Krásná ukázka jak krátkozraký ten stát je. Ty peníze ostatní země investují do rozvoje bezemisních zdrojů a energetiky, my jsme je jen projedli v rozpočtu. ALe ty peníze měly jít na pokrytí odchodu od fosilních paliv a teď budeme zaostalý, a nebudeme mít peníze a vlak nám opět ujel. Gratuluju téhle vládě za neskutečnou demenci a nekompetentnost vládnutí. Ukázka toho jak to nedělat.
Od třiceti let zvednout bezdětným o 10% daň z příjmu. Snaží se šetřit na dětech, protože mají "málo" peněz teď, a vůbec jim nedochází, že si kopou vlastní hrob.... Je třeba lidem jasně ukázat, že nemít dítě, není levná záležitost!!!
A co my co je chceme, jen se nám nedaří najít partnera? To je pro mě samo o sobě trestem, ještě platit vyšší daně je fakt hloupé. Já zase nedostávám podporu na děti, nemám slevy na dani za děti, nedostanu bonusy k penzi za výchovu a další podobné věci.
A není to náhodou tak, že Německo ve své podstatě ovládá celou EU.
Uveďte alespoň jediný příklad, kdy EU přijala něco co by Německo odmítalo.
Klidně, hned teď aktuální a nedávné. EU schválila sankce na čínské automobily, Německo hlasovalo proti. Je toho určitě více. Hlasování se dělají kvalifikovanou většinou, tedy musí reprezentovat 55% států a 65% evropské populace, aby byla schválena. Takže můžete Německo přehlasovat.
Asi to nejsou kroky zpet, ale neni to domyslene. A veci se protlacuji ve spatnem sledu. Treba nahrada plynoveho kotle tepelnym cerpadlem, kdy se v zime vyrabi elektrina z plynu a uhli je naprosty ulet. Stejne tak elektroauta. Zatim mame kliku, ze se nekupuji ve velkem. Za to ale nemuze vyroba elektriny z obnovitelnych zdroju. Jde o to, ze nejdriv se vyrobi spotrebic a pak se hleda z ceho ho napajet. Nakonec se zjisti, ze pri dostatecnem poctu obnovitelnych zdroju budou v lete takove prebytky, ze se vyplati z toho vyrabet vodik, nebo nejake synteticke palivo a tepelne cerpadlo a elektroauto ztrati smysl.
To vám garantuji, že se nestane velmi dlouho z jednoduchého hlediska. Energetická účinnost. To množství zdrojů, které bychom potřebovali na výrobu toho vodíku je tak obrovské, že to nedává ekonomický smysl. Protože jednodušší a levnější je rovnou použít tu elektřinu v elektromobilu, než stavět čtyrnásobek zdrojů, abychom ji přetransformovali do vodíku a pak neefektivně opět transformovali v tom autě na elektřinu k pohonu. Příliš velké ztráty a takové přebytky ještě desítky let mít nebudeme z OZE. Zároveň elektroauto navíc získá ještě větší smysl, protože baterie připojených aut budou moct vyrovnávat síť. Což přispěje ke stabilitě, využívání přebytků a zároveň majitelům vydělá i nějaká peníze za flexibilitu. Ty synergie tam jsou násobně lepší než u vodíkového auto, které nabízí jen nekonomické, nákladné a neefektivní řešení. Proto se neprosazuje a trh ho nechce.
Děkujeme EU. Zničíme stabilní a čisté zdroje (viz Německo) a nahradíme to nestabilním zdrojem. V EU se podniká hůř a hůř....není na čase vypraskat levicaky a zelené blázny a začít opět používat rozum? Jako vždy se jedná pouze o názor autora a nic víc
EU nemůže za to, že Němci hloupě zavřeli všechny jaderky. Za to může jen a jen Německo. Když už kritizujete EU, tak alespoň prosím za oprávněné věci a rozhodnutí.
Chcete tím říct, že tepelné ztráty vašeho auta, ofukovaného vzduchem který má -2 °C (při rychlosti okolo 100 km/h je to díky konvekci pocitově ještě o dobrých 10 ° níže) jsou jen 600 W? To teda pěkně lžete! Jen čelním sklem, které bude v takovém případě spolehlivě vychlazeno na ty -2 °C vám bude z prostoru vozu odčerpáno spousta tepla.
Lambda skla je 0,8 W(/m*K), tloušťka cca 0,5 cm, plocha řekněme 1,5 m2 a tepelná delta 24 -(-2) = 26 °C.
Tedy Q = 0,8 1,5 26 / 0,005 = 6240 J, tedy něco okolo 2 Wh
Ale daleko horší je plocha plechařiny. Jen jedněmi dveřmi, které mají lambda 50, tloušťku plechu 2 mm vám pak projde cca 180 Wh, a i kdybych nepočítal prostup podlahou (kde si ale musí topit baterie), tak tu máme ještě ostatní dveře a střechu auta - jen tam to odhaduji na 500 Wh. Takže sorry, ale protopíte daleko víc, odhadem MINIMÁLNĚ 2 kW/h jen na udržování teploty 24 °C - ale to vám taky nevěřím, že před jízdou skutečně celý interiér auta vytemperujete na 24 °C, podle mě jen ohřejete vzduch a možná nahřejete sedačky.
Nikdo vám nebere že jste spokojený, ale nijak jste neprokázal ty inovace a co víc: opakovaně jste byl přistižen při lhaní.
Dneska ráno cesta do práce. Vyrazil jsem a topení si bralo maximálně 1.1kW po patnácti minutách spadlo na 600-700W. Cestu jsem měl jen 20 minut, takže nebyl čas na dostatečné vytemperování interiéru. Venku byly 4°C. Celková spotřeba byla 19.1 kWh/100. V tom je započítané jak topení, tak elektronika auta, tak pohon. To jenom, abyste věděl jak to funguje. Takže ne, já vám zatím nelhal v ničem, jen vám předávám reálná data z auta. To že tomu vy nechcete věřit, protože byste si musel přiznat, že celou dobu se mýlíte a nevíte o čem mluvíte je váš problém. Stačí jen trošku mít otevřenou mysl novým věcěm a nebýt jen hloupý hater. Učte se nové věci, objevujte, zajímejte se.
Ok, to jsem chtěl vědět. 🙂
Takže nepopíráte, že v zimě už tak mizerný dojezd bude ještě horší? 5 kW/h znamená, že se vám spotřeba při 100 km/h rychlosti přehoupne přes 20 kWh/100 km, a tedy s typickou baterií 70 kWh ujedete s bídou po dálnici 250 km.
Protože vy jste zapomněl, že to teplo ztrácíte i během jízdy. A čím rychleji jedete, tím se teplo konvekcí odebírá rychleji...
To sice ano, ale vy zapomínáte, že to není těch 5kW celou dobu, to je jen těch pár minut na vyhřátí, po stabilizaci teploty a dosažení ekvilibria toho co jste si stanovil tak udržování je pak 400-600W. Takže se opět mýlíte, jako obvykle. To je právě ta neznalost odmítačů co o tom nic neví. Vzdejte to, prostě váš osmiválec sice ujede dále na jednu nádrž, ale jinak je ve všem horší. Důležité je, že já jsem spokojený uživatel, kterému auto vyhovuje a dojel jsem s ním až do Skandinávie a zpátky bez problémů a nějakého zdržování. Takže se mějte.
Cena prave je problém. Koupit si ojetinu EV bych se bál prave kvuli baterii. A to nemluvím o delsich vzdalenostech. Ja nastesti autem na dovcu nejezdím, ale abych si na delsi vzdalenosti dával nucene dlouhe prestavky je fakt opruz.
Nejsou dlouhé. Záleží na autu. Dobrá auta to zvládnou za 20 minut. To není dost na to se najíst. Je to vlastně někdy příliš rychlé spíš je moje zkušenost. 🤣 A já bych se nebál ojetin, k dispozici máme velmi dobré diagnostiky a překvapivě dokonce Áčka v tomhle dokonce ukazují cestu jak to dělat. Za mě mají skvěle udělaný web na prodej EV ojetin s datama o stavu baterie, dojezdy v různých podmínkách podle toho opotřebení. Člověk pak ví dobře co čekat.
Klesá jen u nových,protože už nejsou.Ale kupují se zánovní ojetiny se spalováky a to se dostatistik nových vozů nezapočítává.Taky investuji raději do zánovního dieselu,než baterky s plánováním dovolené o dva dny déle kvůli nabíjecím pauzám
Prosímvás, jel jsem s EV do Švédska, 3600 kilometrů, nemusel jsem plánovat žádné dny navíc kvůli nějakým pauzám. To je naprostý mýtus. 😄 Taková městská legenda. Ano rozdíl tam je, spalovák bude o něco rychlejší, zejména pokud pojedete spalovákem na doraz bez jídla, pití, močení a podobně. Ale při normální cestě s normální zastávkou na oběd a večeři, tak je rozdíl asi tak 20-30 minut na 1000 kilometrů. Žádnou paniku.
Protože vetsina kupuje auta dle ceny. A elektromobily jsou proste drahé. Dale jsou neodzkousene, poradne se neví jak budou vypadat po x letech a najezdu250 tis. km. Dále baterie, dojezd, dobíjeci mista, atd...je toho proste moc
Samozřejmě, jsou drahé, ale podívejte se kolik stojí Oktávka ve stejné výbavě... také přes milion. Takže nová auta jsou drahá prostě. A lidi v ČR nová auta stejně nekupují, takže většina si počká na ty ojetiny. Takže cena není reálně problém v té výbavové kategorii je tam již parita (v Číně dokonce jsou EV levnější). Co samozřejmě chybí jsou auta s minimální výbavou, to skutečně není. Ale to je prostě progrese každé nové technologie, adopce začíná od drahých prémiových věcí pro early-adopters. Než economy-of-scale srazí cenu dostatečně pro ten zbytek. Tam se teprve dostaneme. A jsou EV s nájezdem i vyšším, zrovna teď na youtube najdete video, kde v Nošovicích dělají rozborku jejich Kony s nájezdem 200 tisíc nebo něco takového. Takže víme, že ta auta to dají výrazně lépe než se očekávalo. A moderní EV s přehledem. A máte pravdu infrastruktura je samozřejmě limitem pro rozvoj. Zejména pro lidi co jsou odkázáni na veřejnou síť. Ale ta se rozrůstá a buduje, holt s tím jak u nás dlouho trvá stavební povolení, tak je to pomalé. Ale drží to krok s tím jak se rozvíjí u nás ten trh. V ČR jsem zatím na signifikatní problémy nenarazil (občas nějaký nýmand blokuje nabíječku, ale s lidskou arogancí nic nezmůžeme).
Dobře, v tom případě položím otázku znova a zvýrazním to podstatné:
Nebo jste "zamlčel" nějakou konkrétní a důležitou informaci, jako že to auto musí být připojeno k nabíječce, nebo že se tím v opačném případě zkrátí dojezd?
Nemusí být připojeno. Nezmlačel jsem nic. A zkrátí dojezd. Tak každá energie co vezmete z baterky ho zkrátí, to je jasné, nečekal jsem, že to musím říkat. Ale jestli chcete to spočítat, tak to vyhřátí je tak 10-15 minut záleží jak tuhá zima. Bere si to když je fakt zima a rozmrazuje všechno, tak 4-5kW/hod. Takže to na to vyhřátí vezme tak 1kWh z baterie za tu dobu. Když vezmeme nějakou průměrnou spotřebu 20kWh/100km, tak mi ten komfort vzal asi 5 kilometrů. Toho si vlastně skoro ani nevšimnete. Čekal jste, že to vezme polovinu a já umrznu co. Smůla.
Odpovězte na otázku. Mobilní signál mě skutečně nezajímá.
Mimochodem moje "zastaralé fosilní" auto topí prakticky ihned. Dokonce stejně tak topilo i to předešlé. 😃 Stačilo ujet 3 kilometry, což je i rychlostí 50 km/h necelé 3 minuty.
Však jsem odpověděl, umíte číst? Funguje vždy. Jen v rámci předcházení vašeho hnidopišství jsem zmínil případ, kdy fungovat nemusí a tím je mobilní signál. No a ty 3 minuty jsou ten komfort o kterém mluvím. Já tam nemusím sedět v kulichu, kabátu a mnou si ruce, držet promrzlý volant a nejde mi pára z huby a neškrábu ještě okna předtím. Někomu to nevadí, ale já mám rád ten komfort. A o tom to je. Každému vyhovuje něco jiného.
No dobrá. Takže se ptám znova: předehřev toho auta funguje vždy? Stejně jako je to u webasta? Nebo jste "zamlčel" nějakou konkrétní a důležitou informaci, jako že to auto musí být připojeno k nabíječce, nebo že se tím v opačném případě zkrátí dojezd?
Poraďte "nezkušenému" 🤡
Funguje vždy, spustím z aplikace. Limitem může být pokud auto nemá mobilní signál samozřejmě. Pak nedostane povel. Ale v takovém limitním případě pak stejně nasednu do auta a okamžitě začne topit, nemusím čekat na zahřátí motoru.
To je všechno krásný, ale pořád to nevysvětluje, proč se to musí dotovat a zvýhodnovat.
Já jsem obecně proti dotacím, myslím si, že je to hloupý nástroj a máme mnohem lepší cesty, viz. Norsko, jak to udělat efektivně. Ale proč je vlastně jednoduché. Těch důvodů je několik, zaprvé víme, že emise jsou problém, jak z pohledu klimatu, ale u aut taky z pohledu znečištění ve městech. To má dopad na lidské zdraví a máme přímé důkazy, že například emise z nafty jsou zodpovědné za vnizk alergií, dýchací obtíží, astmatu apod. Koneckonců například Čína velmi tvrdě tlačí na elektromobilitu kvůli znečištění ve městech a velmi to pomáhá. Ale další ještě větší důvod a ten například opět Čína vnímá silně a je hlavním motorem jejich rozvoje, je závilost na dovozu ropy z nestabilních až nepřátelských zemí. A po našich zkušenostech s Ruskem bychom měli rozhodně taky se snažit o nezávislost na dovozu fosilních paliv. Jde o naši bezpečnost. Takže důvody jsou vlastně velmi jasné a dobré. Nástroje jsou zvolené hloupě. To se shodneme.
Ne, mě to nežere vůbec. Mně vadí to vaše lhaní.
Zatím jsem v ničem nelhal, jen jsem uváděl na pravou míru ty vaše lži, protože už jsme etablovali, že jste se mýlil téměř ve všech bodech, protože s tím nemáte zkušenosti a čerpáte informace z českých médií, které ovládají fosilní oligarchové, kteří potřebují o tom lhát. Proto se snažím vám dát pohled člověka co s tím má zkušenosti a říct vám, že rozhodně ta auta jsou výrazně lepší než se může zdát a nabízejí mnoho výhod oproti spalovacím. Mají své mouchy, mají svá omezení a nejsou vhodná možná pro některé věci a lidi. Ale omezením v tomhle případě nejsou většinou ta auta jako taková, hlavním omezení v ČR je infrastruktura. Pokud nemáte poblíž dobrou infrastrukturu nebo doma, tak to samozřejmě nejde. Ale ta se rozvíjí a buduje ruku v ruce s tím jak se rozšiřuje počet aut. Dřív taky nebyly bezínky a benzín se kupoval v drogeriích v lahvích. Ale alespoň se shodneme se na té Tesle.
Aha. Takže přijedete například na hory, tam zaparkujete v mrazu někde na sběrném parkovišti a při odjezdu máte vytopeno? Aha, aha. A dojezd se vám nezkrátí? 🤡 Nebo jste si tak trochu zalhal a myslel jste to pro omezený případ odjezdu z vlastního domu, tedy alternativu garáže? 🤡 A ještě by mě zajímal ten dojezd, když si vytopím auto na svých oblíbených 23,5 - 24 °C?
K té radosti mi chybí řev osmiválce (oni všichni ti výrobci sporťáků v podstatě ty laděné výfuky dělají omylem 🤣🤣), takže máte opět smolíka. Nehledě na to, že ve skutečně sportovním autě nebudou sedačky jako v tesle a ten silně hnusný displej s plastikovým volantíkem jak z pouti. 🤡 Je vidět, že nevíte co je to radost z řízení pořádného auta. Nejsou to hodnoty, ale pocit, že máte v ruce auto od renomovaného výrobce a ne nějakou bezpohlavní teslu pro tydýty co se vyžívají v tabulkových hodnotách a lžou po diskusích.
No a co se mého ježdění týká, každý to má jinak. Někdo "potřebuje" pauzu každých 100-200 km (narkomani s nikotinem a kofeinem, popřípadě elektropošuci se svými elektrošroty), jiný si řízení užívá. Baví mě napůl vypnout mozek a soustředit se jen na tak oddychovou věc jako sledování dopravy a řízení auta. Pro mě to je při mé náročné práci v podstatě takový relax. Tak si své nevyžádané rady nechte pro sebe, vy experte. 😎 Pokud vás mentálně vykolejí 3 hodiny řízení, běžte vrátit řidičák, prostě na to nemáte.
Vás hodně žere, že někteří lidi mají jiné hodnoty a očekávání od auta co? Řev stupidního osmiválce je pro arogantní, sebestředné a bezohledné lidi. Já zase chci to ticho a klid. A kdybyste o těch autech něco věděl, tak z toho co jsem řekl už víte, že Teslu nemám, já fašistu Muska také nepodporuji. A jejich filozofii ovládání přes dotykový displej také ne. Já mám auto od renomované značky. A auto v garáži nemusím vytápět, je to právě pro ten případ, který popisujete, když stojí někde venku v mrazu. Prostě komfort. Proč si prostě nechcete přiznat, že pro někoho je to lepší? Každý to máme jinak. Každý máme jiná očekávání. Prostě lepší jízdní vlastnosti, větší zábava, levnější provoz, žádné problémy s údržbou (ten osmiválec bych chtěl vidět co to stojí údržba, bude radost určitě). Nemusím se s tím obtěžovat, nemusím řešit prkotiny jako zkorumpované měření emisí. Prostě to máme jinak. Já tohle všechno vnímám jako výhody, které my vyhovují a spalovák nechci, protože pro mě je prostě horší a nenabízí mi to co já chci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím nevím, ale každý kdo s tím jezdí, tak ví, že to není pravda. Náklady mám poloviční oproti spalováku a to jezdím pouze přes veřejné stanice a nemám FVE ani wallbox. Mít tohle, tak je to ještě levnější. Nemluvě o údržbě. Další výplody chorých hlav v autoforu, kteří si musí nějak vysvětlit, proč nemůžou změnit názor. Investovali tolik energie do nenávisti, že si nemůžou přiznat, že se zmýlili. Chudáci.