Střídám Teslu 3 a Kia Niro EV. Obojí je naprostý extrém, KIA neskutečné množství tlačítek úplně všude. Pokud jde o ovládání a nastavování, tak za mě jednoznačně Tesla vítězí protože je tam spousta věcí automaticky včetně třeba výhřevu sedadel a volantu (nemusí se to vůbec zapínat a vypínat), a menu má Tesla mnohem přehlednější. Ono asi záleží kdo ovládání přes displeje dělá a jak u toho přemýšlí.
Pokud někdo tvrdí, že na tlačítka si vše nastavuje po slepu, tak jednoduše lže, je to nesmysl.
Netuším, jestli se už něco změnilo, ale v roce 2021 jsem si chtěl u místních dealerů Škody koupit nový Enyaq, jenže to nebylo zkrátka možné - samé výmluvy, ani přes urgence nebylo možné domluvit předváděcí jízdu, nesmyslný požadavek 50tis zálohy (který jsem byl ochoten akceptovat) atd.
Nevím do jaké míry je neochota zákazníků kupovat elektroauta (já například si už žádné spalovací nekoupím), do jaké míry je to neochota dealerů je prodávat (protože z nich nemají výdělky jako na poruchových spalovacích) a do jaké míry je to řízené nebo tolerované vedením Škody.
Nakonec jsem koupil Teslu - diametrálně rozdílný přístup, za 3 min a jeden podpis máte zdarma k dispozici 1000 koňovou Teslu S Plaid, a to bez přihlouplých keců prodejců jak je to slepá větev, nikam to nedojede atd.
Přeji Škodě úspěch, ale pokud to myslí s čistou mobilitou alespoň trochu vážně, musí začít u dealerů, řeči do medií toho moc neprodají.
Pane Kovando, vse trh nevyresi. Trh si jiste nezadal o bezpecnostni nebo emisni systemy spalovacich motoru, nebyt tu tech "zlych a od reality odtrzenych" uredniku z Bruselu, tak dnes stale jezdite v aute bez bezpecnostnich pasu, ABS, bez katalyzatoru nebo fitru castic, protoze to prodrazuje produkt a jeho udrzbu.
Dobře, tak třeba EK změní pravidla, rozvolní limity na CO2, zruší "zákaz" (v uvozovkách proto, že žádný explicitní zákaz neexistuje) spalovacích aut v roce 2035...
Ale co se změní?
Copak začnou zase auta z Evropy válcovat trh v Číně (kde mají ještě přísnější emisní limity než v EU)? To je přece hloupost...
Jediný výsledek bude, že tu budou jezdit dál smradlavější auta a zabíjet víc lidí, ale prodeje to evropským výrobcům nezachrání.
Jsme zkrátka v období, kdy většina lidí čeká co bude. Možná nechtějí teď kupovat nový elektromobil, protože čekají na lepší a levnější z Číny. A někteří už asi nechtějí utrácet za nové spalovací auto, protože tuší, že už to nedává moc smysl.
23
Sledujících
0
Sleduje
23
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A doufejme, že ne naposledy.