Rozdíl mezi českými dobrovolníky bojujícími na straně Ukrajiny a severokorejskými vojáky podporujícími Rusko spočívá v několika klíčových aspektech:
Status bojovníků: Čeští dobrovolníci jsou jednotlivci, kteří se rozhodli připojit k ukrajinským silám na základě osobního rozhodnutí. Naopak severokorejští vojáci jsou součástí oficiálních ozbrojených sil KLDR, vyslaných na základě mezivládní dohody mezi Severní Koreou a Ruskem.
Mezinárodní právo: Dobrovolníci z různých zemí, včetně Česka, se mohou legálně připojit k ozbrojeným silám cizího státu, pokud to neporušuje zákony jejich domovské země. Vyslání regulérních vojenských jednotek jedné země na podporu jiné v konfliktu však může být vnímáno jako přímé zapojení do války, což má širší mezinárodní důsledky.
Rozsah a dopad: Počet českých dobrovolníků na Ukrajině je relativně malý a jejich zapojení nemá zásadní vliv na průběh konfliktu. Naopak vyslání 8 000 až 12 000 severokorejských vojáků představuje významnou vojenskou podporu pro Rusko, což může ovlivnit dynamiku konfliktu a vyvolat mezinárodní reakce.
Politické a diplomatické důsledky: Zapojení severokorejských vojáků na straně Ruska může být vnímáno jako prohloubení vojenské spolupráce mezi oběma zeměmi, což může destabilizovat regionální bezpečnost a vyvolat obavy u dalších států. Například Jižní Korea vyjádřila znepokojení nad touto spoluprací a vyzvala k okamžitému stažení severokorejských vojáků z Ruska.
A zase bečení z Prahy....Jiné regiony nejsou.
"V regionech sice vzhledem k nižším životním nákladům oproti metropoli nemusí být platy pro vystudované učitele nezajímavé, zato je složitější tam lidi udržet z jiných důvodů: „Odcházejí z regionů, stěhují se jinam, a pak zase nejsou ti kvalifikovaní, kteří by nastoupili do škol. A výsledek je stále stejný – děti nemá kdo učit.“ máte to v samotném článku, jsou tam i další zmínky.
Kdyby takto postupovali všichni pojistníci, tak by v tu rány všichni pojistitelé tedy pojišťovny zkrachovaly. Myslím že karenční doba 14 dnů je velmi solidní a velkorysou nabídkou pro klienty pojišťoven.
Pokud dotyční cíleně nespekulovali, tak potom velmi podcenili tak důležitou věc.
Nechápu, na co si vlastně stěžují. Vím, že tento stát klade mnohdy na občany problémy, které se pomalu nedají řešit bez právníka. Toto ale rozhodně není ten případ.
To vám nikdo nerozporuje a ani to není argument v článku jako takový. Je to jen příběh, který poukazuje, jak se lze dostat do existenčních problémů a dle článku a časových prodlev (stavební doložka atd.) než se vše vyřídilo nikoliv vinou občanů, který nemovitost kupovali došlo k této události. Jestliže by vše fungovalo mnohem efektivněji, tak by tento článek nemusel ani existovat.
Pisete nesmysly. Duchody jsou financovane z duchodoveho pojisteni, ktere jde bohuzel pres statni rozpocet. Momentalne je prumerny duchod 42,3 % prumerne mzdy. Tak nizko to jeste nebylo.
Období | Průměrná hrubá mzda | Průměrná čistá mzda | Průměrný důchod | Poměr důchodu vůči čisté mzdě
----------------------------------------------------------------------------------------------------
2023/6 | 42 249 Kč | 33 825 Kč | 20 233 Kč | 59,8 %
2021/6 | 36 807 Kč | 29 542 Kč | 15 385 Kč | 52,1 %
2019/6 | 33 297 Kč | 24 998 Kč | 13 408 Kč | 53,6 %
2017/6 | 28 623 Kč | 21 783 Kč | 11 807 Kč | 54,2 %
K objektivnějšímu obrazu o tom, zda jsou Rusové skutečně "fakticky odříznuti od informací" by bylo potřeba mít ruská data o rozšíření přístupu přes VPN, který blokaci obchází. Pokud je mi známo, je VPN v Rusku docela rozšířený.
Druhá věc. Bylo by dobré se taky zabývat tím, jaký přístup k informacím z druhé strany, tedy z Ruska, mají obyvatelé Ukrajiny. Pokud vím je to podobné, ne-li horší.
Zaujalo mě, že se v letošním žebříčku svobody médií Reportérů bez hranic Ukrajina ocitla na celkem lichotivém 61. místě, tedy lepším, než třeba Maďarsko nebo Brazílie. Přitom v témž žebříčku byla Ukrajina ještě před válkou na 104. místě! A to byla po invazi zakázána opoziční média a zcela zamezen přístup k médiím ruským. Buď tedy nastala nějaká úžasně záhadná proměna ukrajinských médií, nebo Reportéři bez hranic prostě a jednoduše lžou a jejich žebříček svobody médií je naprosto směšný.
Zákon o boji proti dezinformacím (Návrh zákona č. 2693):
Tento zákon, přijatý v roce 2022, se zaměřuje na regulaci šíření dezinformací a falešných zpráv, zejména v kontextu probíhající války. Obsahuje ustanovení, která umožňují sankcionovat šíření nepravdivých informací, které by mohly poškodit národní bezpečnost nebo destabilizovat společnost. Zákon také posiluje pravomoci státních orgánů v boji proti dezinformacím na digitálních platformách.
Zákon o zvláštních opatřeních během válečného stavu (Zákon č. 2117-IX):
Tento zákon, přijatý v roce 2022, zavádí speciální opatření, která mají za cíl regulovat činnost médií během válečného stavu. Zákon umožňuje vládě dočasně omezit určité formy šíření informací, pokud by mohly poškodit obranyschopnost země nebo ohrozit veřejnou bezpečnost.
Zákon o národní bezpečnosti a obranné informační politice (Zákon č. 5557):
Přijatý v roce 2023, tento zákon se zaměřuje na posílení informační politiky Ukrajiny v oblasti národní bezpečnosti. Obsahuje opatření na ochranu médií a novinářů před hrozbami, zejména v kontextu vojenských konfliktů, a posiluje spolupráci mezi státem a médii při šíření spolehlivých informací.
Zákon o deoligarchizaci (Zákon č. 5599):
Tento zákon, přijatý v roce 2021 a aktualizovaný po invazi, omezuje vliv oligarchů na média a posiluje nezávislost médií tím, že zavádí přísnější regulace týkající se vlastnictví a kontroly nad mediálními organizacemi. Aktualizace zákona po invazi zahrnovala další opatření, která mají zabránit oligarchům v používání médií k šíření prokremelských narativů.
K objektivnějšímu obrazu o tom, zda jsou Rusové skutečně "fakticky odříznuti od informací" by bylo potřeba mít ruská data o rozšíření přístupu přes VPN, který blokaci obchází. Pokud je mi známo, je VPN v Rusku docela rozšířený.
Druhá věc. Bylo by dobré se taky zabývat tím, jaký přístup k informacím z druhé strany, tedy z Ruska, mají obyvatelé Ukrajiny. Pokud vím je to podobné, ne-li horší.
Zaujalo mě, že se v letošním žebříčku svobody médií Reportérů bez hranic Ukrajina ocitla na celkem lichotivém 61. místě, tedy lepším, než třeba Maďarsko nebo Brazílie. Přitom v témž žebříčku byla Ukrajina ještě před válkou na 104. místě! A to byla po invazi zakázána opoziční média a zcela zamezen přístup k médiím ruským. Buď tedy nastala nějaká úžasně záhadná proměna ukrajinských médií, nebo Reportéři bez hranic prostě a jednoduše lžou a jejich žebříček svobody médií je naprosto směšný.
Zákon o přístupu k veřejným informacím (Zákon č. 2939-VI):
Tento zákon, přijatý v roce 2011, zajišťuje právo veřejnosti na přístup k informacím drženým vládními institucemi. Klíčový je paragraf 20, který specifikuje povinnost veřejných orgánů poskytovat informace na žádost. Tento zákon zlepšil transparentnost a usnadnil práci novinářům při získávání důležitých dat.
Odkaz na text zákona: Zákon č. 2939-VI
Zákon o deoligarchizaci médií (Zákon č. 5599):
Tento zákon, přijatý v roce 2021, zavádí opatření omezující vliv oligarchů na média. Paragraf 5 se zaměřuje na pravidla týkající se deklarace médií, která mají být vlastněna či ovládána významnými podnikateli, a na kontrolu jejich vlivu.
Odkaz na text zákona: Zákon č. 5599
Reforma zákonů o mediálním vlastnictví (Zákon č. 2683-VIII):
Tento zákon, přijatý v roce 2019, zavádí přísnější regulace týkající se transparentnosti vlastnictví médií. Paragraf 10 stanovuje povinnost zveřejňovat informace o skutečných majitelích mediálních společností, což zvyšuje transparentnost a omezuje koncentraci moci v médiích.
Odkaz na text zákona: Zákon č. 2683-VIII
Zákon o ochraně novinářů (Zákon č. 993-VIII):
Přijatý v roce 2016, tento zákon zvyšuje tresty za trestné činy spáchané proti novinářům. Paragraf 171 stanovuje tresty za překážení novinářské činnosti a zahrnuje specifické sankce pro útoky na novináře.
Odkaz na text zákona: Zákon č. 993-VIII
Zákony proti dezinformacím (Návrh zákona č. 10139):
Tento návrh zákona, který byl předložen v roce 2020, se zaměřuje na regulaci obsahu na sociálních...atd.
K objektivnějšímu obrazu o tom, zda jsou Rusové skutečně "fakticky odříznuti od informací" by bylo potřeba mít ruská data o rozšíření přístupu přes VPN, který blokaci obchází. Pokud je mi známo, je VPN v Rusku docela rozšířený.
Druhá věc. Bylo by dobré se taky zabývat tím, jaký přístup k informacím z druhé strany, tedy z Ruska, mají obyvatelé Ukrajiny. Pokud vím je to podobné, ne-li horší.
Zaujalo mě, že se v letošním žebříčku svobody médií Reportérů bez hranic Ukrajina ocitla na celkem lichotivém 61. místě, tedy lepším, než třeba Maďarsko nebo Brazílie. Přitom v témž žebříčku byla Ukrajina ještě před válkou na 104. místě! A to byla po invazi zakázána opoziční média a zcela zamezen přístup k médiím ruským. Buď tedy nastala nějaká úžasně záhadná proměna ukrajinských médií, nebo Reportéři bez hranic prostě a jednoduše lžou a jejich žebříček svobody médií je naprosto směšný.
K objektivnějšímu obrazu o tom, zda jsou Rusové skutečně "fakticky odříznuti od informací" by bylo potřeba mít ruská data o rozšíření přístupu přes VPN, který blokaci obchází. Pokud je mi známo, je VPN v Rusku docela rozšířený.
Druhá věc. Bylo by dobré se taky zabývat tím, jaký přístup k informacím z druhé strany, tedy z Ruska, mají obyvatelé Ukrajiny. Pokud vím je to podobné, ne-li horší.
Zaujalo mě, že se v letošním žebříčku svobody médií Reportérů bez hranic Ukrajina ocitla na celkem lichotivém 61. místě, tedy lepším, než třeba Maďarsko nebo Brazílie. Přitom v témž žebříčku byla Ukrajina ještě před válkou na 104. místě! A to byla po invazi zakázána opoziční média a zcela zamezen přístup k médiím ruským. Buď tedy nastala nějaká úžasně záhadná proměna ukrajinských médií, nebo Reportéři bez hranic prostě a jednoduše lžou a jejich žebříček svobody médií je naprosto směšný.
Po ruské invazi na Ukrajinu v roce 2022 přijala ukrajinská vláda několik zákonů a opatření, které přispěly ke zlepšení svobody médií v zemi. Zde jsou některé z klíčových kroků:
Posílení právního rámce pro ochranu novinářů: Ukrajinská vláda zavedla přísnější tresty za zločiny spáchané proti novinářům, včetně útoků a zastrašování. Tyto změny měly za cíl zajistit větší bezpečnost pro média a potlačit atmosféru beztrestnosti, která dříve existovala.
Zlepšení transparentnosti vládních informací: Byla přijata opatření k zajištění lepšího přístupu k veřejným informacím, což umožnilo novinářům efektivněji pracovat a monitorovat činnost vlády. Tento krok přispěl ke zvýšení důvěryhodnosti médií a jejich schopnosti poskytovat objektivní a přesné informace.
Omezení vlivu oligarchů na média: Vláda se zaměřila na snížení vlivu oligarchů a dalších mocných skupin na média, čímž se zmenšil prostor pro politicky motivovanou cenzuru a manipulaci s informacemi. Tento krok zahrnoval také přísnější regulace týkající se vlastnictví médií.
Podpora nezávislých médií: Ukrajinská vláda zavedla programy na podporu nezávislých novinářů a médií, včetně finanční pomoci a školení, aby se zajistilo, že budou moci nadále fungovat i v obtížných podmínkách válečného konfliktu.
Zlepšení regulace digitálních médií: Byla přijata nová pravidla týkající se digitálních médií a sociálních sítí, která mají za cíl bojovat proti dezinformacím, aniž by byla omezována svoboda projevu. Tato opatření pomohla udržet vysokou úroveň informovanosti veřejnosti a ochránit ji před škodlivými vlivy dezinfo
Je důležité si uvědomit, že rozsah škod způsobených útokem není vždy přímo úměrný počtu použitých raket nebo dronů. Každá zbraň může mít jiný dopad v závislosti na mnoha faktorech, jako je přesnost zásahu, místo dopadu, typ použité munice a kvalita obranných systémů, které mohou část hrozeb eliminovat nebo zmírnit jejich účinek.
Například i velký počet raket může způsobit relativně malé škody, pokud většina z nich zasáhne neobydlené nebo méně významné oblasti, nebo pokud jsou efektivně zachyceny protivzdušnou obranou. Na druhou stranu, jediná přesně mířená raketa může způsobit značné škody, pokud zasáhne kritickou infrastrukturu nebo hustě obydlenou oblast.
Proto argumentovat tím, že malé škody znamenají nízký počet raket či dronů, je nesprávné. Počet vypálených zbraní a skutečné škody, které způsobí, jsou dva různé aspekty, které nelze jednoduše zaměňovat. Každý útok má své specifické okolnosti, které ovlivňují konečný výsledek, a proto rozsah škod nevypovídá jednoznačně o intenzitě či velikosti útoku.
Čína opravdu považuje Taiwan za svoji součást. Proto usiluje o sjednocení mírovou cestou. Ekonomická spolupráce, kulturní výměna, osobní vazby atd. Odkaz 1
---
Čína ovšem nepřipouští možnost, že by separatistická frakce na Taiwanu využila příležitosti a s podporou zvenčí (USA) vyhlásila samostatnost. To by opravdu byl důvod k ozbrojenému zásahu.
---
Pravděpodobně ani tak by nešlo o spektakulární vylodění ve stylu Operace Overlord. Čína již několikrát předvedla, že má kapacity zablokovat Taiwan jak na moři, tak na vzduchu. Pokud by se tak stalo, s ohledem na mezinárodně uznanou skutečnost "jedné Číny" by ostatní státy vyzvala, ať se nevměšují do vnitročínských problémů. Odkaz 3
A pokusila by se to řešit bez zbytečných škod na životech i na infrastruktuře.
Čínská republika je demokratický stát dodržující všechny demokratické pilíře, které k tomu patří, což je úplný opak Čínské lidové republiky. A vzhledem k tomu, že vídí, co se děje v Hong Kongu a i to, že drží pietu za oběti masakru na náměstí Nebeského klidu už vidím, jak se budou s takovým totalitním zřízením opět chtít spojit.
A kde je nezávislost Hongkongu. A na rozdíl od Vás něco o Číne vím,jelikož jsem tam nějakÿ čas pobýval. A to co jste napsal je hloupost.
"A kde je nezávislost Hongkongu." to bych čekal jako reakci na Oldřicha Lapčíka a nikoli na Petra Žampacha. Nespletl jste se? Protože to nedává trochu smysl na obsah.
Súhlasím že individuálna skúsenosť môže byť úplne iná ako tá z internetovej pošty 🙂
Ja to nevylučujem, akurát chcem naznačiť, že mojimi očami to vypadá v PRC úplne bezne a tak isto, ako keď som tu pred 10tomi rokmi 2.5roka žil. 🙂
Uvidíme, mne policnajti v PRC väčšinou pomohli aj keď som bol dva krát zatknutý, raz mi zobrali pas na týždeň.A videl som vojenskú loď 🙂
Iný kraj, iný mrav :-)
To já vám věřím a veřím, že ani já bych neměl nejpíše žádné problémy. Rozeznávejme represivní podstatu policie v totalitních režimech jako je PRC, Ruská federace atd., ale i to, že samozřejmě funguje jako instituce řešící i běžné kriminální činy jako všude ve světě a očekává se, že bude obecně pomáhat a chránit. Velké protesty,pietní akce nebo jen jakýsi projev uvědomění ani moc neočekávám mnoho lidí, kteří by mohli být problém jsou buď ve vězení nebo příšně kontrolováni a virtuální prostor na tom není o nic lépe. Rozhodně to nevypadá, že by to šlo směrem k nezásvislému právnímu systému, zatím se pěkně utužují jenom represe a centrální řízení. To není jiný kraj jiný mrav, oni porušují obecně etiku, nakonec i mnohé etické principy vlastních filosofických škol. Odkaz
Ja neviem, som na dovolenke v PRC, v PEK som bol 9dni nazad a žiadnu zvýšenú pohotovosť bezpečnostných zložiek som nezaznamenal.Minuly rok, keď do PEK šiel minister bezpečnosti USA tak ma kontrolovali pri vstupe do PEK a raz náhodne.Teraz som na ceste od žltého mora do PEK, mám pred sebou 290km, takže za 4 dni.Doteraz ma na tejto ceste cinou nik nekontroloval.
Az mi je to čudné :-)
zde je i jedna za Hong Kong, což je kapitola sama o sobě. Individuální zkušenost, pocit mohou být velmi odlišné od reality.
Odkaz To se mýlite, že by měli vysokou porodnost (mají stále o něco lepší než mi, ale ne zase o tolik). Navíc, co to po morální, etické a duchovní stránce vypovydá o národu či člověku, když svobody a právo rozděluje dle toho, jestli jedinec má penis nebo vagínu. Etika ( zlaté pravidlo) je morální kompas napříč celým světem.
„Nedělej druhým, co nechceš, aby dělali tobě.“ (Konfucius, Analekta 15,23)
„To, co vyčítáš svému bližnímu, sám mu nedělej.“ (Pittakos z Mytilény, jeden ze Sedmi mudrců)
„Nečiň jiným, co by tě zlobilo, kdyby učinili tobě.“ (Sókratés)
„Nechci sám dělat, co bych na druhém káral, nakolik je to v mé moci.“ (Meandros ze Samu, podle Hérodota, Dějiny, III, 142)
„Nebudeš se mstít synům svého lidu a nezanevřeš na ně, ale budeš milovat svého bližního jako sebe sama. Já jsem Hospodin.“ (Bible, Lv 19,18)
„Cokoli je ti proti mysli, nečiň ani druhým.“ (Zoroastrický spis Šajast-na-Šajast, 13,29)
„Člověk se nemá vůči druhým chovat způsobem, který je mu samému proti mysli. To je jádro vší morálky. Všechno ostatní plyne ze sobecké žádostivosti.“ (Mahábhárata. Anušásana parva, 113,
„Co nechceš, aby ti jiní činili, nikomu nečiň. To je celá Tóra, všechno ostatní je jen komentář.“ (Talmud, Šabbat 31a)
"Nikdo z vás nemá víru, dokud nebude přát bližnímu svému to, co přeje sám sobě". (Mohamed, sahíh Muslim)
7
Sledujících
1
Sleduje
7
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vy asi čtete jenom něco. Zkuste si přečíst - v tomtéž sdělovacím mediu článek uvedený a kousek výše pod titulkem: "Kamera zachytila odpálení přehrady u ukrajinského města Kurachove." (Novinky CZ). Patrně - nevím a nebyl jsem tam, asi ti Leopardi sami tu přehradu provalili ... jinak si to nedovedu představit. S vámi člověk ale užije legrace.
3 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
"Ruská armáda vyhodila do vzduchu hráz přehrady u města Kurachove na východě Ukrajiny. Oznámil to šéf ukrajinské správy Doněcké oblasti Vadym Filaškin a na sociálních sítích se objevily záběry zachycující moment exploze." zdroj: Odkaz 1
1 odpověď