Moderni prekomplikovany poruchovy spalovak s vysokymi servisnimi naklady nedava dnes pro prumerneho uzivatele moc smysl, tyto pohony nejsou sbsolutne vhodne pro poskakovani po meste, tak jak dnes auto drtiva vetsina pouziva. Pokud jezdite 200x za rok do Chorvatska a 1x za rok 10km do prace, kupte si spalovak, ale vetsina to bude mit asi obracene.
Naopak se ukazuje, ze pro baterii elektromobilu nejsou vetsi najezdy absolutne zadny problem a jeji zivotnost bude vyssi nez zivotnost moderniho sloziteho spalovaciho pohonu. Sam jezdim s elektromobilem s aktualnim najezdem 211tis km a SoH ukazuje BMS stale 100%.
Tak vždycky tady bude skupina odmítačů všeho, nemyslím si, že je to většina. Je to zkrátka skupina lidí, která nemá IQ na to pochopit fakt, že pojízdné rozmetače rakoviny do ulic nepatří.
Ono ale až jim doslouží ty odjeté, často špatně udržované vraky, tak téměř jistě změní názor, protože udržovat při životě nějaký modernější spalováček se všemi těmi fičurami kolem, jako je vstřikování, přeplňování, emisní systémy atd. bude pro ně těžký budíček a ještě rádi vezmou za vděk nějakému ojetějšímu elektromobilu.
Ne, baterka fakt není problém.
Evropa nema jinou cestu nez nejakou formu Green Dealu, proc? No protoze nema fosilni zdroje, je to jednoduche...
Posilat penize za ropu do Ruska, USA, nebo panum s rucniky na hlavach, znamena delat Evropu zavislou, slabou a zranitelnou.
Jak takova zavislost muze dopadnout, si snad kazdy dobre pamatuje. Ted je navic rozdil v tom, ze Evropu uz nebude nikdo zachranovat, jsme v tom sami.
Problém spalovacích aut je ten, že u těch novějších náklady na provoz (hlavně opravy) rapidně rostou a životnost naopak klesá. Ano, ta dnes 20ti letá auta celkem dobře sloužila a často ještě i dobře slouží. Ale představa, že u dnes vyrobeného auta budete za 4-7let měnit DPF, SCR, EGR, vstřikovače, čerpadlo, turbodmychadlo, rozvody, čidla NOx, sazí, teplot, opravovat automat a řešit další pasti za min 10ti tisíce Kč je prostě strašidelná. Navíc ty moderní spalováky jsou naprosto nevhodné pro klasický uživatelský profil českého řidiče - 7km do práce, 3km do Lidlu, 5km na fotbal a max 2-3x ročně pár set km v kuse, to je pro ty motory jistá smrt.
Naopak elektromobil čím novější, tím vychytanější a životnější, sám mám doma EV s nájezdem 210tis km a BMS stále zobrazuje u baterie SoH 100%. Pokud nebyl předchozí uživatel totální vemeno, tak není žádný důvod se baterie nějak obávat, navíc i ta se dá opravovat levnější než moderní spalovací motor. A u elektromobilu je úplně jedno jestli s ním jdete 50km, nebo 500m, tam se žádný DPF nezanáší, ani EGR ventil, je úplně jedno jak kvalitní palivo tankujete, jestli motor podtáčíte, nebo jestli po rychlé jízdě nenecháte vychladit turbodmychadlo.
Technologicky Tesla stagnuje, sice zlepšila kvalitu výroby, ale z pohledu technologií se za posledních 5let nikam moc neposunula, většinou to jsou spíš kosmetické úpravy. Třeba kapacita baterie na nové Y je už dnes spíš podprůměr.
Do toho se CEO Tesly dočista zbláznil a jeho politika míří spíš na dezoláty, ale ti mají zase odpor k elektromobilům, takže to má Elon fakt těžké. Možná je to nějaká zvláštní strategie jak dezoláty přimět elektroauta kupovat, uvidíme, ale zatím to moc nevychází. Teslu (auto) jsem prodal v lednu a akcie na 424USD, zpětně to hodnotím jako povedený tah.
Spalovací motor má dneska problém sotva vydržet záruku bez nějakých fatálnějších závad a drahých oprav. Spalovací motor nepošle do důchodu nějaký úředník z EK, ale peněženka uživatele, nikdo soudný nebude chtít ty opravy platit, kromě těch, co jim z důvodu uživatelského profilu nic jiného nezbyde. Samozřejmě elektromobil není bezúdržbový stroj s nekonečnou životností, ale těch nastražených pastí je tam podstatně méně a baterka není zdaleka takový strašák, sám mám doma EV s 210tis km a SoH stále 100%.
Naprosto v pořádku, sice to má 20let zpoždění, ale lépe později než vůbec. Například ten jedovatý smrad v uzavřených parkovištích je už nesnesitelný, hlavně teď v zimním období. A doufám, že brzy bude i technologie na měření NOx a pro řidiče s vypnutým adblue pořádně mastné pokuty - je to úplně stejná prasárna jako vykuchané DPF.
42
Sledujících
0
Sleduje
42
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Takže cena aut se už srovnala, baterka má životnost delší než jakýkoliv moderní překomplikovaný, neefektivní a poruchový spalovák, náklady na servis zlomkové a doplnění energie je už možné za stejný čas. Jen škoda, že nám to museli ukázat v Číně.
Jako bonus mnohem komfortnější jízda, žádné jedy a rakovina z výfuku a žádné posílání peněz Putinovi na rakety.
2 odpovědi