Vy asi budete obrovský odborník na elektrokotle. Za mě přechodem na TČ jsem ušetřil 8MWh elektrické energie ročně
Asi tak. Platím 2000 měsícně za elektřinu na kterou mi funguje celý dům. Kolik ostatní platíte za plyn? A elektřinu k tomu? Celkem by mě to zajímalo. Rodiče mají kondenzační kotel a platí kolem 6ti tisíc. Tak kde je úspora kondenzačního kotle co opravdu 10ku nestojí. Stál 117 s inslatací. Žádná sláva.
Jste to vůbec nepochopil. Není divu, nikdo to moc nevysvětluje. Povolenka se obchoduje na burze, podobně jako elektřina: povolenku za 2 Kč koupí spekulant, pak ji prodá zpět a třeba za 15 Kč a ty Vám naúčtuje prodejce benzínu, protože bez povolenky Vám benzín prodat nesmí a povolenek zrovna nemá dost, tak ji musel koupit od spekulanta.
Jediné kompromisní řešení by bylo, zavést tedy povolenky a zabránit, aby s nimi mohly obchodovat třetí osoby. Zabránit spekulacím a nárůstu jejich ceny. K tomu se ale nikdo nechystá ...
Naprostá pravda. A proto je pro první roky stanoven limit myslím 48 Euro na tunu, aby to byly právě 2 koruny. Povolenky na pohoné hmoty budou dle EU moci nakupovat jen petrolejáři. Spekulanti nebudou mít šanci.
Většina? Věřím, že pro toto odvážné (dle novodobé rétoriky dezinformační, člověkem běžné mluvy lživé) tvrzení dokážete 100% obhájit za pomoci věrohodných informačních zdrojů (ideálně údajů z ČSÚ).
Pokud ne, důrazně vás žádám, abyste to smazal.
Omlouvám se. Zde je článek. To stejné se opakovalo začátkem prázdnin v Olomouckém kraji.
Výsledek byl samozřejmě podobný. Tvrdili dokonce 9 z 10ti vozů.
Postupně se celá pyramida lží o ekologičnosti elektromobilů drolí a hroutí a zbývají jen ideologický zápach a lobbistické zájmy. Greendealoví tvůrci a prosazovači přece nemohou přiznat, že šlo od počátku jen o mocensko ideologický projekt a očekávané maximální zisky zainteresovaných skupin. Ještě se budou tvrdohlavě snažit tenhle humbuk tlačit co nejdéle, ale realita je dohání.
Tak doufám, že k tomu budou reagovat i zbytkem pravdy. Většina českých dieslových vozidel neplní emise. Zakáže se tak vjezd vozidel od 5 let stáří kdy záruka nekryje vady spalovacího ústrojí vjezd do měst uplně? To by se ve městech dýchalo mnohem lépe. Když vidím ty Octavie 1 a 2 při akceleraci, tak jedno sešlápnutí plynu vypustí víc sazí než nový naftový motor za rok provozu. Ale to by se vám asi nelíbilo taky.
😆 normu má to vozidlo plnit po celou svou životnost. A že to může přinášet nemalé náklady? No to třeba jo. Proto si kup nové auto a nebo elektromobil, kde emise nejsou.
Přesně tak. Pak stačí otevřít motoristický časopis a zjistíte, že auto co to nedalo oficiálně na stáří, to překročilo o 8 procet. Ale Franta odvedle s Octavii 8000 krát. Protože hold má provrtaný filtr pevných částic ale líp to pak jede.
Proudu je dostatek a to včetně OZE. Jen dost často v časech, kdy jej nikdo nepotřebuje...🤣
Jeden bývalý ministr dopravy si myslí, že by baterie v autech mohly fungovat pro vyrovnávání energetických špiček, když jejich velká část stojí na parkovišti velkou část dne. Jen jaksi nedodal, kde se tak velký počet aut připojí současně do sítě...🤣
A tady je to opět problém infrastruktura. A tam je zase problém malý prodej. Proč budovat 10 tisíc nabíječek, když ty současné jsou využívané v rámci jednotek procent? Spíš by měli prvně zaměstnavatelé zainvestovat do zaměstnanců, když tam parkují auta v pracovní době aby se alespoň z 230ti nabily a byl by to obrovský impulz pro nákup elektro. Navíc přes den většinou svítí, tak je i elektřina a je levná.
Metan je problém při výrobě i skladování. Každá porucha a netěsnosti jsou velký problém. Metan je větší problém než celé CO2. Dělá se jen lokálně kde je potřeba aby nedocházelo k únikům. Osobně si myslím, že každý kdo tlačí spalovací motory ještě nedochodil základní školu a nepochopil účinnost. Spalovák je vždy topení s vedlejším produktem pohybovou energií.
Ano. Typických 80% těchto dodávek je cílovka pro DHL, DPD, poštu. Ty ale najezdí jen 200 km crcky po okolí. Zbytek veze kamion. Když jsem měl parkrát pujčenou dodávku a v ní vezl cca 300 kg tak jsem ale neměl spotřebu 4.5 l jako tady výpočty výše, ale 13 až 14.5l/100 km. S elektrem když pak jedete přes den a nabíjíte na UFC nebo DC tak to s největším zastoupením bere energii z obnovitelných zdrojů. Svítí a fouká. Uhelka najíždí večer a brzo ráno na plno jako kapacitní pokrytí špiček.
Prosím, spočítejte protékající proudy, nemůžu sloužit protože neznám nabíjecí napětí, normální ohmův zákon. Podle ČSN přiřaďte průřezy kabelů a padněte na pr.... Jedině supravodiče chlazené tekutým dusíkem nebo vúbec nic nehledě na rozvodnou síť. Takže opět kecy typu poručíme větru dešti.
Jsou to 800 V baterie. Maximum až 850V. Proud vychází 750 A. Vzhledemk tomu, že první Tesla Super chargery měly vodou chalzené kabely tak předpokládám, že Čína to dělá stejně. Drát to bude tak 1 cm průřez kvůli ztrátám. Na pár minut přetížení si můžete dovolit větší oteplení než umožňuje ČSN.
Takže vyměním plynový kotel za tepelné čerpadlo, které bude (při nedostatku elektriky, ke kterému se mílovými kroky blížíme) brát elektriku z plynových elektráren?
A když nebude elektřina, na co pojede ten plynový kotel s oběhovkou? Už máte rotoped připojený do sítě aby jste v době blackoutu mohl šlapat a udržel tak plynový kotel v běhu?
Pokud nekdo nedobiji plugin hybrid, je to jeho volba, plati vic. Nicmene full hybrid, jakym je napr. Corolla sedan (ktery jsem mel) mel spotrebu po meste kolem 3.6, mimo mesto 4.5 a na dalnici 5.5, celkova prumerna spotreba 4.1 l/100 km. Jsem obycejny ridic, ktery se ma auto na radost a pro spojeni z A do B. Kdybych mel plugin hybrid, urcite bych nabijel, protoze to setri penize (elektrina je bez spotrebnich dani) Kdyz jedu do prace, vlastne nepotrebuju benzin, protoze 50km plugin hybrid dojede. Tak proc za to vice platit, kdyz elektrina je vyhodna? Je to jejich volba. Myslim, ze cast techto majitelu si baterii nabiji, ale ze clanek chce upozornit na to, ze cast nema moznost nabijet ani u domu, ani v praci. Nic vic.
Budu trochu oponovat. Jsem bývalý majitel Tucsonu PHEV a byl to krám. Když jsem přišel do servisu (únor 2023), že mi ředí olej, tak byla chyba s tím, že to nabíjím. Všichni lidi co k nim jezdí s tímto motorem (v Tucsonu i Sanra Fe) tento problém nemají. Spotřebu ale průměrně měli 7,4l/100 km a já 2,9l. Řešení servisu a Hyundai je, abych to nenabílej. Takže tady máte na vzorku cca 100 lidí statistiku. Jeden nabíjí a 99 zbylých na to prdí a jezdí jen na benzín. Dobře jim tak. Jen ať je zakážou, když i automobilky to pochopily jako podvod na svoje zákazníky.
No, on tam je mezi Rivianem a VW/ Škoda rozdíl v té stavbě podvozku a karoserie. U Rivianu by se měla používat technologie jednorázového lití pod vysokým tlakem, kdy se celý podvozek i s částmi karoserie vylije jako jeden odlitek. Tím se ušetří velké množství technologických procesů a auto je ve finále o dost levnější. Jenže právě opravy takového auta jsou o dost náročnější, neboť neexistují vyměnitelné díly, jak je třeba zadní podběh, či zadní čelo, které by se koupilo a vyměnilo. Tady se musí každý kus doslova vyrábět na koleně, což zvládne opravdu jen profík. Nebo pak holt vyměnit celý ten odlitek, což je de facto celé auto.
Přesně tohle mě napadlo, když se Musk chvástal Giga presem. Jakmile to někdo bouchne do rámu, tak to pojišťovna raději odepíše. Oprava není možná u odlitku a museli by vlastně postavit uplně nové auto v servisu na novém odlitku.
No, kdyby se autor článku neustále nepokoušel o konspirace a nebyl až do očí bijíc skalní odpůrce elektromobilů, dalo by se leccos i odsouhlasit. Ne ovšem ten naprostý nesmysl, že by si s takhle bouraným zadkem neporadil zkušený klempíř. Jo, souhlasím, že v autorizáku jsou mu tamní "mistři" schopni vyměnit celý skelet za půl mega, ale to není o umění klempířiny, to je o neschopnosti tamních zaměstnanců.
Těch aut je tak málo, že chtějí práci a pojišťovna to ráda zaplatí. Pak to ale zaplatí pojistník 🙂 Hold kupovat exotiku také stojí exotiku. Rivina není seriové auto pro sedláky stejně jako Tesla. Obě mají servis za ranec. Zajímala by mě cena této opravy na Škodě Enyaq nebo Volkswagenu ID. Tam to bude tak za desetinu. Chce to srovnávat s auty co v čR jezdí a ne exotikou která tu časem možná bude jedna a na servis bude muset domů letecky do Californie.
Řekl bych že v článku schází dovětek že jde o materiál pro baterie, nikoli celý vůz. A ještě schází informace že baterie v hybridech mají podstatně menší životnost než baterie BEV i když zrovna Toyota v tomhle segmentu jednoznačně vede a víc než desetileté Priusy nejsou vzácností.
Ano, padesátilené Priusy opravdu jsou. A každý kdo ho má, shání baterii, protože na tu svoji "nabitou" so možná i rozjede ale zbytek kapacity už je pryč.
Přijde mi vtipné, jak druhé auto na světě v masové výrobě BEV bylo od Toyoty a teď kopou proti nim 🙂 Prodali licence na baterie Chevronu a teď kopou proti BEV, když to minule podělali a zavinili oni a teď jim ujel vlak.
Ta pojistka je asi na kazde tak drahe auto, nebo ne? Nevim, jen si to myslim.
Ne není. Škodovka Enyaq vychází cca na 25 ročně se vším všudy. Stejně jako Nová Octavie. Je to podle ceny vozu a exotiky. Tesla je exot a kazí se, tak je drahá. Škodovka je domácí, relativně spolehlivá tak je i levná na pojištění.
Zajímalo by mě, ze kolik jezdí ten hybrid Tuscon.
Já mám RAV 4 hybrid 2,5 l benzín 220 koní 4x4 a spotřeba mimo město a město je do 5 l, dálnice do 7l na 100 km. To je v létě, jinak celoroční průměr 5,8 l. Cena jako u octavie, což je nesrovnatelné. Nemůže se srovnávat kolovrátek s raketoplánem.
Měl jsem půjčený fiat 500 hybrid a bral také tolik. Nevím jak je na tom to korejské auto z Nošovic.
Hybrid jezdí mimo město cca za 5,8l/100km. Dálnice si dá za 7 až 9 podle těžké nohy. Plug-in to má cca za 5,5 l. Ale spolehlivost posledních let šla do kopru.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Pokud to tak skutečně bude, tak to bude alespoň v něčem správně. Pro mně je tohle nová informace, omezení prodeje povolenek jsem nikde nezaznamenal, v žádném článku. A nechápu, proč se v tomto případě spekuluje, že nárůst bude 2-15 Kč za litr PHM, všichni se tedy mýlí a spekulace jsou zbytečné? Máte to ověřené?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Čerpám jen z novinových článků. Spekulace je že do budoucna, nikoli první rok, se bude postupně počet povolenek snižovat. Navýšení ceny o 15 Kč je černý scénář za X let. Samozřemě čím víc bude elektromobilů na silnicích, tím bude potřeba míň benzínu a počet povolenek tak bude dostačující, aby to umírnilo nárust ceny třeba o 4 Kč. Hezky to vysvětlili ve speciálu Světu Motorů.
1 odpověď