Jak je to s nezpečností. Tlak 700 bar, toho bych se opravdu bál, třeba při požáru auta ten tlak klidně vyběhne na dvojnásobek, proražení tlakové lahve vytvoří v okolí vozu třaskavou směs, samotná exploze láhve při havarii auta má brizanci pumy. Jak je to s bezpečností?
Do těch nádrží střílí z pistolí i skoro z tanku. Musí to vydržet, sby nepraskla. Jakmile je ve venkovním prostředí vodík exponován vzduchu, okamžitě reaguje a je z něj voda a dost tepla. Pokud v autě nekouřite a není tam jiskra na zapálení, nic se nestane. Větší problém, jsou s úniky LPG a podomácku dělaných instalací kde to bouchne každou chvíli. Ale je to spalovák, tak se o tom nemluví.
Upřímně při porovnání s 800V architekturou (rychlý nabíjení) baterkáčů od Hyundai, tak nevidím žádnou výhodu proti BEV. Naopak je nevýhoda, že si to doma prostě nenabijete a musíte se pořád crcat někam na čerpačku. A k tomu jako bonus máte složitější systém.
Při přechodu z baterkáče by to znamenalo zhoršení komfortu.
Ale to přesně lidé se spalovacím vozidlem chtějí. Jednou za týden si udělat výlet 100 km na čerpací stanici, protože blíž není. Proto vláda dotovala EV, nabijete to doma.
Stejne jako benzin nebo diesel, akorat misto vise zminenych se tankuje vodik pod tlakem.
V ČR nejsou dostatečné plničky, takže se to tankuje hodinu, aby kompresory naplnili nádrž na 700 barů. Musíte se objednat na časový slot alespoň den dopředu aby s vámi počítali a měli vodík. V Německu je jakáž takáž síť, ale kvůli těm pár vozům co tam jezdí, už pomalu některé plničky, donedávna v Mnichově 11 čerpaček Shell, zavírají kvůli vysokým cenám a prodělečnosti. Takže by se muselo alespoň 1000 aut prodat, aby se jedna nová stanice vyplatila otevřít. Stát by musel brutálně zadotovat autobusy a plnicí stanice, aby alesppň ve velkých městech mělo smysl cokoli stavět. Ale všichni nesnášíte dotace, takže budeme dál jezdit dieslem. Za pár let na koni.
Já bez auta budu i bez práce. Na koke fakt, jako sousedi, 10Km po rušné silnici, jezdit jako dárce orgánů nebudu. Každý druhý čumi do mobilu a vidím to denně, jak jim auto ujede za čáru.
A tady máte přesně ten důvod, proč se zavádí asistenti. Lidi jsou hloupí, neřídí, koukají do mobilu a tak je povinné sledování jizdních pruhů i se z zbytkem asistentů. Kdyby to lidi nechtěli obejít, tak nic z toho není. Ale hold čecháčci na to vyzráli 16 let starými rachotinami bez DPF a katalyzátoru. Technická je za basu piv a další proviant. Pak se nejde divit, že tu jsou tyhle snahy a v roce 2035 si kpupíte tak akorát čísnké auto za cenu dnešního elektromobilu, protože evropské automobilky to zabalí a Čína nebude dál potřebovat dumpingové ceny.
To šíří eurofilové, zajeďte tam a zeptejte se lidí jestli chtějí zpátky. Nebo jednodušeji ,vydíte v TV nějaké demonstrace za návrat do EU? Každý přechod trochu zamává z ekonomikou, musí se nastavit nové vztahy, obchody a papíry k tomu, ale lidi vidí hlavně třeba to, že po 20 letech každoročního růstu počtu migrantů byl rok 2023 první, kdy začal počet migrantů klesat. A navíc je začíná deportovat do Rwandy a nehrozí jí za to Evropský soudní dvůr, ani miliardové pokuty, když odmítnou další migranty přijmout pkvůli přerozděklovacího paktu.A nikdo už jim nenařizuje kdy mají vyměnit kotle, kdy zrušit spalovací motory a nehrozé jim platit CO2 odpustky za každý výrobek , jako nám od roku 2027. Je ještě brzo , ale po pár letech mimo EU se ukáže ten obrvoský posun v ekonomice a spokojenost obyvatel SK a to bude definitivní konec EU - díkybohu
Z toho co písete, je pravda jen to, že posílají lidi do Rwandy. Co mám kolegy z Anglie tak všichni by se hned vrátili, protože od Johnsona to byl velký podfuk od začátku. S ekonomikou taky nemáte uplně poslední obrázek. Zjistili jak funguje čistý vzduch a smog. Podívejte se na Londýn. Tam do toho šlapou víc než EU, protože je nikdo nebrzdí.
Pokud to tak skutečně bude, tak to bude alespoň v něčem správně. Pro mně je tohle nová informace, omezení prodeje povolenek jsem nikde nezaznamenal, v žádném článku. A nechápu, proč se v tomto případě spekuluje, že nárůst bude 2-15 Kč za litr PHM, všichni se tedy mýlí a spekulace jsou zbytečné? Máte to ověřené?
Čerpám jen z novinových článků. Spekulace je že do budoucna, nikoli první rok, se bude postupně počet povolenek snižovat. Navýšení ceny o 15 Kč je černý scénář za X let. Samozřemě čím víc bude elektromobilů na silnicích, tím bude potřeba míň benzínu a počet povolenek tak bude dostačující, aby to umírnilo nárust ceny třeba o 4 Kč. Hezky to vysvětlili ve speciálu Světu Motorů.
Vy asi budete obrovský odborník na elektrokotle. Za mě přechodem na TČ jsem ušetřil 8MWh elektrické energie ročně
Asi tak. Platím 2000 měsícně za elektřinu na kterou mi funguje celý dům. Kolik ostatní platíte za plyn? A elektřinu k tomu? Celkem by mě to zajímalo. Rodiče mají kondenzační kotel a platí kolem 6ti tisíc. Tak kde je úspora kondenzačního kotle co opravdu 10ku nestojí. Stál 117 s inslatací. Žádná sláva.
Jste to vůbec nepochopil. Není divu, nikdo to moc nevysvětluje. Povolenka se obchoduje na burze, podobně jako elektřina: povolenku za 2 Kč koupí spekulant, pak ji prodá zpět a třeba za 15 Kč a ty Vám naúčtuje prodejce benzínu, protože bez povolenky Vám benzín prodat nesmí a povolenek zrovna nemá dost, tak ji musel koupit od spekulanta.
Jediné kompromisní řešení by bylo, zavést tedy povolenky a zabránit, aby s nimi mohly obchodovat třetí osoby. Zabránit spekulacím a nárůstu jejich ceny. K tomu se ale nikdo nechystá ...
Naprostá pravda. A proto je pro první roky stanoven limit myslím 48 Euro na tunu, aby to byly právě 2 koruny. Povolenky na pohoné hmoty budou dle EU moci nakupovat jen petrolejáři. Spekulanti nebudou mít šanci.
Většina? Věřím, že pro toto odvážné (dle novodobé rétoriky dezinformační, člověkem běžné mluvy lživé) tvrzení dokážete 100% obhájit za pomoci věrohodných informačních zdrojů (ideálně údajů z ČSÚ).
Pokud ne, důrazně vás žádám, abyste to smazal.
Omlouvám se. Zde je článek. To stejné se opakovalo začátkem prázdnin v Olomouckém kraji.
Výsledek byl samozřejmě podobný. Tvrdili dokonce 9 z 10ti vozů.
Postupně se celá pyramida lží o ekologičnosti elektromobilů drolí a hroutí a zbývají jen ideologický zápach a lobbistické zájmy. Greendealoví tvůrci a prosazovači přece nemohou přiznat, že šlo od počátku jen o mocensko ideologický projekt a očekávané maximální zisky zainteresovaných skupin. Ještě se budou tvrdohlavě snažit tenhle humbuk tlačit co nejdéle, ale realita je dohání.
Tak doufám, že k tomu budou reagovat i zbytkem pravdy. Většina českých dieslových vozidel neplní emise. Zakáže se tak vjezd vozidel od 5 let stáří kdy záruka nekryje vady spalovacího ústrojí vjezd do měst uplně? To by se ve městech dýchalo mnohem lépe. Když vidím ty Octavie 1 a 2 při akceleraci, tak jedno sešlápnutí plynu vypustí víc sazí než nový naftový motor za rok provozu. Ale to by se vám asi nelíbilo taky.
😆 normu má to vozidlo plnit po celou svou životnost. A že to může přinášet nemalé náklady? No to třeba jo. Proto si kup nové auto a nebo elektromobil, kde emise nejsou.
Přesně tak. Pak stačí otevřít motoristický časopis a zjistíte, že auto co to nedalo oficiálně na stáří, to překročilo o 8 procet. Ale Franta odvedle s Octavii 8000 krát. Protože hold má provrtaný filtr pevných částic ale líp to pak jede.
Proudu je dostatek a to včetně OZE. Jen dost často v časech, kdy jej nikdo nepotřebuje...🤣
Jeden bývalý ministr dopravy si myslí, že by baterie v autech mohly fungovat pro vyrovnávání energetických špiček, když jejich velká část stojí na parkovišti velkou část dne. Jen jaksi nedodal, kde se tak velký počet aut připojí současně do sítě...🤣
A tady je to opět problém infrastruktura. A tam je zase problém malý prodej. Proč budovat 10 tisíc nabíječek, když ty současné jsou využívané v rámci jednotek procent? Spíš by měli prvně zaměstnavatelé zainvestovat do zaměstnanců, když tam parkují auta v pracovní době aby se alespoň z 230ti nabily a byl by to obrovský impulz pro nákup elektro. Navíc přes den většinou svítí, tak je i elektřina a je levná.
Metan je problém při výrobě i skladování. Každá porucha a netěsnosti jsou velký problém. Metan je větší problém než celé CO2. Dělá se jen lokálně kde je potřeba aby nedocházelo k únikům. Osobně si myslím, že každý kdo tlačí spalovací motory ještě nedochodil základní školu a nepochopil účinnost. Spalovák je vždy topení s vedlejším produktem pohybovou energií.
Ano. Typických 80% těchto dodávek je cílovka pro DHL, DPD, poštu. Ty ale najezdí jen 200 km crcky po okolí. Zbytek veze kamion. Když jsem měl parkrát pujčenou dodávku a v ní vezl cca 300 kg tak jsem ale neměl spotřebu 4.5 l jako tady výpočty výše, ale 13 až 14.5l/100 km. S elektrem když pak jedete přes den a nabíjíte na UFC nebo DC tak to s největším zastoupením bere energii z obnovitelných zdrojů. Svítí a fouká. Uhelka najíždí večer a brzo ráno na plno jako kapacitní pokrytí špiček.
Prosím, spočítejte protékající proudy, nemůžu sloužit protože neznám nabíjecí napětí, normální ohmův zákon. Podle ČSN přiřaďte průřezy kabelů a padněte na pr.... Jedině supravodiče chlazené tekutým dusíkem nebo vúbec nic nehledě na rozvodnou síť. Takže opět kecy typu poručíme větru dešti.
Jsou to 800 V baterie. Maximum až 850V. Proud vychází 750 A. Vzhledemk tomu, že první Tesla Super chargery měly vodou chalzené kabely tak předpokládám, že Čína to dělá stejně. Drát to bude tak 1 cm průřez kvůli ztrátám. Na pár minut přetížení si můžete dovolit větší oteplení než umožňuje ČSN.
Takže vyměním plynový kotel za tepelné čerpadlo, které bude (při nedostatku elektriky, ke kterému se mílovými kroky blížíme) brát elektriku z plynových elektráren?
A když nebude elektřina, na co pojede ten plynový kotel s oběhovkou? Už máte rotoped připojený do sítě aby jste v době blackoutu mohl šlapat a udržel tak plynový kotel v běhu?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proboha jak těžká je tlaková nádoba na tlak 700 bar? Není o strach jezdit s takovým Hindenburkem?
--------------------------------
v nádrži je energie asi 250 kWhod = asi 330 HP hod... to všechno ovšem za ZA NAPROSTO IDEÁLNÍHO teoretického bezztrátového provozu... kolik potřebuje auto na svůj pohyb? Má-li ujet s touto naprosot teoretickou zásobou energie 500 km, pak na jeden km mu musí stačit 0,5 kilowathodiny. Při 60-ti kilometrové rychlosti ujede jeden km za minutu a bude mu muset stačit 8,3Whod na km.
Ten kilometr ale podle článku representuje 10g vodíku.
Podle wiki je 10gH2 1420 kJ =390Whod
Někde něco nesedí...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Účinnost palivového článku se už blíží 50%. Takže zbylou minimálně 0.5 kilowathodiny vyprodukujete jako neužitečné teplo.