Autor evidentně neví, co to znamená koncept nebo designová studie a kolik z nich se pak dočká sériové výroby a za cenu jakých změn. A to, že bez VW bychom neměli ani peníze ani technologie o takových konceptech vůbec uvažovat je poměrně jasné. Škoda mohla dopadnout jako některé další zaniklé automobilové značky východního bloku. Třeba FSO, ARO, Oltcit, Trabant, Wartburg a spousta dalších. Dnes je Škoda stále prosperující a konkurenceschopnou značkou právě díky koncernu VW.
S 240ti elektrickýma poníkama při hmotnosti s posádkou kolem 2tun to asi na suchém asfaltu moc bokem jezdit nebude. Zato v zimě na sněhu s tou váhou nebude snadné to uřídit, jen jak bude trochu uklouzáno. Za mě sporťák nemusí mít spoustu koní, spíš čím bude lehčí a čím ostřejší a přesnější bude řízení, tím víc si ho užiju v zatáčkách. Proto stále držím při životě svůj starý Ford Puma 1,7 s úžasně živým motorem, kde variabilní časování vyčarovali inženýři z Yamahy a to auto má strmé řízení, váhu pod tunu a 125 koní s ním dokáže slušné kousky. Hbitější malou mršku budete těžko hledat. Měl jsem možnost srovnání s Cooper S a to je taky super svezení, ale už tam je znát ta vyšší hmotnost a podvozek z vás chce vytřást duši.
Ondro díky! Nejen za to, že jste škarohlídům a kibicům ukázal, že to jde (to jste ostatně ukázal už předtím), ale hlavně za to, že jste to celé spojil s podporou dobré věci. Tleskám a těším se, co vymyslíte na příští rok. Zároveň bych chtěl tu pro ty, kdo to třeba nezaregistrovali, zmínit i to, že letošní Dakar Classic dojely I dvě Češky s "kachnou," tedy Citroënem 2 CV (u nás ji proslavila jeptiška z filmů o četnících ze Saint Tropez). Tohle až úsměvné vozítko se v historii Dakaru už zůčastnilo, ale nikdy ho nedojelo. Povedlo se to až teď holkám na Dakar Classic.
Impreza první generace nikdy neměla motor 1,5 litrů. V Evropě se prodávaly atmosférické čtyřválce 1,6 silnější 1,8 a 2,0 a vrcholnou verzí bylo GT s 2,0 turbem. Atmosférický motor 2,5 litru byl k dostání jen v severní Americe. Motor 1,5 měla až třetí generace imprezy. A ano, byla i verze kupé, ovšem jen v Japonsku, Británii a Americe. Na evropský kontinent se kupé oficiálně nedváželo. To jen tak pro úplnost.
Nemůžu se ubránit dojmu, že s tanky T-14 Armata se to má podobně, jako s se stíhačkami Suchoj Su-57. Na papíře a na přehlídkách vypadají famózně a nebezpečně, ale jsou zatím stále ve fázi vychytávání dětských nemocí a jejich opravdová sériová výroba a armádní nasazení se neustále odkládá. SU-57 Rusové zřejmě částečně otestovali v Sýrii proti povstalcům, tedy v prostoru bez moderní protivzdušné obrany, takže jim nehrozilo prakticky žádné nebezpečí sestřelení. To samé je teď s Armatami. Nechají je z povzdálí ostřelovat frontu, ale do ostrého boje, kde by jim hrozilo nebezpečí, si je zatím poslat nedovolí. Zřejmě sami dobře vědí, že na to ještě není dostatečně spolehlivá a mohla by třeba kvůli nějaké poruše padnout do ruky nepřítele. Myslím že nás zatím žádné brzké nasazení Armaty ani Su-57 na Ukrajině nečeká.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přijde mi úsměvné, jak se ruská propaganda snaží vystupovat v pozici silné a zdravé ekonomiky v situaci, kdy základní úroková sazba vystoupla na 21% a ani tak se ruské centrální bance nedaří krotit inflaci. Rusku teď velmi reálně hrozí pád do smrtelné inflační spirály. Takhle rozhodně nevypadá zdravá a silná ekonomika. To musí vidět každý, kdo má i jen minimální ponětí o ekonomii.
1 odpověď