Problém je, že nová auta nevyhovují všem. Jsem vlastníkem několika aut s rokem výroby v rozmezí 1956 až 1999. Na 100% vím, že auto vyrobené po roce 2000 bych si v životě nekoupil. Nedejbože s pohonem zubního kartáčku. Jednou v životě (chyba k ponaučení) jsem koupil auto vyrobené v roce 2020, stálo 995.000 Kč. Dalších 145.000 Kč mě stála přestavba a úpravy abych se zbavil veškeré elektroniky, čidel, elektronického ovládání oken, tzn. předělat na švihadla, veškerého vyhřívání, kamer, apod. Prostě to očesat a udělat z toho automobil. Vlastnil jsem to rok, pak jsem to nechal sešrotovat, jelikož nedosahoval kvalit starých automobilů.
A teď tu o Karkulce :)
Životnost pohonu 5.let? Vlastním 9.vozů z nichž jeden je Octavia 1.9 TDI r.v. 1999. Stále s ním jezdím a předpokládám, že ještě dlouho budu. V řádech desítek let.
To je přesně problém vás vlastníků kouřících veteránů - naivně věříte, že současné absurdně komplikované a na údržbu extrémně drahé spalovací pohony fungují stále stejně.
Pro snížení závislosti na ropě od různých dodavatelů zvolíme závislost na bateriích od jediného dodavatele - Číny. To máte na mysli?
Tak on neni problem montovat do EV baterie vyrobene v Evrope, ale ty cinske jsou proste technologicky vyspelejsi a levnejsi. A navic nevim o tom, ze by nam nekdo z Ciny vyhrozoval atomovkama, narozdil od rusaku, kam posilame rocne skoro 100 miliard za ropu, nastesti uz tomu bude konec.
Spalovaci motor udelal pro lidstvo dobrou praci, ale uz ma cas na duchod, tak mu ho doprejme a neprotahujme tu posmrtnou agonii. Evropa nemuze stavet budoucnost a prosperitu prumyslu na vyrobe spalovaciho motoru, protoze zkratka zadnou perspektivni budoucnost nema. Dnes je to extremne slozity a na udrzbu nesmyslne drahy stroj s tragickou ucinnosti a zavislosti provozni suroviny na teroristickych statech. Ze na populistickem "boji" za zachranu chrlice rakoviny a jedu postavil svoji karieru Turek se da pochopit, ale ze na stejne ovecky cili i ODS, je spis smutne.
Nechtějte abych vyčíslil energetické náklady na těžbu uhlí, výrobu solárního panelu, nebo dokonce na výrobu ocelového tubusu větrníku? Děláte ze sebe jen blbce.
Pokud se vám chce každých 300 km sedět hodinu a půl u stojanu a srkat kávu, nemám nic proti, ale je to naprostá pitomost. A tuplem je blbost tvrdit, že naftové auto potřebuje k jízdě plný výkon motoru, to už je vrchol! Potřebuje naopak méně výkonu než elektronesmysl, protože sebou neveze tunovou baterii.
Zadny plny vykon, prumerne spotreby stejneho modelu auta dle typu pohonu na vzorku stovek uzivatelu, zdroj zde:
Tak neprekrucujte diskuzi uplne jinam a dejte realny vypocet ucinnosti spalovaciho pohonu vcetne ztrat pri vyrobe a transportu PHM jako jste to uvedl u EV. Pokud chcete uvadet i vyrobni a provozni naklady tezebnich plosin, rafinerii a benzinovych stanic, tak prosim, ale to uz to myslim zbytecne komplikujeme a jen dale prohlubuneme uz tak tragickou ucinnost spalovaciho pohonu.
Schvalne kdo je tu za blbce 😎
Znásobte si účinnost elektrárny, přenosové soustavy a elektromotoru a jste na - cože to? 0,55x0,9x0,8=0,396. Účinnost naftového spalovacího motoru 0,4. Co tam máš ještě ajnštajne?
Tak proc kdyz je ucinnost naftoveho motoru 40%, jakto ze potrebuje stejne auto na 100km 6l nafty (60kWh) a stejny elektromobil jen 15kWh?
Nejak to nevychazi ze?
A ke kazdemu z tech 6l nafty si jeste pripoctete 1,5kWh elektriny na to, aby jste to vycucnul ze zeme, uvaril v rafinerce, dopravil na benzinku a elektrickym cerpadlem natankoval do nadrze 🤭
Jsem zvedav na opravny vypocet ucinnosti spalovaciho pohonu, pokud to zvladnete, Einsteine 😉
Jde především o pořizovací cenu a dojezd. Než se tyto 2 problémy vyřeší, bude situace jaká bude. Dívám se na to z vlastního pohledu. Pokud někdo jezdí 15 km do prace,tak ať si koupí elektro auto,ale né každý má zbytečných 800k + na ježdění do prace. Většinou to stejně táhnou firmy. Dotace pro normální lidi nejsou žádné a tak není ani důvod si elektro hračky pořizovat.
Slusne lehce jete elektro dnes koupite za 300-400tis stejne jako podobne spalovaci.
Jsem hlupák, který podlehl reklamním řečem. V říjnu 2024 jsem koupil do firmy dvě nové dodávky e-mercedesy (převlečený Renault), s tím, že ušetříme za naftu a provoz. Hloupost !! Vozidla jsou pro běžný denní provoz zcela nepoužitelná, vše byla lež - dojezd je místo 400 km max 150 km, nabíjení trvá dlouho, cena nabijeni vysoká, jízdní komfort fakt nic moc. Zlatý Ford transit. Vracíme se k naftě, a e-auto mi aspoň 10 let nesmí na dvůr. Fuj.
Prevleceny Renault je EQT a to ma dojezd dle WLTP 265km, v zime je treba pocitat o 1/3 mene a je z toho tech realnych 180km.
Pokud jste uveril 400km, tak je to jen Vas problem, vse si lze za par minut dohledat.
43
Sledujících
0
Sleduje
43
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tesla Y určitě není na trhu 6 let.
1 odpověď