Pozval jste si v Německu instalatéra,právníka nebo jste si pojistil auto? Je tam brutálně draho a to nemluvím o nemovitostech. Ale ano, občas mají levnější mliko v akci.
Je to případ od případu. Slušný právník nestojí v Německu výrazně více než v ČR, což je vidět i na srovnání výdělků v právnických profesích. Stejně tak bych oponoval s pojištěním auta - známý se stejným (maximálním) bezeškodním průběhem tam platí za Mercedes méně než já za Citroen v ČR, a to máme auta stejně stará a on je důchodce, což v ČR znamená naopak vyšší pojistné. Jinak ale souhlasím, ani já nenašel v okolních zemích většinově nižší ceny v obchodech. Na druhou stranu, oni mají u prodavačů výrazně vyšší mzdové náklady než my, takže je v ČR něco špatně.
... a průměrný Čech by skákal radostí, kdyby měl zaručenou možnost jít do důchodu nejpozději v 65 😄. Spíš by mě ale zajímalo, jak velké jsou ty čínské důchody v porovnání s příjmem že zaměstnání. Ono to nemusí být žádné terno jít dříve do důchodu. V práci vás v klidu vyhodí a nahradí mladšími a, pokud máte důchod, který vás neuživí...
Já mám z diskuze pocit, že smyslem života mnoha lidí je dostat se do důchodu.
Nemyslím si, že by to tak bylo. Je to jen přirozená obava, že v době, kdy budou nejzranitelnější, budou bez jakékoli opory. Do nekonečna se pracovat nedá, o úspory na stáří můžete lehce přijít a velká část národa si je ani nemá šanci vytvořit. To je prostě realita a strach je přirozená emoce. Až budete starší, třeba pochopíte.
Zásadním problémem je, že si žádný z úředníků nikdy nemusel na svůj plat sám vydělat ani korunu. V Bruselu vyrostla fabrika na úředníky. Většina z nich navíc nemá nejenom kontakt s realitou, ale ani životní zkušenost, protože se tam za teplým v kanclu tlačí hned že škol.
Dieselgate byl většině uživatelů jedno. Věděli, za kolik reálné jezdí. Ale autoprůmysl přecenil své síly a v touze zahojit se vsadil vše na jednu kartu. Nečekal ale podle mě, že EV budou až takový problém. Že jsou s klasickým autem až natolik nestejné, že budou jejich vývoj a výroba neekonomické a navíc nebudou zákazníky většinově přijímány. A to ještě nenastal čas "E-gatu", což bude ještě větší průšvih než Dieselgate.
Pan Komárek se zřejmě už několik let neodlepil od počítače. PHM byly podle mé zkušenosti v Rakousku levnější naposledy někdy před COVIDem. Rozdíl sedmi korun za za litr není nic. V Rakousku je rozdíl mezi pumpou na dálnici a pumpou hned vedle bez problémů 50 centů. Ve Slovinsku minimálně 20 centů. Pokud mám na hranicích v ČR naftu za 33 - 34 Kč a v Rakousku za 1,54 EUR a více, skutečně se nevyplatí natankovat doma? Dneska už opravdu může psát každý Jouda
Připadá mi to,jakoby EU vedli nějaké korporace, které chtějí vše a všechny ničit!Tolik věcí,co se poslední dobou dějí,co přikazují, zakazují, už je přes příliš! Lidé musí dělat,co sami navrhují, musí se podřizovat všemu,co nařídí!Jinak je ničí a kdo ví co dál....!! Myslí si, že jsou bohové?To jsou ti miliardáři a další....!!Jen obyčejným , pracujícím lidem otravují život!
To Vám asi nemusí jen připadat. Příliš miliard ve vývoji něčeho, co lidé nechtějí = zlomí se to politicky.
Hezký den, tak to pak ano. To už chápu jak jste to myslel. To je ve vztahu zaměstnanec/ zaměstnavatel. Když jsem s Ev kdysi začínal, tak mi zaměstnavatel umožnil dát si na jeho objekt ,,můj" elektroměr . Takže takto se z toho ,,vymanil". V současné době se to řeší jako benefit pro zaměstnance. A s veškerým zdaněním dle Zákona o daních z příjmu, jak píšete Vy. A kdo tak nečiní, je jeho riziko se vším s ním spojené. Apropos, zaměstnavatel proplácí jak roční jízdenky u železničních dopravců, tak i jednotlivé jizdenky. Vše jako benefity dle kolektivní smlouvy. A ty také daní. U Ev je to u nás v současnosti řešeno přes identifikační čipy skrz wallbox. U vedoucích zaměstnanců, jenž mají spalovací služební vozidla, mají dokonce určitý počet km určených i zcela pro osobní použití.
K té vaší poslední větě.. to už je vyřešeno dávno. U železničních dopravců dokonce hrozilo, že budou platit poplatky za OZE za to, že ,,dodávají" elektrickou energii (EE) při rekuperaci zpět do sítě, a tím pádem jsou výrobci EE. Nakonec platí za saldo a svému dodavateli. To píši proto, že co si spotřebuje zaměstnavatel ve svém areálu do svých( a i soukromých) Ev, je jen jeho věc. Zaplatil si za FVE. A tu mu nikdo zadarmo nedal. Zaplatil za ni Státu DPH. Tržní je SALDO těchto toků, jako u železnice. Je to stejné jako zalévání trávy v areálu firmy. Když budete mít dešťovou vodu, neplatíte VAKu také za ni. To je stejné.
Souhlas. Poslední větu jsem opět mířil na vztah zaměstnavatel - zaměstnanec. Pokud zaměstnavatel prodává přetoky, má asi i zaměstnanec celkem vyhráno, protože cena bude malá. Naopak, pokud se vše v areálu spotřebuje, je třeba vyjít z ceny, za kterou zaměstnavatel nakupuje, popř. z nějaké obvyklé ("průměrné") ceny na trhu. Zákon je v tomto směru striktní. Že si s tím zatím spousta subjektů v současnosti nedělá hlavu, je jedna věc, v případě daňové kontroly to ale neustojí. U služebních aut by se při následném dodanění vyšlo z knihy jízd a, pokud není řádně vedená, hrozí až posouzení veškeré spotřeby jako soukromé (i to jsem už v praxi zažil), a tedy dodanění dle TP a kilometrů. Otázkou by bylo, jak by se finanční úřad postavil k soukromým vozidlům zaměstnanců, zejména pokud má firma FVE.
Jj, daním a smrti se nevyhneme 🙂.
Hezký den, můžete mi prosím napsat, kde Státu utíkají peníze?
Nějak jsem nepochopil, kde a z čeho mají tyto peníze utíkat?
ad1. z jaké daně?; ad2. z jakého pojištění?; ad3. elektřina není tržní?
Děkuji za odpovědi.
Přečtěte si par. 6 zákona o daních z příjmů a třeba pochopíte. Elektřina dobitá pro soukromé cesty do EV na náklady zaměstnavatele je stejný případ, jako když Vám zaměstnavatel platí benzín nebo naftu pro soukromé kilometry. Podle zákona ji musíte zaměstnavateli nahradit nebo představuje zdanitelný příjem, který současně vstupuje do vyměřovacího základu pro pojistné na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení. Pokud zaměstnavatel vyrábí elektřinu ve FVE, ocení se cenou obvyklou na trhu 😉
A prestante porad nadavat na Cinany. Sikmoocky uz nas davno technologicky prevalcovali a rozhodne nedelaji nic spatne. Akora nafrnena Evropa si to porad zabednene neuvedomuje.
Technologicky nás převálcovali možná v elektromobilech. Problém není v Číně, ale v tom, že my svoje technologické výdobytky v podobě vyladěných spalovacích motorů hloupě odvrhujeme.
Je to velmi dobré proti zacpávání kruháčů, kde majitelé většiny spalováků a koncernových aut především čekají, až budou mít hodně velkou díru, do které se při svém zpomaleném rozjezdu vejdou.
Aha... tak teď už mi EV dává smysl 🙂
Ale jinak souhlas. Do města dobré řešení. To je ale asi to jediné, kde má EV smysl. Na to nicméně nepotřebuji Tesly, Enyaqy, ID.7 a podobné mastodonty od koncernu, BMW nebo Mercedesu, ale mnohem lepším řešením jsou pidiauta od Stellantisu, Renaultu nebo (a píchá mě z toho u srdce) Číňanů.
Máte dobrého zaměstnavatele, když vám daruje pohonné látky. Nebo to je jinak?
Ono je to jen dočasu, než začnou finanční úřady tyto případy kontrolovat. Až budou EV rozšířenější, dojde jim, že státní kase utíkají peníze z daně z příjmů a pojištění, kterému by (tržní) hodnota takové elektřiny měla podléhat.
Já jsem si nedávno kupoval baterku do Sony kamery. Stala mě 2450 Kč. Neměl jsem s sebou pět korun, protože vím, ze baterie něco stojí.
Takže ten, kdo se chce svézt na vlně krouticího momentu a zažívat pocit kontinuálního tahu a dostupnosti výkonu v každém okamžiku, ten kdo chce ticho a klid při jízdě, pohodu a komfort, ten musí proste zaplatit.
Jj, kroutící moment a kontinuální tah... Hlavní argument všech milovníků EV. A k čemu to na přeplněných silnicích vlastně je? K tomu, aby jen rostly zástupy riskantně předjíždějících hlupáků, kterým nikdo nic neřekl o plynulosti jízdy a kteří si neumí spočítat, že rychlou jízdou neušetří víc než minuty, zato ohrožují vše kolem?
Článek určitě není hodný zkušeného karavanisty, jak uvádí nadpis. Papírové parametry jsou fajn, ale každé auto se s karavanem chová jinak. A překvapivě to musí být o největším výkonu motoru (např. Fiat Freemont s naftovou 1.9 měl na kouli velmi málo) ani o tom krouťáku (atmosférické benzíňáky nemají krouťák srovnatelný s diesely a přesto dvoulitry karavan odtáhnou bez problémů). S klidem rostoucím ruku v ruce s rozvorem souhlasím, nastává pak ale problém s parkováním - bez moveru celkem problém. Chce to prostě vyzkoušet.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to začarovaný kruh. Buď musí klesnout ceny nebo se zvýšit příjmy (což bude opět tlačit na růst cen), jinak půjde česká produkce i obchod nadále dolů. Prostor tam (zejména u obchodu) je. A nemalý. Chybou bylo, že se daň z neočekávaných zisků uvalila jen na vybrané obory. Kdyby se nechala působit plošně, mohli jsme mít ceny v obchodech někde jinde, protože by si všichni (a zejména obchodníci) rychle spočítali, jestli je lepší zaplatit vysokou daň nebo snížit marži a mít spokojenějšího zákazníka a vyšší odbyt.