To asi Mackovi a Morkušovi praskne cévka, oni snad ještě budou muset přepracovat ten svůj populárně demagogický článek "Kam kráčíš elektromobilito".
Jo to je fakt slušná demagogická ptákovina, nejvíc do očí bijící je ten zápočet emisí na druhou baterii ale podle nich spalovák najezdí 200 tis km na všechny původní díly včetně olejů a filtrů 🙂
A co se jako diví? Servisák mně řekl, že mu neprochází na emise i 4 roky stará auta, protože EU a naše vláda prostě tak snížila emise, že to po 4 letech v znečištěném provozu velkých měst nejde splnit. Minule jsem také neprošla na emise a když jsem porovnávala parametry z předchozí prohlídky byly takřka totožné jen se snížili limity. Jenže kde si má člověk za 4 roky vydělat na nové auto, pokud nekrade?
Proboha, nešiřte bludy, emise nikdo nezpřísňuje, ty jsou stále platné jako při homologaci, kterou vůz splňoval k datu výroby. Jen se to už teď konečně pořádně měří a nepouštějí se kouřící vraky na silnice - to je naprosto v pořádku.
Pokud někomu neprojde 4 leté auto emisemi, tak je to s největší pravděpodobností problém majitele, který si koupil pro svoje potřeby nevhodný druh pohonu a neumí jej používat - v Česku klasicky koupě dieselu na vožení dětí do školky a na nákupy 4km tam a 4km zpět.
Vypínám asistenta držení v pruhu, upozorňování na překročení rychlosti - to musím před každou jízdou, otravně to píská, mám to na rychlou volbu, ale stejně. Vyhřívání sedadel, volantu, nastavení klimy, vše dle aktuální potřeby a počasí. Vše mi trvá v EV 5x déle než u klasiky.
Takže nějaký korejec? Tak to je přesně jak jsem psal výše, ta auta to mají překombinované. U Tesly všechny asistenty nastavím jednou, výhřev sedaček a volantu se reguluje automaticky a pokud nastavuji teplotu, tak místo točení mechanickým kolečkem mačkám šipky, ale stejně se přitom každý dívá na kalik si nastavuje, takže to fakt není "po slepu".
Střídám Teslu 3 a Kia Niro EV. Obojí je naprostý extrém, KIA neskutečné množství tlačítek úplně všude. Pokud jde o ovládání a nastavování, tak za mě jednoznačně Tesla vítězí protože je tam spousta věcí automaticky včetně třeba výhřevu sedadel a volantu (nemusí se to vůbec zapínat a vypínat), a menu má Tesla mnohem přehlednější. Ono asi záleží kdo ovládání přes displeje dělá a jak u toho přemýšlí.
Pokud někdo tvrdí, že na tlačítka si vše nastavuje po slepu, tak jednoduše lže, je to nesmysl.
Takže - je to letištní speciál, který bude mít minimální provoz. A bude stát o hodně více, než klasický diesel. Ovšem budeme žvanit, že je hrozně "eko", protože prý ušetří emise. U normálního osobáku se říká, že k vyrovnání emisí CO2 mezi elektrovozem a klasickým autem dojde až po nájezdu 100 až 150 tkm. Po jaké době asi tak najede letištní hasičský speciál těch 100-150 tkm? Letištní dráha tam a zpátky nemá ani 10 km - takže stačí, když ji projede asi tak 20 000x
Tenhle zelenej výplach mozků už je vážně k smíchu...
Jste úplně mimo, tady nejde o CO2, ale o to, že elektropohon je pro tyto účely úplně ideální. K čemu je diesel se 3mi filtry, vstřikováním močoviny, 2ma EGR, kterému vyloženě nesvědčí plný výkon po studeném startu aby pak následně jel minutu na plný výkon a pak někde hodinu brumlal na volnoběh - to je přesně disciplína pro elektromotor a baterie. Diesel má dneska smysl maximálně v kamionech, kde po startu jede 500km v ideálních otáčkách, všude jinde už je to překonaná technologie.
Evropa bojuje s nedostatkem elektriny a zaroven EU chce, aby se vsichni zbavili spalovaku a nahradili je EV. To nevymyslis.
Ze na nahrazeni soucasneho vozoveho parku sveta elektromobily nejsou na teto planete dostatecne zdroje, asi taky nema prilis smysl zminovat.
Jinak napsat, ze Windows jsou jednodussi system nez MS-DOS, je vcelku troufale.
Nevím jak jste přišel na to, že EU nemá dostatek elektřiny, ale především nemá žádnou ropu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
BMW ....
2 odpovědi
23
Sledujících
0
Sleduje
23
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na letních pneu se to v zimě zvládá blbě no...
1 odpověď