No přitom jak to vypadá na silnicích, kde se každý chová jak chce to vypadá, že pokuty už nedává pěkných pár let. Šance, že ji někdo dostane je blízká nule. Ale spíše bych šel cestou kamerových systémů na všech dálnicích a rychlostních silnicích nejdřív, co by byly schopné vyhodnotit nedodržování bezpečných rozestupů, jízdu v levém pruhu a nedodržení rychlosti. Ať je to automatické.
Může mi ten pán z BMW vysvětlit jak chce čínskou bateriovou konkurenci zastavit starým spalovákem? Čína byla pro evropské automobilky největší a nejziskovější trh, teď už tam skoro neprodávají, protože nejsou konkurenceschopné. Zrušení zákazu spalováků jim nijak nepomůže, akorát je to uchlácholí a usnou na vavřínech, nebudou inovovat a definitivně na beton zkrachují. Ale holt to prostě bude potřeba asi. My ten krach potřebujeme, abychom se asi probrali. Evropskému autoprůmyslu ujel vlak. Tak jak se posledních 20 let Čína učila od nás a vtipně kopírovali na autosalonech, tak teď by oni měli chodit po čínských autosalonech a začít kopírovat.
Zatím bych nedělal velké závěry, EV prostě není vhodné pro každého a značná část z těch, pro které to dává smysl, už ho koupené má. Nebyl bych takový optimista ohledně dlouhodobého růstu na evropském trhu. Čína je ovšem něco jiného, už jen kvůli ceně nového vozu a v USA je to podobné. Připomeňte se za 5 - 7 let a pokud se dnes mýlím, pak to klidně veřejně přiznám.
Tak já taky lidem neříkám, že je to vhodné pro každého. Z vlastních zkušeností jim rád poradím výhody a nevýhody a jaké podmínky jsou pro to teď potřeba. Ale s rozvojem infrastruktury a rozvojem těch aut jako takových se ta hranice bude dále posouvat. A tady jsem přesvědčen, že za 10 let budeme tam, že to bude vhodné pro každého.
Aha. Vy do toho počítáte celý svět, já mluvil jen o Evropě.
Tak i v Evropě to platí, výrazně méně, ale zatím data za první dva kvartály ukazují, že registrace jsou vyšší než za předchozí dva kvartály roku 2023. Byť jen o jednotky procent. Uvidíme jak s celkovými čísly zamává konec roku, který je tradičně silnější v prodejích a zároveň na trh přišly facelifty zejména Tesly 3 nebo nové vozy jako KIA EV3, po kterých se očekává silná poptávka.
Cim je ten fosilni prumysl tak spatny a tzv. fosilni paliva tak spatna?
celý report Odkaz
summary: Odkaz
jen výňatek na začátku:
Human activities, principally through emissions of greenhouse gases, have unequivocally
caused global warming, with global surface temperature reaching 1.1°C above 1850-1900
in 2011-2020. Global greenhouse gas emissions have continued to increase, with unequal
historical and ongoing contributions arising from unsustainable energy use, land use and
land-use change, lifestyles and patterns of consumption and production across regions,
between and within countries, and among individuals (high confidence). {2.1, Figure 2.1,
Figure 2.2
Tímhle jsou špatný. Víme to.
Mohu vás poprosit o informaci o zdroji, ze kterého vycházíte při vaší úvaze? Obecně totiž evropské automobilky neochotně přiznávají, že letošní prodeje nových EV hovoří o opaku.
Ano jejich prodeje, těch evropských atuomobilek. Protože jsou to zaostalé automobilky a nemají konkurenceschopný produkt v novém odvětví.
Prodeje za 2024 samozřejmě nejsou celá data, ale začátek 2024 co tam je jednozačně převyšuje předchozí. Průběžná data z Číny i Evropy ukazují, že 2024 opět přesáhne předchozí rok. Stačí trošku googlit a nevěřit hloupím českým médiím, co jen lžou o elektromobilitě.
O prodejích celkově a spalovacích aut se můžete podívat zde:
Roky 2016-2018 byly maximem, kam se spalovací auta dostaly, od té doby už jen klesají prodeje. Ano stále jsou velké, ale trend je jasný, už teď máte prodeje spalovacích aut nižší než před roke 2010. A to se někde projeví. A každá dobrá firma plánuje do budoucna a když vidí tyhle trendy, tak prostě investuje do rozvoje nového odvětví jinak skončí. A evropské atuomobilky to buď mohou popírat, nebo začít makat.
Nemůže za tenhle problém ale hlavně ta nenávistná, lživá dezinformační kampaň ze strany fosilního průmyslu a hloupých politiků, které ten fosilní průmysl platí? Jen tenhle článek krásně ukazuje svůj bias. "Klesající poptávka po elektromobilech" opakuje několikrát, ale globální prodeje opět jsou vyšší než rok předtím, čili poptávka roste. A proto se vyrábí díly pro ně. Protože od roku 2017 poptávka po spalovácích jen a jen klesá. Naše automobilky na tohle dojedou, zaspali dobu. Holt zkrachují vlastní vinou, svět se posunul jinam. Technologie taky. Minulosti dáme sbohem.
Tak ať zvednou výrazně cenu těch spalováků a tím pokryjí tu pokutu. Prostě daň za znečišťování. Easy. Nebo ať prostě přestanou spalováky úplně vyrábět a jdou cestou Tesly a čínských automobilek, které raketově rostou. Prostě udělá Škodovka downsizing a bude místo šíleného množství aut vyrábět teď jen dvě a může se zaměřit na růst v tomhle odvětví. Easy. Ale to samozřejmě znamená propustit 80% lidí a zavřít většinu závodů. A to je oč tu běží. To bude extrémně nepopulární.
Hlavně jak chce vláda tohle vysvětlit lidem a přesvědčit je být pro, když vláda samotná je ultrakonzervativní v postoji k obnovitelným zdrojům a samotné elektromobilitě spíše hází klacy pod nohy a lidem nechce vysvětlovat, proč je to pro nás dobré. To se nemůže setkat u lidí s pozitivní odezvou a v referendech budou všichni cokoli s tím spojené odmítat, stejně jako všechny větrné elektrárny, navzdory tomu, že by to znamenalo levnější zdroje pro naše lidi i firmy. Vláda nemůže věřejně bojovat za záchranu fosilních paliv a dotace pro uhlí a pak si stěžovat, že tu nemáme moderní ivnestice a lidi to nechtějí. Jsou to spojené nádoby.
Michal Bláha je opravdu bláhový a vůbec neví, co píše.
Já si myslím, že legitimní otázky klade. ČSSZ například funguje ještě na MS-DOSu a všechno se dělá ručně, tiskne do papíru a ukládá do krabic a kvůli tomu se nestíhají věci vyřizovat a stojí to neskutečné peníze. Já myslím, že je legitimní se ptát, proč to není už dávno zmodernizované a nefunguje efektivně? Jurečka by si měl sypat taky popel na hlavu. Respektive za digitalizaci by měla odstoupit za takových podmínek celá vláda. Jo Bartoš to manažersky nezvládl, systém zřejmě nefunguje dobře a nemám problém s tím, že jsou z toho vyvozeny důsledky, v pořádku. Ale pak chci měřit rovným metrem, protože digitalizace na jiných úřadech ještě ani nezačala a jsem neskutečně zaostalý. Ať premiér odvolá všechny a pak i sám podá demisi.
Takže, zadusime průmysl automotive. Lidé budou déle používat auta, a nic se nevyřeší..měli jsme šanci to zastavit při euro volbách ale nic jsme nezměnili...čeká nás status Kuba
Evropský automotive se zničí sám svojí neschopností vyrobit kvalitní moderní auto. Jsou zaostalý a zaostávají čím dál více. Nejsou schopní rychle inovovat a zavádět technologie, kvůli přebujelému subdodavatelskému řetězci, software je tragikomedie. Naopak si myslím, že by měli prostě sami přestat spalováky vyrábět úplně a přejít jen na elektriku a mít to jako čistí štít, žádné subdodavatele, všechno in-house, pod větší kontrolou a efektivitou a minimální počet uživatelských customizací, které zbytečně všechno prodražují. Jinak holt zkrachují, protože prostě už to neumí, zaspaly dobu a přichází nová generace zákazníků, která má úplně jiné představy o autě a jak funguje.
Dlouhodobě v Kauflandu kupuji máslo, které je z Německa. Konzistentně je levnější než ta česká a v testech také vyšlo jaké nejvíce kvalitní. Takže se chovám jako dobrý spotřebitel, nejlepší kvalita za méně peněz. Jestli česká mlékárna není schopná konkurovat, ať klidně zkrachuje. Viditelně to neumí ani dobře ani levněji. Tomu se říká trh. Jestli máslo z dovozu je levnější než domácí i s cenou přepravy, tak si má česká mlékárna snížit marže nebo zamyslet nad náklady. Něco je prostě špatně. Já jako spotřebitel si koupím tu kvalitu za menší cenu.
"Nové baterie by měly nabídnout ...... modely s menšími a lehčími bateriemi při zachování stávajícího dojezdu."
To jakože budu mít lehčí auto se stejným dojezdem? Opravdu by mě zajímalo, kdo dá u elektromobilu přednost nižší hmotnosti vozu oproti většímu dojezdu.
Ono se to hlavně projeví příznivě na ceně. Ta rozměrově menší baterie s vysokou hustotou totiž taky znamená méně materiálu a nižší cenu. Tedy alespoň doufejme. Takže současný dojezd ale s výrazně nižší cenou je za mě v pohodě volba. Samozřejmě to znamená možnost, že výrazně vyšší doejzd, ale ty auta pak nebudou levná, jako dnes.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
A co takhle ponechat svobodu a nezavádět sikanozni nástroje permanentní kontroly, na to tady byla dřív STB a jiný režim, já měl za to, že už to nechceme.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To nemá nic se svobodou společného, to je ohrožování ostatních účastníků silničního provozu. Nechápu, že to stále Češi nechápou.