Působivý sestřih, paráda, díky. A zvířátka (skoro) na konec, inspirace od Brněnská odchytová?
Úplný konec - klasika made in ÚDI, nic přeqapivého. Městská společnost BKOM nepochybně získala Cenu Sdružení pro dopravní telematiku a cenu České silniční společnosti za obdobná geni(t)ální řešení.
EDIT:
Za volantem autobusu si preference MHD made in BKOM užijete mnohonásobně více a budete s nostalgií vzpomínat, jak funguje pro tramvaje.
V Brně do širšího centra jedině MHD, do okrajových částí lze i auto, i když i MHD je použitelná. Cesty okraj - okraj spíše autem. Trasu Jundrov - Slatina dávám i ve špičce do 35 minut, mimo špičku 20 minut, MHD to trvá nejméně 70 minut. Cenově je MHD vždy výhodnější, než pouhá spotřeba PHM - benzín 34 Kč, lupeň plná cena 3 zony 90 minut 29 Kč.
Nic moc, daleko zajímavější je AI metal FROSTBITE ORCKINGS. A není to vykrádání již zveřejněných skladeb, jde o originál tvorbu davu techniků a inženýrů, pracujícíh s vlastní verzí AI. Podklad pro učení byl vytvořen desítkami hodin studiových nahrávek metalových muzikantů přímo pro tento účel. Začátkem roku 2024 vydali celé album. AI je pouze muzika, videa jsou standardní tvorba počítačových grafiků.
Kdo ví, která bije, ten do fondů kvalifikovaných investorů část peněz (do 10 %) uloží. Je výhodné se svézt s velkými hochy (=institucionálními investory). Nic netušící žvanilové jsou švorc, tak aspoň hejtují na SZ či h@vinkách; přinejlepším vloží pár korun na spořicí účty k velkým hochům. Tito je posunou do FKI a vydělají na nich nejméně 3x více, než vyplatí žvanilům na úrocích. Takhle to funguje.
Mám Lexus NX, asistent v jízdních pruzích se musí po startu vždy zapnout. Volantem velmi mírně točí pouze, když zřeteleně "vidí" levou i pravou čáru, jinak pouze vibruje volantem, pokud se mu něco nezdá. Luxus a maximální spokojenost, zatím mne nedostal do žádné problematičtější situace. Jezdím po všem od kroutících se okresek po stakilometrové dálníční přesuny.
Fandím Vám, něco obdobného jsme absolvovali s našimi potomky.
Dovolím si nesouhlasit se zbytečností výuky Excelu; tedy záleží hodně na tom, co a jak se z Excelu učí. IMHO se Excelem dají prohloubit a utužit matematické znalosti a souvislosti. Je to velmi mocný nástroj s relativně jednoduchým ovládáním. Statistické a databázové funkce jsou okouzlující. Pravdou však je, že matematické základy se k tomu probírají snad až koncem studia střední školy, pokud vůbec.
Za vůbec nejlepší na Excelu považuji objektově orientovaný VBA, který nevyžaduje tak rigidní přístup ke psaní kódu, jako odvozeniny od C a lze se na něm naučit vedle základů algoritmizace a psaní kódu též přístup k zacházení s objekty včetně různých až neproniknutelných zákeřností.
Na Word silný názor nemám. Pokud se učí jenom klávesové zkratky, je to zcela zbytečné, pokud se učí definovat typy odstavců a strukturu textu s vazbou na osnovu, tak by to smysl mít mělo.
Mohu potvrdit, co pan Váchal říká o Peršanech a jejich vztahu k turistům ze západu. Prosvištěli jsme zemi od Hormuzu přes Bandar Abbas, Šíráz (víno Shiraz není náhoda), Jazd, Isfahán, Kášán, Quom do Teheránu místní dopravou (autobusy) ve dvou s manželkou bez cestovky. Bydleli jsme s místními v hostelech a stravovali se tam, kde oni. Nebudu (ani nedokáži) napsat esej, nicméně pár hesel si dovolím.
Peršané jsou inteligentní a hrdí lidé a to i v pozici prodavače; po několika málo návštěvách bazarů jsme dokázali velmi rychle rozeznat Peršana od Araba. Turisty mají rádi, při náznaku bezradnosti se vždy najde někdo, kdo sám aktivně nabídne pomoc. Na rozdíl od Arabů nás Peršané nemají za chodicí peněženky (až na pár turistických pastí, které se dají identifikovat), za místně odpovídající částku poskytnou přiměřenou službu. Obdoba Uberu nás stála nejvíce v noci, a to v přepočtu 2 Kč/km (slovy dvě koruny české za kilometr). Mezi zmíněnými městy vedou dvou až třípruhové dálnice, autobusy jezdí standardně 120 km/h. Řidiči osobáků jsou celkem šikovní a ohleduplní, ale za deště tedy jezdit neumí – ono to ani na slickách dost dobře nejde; řidiči BUSů jsou skvělí.
Naprostou nutností je však respektovat místní pravidla a zvyky, zejména v náboženských prostorách – nejen mešitách, ale i křesťanských kostelech a zoroastriánských objektech. Mnoho místních nám při opatrných (oboustranně) rozhovorech řeklo, že pokud nerýpají do systému, systém je nechává na pokoji – něco jako v ČSSR. Ovšem kdo se systému znelíbí, jde po něm velmi tvrdě a bezohledně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Preference: Nesmíte věřit tomu, co vidíte. DPmB zjevně systematicky zanedbává vzdělávání svých zaměstnaců v doublethinku. Ke skvělé inspiraci by mohl sloužit útvar dopravního inženýrství BKOMu.