Autor má asi hodně starý diesel. Můj je 5 let starý, mohu si naplánovat a to i bez nějaké aplikace zapnutí topení a nastartování, tak nějak tu výhodu elektromobilu zrovna v tomto směru nevidím.
Ještě víc než hodně starý... Nezávislé topení s časovačem je věc stará jak lidstvo samo. Měl jsem to v autě už dvacet let zpátky.
Je jedno pravidlo ,že v noci v lese ,kde se mohou pohybovat srnky zásadně nedávat dálkové světla Podle mých zkušeností světla přitahují hlavně srnky
A moje zkušenost je zcela opačná. Srnku jsem srazil vždy, když jsem jel na potkávací světla. Jednou mi skočila i do bočních dveří. Když mám zapnutá i dálková, tak ta zvěř přebíhá přes silnici už o dost dříve přede mnou a mám víc času na reakci. Světla je přitahují, to je známá věc a pokud svítíte dál, tak nevlítnou bezprostředně před auto.
Ja a srna, policie privolana a pojistovna proplatila vse - cca 85t. Ja spoluucast 5t. Ale je to vase volba...
Protokol od Policie, fotky zvířete, auta, celého okolí a za měsíc "ničeho" přišel od pojišťovny verdikt, "Srážka se zvěří se neprokázala" 😄 To mě nadzvedlo tak, že jsem jim obratem napsal email, jestli si ze mě takhle náhodou nedělají prd... a jestli to opravdu myslí vážně, tak jim přivezu záznam z palubní kamery osobně autem a přímo do kanceláře. Zase měsíc čekání, přišel dopis, že se prokázal střet se zvěří, ať doložím faktury.
No ono by mělo ze zákona stačit že mám platnou STK! Nic jsem neporušil..
Max mě můžou omezit kvůli emisím na měsíc STK.. A pokud svítí signálka že je něco s emisema, tak zrovna jedu do servisu.. Ale myslím že s vadou výf. plynů vám ani auto nedovolí normálně jezdit. Mě odešla svíčka a palubka se rozsvítila jak vánoční stromek (závada motoru, výf. plynů, ABS, píchlé kolo..) a nepustilo mě to do otáček, tak sem se ploužil sem se do servisu..
Úplně normálně vám to auto dovolí jezdit při mnoha závadách v emisním systému, zvlášť když jsou nepřítomné, tedy se objeví jednou za nějaký čas. Závad, kdy jednotka nastaví nouzový režim, zase tolik není a nebo musí být trvalého rázu a přímo související s řízením motoru. No a pak taky nesmíte jezdit francouze, protože tam se rozsvítí stop už když se jen na to auto blbě podíváte 😄
Tak snad se brzo uzdraví. Nikdo neudělal nic schválně.
Nj, ta slepice, co mi před nedávnem nacouvala tažným na křižovatce do auta, protože se chtěla uhnout popelářům, kteří jeli ale úplně někde jinde...to taky neudělala schválně😄 Jen mi na tom udělala totálku a měsíc jsem to dával dohromady. Ještě že mám jedno auto navíc, jinak bych chodil 30km do práce asi pěšky. A kamera za čelním oknem se taky vyplatila, když to pak zkoušela na dopraváka, že já jsem vlastně vrazil do ní, měl jsem sto chutí ji... když jsem to poslouchal, jak si vymýšlí, ale naštěstí jsem se ovládal.
Pokud se nezohledni počet najetých km je to aktivistický blábol.
Jaký je rozdil když auto s Euro 4 najede 6 tis. km a auto s euro 6 30 tis. km? Nevi nebo je to jedno?
Pokud u obou funguje emisní systém správně, tak je to skoro fuk. Už i euro 4 je ok. Problém je ale v tom, že vozy s normou euro 4 jsou v dnešní době už stářím 20 let v takové pozici, že do nich nikdo moc cpát peníze nechce, hlavně co se emisního systému a systému řízení motoru týká. Takže se jezdí, dokud to jede. Kupovat DPF filtr za 50000,- do auta, které má stejnou hodnotu, možná o malinko vyšší, si každý celkem rozmyslí. To je ten kámen úrazu. Cena náhradních dílů a kupní síla obyvatel.
Ano to máte pravdu, že to tak občas dělají, ale né za každým autem takže ten marast je tam stejně. Navíc to co píšete a popisujete je nesmysl (resp.pouhá teorie) protože když rozjezdíte zeminu na silnici tak si s ní smeták neporadí(evidentně jste se s tím nikdy nesetkal), musíte nejprve použít tu radlici a pak teprve můžete použít cisternu a kartáč. Dělal jsem na stavbách kde se to takto normálně používá (je to také podle počasí a podle provozu), někdy tam stojí jen někdo s lopatou a ty velké kusy sbírá aby se nezajezdily protože ty kartáč už nevezme. Jenže stavby většinou čistí auta než vyjedou na silnici protože je to levnější. Ale to na poli nejde protože ten kdo odjíždí z pole nemusí jet pokaždý stejnou cestou. Napsal jste to sice dlouze ale blbě.... Prostě tam byla dopravní značka upozorňující na zhoršené podmínky na vozovce a je jedno jestli to tam dá údržba silnic a nebo ten kdo ty podmínky zhoršil - důležité je že řidič je informován. To že řidiči tyto značky ignorují a pak svalují vinu na toho kdo to označil je normální čechystán. A ten řidič byl myšlen - profesionální řidič - jestli to milý pane nevíte tak autobus s cestujícími můžete řídit až když máte nějakou praxi a je jedno kde s tím busem budete jezdit, Franta a Pepa jste tak vy. Je jedno jestli v něm sedí místní nebo přespolní protože přizpůsobení se stavu vozovky platí všude stejně. Takže jste se projevil jako naprostý hlupák. VIZ : Řízení autobusu je povoleno od 24 let, případně od 21 let s omezením nebo v kombinaci s průkazem profesní způsobilosti s rozšířeným školením. I bez smajlíků......
Ne, tak jsem asi slepej a blbej a celé se mi to jen zdálo... A s autobusem mi nemusíte radit, vím jak to je, 22 jsem za tím seděl, teď pár let zpátky to mám už jenom jako brigádu. Takže moc dobře znám a vím, jak to u firem chodí a jestli tou praxí myslíte, že může mít jen B a celou tu dobu do 24 let ani nesedět v osobáku, tak to je praxe jak stehno.
Nevím přesně, co myslíte tou demagogií. Zákon o provozu na pozemních komunikacích?
Nemyslím, že tam ten den jel v noci o půl jedenácté poprvé. Jezdil tam určitě i přes den a viděl, že na poli probíhá sklizeň. Ono takové pole kukuřice za pár hodin, zpravidla, nesklidíte V 58 letech už mohl předpokládat, že bude na silnici bláto.
Neobhajuji zemědělce, ale vina je i na řidiči. Možná, že se po cestě bavil s nějakou (nějakým) známým, jak bývá běžné a zapomněl, že to tam bude u toho pole pravděpodobně klouzat.
Tak ono se snad ani nepíše, že by ho někdo zprostil nějaké odpovědnosti, ale evidentně to na sebe jen tak hodit nenechal a to je jen dobře, protože se tím musí alespoň někdo zabývat. A co si budem, v dnešní době, kdy řidiči nejsou, to mohl být klidně i v 58 letech člověk, který za tím seděl čerstvě po dodělání D a nebo záskok, který tam jel poprvé v životě. On se do té práce nikdo z mladých moc nehrne a znám spoustu těch, co si před důchodem dodělali D a začali jezdit. Ti, Ukrajinci a důchodci, drží celou autobusovou dopravu ještě na nohou a už ani ti Ukrajinci to dělat moc nechtějí... Koneckonců i já, už to mám po 22 letech za volantem jen na poloviční úvazek, protože bych nerad, aby mi ujel vlak. Člověk pak zjistí, že mu je přes padesát a neumí už nic jiného, než kroutit s volantem. Do důchodu ještě daleko, zdraví v zadní části těla, třikrát rozvedený, děti skoro nezná a tak. A to fakt nechci.
Nechal bych vás to dělat u každé sklizně a nejen že ty potraviny budou neprodejné ale nikdo nebude nic pěstovat.... Vždy to bylo tak že zemědělci v době sklizně to dělat nemuseli protože by jinak nesklidili a bylo v obecním zájmu a každý si dal bacha....navíc se bavíte o tom, že se sklízí každý rok tedy pořád dokolečka a autobus řídil řidič z povolání, který to tam znal ale nepřizpůsobil se podmínkám.... Počítám že PČR co to vyšetřuje je na tom rozumově jako vy🙈🙈🙈🙊🙊🙊😂😂😂😂
Je zvláštní, že to někde jde a jinde se na uklízení silnice z vysoka kašle. Bydlím na vesnici, do krajského města to mám přes dvacet km po silnicích asi desáté třídy, okolí znám, vím kde a jaký zemědělec co má a vidím to při každé sklizni. Traktor, smeták a cisterna s vodou, to je běžné při sklizni u větších společností, alespoň tady v okolí. Takže je silnice maximálně špinavá. Pak jezdím hodně v okolí Mochova, Lysé nad Labem, až k Benátkám nad Jizerou, tam je to stejné, smeták před traktorem, cisterna s vodou atd. Proč to tady jde a jinde je to takový problém? A ne, nikdy to nebylo tak, že to nemuseli v době sklizně uklízet. Jen se na to kašlalo. A pak je taky rozdíl, jestli je silnice jen špinavá a nebo je na ní souvislá vrstva bahna. To první vám tak maximálně zašpiní auto, to druhé je jako když jedete na ledu. A ten autobus už dávno nemusí řídit řidič, který to tam zná. Spíš naopak, ale to Vám nemá cenu asi vysvětlovat, jak to dnes u dopravních firem chodí, protože jste se zaseknul asi v šedesátých letech, kdy autobus řídil vždycky Franta z vesnice a střídal se s ním Pepa z té vedlejší a jezdily linky kolem baráku. Takhle už to dost dlouho totiž nefunguje, panáčku. Jo a abych nezapomněl, měl bych teď dát asi milion smajlíků, abych se přiblížil co nejvíc k Vašemu rozumování, ale na to nemám asi takovou kapacitu, jako Vy... 😛
Naprosto přesně.... jsem jak v Jiříkově vidění. Jestli ono to nebude proto, že silnici znečistil soukromý subjekt a né státní organizace..... A jak říká předseda, byla tam umístěná dopravní značka a ke zhoršení situace došlo díky změně povětrnostních podmínek na které musí reagovat řidič... Když dostanu smyk na zledovatělé vozovce - tak PČR ihned od stolu říká, nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky - řidič si má zjistit před jízdou jestli pršelo, sněžilo nebo mrzlo a např.vůbec nevyjíždět. Tady bylo znečištěné místo navíc označeno ale vše je jinak ??? Zvláštní postup PČR, ještě se máme co učit......
Myslíte tu ceduli zasviněnou od bláta, pohozenou někde u kraje silnice, ideálně rovnou v té kaši na vozovce? Jo, tak ta je mnohdy fakt vidět dobře... Ze zákona je povinnost vozidlo před vyjetím na silnici očistit. To je trochu něco jiného, než když začne sněžit a mrznout, to zákon jaksi nezakazuje.
Kdybych na tom naboural já se svým soukromým autem, tak mi řeknou, že jsem nepřizpůsobil rychlost a je hotovo. Ale jak je to autobus, tak je hned vina někoho jinýho. Tím se nechci zastávat těch bordelářů, ale štve mě dvojí metr.
To bych úplně neřekl. Jen se musíte umět bránit a nenechat si líbit hned první verdikt od dopraváka. Ten to chce mít vyřešené co možná nejdřív, ideálně ještě na místě.
Celkem máte pravdu, ale problém je ten, že na silnici vyjíždí traktor z pole, tudíž nemůže být nikdy čistý. Pokud ho bude cisterna oplachovat na poli, jak říká vyhláška, vznikne ještě větší bláto pod ním, což je kontraproduktivní ... Takto nikdy nebude traktor čistý! Zemědělci nejčastěji uklízí silnice kartáči, jak to dělají např. služby obce na chodnících nebo silnicích ve městech. Mají na to stroje. Ale pokud do toho prší, je jasné, že vznikne kluzké bláto a řidič prostě musí dát pozor. Jako při námraze nebo sněhu
Pokud mají na čištění koště, tak je to jedině lepší, když do toho prší, protože se to neujezdí a smete do příkopu. Největší pitomost je hrabat to radlicí.
Ono už neplatí, že je řidič povinen přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky? Kdo by byl viníkem kdyby to bylo namrzlé? Podle mého názoru je vina 50/50.
To je jen demagogie. Kluzká vozovka neznamená, že je defakto nesjízdná. Mě se na posledním spoji v noci stalo s autobusem to samé, jen jsem neskončil v poli, ale napříč silnicí. Cedule tam byla, umístěná už v bahně, v zatáčce. Jakmile jsem ji viděl, zpomalil jsem jak to šlo, ale i tak jsem měl plné ruce práce a naštěstí to skončilo dobře. Před cedulí jsem nejel ani padesát, za ní už vyloženě krokem a stejně si to na tom bahně jede kam chce. Bylo tam minimálně pět čísel souvislého bahna, možná i víc. To je srovnatelné ani ne tak se sněhem, ale ledem na silnici a na tom se jezdit nedá. Všechno jsem to nafotil, zavolal PČR a ráno už to bylo uklizené. Jestli to řešili s dotyčným soukromníkem nevím, každopádně to jeden čas dělal jen on. Ostatní místní družstva tam vždy měly traktor s koštětem a průběžně se to uklízelo po celou dobu, než odjel poslední z pole.
Český rozhlas zrušit není výzva ke zrušení veřejnoprávního média? Nevím, kdo z nás dvou má problém s chápáním psaného textu, ale jsem si jistý, že já to v tomto případě nebudu.
Jo, ty čtyři slova na konci jsem tak trochu přehlédl. Možná to bude tím, že je Český rozhlas víceméně mrtvá stanice s nulovou poslechovostí už dávno. Pán psal hlavně o ČT a v tom jsem s ním za jedno.
Jasně zrušit veřejnoprávní médium, druhému příškrtit finance a můžeme se těšit na vládou a olygarchy ovládaná média. Než vypustíte nějaký svůj názor, tak si ho raději promyslete ať nejste zbytečně k smíchu.
Koukám, jak se tady bijete za "veřejnoprávní" média a přitom máte tak trošku asi problém s pochopením psaného textu, že... Pán nepíše o zrušení veřejnoprávního média, ale jen o jeho zefektivnění. A ano, já nebudu platit stále víc a víc za něco, co nesleduji, neposlouchám a ani jinak nevyužívám. Co je to Český rozhlas? Česká televize? To vidím tak maximálně když jedu k našim, u nich na tv. Naprosto zbytečné médium, které ale hospodaří s miliardovým rozpočtem a stále má málo.
no, já byl s Barumama vždy spokojen. Proto je kupuji stále. Jen letos jsem vzal celoročky...
Já právě vůbec. Ani do sněhu, ani na břečku, ani na dálnici...celkově nic moc. Na zkoušku jsem koupil tenkrát Nexen a za ty peníze jsou srovnatelné s tím co jsem psal a oproti právě Polariskám, je změna k lepšímu znát hlavně na dálnici, při vyšších rychlostech a na vodě. Pneumatiky mi vydrží max dvě sezony, takže už jsem jich na dvou autech vystřídal poměrně dost. Třeba Bridgestone LM005 mi nevydržely ani ty dvě sezony a že by to byl nějaký zázrak, když je to jedna z nejdražších pneumatik... Takže volím převážně střední třídu, v poslední době i nižší, jako je právě Nexen, protože jsou prostě ok. Vyzkoušel jsem třeba i Vraníky, ve sněhu paráda, ale jakmile je tepleji a mokro, tak je to na zabití, pak Polskou klasiku Debica, ty jsou taky hlavně na sníh, ale dálniční provoz na mokré silnici už není ono, Michelin nezklamal, Continental to samé, ale za ty peníze už ne. Každopádně Polaris od Barum už na auto nedám, zato Nexen koupím klidně znova.
to je třeba sae podívat na každou gumu... Některé Barumky se dělají u nás, některé v Německu, Rakousku případně ještě jinde... Naproti tomu se u nás dělají některé jiné koncernové pneumatiky. Vím o Semperitu...
Nexen se tu některé pneumatiky vyrábějí, ale firma je Čínská... U nás je pouze fabrika...
O Rumunsku nevím...
Firma je sice čínská, ale závod je u nás a pracují v něm Češi. Barumku "Made in Czech" jsem neviděl hodně dlouho. Zato jsem ale viděl už xx krát, "Made in Romania". A co se pneumatik samotných týká, tak nejen, že je Nexen o něco levnější, ale jejich WinGuard Snow'G3, nejsou vůbec špatné pneumatiky. Spíš naopak, oproti Hankook W462 ICEPT RS3, jsem nepoznal na autě rozdíl a pneumatika je skoro o pětikilo, v R16, levnější. Oproti Polariskám jsou lepší asi ve všem.
nj, nejrozumnější (cena/výkon) jsou asi Barumky. Navíc dávají obživu našim lidem (tedy, jsou li vyráběné v Česku... Na to je třeba se podívat neboť se vyrábějí po celé Evropě a u nás se zase často vyrábí jiné gumy od koncernu Continental...
Nee...většina je Rumunsko. České Barum koupíte na německém trhu, u nás vyjímečně. Jestli chcete přispět na výplaty "našim lidem", tak budete muset vyměnit Barum, za Nexen. Ty se totiž, hlavně v zimních rozměrech, vyrábějí u Žatce.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
u kterého auta se musí po nastartování čekat 10 minut
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Když chcete mít uvnitř 25°C než odjedete, tak asi ano 😄