Může mi ten pán z BMW vysvětlit jak chce čínskou bateriovou konkurenci zastavit starým spalovákem? Čína byla pro evropské automobilky největší a nejziskovější trh, teď už tam skoro neprodávají, protože nejsou konkurenceschopné. Zrušení zákazu spalováků jim nijak nepomůže, akorát je to uchlácholí a usnou na vavřínech, nebudou inovovat a definitivně na beton zkrachují. Ale holt to prostě bude potřeba asi. My ten krach potřebujeme, abychom se asi probrali. Evropskému autoprůmyslu ujel vlak. Tak jak se posledních 20 let Čína učila od nás a vtipně kopírovali na autosalonech, tak teď by oni měli chodit po čínských autosalonech a začít kopírovat.
Nemůže za tenhle problém ale hlavně ta nenávistná, lživá dezinformační kampaň ze strany fosilního průmyslu a hloupých politiků, které ten fosilní průmysl platí? Jen tenhle článek krásně ukazuje svůj bias. "Klesající poptávka po elektromobilech" opakuje několikrát, ale globální prodeje opět jsou vyšší než rok předtím, čili poptávka roste. A proto se vyrábí díly pro ně. Protože od roku 2017 poptávka po spalovácích jen a jen klesá. Naše automobilky na tohle dojedou, zaspali dobu. Holt zkrachují vlastní vinou, svět se posunul jinam. Technologie taky. Minulosti dáme sbohem.
Tak ať zvednou výrazně cenu těch spalováků a tím pokryjí tu pokutu. Prostě daň za znečišťování. Easy. Nebo ať prostě přestanou spalováky úplně vyrábět a jdou cestou Tesly a čínských automobilek, které raketově rostou. Prostě udělá Škodovka downsizing a bude místo šíleného množství aut vyrábět teď jen dvě a může se zaměřit na růst v tomhle odvětví. Easy. Ale to samozřejmě znamená propustit 80% lidí a zavřít většinu závodů. A to je oč tu běží. To bude extrémně nepopulární.
Hlavně jak chce vláda tohle vysvětlit lidem a přesvědčit je být pro, když vláda samotná je ultrakonzervativní v postoji k obnovitelným zdrojům a samotné elektromobilitě spíše hází klacy pod nohy a lidem nechce vysvětlovat, proč je to pro nás dobré. To se nemůže setkat u lidí s pozitivní odezvou a v referendech budou všichni cokoli s tím spojené odmítat, stejně jako všechny větrné elektrárny, navzdory tomu, že by to znamenalo levnější zdroje pro naše lidi i firmy. Vláda nemůže věřejně bojovat za záchranu fosilních paliv a dotace pro uhlí a pak si stěžovat, že tu nemáme moderní ivnestice a lidi to nechtějí. Jsou to spojené nádoby.
Dlouhodobě v Kauflandu kupuji máslo, které je z Německa. Konzistentně je levnější než ta česká a v testech také vyšlo jaké nejvíce kvalitní. Takže se chovám jako dobrý spotřebitel, nejlepší kvalita za méně peněz. Jestli česká mlékárna není schopná konkurovat, ať klidně zkrachuje. Viditelně to neumí ani dobře ani levněji. Tomu se říká trh. Jestli máslo z dovozu je levnější než domácí i s cenou přepravy, tak si má česká mlékárna snížit marže nebo zamyslet nad náklady. Něco je prostě špatně. Já jako spotřebitel si koupím tu kvalitu za menší cenu.
Můžeme už konečně přestat s tím neustálým bojem za minulost? Neustále Češi bojují proti všemu novému. Pořád jen proti. Ale pro nic. Pro nic nového nejsme jako národ. Je to most. Primárně plní nějakou funkci, tu už nesplňuje a je potřeba tam postavit nový, který ji naplňovat bude. A konstrukce má být vybraná podle nejlepších staveních parametrů a parametrů údržby. To má být celá diskuze.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No přitom jak to vypadá na silnicích, kde se každý chová jak chce to vypadá, že pokuty už nedává pěkných pár let. Šance, že ji někdo dostane je blízká nule. Ale spíše bych šel cestou kamerových systémů na všech dálnicích a rychlostních silnicích nejdřív, co by byly schopné vyhodnotit nedodržování bezpečných rozestupů, jízdu v levém pruhu a nedodržení rychlosti. Ať je to automatické.
1 odpověď