Tady nejde vinu za současný stav uvalovat na Evropskou úniii, ale na pochybení českého úředníka. Ten si neuvědomil, že anglický název "Marmelade" je označení pro, pro nás prakticky neznámý typ zavařeniny, která obsahje velké množstní kandovaných citrusů, a pro který neměla čeština pojmenování. Místo toho, aby tedy ponechal u této směrnice označení produktu "Marmelade", tak jej přejmenoval na "Marmeláda" a nahadil tím české synonymum pro džem.
Třeba v Portugalsku s tím problém neměli, tam používají výraz "Marmelada" pro jejich tradiční džem z kdoulí kdežto výraz "Marmelade" pro typ zavařeniny, která obsahje velké množstní kandovaných citrusů.
U nás, místo aby jsme 12 let starou chybu v překladu dávno opravili, tak jdeme nějakou švejkovitou cestou "snídaňové směrnice"...
Korejská KHNP letos dostavěla jadernou elekrárnu ve Spojených arabských emirátech. Čtyři bloky po 1,4GW/blok. Cena byla celkem 24,4miliard USD to je cca. 566miliard korun. To dělá cca. 141,5 miliardy korun na blok. My budeme mít bloky cca. o 30% menší - jen 1GW/blok. Proto musí stát 200milard jeden? Proč jsme o tolik drahší než Dubaj?
Nejen Čína, ale i v EU se dotuje ocelářstní. Jen hlavní problém je v tom, že naše současná vláda není shopná tyto dotace pro naše firmy vyjednat, narozdíl např. od Německa, Fancie, Španělska, Itálie apod. viz. článek na stránkách ocelářské únie: Odkaz
Reakce na: „Pokud se bavíme o čtyřech blocích, jde o tři biliony korun. Přece Britové a Francouzi nejsou hloupí a nestaví dva bloky za 1400 miliard, a my bychom postavili čtyři za 800 miliard."
Název článku je zavádějící a chybný. Prosím redakci o opravu. Termín jaderná ponorka se používá pro ponorku s jaderným pohonem. V originálním článku od Reuters je jasně uvedeno, že se jedná o zastaralý design diesel-elektrické ponorky (podle sovětského vzoru Romeo-class z 50-tých let), která může nést jaderné zbraně. Reuters nepoužívá termín jaderná ponorka (nuclear submarine), ale "nuclear-armed submarine" což je ponorka vybavená jadernými zbraněmi. Dále je možné se v článku Reuters dočíst, že nejí jasné jakými zbraněmi bude ponorka vybavená...
S tím, v jakém stavu je ruská armáda je NATO schopno prozazit ji dnes 50x po sobě co se týče konvenční války. Pokud by došlo na jadernou, tak tu je jedno kdo formálně vyhraje, vítězem nebude nikdo.
Lobisté zbrojních firem teď mají žně. Rozpoutávají paniku a snaží se vsugerovat, že hrozba útoku Ruska konvenčními zbraněmi na země NATO je reálná, i když současná vyzbrojenost NATO mnohonásobně převyšuje Ruskou a Rusko v současné chvíli není schopné ani dobýt zbytek Donětského regionu. Přitom NATO poskytlo Ukrajině ani ne 0.01% svých prostředků.
Za ty stovky miliard by se dalo posavit tolik pěkných věcí, třeba postavit pár jaderných eletrárenskách bloků a mohli by jsme se energeticky zbavit závislosti na Rusku. Nebo třeba vysokorychlostní železnici 😉
Bylo by skvělé, kdyby byl syntetický benzín cestou k ekologickému a levnému zachování spalováků. Bohužel tomu tak nebude. Jeho nejdrahším vstupem výroby je elektřina a té je u syntetického benzínu pro dojezd 1km potřeba cca.5x více než pro dojezd 1km u elektromobilu. Číslo "cca. 5x více" je odvozeno z účinnosti cyklu výroby syntetického benzínu a účinnosti dnes vyráběného průměrného spalovacího motoru. U starších motorů to bude samozdřejmě horší. Taky továrna, vyrábějící syntetický benzín bude chtít mít nějaký profit.. Asi není potřeba více dodávat, aby si člověk udělal představu, na jakou cílovou bonitní skupinu bude v budoucnu syntetický benzín orientován...
Ale třeba brzo dotáhnou vývoj fuzních jaderných reaktorů a bude dost levné elektřiny i na syntetický benzín ;-)
Tohle řešení vypadá na první pohled pěkně, ale bohužel je to krok zpět. Narozdíl od použití palivového článku má toto řešení nižší účinnost využití energie vodíku, ale především jako vedlejší produkt vzniká více NOx než v benzínovém motoru. A to protože při vodíkové reakci v pístu motoru dochází k vyšším teplotním špičkám, než při spalování benzínu.
Asi by stačilo, kdyby stát umožnil zdravotníkům vyměnit původní vouchery, které jsou na uplatnění státní podpory u lázní, za vouchery kde si zdravotník může po prokázání pobytu v lázních nechat vyplatit od státu Státní Bonus Pro Zdravotníka (nikoli lázně), tím by to nebyla dotace lázním, ale odměna zdravotníkovi, a byl by problém vyřešen.
Nechápu, proč omezují výkon na 1200MW. Takhle nám postaví nestandardní atyp, který bude mít menší výkon a vyšší cenu, jelikož se bude muset udělat změna designu kritické výkonové části. Také zkoušení a certifikace se protáhne a prodraží, jelikož se bude jednat o první jednotku svého druhu. Kdyby do soutěže povolili standardní francouzský EPR 1650MW nebo korejský APR 1400MW, tak je to už odzkoušeno, a bude to postaveno rychleji a levněji. Pokud se bojí, že na chlazení takového výkonu nebude dostatek vody, tak se v Dukovanech dají v období sucha jednoduše odstavit 1, případně 2 stávající 505MW bloky. Taky přivedení více vody by nemusel být neřešitelný problém.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Moc pěkná demonstrace, podle záběrů vidím že se tam sešlo v parčíku kolem stovky lidí a to do toho počítám i ty co tam venčí psy. Z toho dělají naše média naprosto jasný závěr, že prakticky všichni Slováci s Ficem nesouhlasí 🙂
Naopak většina Slováků by uvítala podstatně dražší plynový mix z Německa co by jim tam putoval přes český, výhodně koupený TransGas, a na jehož přepravu se bude vztahovat novoroční přirážka na distribuci ...