Nedejte se mýlit, už tenkrát EU svazovala automobilky směrnicemi, nařízeními, pokutami...atd. proto berou dnes mimoevropské automobilky vrch a evropské mají problémy.
Jinak souhlasím s Pepou, ono poslední ještě normální auta se u některých výrobců dala koupit ještě z kraje 2020, kdy se doprodávaly loňské modely, byla to slušná auta za pěkné peníze, ale už toho bylo jako šafránu.
Tak a ted mi teda vysvětlete pokud už tenkrát nutila EU pracovat na EV a sežrat všechny ty peníze na vývoj, kde jsou ty suprové EV ? vozy Stellantisu a Renault-Dacia jsou v EV naprosto tragické (Spring, kterej je za ty peníze dobrej je platforma z číny) VW má od modelového roku 2024 ty EV použitelný ale nechutně předražený (Porovnáno s Teslou, ne s číňanama), já prostě nechápu ten Váš úhel pohledu kde jsou ty auta do kterých automobilky narvali pod nátlakem ty peníze, protože evropská nabídka je prostě tragická a to jak EV tak spalováků, za mě to je prostě diletanství managementu a můžou si za to ty automobilky samy a svádění na EU je prostě strašně jednoduchá zkratka...
Tak na dotace do EV musí každý normální člověk nadávat, ale to není nadávání na EV, to je něco jiného.
Dotace do zemědělství je také něco jiného, než do EV, když do EV některý stát dotaci nedá, tak se nic neděje, ale pokud nedá do zemědělství, tak mu jeho zemědělci zkrachují.
Tlak EU neublížil ani tak EVčkám, jak automobilkám a proto se dnes v Evropě v automotive propouští a snižuje výroba.
Dneska ráno před prací v posilovně jsem poslouchal "Experta Pepu", který se profiluje jako člověk který nemá rád EV a přesně tu politiku s nimi spojenou, v podcastu "U kulatého stolu" a sám tam přiznal že dneska byť to v těch recenzích neřekne na plnou pusu tak se mu nelíbí ani spalovací auta, poslední zajímavá auta pro něj byli kolem roku 2015-2016 od té doby jsou to ledničky a to mluví o spalovákách, a je to 6-7 let před tím než EU skutečně ten zákaz EV schválila, myslím tedy že si za to automobilky můžou samy, dělám pro jiný gigantický německý korporát, mimo automotive a vidím spousty blbých rozhodnutí plynoucích z toho německého namyšleného průmyslového nosánku i u nás...
já tu EU myslel tak že v přijetí EV u lidí ten zákaz hodně ublížil 😉 lidé nemají rádi EU a proto něco co má ráda EU nemůže být dobré, zajímavé a každý kdo tomu fandí je EU hujer...
Víte, kdyby nebyl v EU pokřivený zemědělsko-potravinářský trh dotacemi, tak by naši podnikatelé v tomto sektoru dotace nepotřebovali, byli by konkurenceschopnější a tedy i výdělečnější než dnes s dotacemi. Dotovat prodej elektroaut je však ještě větší zhovadilost. Evropa jde do kytek, těžko jí pomoci.
A jaký trh není pokřivený dotacemi ? nebo chcete-li subvencemi ? daňovými úlevami ? to že je dotace na EV vidět protože byla pro koncového zákazníka neznamená že ostatní segmenty nejsou dotovány, dotují se třeba i ropné plošiny, dotuje se obecně všechno co může vytvořit pracovní místa po tisíci kusech, z kompletně jiného ohledu, tak se ted třeba naše vláda mohla přetrhnout aby tu MS postavil velké datacentrum, o nadbíhání VW aby tu postavil gigafactory ani nemluvě, myslím že kolínské TCPA dostalo také dobře zaplaceno za to že šli k nám... tohle pokřivení je prorostlé kompletně naším světem a jen velmi těžko se mu vyhybá 😉
tak trapný příspěvek jsem už dlouho nečetl, za prvé nikdo nenadává na EV, ale na podporu EV a na zákaz spalovacích aut a tím umělého tlačení EV lidem proti jejich vůli a dotace do zemědělství jsou v celé EU, takže pokud bychom je chtěli odstranit, tak by to muselo být na celoevropské úrovni, nejde podnikat v prostředí s volným trhem kdy někdo dotace má a jiný ne
Viděl jsem tu spousty příspěvků kde vyloženě nadávají na tenhle dotační program 😉 a ano máte pravdu o dotacích v EU pro zemědělce ale stejné je to i s těmi EV, po celé EU jsou dotace na EV a dlouho u nás nebylo nic, pak tu byl tenhle jeden dotační program a lidi se chovají jako že je to konec světa 😉
Co se tlačení EV evropskou unií týká tak jen a jen souhlasím (sám tedy jezdím EV(už 2 roky takže bez dotace), ale určitě ne proto že to tlačí EU) a myslím si že naopak ten tlak EU strašně EVčkám ublížil
To je přece na hodnotách každého člověka, já určitě nebudu nikomu vnucovat svoje politické přesvědčení, jen mi přijde totálně pokrytecké tady nadávat veřejně na to že platí ze svých daní dotace na EV a pak v klidu hodit hlas největšímu příjemci dotací u nás, dotují mu šlapající businessy, tak bud přestat na tohle nadávat nebo nevolit to co veřejně pomlouvám 🙂
Všem co tady nadávají na EV, dotace a dotační programy bych rád připomněl že celkový největší příjemce dotací v česku jsou firmy holdingu Agrofert který dříve vlastnil a dneska ho má ve svém svěřeneckém fondu pán který má 30% podporu obyvatel, tak ať dodrží svojí naštvanost na dotace a podle toho upraví hlasování v dalších volbách 😉
Dotace měly také přispět k oživení poptávky po elektroautech skomírající produkce evropských automobilek. Ale nejvíce se prodalo vozidel nevyrobených v Evropě. A to že podnikatelé mají dotaci až 200 tis. Kč, neplatí DPH, dálniční známky, elektřina nemá spotřební daň, z které by se opravovaly a budovaly silnice, doteď v Praze parkování zadarmo, tak celkový prodej není nějak významný, byť v procentním nárůstu vysoký.
Jak neplatí DPH ? samozřejmě na konci zvoleného zůčtovacího období se dělá balanc přijatého a vydaného DPH, a pokud si do toho schovají nějakou soukromou věc tak samozřejmě přichází o záruku 😉 (respektive je ze 2 let zkrácena na 6 měsíců) a nezapomeňte že SUV od Tesly je vyráběno kompletně v Berlíně 😉 takže minimálně část Tesla prodejů je evropská
Proto byl VW největším producentem na světě? Německá auta šla velmi dobře na odbyt! Ale to se někomu přestalo líbit.
mě prostě baví to používání "někdo" tak buďte konkrétní, kdo donutil VW přestat dělat dobrá, zábavná auta a začali dělat ledničky, jako upřímně mě to fakt zajímá 🙂 a taky bych chtěl bejt na tom meetingu 😄
navíc to není problém VW, Peugeot například začal dělat ledničky 10 let před VW...
namyšlenej automobilovej průmysl prostě zaspal v mnoha a mnoha ohledech a ted je v řiti 🙂 a je to jenom o tom si to přiznat 😉
Jen tím to fakt není.
Před dvaceti lety nemuselo mít auto ani jeden airbag, pro provoz mu stačil motor co nekouří jak komín, volant, brzdy, pásy.
Dnes nevyjede do provozu auto, které nemá výbavičku za nadbytečných 150.000.-
Šest airbagů
Couvací kamera
Elektronická ruční brzda
ABS
ESP
DPF
AdBlue
Asistent pro jízdu v pruzích
Asistent pro rozjezd
Detekce únavy řidiče
Nouzové volání k nehodě
Nouzové brždění
LED světla
Detektor deště
Parkovací senzory
Tempomat s omezovačem
8" displejíček Media Control (protože tam stejně musí být kvůli parkovací kameře)
A tyhle krávotiny něco stojí.
ale měli ty auta jiné "cutting edce technologie" oproti autum v 70 letech, to je prostě normální vývoj, nějak nevidim souvyslost, navíc myslím že v přepočtu na median mezd je dneska octavia levnější než před 20 lety 😉 takže to bude fakt těma ledničkama....
Neobvyklá naivita to sdělení,že se přejde k elektromobilitě.Vždyť teb šmejd nikdo nechce a nějaký gren deeal bude na smetišti.Odstoupení toho nesmyslu bude zanedlouho v USA a další země budou následovat.
Chápu to tak že se snažíte nějak naznačit že třeba cokoliv spalovacího od škodovky nebo jiné automobilky "pro masy" je nějak zajímavé, probouzí emoce a stojí se na to fronta ? protože podle mě ty rozhoupané kraviny na mcpherson nápravách s šíleným body rollem nikdo nechce naprosto nezávisle na způsobu pohonu, prostě autoprůmysl se vykašlal na vývoj a dělá ledničky na kolech a je jedno jestli vrčí nebo bzučí 😉
Strana a vlada v Cine sice kvuli problemum s cistotou ovzdusi v aglomeracich zavelela do baterkacu, ale emise CO2 Ciny vyrazne rostou a na hlavu uz prekonaly prumyslovou CR.
A presto maji dneska na hlavu vetsi vyrobu ciste energie nez cesko 😉 ja cinu urcite neobhajuji, ale argument "vetsina sveta" me dovede nastvat 🙂
To je pravda, ale velká škoda, že za našeho předsednictví se to posunulo ještě mnohem dál. EU v současné době dělá něco, co odneseme všichni a při tom to nebude mít na ovzduší žádný vliv. Pokud si vezmeme mapu světa a vybarvíme v ní EU, zjistíme, že tak malý flíček na mapě s ovzduším nic neudělá. Ale hlavně, že královsky placený parlament EU může škodit dál.
A máte tyhle data nějak podložena ? protože asie která bejvá oblíbeným cílem lidí kteří tvrdí že EU je jediná na světě která to řeší je plná elektromobilů a tempo se zvětšuje, to samé do jisté míry US i když tam je to spíše stát po státu, ale tak to máme asii, EU a US, zcela upřímně zbývá jen centrální a jižní amerika a afrika a to už prostě není "většina světa"
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
působivé zrychlení, to ano, ale jízdní vlastnosti špatné. Všude jinde ho rozsekáte pomalu i fábií. Podotýkám elektro mám jako služební auto. Prostě fyziku neošálíš a hmotnost je prostě velká. Na ježdění kolem komína ale skvělé.
9 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Predpokladam ze nemate jako sluzebak nejaky performance model ktery ma podvozek jiny nez cestak ?