Navíc dobre letní gumy jsou kromě sněhu a opravdu mrazu jinak lepší vždy....
Bohužel se obavam že to tak úplně není. Všimněte si že letní pneumatika byť je nová nemá pro záběr na sněhu vhodné drážkování. Jistě může a měla by dobře odvádět vodu ale na sníh opravdu ne. Druhá věc je tvrdost směsi ale o tom by vám více řekl Hamilton nebo Verstapen 😀
Takže článek zase kecá jen chce být sledovaný 🙂Lidé se také ptají
Kdy musí mít auto zimní gumy?
Dle § 40a zákona 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) má řidič povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března v případě, že: je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Tak jen doplnění že povinnost je i tam kde je to dopravní značkou zimní výbava přikázané. Většinou je to v horách. V městech opravdu ne.
Ano, to vím. Reagoval jsem na informaci, že přecházeli mimo přechod. Předpokládám, že přebíhali před blížícími se auty a pod tu tramvaj vběhli. Tahle ulice je jednosměrná, je chodník, jízdní pruhy, tramvajový pás a zase chodník. Nejspíše přebíhali vozovku a chtěli rovnou doběhnout na protější chodník a po kolejích se nerozhlédli.
Ano, bohužel, snad budou v pořádku... Přebíhání je hloupost i na přechodech, řidič pak nemá šanci reagovat.
Neexistuje povinnost slézt z kola na přechodu. To by museli slézat, i když jedou po silnici přes kterou ten přechod vede (nelze rozlišit ve vyhlášce, zda se po přechodu jede po délce napříč silnici, nebo napříč přechodem po silnici nebo šikmo). Cyklista může jet po přechodu, jen tam na rozdíl od chodce nemá přednost, což mnozí z nich netuší.
Jistě, ovšem cyklista nemá na chodníku co dělat pokud kolo nevede a tím se předpokládá že přes přechod pro chodce přechází pokud tedy vede to jízdní kolo. Zákon nemůže upravit následek protiprávního jednání. Výjimkou jsou přejezdy pro cyklisty ale ty navazují pouze na cyklostezku.
Nejtragičtějšími příčinami nehod zaviněných řidiči motorových vozidel bylo v roce 2023 přejetí do protisměru (72 - 17,5 % usmrcených osob), nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (55 - 13,4 % usmrcených osob) a nevěnování se plně řízení vozidla (53 - 12,9 % usmrcených osob)...tolik statistika.
Škoda mladého života. Jel proti němu kamion, pokud by to byl osobák tak tu čteme o úmrtí nebo těžkých zranění nevinných obětí a k tomu v uvozovkách naštěstí nedošlo.
Já jen nechápu proč elektromobily mají výjimku a známku neplatí. Snad opotřebovávají silnice stejně jako ostatni auta ne ? Tahle vláda ať už opravdu t...e
Dokonce teoreticky více, jsou těžší díky baterii, ale je to jen proto aby lidé elektromobily více kupovali.
Až bude elektromobilů hodně tak samozřejmě platit budou i dálnici, v Praze už jim končí například parkování zdarma.
Tady se již několik let rozmáhá nezastavovat na stopce. A tohle jsou následky. Každý den vidím jak se nezastavuje na stopkách. Těmhle exotům bych bral papíry a na dlouho, příště třeba zastaví. V bouli je stopek dost a pomalu nikdo tam nezastavuje. Většina starousedliků zastavuje.
Přesně tak, jezdím tam často a těch aut co nestaví je hodně. Dívám se raději do zpětného zrcátka aby do mě nějaký rádoby řidič zezadu nenarazil. Nechápu že tam není snad vůbec žádná kontrola. Řidič si zahrál ruskou ruletu a prohrál. Pokud se zastaví tak je to přehledné místo, trať je rovná.
Ryzi podoba tuposti lidi kteri furt resi jen cenu a mnozstvi. 6 knedliku fakt neni lepsich nez treba 3.
Pokud se jedná o zboží, které vyrábí stejný výrobce, potom je snížení hmotnosti nebo snížení kusů v balíčku zcela jasný záměr klamat spotřebitele za účelem vyššího zisku. Vy si kupujete něco co znáte a podporujete tak třeba i kvalitní výrobek. Za to se vám výrobce v honbě za ziskem odvděčí menším balením , ani si toho nevšimnete. Je to skrytý podvod nic víc.
souhlas, akorát při té jízdě BUSem po městě je to něco jiného. Každou chvíli křižovatka apod., k tomu BUS zastávky, takže to není tak únavné, jako dát na dálnici tempomat, nohy na volant apod. 😉
Město je opravdu hodně náročné na pozornost pravda. Akorát jsem jezdil i kamion a problém je jen a pouze u některých řidičů kteří dělají všechno možné jen to hlavní ne a tak vlastně nic neřídí. Neřízený vůz rovná se dříve či později nehoda... Jestli si někdo chce sledovat za jízdy tv nebo psát SMS a dávat nohy někam do výšin tak je to ... nemám pro vraha či sebevraha za volantem slušný výraz 🙂
Asi takhle, vybočení z jízdního pruhu a následná nehoda rovná se nevěnovaní se řízení, u profika neomluvitelné. Druhá mikrospánek rovněž pokud dodrží dovolených dle561 max 10 hodin řízení nebudu rozebírat kolikrát týdně opět řidič měl být odpočinutý dost, copak asi dělal v hodinách určených pro odpočinek? Takže opět hrubá chyba řidiče. Jezdím i dvanáct hodin s busem po městě, sorry jako ale tyhle nesmyslné chyby si jaksi nemůžu dovolit.
Strachovat se nemusí, o řidičák přijde. Když ne teď, tak jindy. V pořádku. Více kontrol na silnicích. Proč by dopravní policie neměla konat svoji práci? Od toho ji snad máme. Ještě by měl zákon být zcela jasný a řídiči by měli vědět zcela přesně co za přestupek dostanou a ne nějaké od do, hrozí a podobné zcela nejasné pojmy, které by se v zákoně neměly vůbec vyskytovat. Za přestupek vždy stejný trest pro každého bez vyjímky. Bylo by to jednoduché jak pro policii tak pro viníka.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Každý rok pořád stejné nesmysly a vyhrožování ohledně přezutí pneu,to Vás ty servisy za to platí?Až budu bydlet v horách tak budu přezouvat a nebudu potřebovat Vaše rady.Bydlím ale na jihu moravy,denně jezdit nepotřebuji,když náhodou napadne sníh tak je druhý den pryč a můžu jet.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ve vašem případě jsou vhodné i celoroční pneu, jinak all seasons, proč ne. Je to vždy o tom jak často se jezdí. Kdo jezdí opravdu často a je na autu závislý ,tak by měl přezout na skutečné zimní pneu.