Možná by někdo měl šéfy odborů ve VW (a asi i leckde jinde) probudit a říct jim, který je rok, a ukázat noviny včetně novin staršího data, aby si přečetli, co se už pár let děje. Pak by třeba pochopili, že bojovat proti VW je nesmysl a, pokud chtějí vytáhnout do boje, musí objednat autobusy a vyrazit do Berlína a Bruselu.
Možná by někdo měl šéfy odborů ve VW (a asi i leckde jinde) probudit a říct jim, který je rok, a ukázat noviny včetně novin staršího data, aby si přečetli, co se už pár let děje. Pak by třeba pochopili, že bojovat proti VW je nesmysl a, pokud chtějí vytáhnout do boje, musí objednat autobusy a vyrazit do Berlína a Bruselu.
Bigster je z fotek hezké auto. Ale kde bere autor to tvrzení o poctivých motorech? Přehlédl jsem snad, že by tam nakonec montovali nějaký diesel nebo aspoň benzinovou 1.5 a víc? Sám mám jako jedno z aut naftového Dustera a jsem s ním hodně spokojený. Ale s ohledem na současné motory je to asi moje první i poslední Dacia.
Další příklad statistických nesmyslů. Není přeci důležité, kolik má kdo aut na hlavu, ale jak často se s nimi jezdí a kolik a kde najede kilometrů. Na vesnici je běžné, že u domu stojí i více než dvě auta na rodinu, ale těžko bude jeden člověk řídit dvě auta najednou 😉. A při cestách po Evropě jsem si zatím nevšiml, že by ve vyspělých zemích byla někde výrazně menší koncentrace aut na silnicích.
Skutečnost, že Evropa zaspala a ne a ne se probudit, že dávno známá. Horší je, že Evropané zlenivěli. Že berou svou životní úroveň, přesněji svůj blahobyt jako samozřejmost, nikoli jako privilegium, na které je třeba tvrdě pracovat. Přitom ve státech, které nebyly součástí komunistického bloku, se jedná už o několik generací takto smýšlejících. Myslím, že příštích pár let ukáže, jestli jsme ještě schopni tuto naši mentalitu změnit nebo je cesta do postupného zániku nezvratná.
Toho bych se nebál, protože by bylo příliš euroobčanů (eurovoličů), kteří by díky tomu chodili pěšky.
Problém ale vidím v samé podstatě tohoto problému. Nemyslím, že by to v současné době byli ekologové, kdo povinná EV tlačí. Ale samotné automobilky, protože investovaly příliš velké peníze do jejich (byť zatím celkem neúspěšného vývoje). Doprovázené dalšími obory průmyslu, které musí jásat, že jako klíč pro ozelenění Evropy platí auta, a tedy samy nejsou k ničemu zásadnímu nuceny.
S ohledem na zatvrzelost politiků (rostoucí poptávka po tzv. udržitelnějších vozech tu reálně není, jen zákazník musí vybírat z toho, co je) by to mohlo dávat smysl, protože by Ford dával 100% do vývoje pohonu, který politici tlačí navzdory lidem. Otázkou ale je, jestli to může kapitálově ustát, protože za ním nestojí vlada, jako v případě čínských automobilek, ale akcionáři. A ti při chybějící ziskovosti a s ním spojeným propadem hodnoty investice jásat nebudou.
Zjevně nejsem cílovým zákazníkem Volva, protože téměř vše, čím se holedbají, v autě nepotřebuji, resp. dokonce ani nechci 🤔. Možná tedy vlastně nejsem ani cílovým zákazníkem elektromobilů, protože mě vždy pobaví, když se výrobce chlubí, jak rychle se "až" může jeho auto nabíjet. U spalovacího motoru se mi ještě nestalo, že by mi výrobce vyzdvihoval, že mi do nádrže poteče nafta až rychlostí patnácti litrů za minutu 😂
Mně přijde, že chtěli designově vyvolat dojem polovojenského auta a to se jim podařilo. V té zelené barvě je to za mě naopak moc hezké auto. Do přírody jako dělané. Pokud by se k nám dovážel a zachoval si cenový rozdíl od jiných značek jako u svých mainstreamových sourozenců, byl by Tasman v mém hledáčku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Osobně mě děsí představa, co bude s ČR, až se vlády zase ujme ANO, ale tady premiér "ujel" na plné čáře a místo, aby se z toho snažil vybruslit najěkým zmírněním svého výroku, stojí si za tím nesmyslem zuby nehty jako malé děcko, které má pusu od čokolády, ale sveřepě tvrdí, že žádnou nesnědlo. Je to smutné, kam naše politika klesla a co jsou schopni politici hájit z hrůzy, aby nepřišli o své křeslo.