• Vážení diskutující,

    jsem učitel již 10. rokem. Platy, které v tabulkách vidíte jsou uvedeny celkové průměrné platy skrze učitelským spektrem. Když jsem nastupoval, první tři roky jsem pobíral tolik, že jsem poplatil základní potřeby a na zbytek měsíce jsem měl na základní žití a drobné radosti. V podstatě z toho nešlo kloudně ušetřit ani 2tis. A to nehledě na získané VŠ vzdělání.

    Až plynutím času, přecházením do vyšších platových tříd, navýšením kopírující +- inflaci se dostáváme k něčemu, co je v tabulce. A počítám, že za 10 let už budu kousek nad tím průměrem. Takže, opravdu to není tak růžové, jak média pravidelně ukazují. Nestěžuji si, práce mne baví a finančně nejsem zvlášť náročný. A ani nemohu být, v tomto zaměstnání.

    Jen dodám pro přesnost - to, že jsme nejezdili do práce zdaleka neznamená, že jsme se "kopali do..". Alespoň u nás jsme kromě výuky podle rozvrhu ještě trávili další večerní hodiny opravami, komunikací se žáky i rodiči. Práce neubylo - přibylo. A to samozřejmě jak nám, tak i žákům a rodičům a věřím, že nikdo ze zúčastněných stran to už nechce zpět. Ne, nebyli jsme v první linii. Ne, neodučili jsme vše, protože někdy nefungovala pořádně platforma pro výuku, někdy nefungovala protistrana. Ano, co vím z okolí kolegů, spoustu z nás to vyčerpávalo daleko více, než klasická výuka face-to-face. Není nám co závidět, ale také není důvod na naše povolání nadávat.

    P.S. Můj největší respekt mají všichni, kteří se za poslední rok "nezbláznili" a situaci přečkali, adaptovali se, vzchopili se a stejně tak rodiče, kteří museli kloubit zaměstnání a pomáhat ve výuce.