadalo 🙂 V interiéru mi nic nevrze, zvuk motoru je supr. Spotřeba výborná a akcelerace taky. Software vyřeší převodovku (pokud s tím má někdo problém) a citlivost asistencnich systémů.
souhlasim s panem Wagnerem.
V me CX60 taky nic nevrze, podvozek je v poradku, zvuk motoru je dobry a relativne tichy.
Prevodovka ma lehky naznak poskubnuti pri rozjezdu, ale jinak je OK - nic co by rusilo. Musim uznat BMW a MB jsou mirne napred, co se prevodovky tyce, ale zase jim to vice zere a jsou drazsi.
Adaptivni tempomat je az moc opatrny a casto brzdi v zatackach kdyz je auto ve vedlejsim pruhu. To me stve. To musim nechat a doufam v nejaky SW update. VW, BMW i MB umeji dnes lepe.
Tak co byste chtěl za měga a půl? Co zaplatíš, to dostaneš. Chtěl jste levný 6válec, tak ho máte. Sice duní a má nehezký zvuk, zato málo žere. A že je celé auto jak kostitřaš? Njn, co už. Třeba příště.
Ja mam CX60 ze zari 2023, v provozu od listopadu. Najeto 4000 km.
Motor je tichy (na dalnici na rovine neni slyset), vykonny (na pozadani teleportuje, ale jsou samozrejme vykonnjesi auta) a usporny (6.5 prumer, jizda D1 v zime). Rozhodne neduni a ma hodne pekny zvuk. Co se mi nelibi je brzke podrazovani z 8ky (2100 ot/min ve 140) na 7ku (2100 ot/min) pri pozadavcich na stredni akceleraci. Pak se to na par vterin zbytecne vytoci vysoko a vystreli. 7ka mela byt delsi a 8ku by to melo chvili podrzet, nez podradi. Jinak ale ty negativa z clanku a nebo z komentaru od lidi, kteri tim ani nejeli neuznavam.
Je to Mazda a je to trochu tvrdsi - neni to houpavy Francouz. Pro duchodce jsou lepsi jina auta. Ale ve srovnani s Mazdou 3 je pohodlnejsi. Rozhodne to kostitras neni.
Reakce na srovnani s X3 za 1.5M:
Nebude to R6 a navic vybava v zakladu. Srovnatelna X3 je od 2M. Mazda je za 1.5M v plne vybave. Mazda je navic lepsi a nemyslim si, ze by jizdni projev byl horsi nez v X3.
Mel jsem moznost porovnat moji Mazdu CX60 s X3, X5 a GLS. X3 nejhorsi, GLS nejlepsi. Mazda +/- stred.
Bohuzel ani BMW ani MB nema v dane cenove (nebo alespon blizke) cenove hladine nic, cim by Mazde CX 60 mohlo konkurovat.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
nic. Že rychlonabíjení baterii škodí je hodně rozšířená fáma. Pokud je správně nastavený BMS, tak je to baterii jedno
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevim jaka je vase odbornost, ale v ramci me odbornosti (elektronabijecky a uloziste elektricke energie) vypliva, ze >0,6C uz ma negativni vliv na zivotnost u NMC. Tvori se dendrity. LFP je lepsi, ale tam se bavime o cca 1,5C. Asi bych kvuli vaze u Lotusu cekal NMC (ale nevim). Takze od 60KW vyse se zacne projevovat vliv na zivotnost. Extremne dulezity je teplotni management baterii (pod 35 deg C OK)
To ale neni konec sveta. porad okolo 1C je zivotnost dobra (~500 plnych cyklu), u 2C uz by to bylo o dost nize (cca 250 cyklu). Vse muze a byva ovlivneno okolnostma. Kazdopadne se to projevi. 400kW je z hlediska zivotnosti mimo. 3x do roka na ceste na dovolenou je to OK, ale jako jediny zdroj nabijeni je to dost skodlive. Vse nad 2C uz u NMC dost vadi. LFP cca dvojnasobek (4C).
1 odpověď