Nejtragičtějšími příčinami nehod zaviněných řidiči motorových vozidel bylo v roce 2023 přejetí do protisměru (72 - 17,5 % usmrcených osob), nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (55 - 13,4 % usmrcených osob) a nevěnování se plně řízení vozidla (53 - 12,9 % usmrcených osob)...tolik statistika.
Škoda mladého života. Jel proti němu kamion, pokud by to byl osobák tak tu čteme o úmrtí nebo těžkých zranění nevinných obětí a k tomu v uvozovkách naštěstí nedošlo.
Asi takhle, vybočení z jízdního pruhu a následná nehoda rovná se nevěnovaní se řízení, u profika neomluvitelné. Druhá mikrospánek rovněž pokud dodrží dovolených dle561 max 10 hodin řízení nebudu rozebírat kolikrát týdně opět řidič měl být odpočinutý dost, copak asi dělal v hodinách určených pro odpočinek? Takže opět hrubá chyba řidiče. Jezdím i dvanáct hodin s busem po městě, sorry jako ale tyhle nesmyslné chyby si jaksi nemůžu dovolit.
Strachovat se nemusí, o řidičák přijde. Když ne teď, tak jindy. V pořádku. Více kontrol na silnicích. Proč by dopravní policie neměla konat svoji práci? Od toho ji snad máme. Ještě by měl zákon být zcela jasný a řídiči by měli vědět zcela přesně co za přestupek dostanou a ne nějaké od do, hrozí a podobné zcela nejasné pojmy, které by se v zákoně neměly vůbec vyskytovat. Za přestupek vždy stejný trest pro každého bez vyjímky. Bylo by to jednoduché jak pro policii tak pro viníka.
Řidič podvalníku s tankem a doprovod se dopustili přestupku, nehodu s následkem smrti a ublížení na zdraví však zavinil řidič kamionu, který nepřizpůsobil rychlost jízdy svým schopnostem a na rovném, přehledném úseku dálnice za výborné viditelnosti kdy měl dostatek času reagovat na stojící vozidla nesnížil ani rychlost kamionu a ani se překážce nevyhnul i když mohl a měl. Zcela zjevně se řízení vůbec nevěnoval. Neměl výhled zakrytý jiným vozidlem jedoucím před ním a i kdyby tomu tak bylo je tu ještě dodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Viník nehody je pouze řidič autopřpravníku.
Pokud jel bus ve svém vyhrazeném pruhu může jet povolenou rychlostí bez ohledu na stojící vozidla v ostatních pruzích. Řidič osobního vozu přejel do tohoto pruhu, nedal přednost v jízdě jedoucímu autobusu. Řidič osobního vozu v případě tragických následků by mohl být obžalován z obecného ohrožení, alespoň u nás. V Praze například Strakonická, ve špičce osobáky stojí a autobusy jedou kolem nich jezdí povolenou osmdesátkou.
Pan redaktor na straně řidičů ohrožujících životy a zdraví ostatních účastníků silničního provozu? Obhajovat rychlost která
je dovolená pouze na dálnici? To jako myslíte zcela vážně? Tak jako policie oněm řidičům oprávněně odebrala řidičské průkazy pak by správnou volbou vašeho šéfa bylo ukončení vaší činnosti redaktora. Je neuvěřitelné jaké články se dnes můžou zveřejňovat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takže článek zase kecá jen chce být sledovaný 🙂Lidé se také ptají
Kdy musí mít auto zimní gumy?
Dle § 40a zákona 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) má řidič povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března v případě, že: je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Tak jen doplnění že povinnost je i tam kde je to dopravní značkou zimní výbava přikázané. Většinou je to v horách. V městech opravdu ne.