A budeme mít vůbec na provoz? U letounů páté generace nejsou vůbec nízké. Stalo se to i Rakušanům a Němcům s Eurofighter Typhoon, že neměli na provoz a stíhače prostě nelétaly. Grippeny šly modernizovat a dokonce je nám švédská strana chtěla přenechat. Takto to znamená spoustu nákladů na přeškolení personálu, nové trenažéry atd. Tohle opravdu nejsou levné stroje na provoz a k čemu špičkový stroj, když budou mít piloti málo zkušeností na novém stroji? Navíc mají řadu svých nevyřešených problémů a ani v USA ještě nejsou plně operační. Výrobce nestíhá dodávky, takže Gripeny buď budou přesluhovat a nebo budeme chvíli bez stíhačů. Pro nás je lepší ověřený zavedený stroj s nízkými náklady na provoz.
Tam nemusí být nutně problém ve výrobě, ale spíš v návrhu a dostatečném testování prototypů. Těch problémů a hlavně kombinací stavů, které k nim vedou je fakt mraky. Velcí výrobci mají desítky let zkušenosí s návrhem a sériovou výrobou a i jim se někdy podaří nepovedené auto. Navíc dnes auta jsou méně o mechanice a víc o softwaru a elektronice. To taky znamená víc čidel a servomechanismů.
Tohle je dost velká chyba, protože akumulátory úplné vybíjení nemají rády a dlouhodobé vybíjení malým proudem je vysloveně škodlivé, protože může dojít k hlubokému vybití a to akumulátor může a často i zničí. Přitom hlídací obvod, který by buď spustil nabíjení, nebo aku odpojil je vyloženě primitivní a levný.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Toto je složitější. Izrael to území získal ve válce, kdy proti němu stála mnhonásobná přesila. A palestinci se nikdy domluvit nechtěli. Asi už tu lidi zapoměli, jak tato válka začala, teroristickým ůtokem a zajmutím 1200 civilistů. Paliestinci kdyby přestali s věčnými útoky, tak mají daleko lepší podnínky, ale to by si nesměli v jediných demokratických volbách teroristy zvolit. Osvěžte si historii.
3 odpovědi