Nezlobte se, ale této větě nerozumím:
"Pokud jedete po Praze autem a nepotřebujete to, protože převážíte materiál nebo podobně, tak nemáte právo si stěžovat na dopravu, protože vy ste ten problém."
Přeci, pokud převážím materiál autem, tak ho potřebuji...nebo jaká je logika?
sorry, přesně tak jsem to myslel, právě kritizuju lidi co jedou jen protože jsou líní vlézt do tramvaje a pak blokují dopravu těm co to skutečně potřebují pro výkon povolání apod.
Ano, i takto by to šlo říci... 🙂
Z Prahy jsem a jsem nucen tu denně jezdit autem...dokonce jsem se tu narodil, v porodnici v Podolí! 🙂
To ale není chyba Hřiba, to je chyba hlavně lidí co jezdí bezdůvodně po Praze autem. Není nafukovací, nejde to a nikdy se to nezlepší, dokud lidi budou líní. Krásná ukázka v tomhle článku dnešním: Odkaz 1
Já naopak vidím působení Hřiba jako primátora jako prvního dobrého primátora, který se spoustou věcí pohnul a přinesl novou kulturu. Rozhodně se víc začalo myslet na to jak město funguje a slouží lidem. Krásně vidět teď, že současného primátora vůbec nevidíme, nic nedělá a jen přežívá, doslova a o problémy se nezajímá a ani je neřeší. Pokud jedete po Praze autem a nepotřebujete to, protože převážíte materiál nebo podobně, tak nemáte právo si stěžovat na dopravu, protože vy ste ten problém. Já bydlím v Praze, vlastním auto, vlastním pro něj i garáž (myslím, že by to měla být jako v Japonsku povinost pro vůbec pořízení auta v Praze) a po Praze autem jedu pouze pokud to potřebuji k odvozu něčeho nebo vím, že mi to nějakým způsobem ušetří čas, protože jedu pak třeba za Prahu. Takže velmi minimálně.
Moje řešení, cena za parkování pro rezidenty v modrých zónách by měla odpovídat pronájmu garáže či stání, takže místo 1200 za rok bych dal 40-50 tisíc za rok. Zavedl bych také povinost pro registraci vozidla v Praze, že musíte doložit smlouvu o vlastnictví či pronájmu parkovacího stání, jinak nebude možné ho vlastnit. Zavést klidně mýtné, ať si lidi to rozmyslí, jestli pojedou.
By mě zajímalo, který idiot předpovídal nová pracovní místa. To se nemohlo nikdy stát, výrazně propadající se světová poptávka po spalovacích vozech, propad o nějakých 30 milionů kusů za 4 roky. A k tomu výrazně méně náročná výroba elektrických aut, po kterých naopak poptávka roste, dva trendy, které jednoznačně říkali, že se bude muset propouštět a zavírat továrny a zefektivnit výrobu.
No přitom jak to vypadá na silnicích, kde se každý chová jak chce to vypadá, že pokuty už nedává pěkných pár let. Šance, že ji někdo dostane je blízká nule. Ale spíše bych šel cestou kamerových systémů na všech dálnicích a rychlostních silnicích nejdřív, co by byly schopné vyhodnotit nedodržování bezpečných rozestupů, jízdu v levém pruhu a nedodržení rychlosti. Ať je to automatické.
Může mi ten pán z BMW vysvětlit jak chce čínskou bateriovou konkurenci zastavit starým spalovákem? Čína byla pro evropské automobilky největší a nejziskovější trh, teď už tam skoro neprodávají, protože nejsou konkurenceschopné. Zrušení zákazu spalováků jim nijak nepomůže, akorát je to uchlácholí a usnou na vavřínech, nebudou inovovat a definitivně na beton zkrachují. Ale holt to prostě bude potřeba asi. My ten krach potřebujeme, abychom se asi probrali. Evropskému autoprůmyslu ujel vlak. Tak jak se posledních 20 let Čína učila od nás a vtipně kopírovali na autosalonech, tak teď by oni měli chodit po čínských autosalonech a začít kopírovat.
Zatím bych nedělal velké závěry, EV prostě není vhodné pro každého a značná část z těch, pro které to dává smysl, už ho koupené má. Nebyl bych takový optimista ohledně dlouhodobého růstu na evropském trhu. Čína je ovšem něco jiného, už jen kvůli ceně nového vozu a v USA je to podobné. Připomeňte se za 5 - 7 let a pokud se dnes mýlím, pak to klidně veřejně přiznám.
Tak já taky lidem neříkám, že je to vhodné pro každého. Z vlastních zkušeností jim rád poradím výhody a nevýhody a jaké podmínky jsou pro to teď potřeba. Ale s rozvojem infrastruktury a rozvojem těch aut jako takových se ta hranice bude dále posouvat. A tady jsem přesvědčen, že za 10 let budeme tam, že to bude vhodné pro každého.
Aha. Vy do toho počítáte celý svět, já mluvil jen o Evropě.
Tak i v Evropě to platí, výrazně méně, ale zatím data za první dva kvartály ukazují, že registrace jsou vyšší než za předchozí dva kvartály roku 2023. Byť jen o jednotky procent. Uvidíme jak s celkovými čísly zamává konec roku, který je tradičně silnější v prodejích a zároveň na trh přišly facelifty zejména Tesly 3 nebo nové vozy jako KIA EV3, po kterých se očekává silná poptávka.
Cim je ten fosilni prumysl tak spatny a tzv. fosilni paliva tak spatna?
celý report Odkaz
summary: Odkaz
jen výňatek na začátku:
Human activities, principally through emissions of greenhouse gases, have unequivocally
caused global warming, with global surface temperature reaching 1.1°C above 1850-1900
in 2011-2020. Global greenhouse gas emissions have continued to increase, with unequal
historical and ongoing contributions arising from unsustainable energy use, land use and
land-use change, lifestyles and patterns of consumption and production across regions,
between and within countries, and among individuals (high confidence). {2.1, Figure 2.1,
Figure 2.2
Tímhle jsou špatný. Víme to.
Mohu vás poprosit o informaci o zdroji, ze kterého vycházíte při vaší úvaze? Obecně totiž evropské automobilky neochotně přiznávají, že letošní prodeje nových EV hovoří o opaku.
Ano jejich prodeje, těch evropských atuomobilek. Protože jsou to zaostalé automobilky a nemají konkurenceschopný produkt v novém odvětví.
Prodeje za 2024 samozřejmě nejsou celá data, ale začátek 2024 co tam je jednozačně převyšuje předchozí. Průběžná data z Číny i Evropy ukazují, že 2024 opět přesáhne předchozí rok. Stačí trošku googlit a nevěřit hloupím českým médiím, co jen lžou o elektromobilitě.
O prodejích celkově a spalovacích aut se můžete podívat zde:
Roky 2016-2018 byly maximem, kam se spalovací auta dostaly, od té doby už jen klesají prodeje. Ano stále jsou velké, ale trend je jasný, už teď máte prodeje spalovacích aut nižší než před roke 2010. A to se někde projeví. A každá dobrá firma plánuje do budoucna a když vidí tyhle trendy, tak prostě investuje do rozvoje nového odvětví jinak skončí. A evropské atuomobilky to buď mohou popírat, nebo začít makat.
Nemůže za tenhle problém ale hlavně ta nenávistná, lživá dezinformační kampaň ze strany fosilního průmyslu a hloupých politiků, které ten fosilní průmysl platí? Jen tenhle článek krásně ukazuje svůj bias. "Klesající poptávka po elektromobilech" opakuje několikrát, ale globální prodeje opět jsou vyšší než rok předtím, čili poptávka roste. A proto se vyrábí díly pro ně. Protože od roku 2017 poptávka po spalovácích jen a jen klesá. Naše automobilky na tohle dojedou, zaspali dobu. Holt zkrachují vlastní vinou, svět se posunul jinam. Technologie taky. Minulosti dáme sbohem.
Tak ať zvednou výrazně cenu těch spalováků a tím pokryjí tu pokutu. Prostě daň za znečišťování. Easy. Nebo ať prostě přestanou spalováky úplně vyrábět a jdou cestou Tesly a čínských automobilek, které raketově rostou. Prostě udělá Škodovka downsizing a bude místo šíleného množství aut vyrábět teď jen dvě a může se zaměřit na růst v tomhle odvětví. Easy. Ale to samozřejmě znamená propustit 80% lidí a zavřít většinu závodů. A to je oč tu běží. To bude extrémně nepopulární.
Hlavně jak chce vláda tohle vysvětlit lidem a přesvědčit je být pro, když vláda samotná je ultrakonzervativní v postoji k obnovitelným zdrojům a samotné elektromobilitě spíše hází klacy pod nohy a lidem nechce vysvětlovat, proč je to pro nás dobré. To se nemůže setkat u lidí s pozitivní odezvou a v referendech budou všichni cokoli s tím spojené odmítat, stejně jako všechny větrné elektrárny, navzdory tomu, že by to znamenalo levnější zdroje pro naše lidi i firmy. Vláda nemůže věřejně bojovat za záchranu fosilních paliv a dotace pro uhlí a pak si stěžovat, že tu nemáme moderní ivnestice a lidi to nechtějí. Jsou to spojené nádoby.
Michal Bláha je opravdu bláhový a vůbec neví, co píše.
Já si myslím, že legitimní otázky klade. ČSSZ například funguje ještě na MS-DOSu a všechno se dělá ručně, tiskne do papíru a ukládá do krabic a kvůli tomu se nestíhají věci vyřizovat a stojí to neskutečné peníze. Já myslím, že je legitimní se ptát, proč to není už dávno zmodernizované a nefunguje efektivně? Jurečka by si měl sypat taky popel na hlavu. Respektive za digitalizaci by měla odstoupit za takových podmínek celá vláda. Jo Bartoš to manažersky nezvládl, systém zřejmě nefunguje dobře a nemám problém s tím, že jsou z toho vyvozeny důsledky, v pořádku. Ale pak chci měřit rovným metrem, protože digitalizace na jiných úřadech ještě ani nezačala a jsem neskutečně zaostalý. Ať premiér odvolá všechny a pak i sám podá demisi.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A mimochodem, to že existuje článek o tom, že Praha kolabuje, je hezké, ale mi se tu bavíme o příčinách a já trvdím, že příčina je Hřib! Protože místo plynulosti provozu se hlavní prioritou stali cyklotrasy, budované na silnicích. Nesmyslné budování odbočovacích pruhů, ostrůvků, průhů pro taxi a busy a ty auta jsou až na posledním místě. Těch příkladů, kdy normálně plynule průjezdná silnice se po zásahu dopravním odborem pana Hřiba zastavila a začli se tovřit kolony, jsem schopen doložit stovky...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A já jsem přesvědčen, že je úplně fuk, kdo by tam byl. Protože počet aut je tak velký, že je úplně jedno co by se dělo, prostě se nevejdou a je jich moc. Ano některé cyklopruhy jsou stupidní, ale jestli tam bude nebo nebude si nemyslím, že najednou jako magie vyřeší zácpu. Neudělá to nic. A naopak město bylo právě příliš navržené pouze pro auta, takže já jsem za ty přechody, tam kde chyběli rád, že nemusím pořád všude přebíhat v provozu silnice a podobně. Auta jsou podílem nejmenší segment dopravy v Praze, pěšky a MHD jsou prostě výrazně větší. Tak je třeba přizpůsobit město taky lidem a nejen autům. Tenhle autoland je potřeba fakt kulturně zrušit. Je to příliš. Není to normální a je to špatně. Takže ne, Hřib skutečně za nic nemůže, ten naopak dělal dobré věci z pohledu dopravy ve městě. Jen vracel ten balanc zpět k dalším druhům dopravy, které byly hluboce ignorovány na úkor autolandu. Skutečným problémem, kdo může za špatnou dopravu v Praze jsou lidi za volantem. Ti jsou jediní, kdo za to může, protože evidentně jim nevadí stát déle v zácpě než jet rychleji tramvají či metrem.