Autor psal článek jako uživatel, proč by měl mít tak odborné znalosti ? Jen napsal zkušenost uživatele a pro něj dobíjecí křivka není elementární znalost. Automobil je masová záležitost a já také nepředpokládám detailní znalosti např. o funkci Dpf od běžného uživatele. Domýšlet si můžete , stejně jako já při informacích od “fanatických” příznivců elektromobility. To jsou mnohdy také pěkně pohádky.
Tak s tím s vámi naprosto souhlasím. Fanatici se najdou na obou stranách. Nicméně z mého pohledu je ten článek ( už jsem si ho přečetl) značně tendenční a prostě neukazuje realitu. Resp. ano, s vozem s malou baterkou - viz. článek a se znalostmi jaké ten člověk má to skoro nemohlo dopadnout jinak. Jenže potíž je v tom, že je to taková klasická ukázka toho, jak na sebe upozornit. Je to správně toxické téma pro našince a možná to je i ten důvod, proč jsme v adopci elektromobility prakticky nejhorší v Evropě.
Potom nechápu vaši reakci : “dál jsem ten blábol nečetl ? “To má být přístup odborníka ? Hodnotit něco co jsem celé nepřečetl ? Chcete tím říci , že autor lže? Přes 15 let se pohyboval jako technik v automobilové branži, e-auta jsem několikrát krátkodobě zkoušel, při ročním nájezdu 80-100 tis. km ročně mne jejich limity omezují. Problémový servis včetně termínů, nemluvě o katastrofálním průběhu řešení škodní události je už jen “třešničkou na závěr “.
Ano, přesně tak, protože si jako člověk, který se v problematice orientuje rád občas přečtu, co kdo o elektromobilitě napíše. Ale pokud pán jede na DC stanici z 89% procenty baterie, tak chápu, že to bude další slátanina jako mnoho dalších, co se zde objevuje pravidelně. Prostě nemá ani elementární znalosti, neví co je dobíjecí křivka. Současně velmi pochybuji, že zrovna v Průhonicích bylo plno. Těch stojanů tam je 10. Pán na fotce zabírá obsazené 3. Nebudu si nic domýšlet. A ano s tím nájezdem co máte vy, to omezení umím pochopit. Ale takovou porci kilometrů tu jezdí kolik - 5% řidičů? Průměrný nájezd je v ČR dle statistik cca 15.000 ročně.
Takže jste uvedl, že EV je tiché a má dobrou akceleraci. To ví každý, ale jako argument pro koupi dost bída. Mimochodem EV mám k dispozici 5 let pracovně. V létě mě občas chytne chuť se v tom projet ale žádné dálky na to prostě nemám nervy. V zimě ježděna jedna sezóna a nikdy více. Člověk musí být masochysta aby tohle ustál. Mimochodem fakt mě bavily večerní EV seance u nabíječek. Idioti ozáření světlem z mobilu tiše trpící protože jak samotný článek prozradil to nabíjení v mrazu je prostě peklo. Byl jsem jedním z těch idiotů.
Tak já těch důvodů uvedl poměrně dost a vy jste si vytáhl jen tichou jízdu a akceleraci.🙂 A pak samozřejmě také bude záležet jakým autem jezdíte. Ten pokrok, která ta auta udělala je obrovský. Já také začínal s BEV co ujelo 150km, teď mám auto, co ujede za všech podmínek přes 300 km a další, které si koupím už bude umět zvládat 500+. Ale dojezd pro mě absolutně není téma. Jezdím prakticky jen po ČR a dobíjím z více než 80% doma. To co popisujete prostě a jednoduše neznám. Dobíjení vždy spojím s nákupem, obědem nebo prací. Jestli mě proto máte za idiota, je mi vlastně absolutně fuk. Hezký den. OM.
A to jste mi tedy jako ženě opravdu poradil. Tak tedy prosím ty vaše argumenty. Elektroauto nemám, neuvažuji o něm, ale přesvědčte mě o opaku.
A proč bych Vás měl paní Fenclová přesvědčovat.🙂 To je snad práce prodejce aut, nemyslíte? Mohu vám ale napsat své důvody.
Auto je tiché, bez vibrací. Nesmrdím nikomu a nikde pod nos. Dobíjím typicky doma z domácího Wallboxu. 200 koni dělá z městského crossoveru živou záležitost. 100% výkonu je k dispozici od nulových otáček. Vzhledem k nízkému těžišti se auto chová výborně na silnici. Výrazně příjemnější je pohyb v kolonách, auto lze řídit pouze jedním pedálem a ve městě zpětně narekuperuji cca 15-20% energie zpět do akumulátoru. V zimě i v létě si na dálku auto vytopím, nebo vychladím a to vše bez lokálních emisí. To jsou mé důvody a už se ke spalovacímu motoru nemám důvod vracet. Můj roční nájezd je cca 25-30.000 km.
Pro tebe je ta elektromobilita náboženství. Je úplně jedno s kolika % chtěl někam jet, problém je, že to místo je buď plný, nefunkční, nebo ho někdo blokuje, což se ti prostě u fosilu nestane. Mně prostě zaráží ta neschopnost lidí s elektroautem pijmout nějakou slabinu. 😀
Ja jich par rozhodne vnimam. A to uz v nicem jinem nejezdim. Ale jet s plnou baterkou na DC stanici je ukazka naprosteho diletanstvi. Kolem Pruhonic jezdim casto a plne stojany jsem tam zazil jen jednou, ale to je fuk. Mohlo se to stat,
Zacal jsem cist az k vete a na 89% zastavuji na dobijecce a je tam plno. 😁😁Za a) s 89% se na dc stanici vazne nejezdi. Doporucuji si precist neco o dobijeci krivce. Za b)Na druhe strane Pumpy je dalsci nekolik stojanu. Vsechny nebyly obsazeny snad nikdy. Dal jsem ten blabol ani necetl. Doporucuji alespon elementarni znalost problematiky .. jo a vyber lepsiho BEV. Zeptejte se priste nekoho, kdo tomu rozumi.. “pisalku”
Budoucnost nezastavíš takový EV třeba krásné hoři a mate spousta casu se kochat v přírodě, kdyz stojíte bez energie a nebo kdyz musíte každých par kilometru dobíjet . Další výhoda je ze auto po 8-10 let je neprodejné, protože nova baterka stoji víc než auto má hodnotu atd. Kazda Automobilka co skočila na green deal blázinec EV už couvá a investuje do vývoje spalovacích vozidel
Tak uprimne, ze vsech tech nesmyslnych blabolu o BEV, ktere tady pod timto clankem zaznely, je ten vas asi suverene nejblbejsi. Takze gratulace. 🥂
Je to samozrejme nesmysl. Revize smlouvy v roce 2026 nadále plati a za 2 roky se tak bude znovu posuzovat, zda-li je mozne rok 2035 brat jako posledni, kdy se bude moci prodat vuz s lokalnimi emisemi. S ohledem na stale pomalu rostouci trh a slabou ekonomiku je velmi pravdepodobne, ze dojde k odkladu. A to rikam jako velky priznivce a uzivatel BEV. Otazkou zustava, zda-li vam bude v roce 35 vubec davat smysl si auto se spalovavim motorem poridit.
To jsem zjistil během svého vzdělání v oboru automobilní diagnostiky, ale dá se to klidně najít i na klasických internetových zpravodajstvích, není to žádné tajemství.
Treba na autoforum? BEV rozhodne neni bezemisni. Samozrejme vime jiz dlouho, ze nam tu vznika vyssi zatez pri vyrobe. Nicmene v celem zivotnim cyklu je BEV ekologictejsi nez ICE. Nicmene jeho hlavni ulohou je snizovani lokalnich emisi a hlucnosti ve meste, kde zadne spalovaci auto s ucinnosti pohonu 30% se samozrejme neda absolutne srovnavat. Vas prispevek je lež!
Sice nevíme, jak umí psát Vaše vnučka, ale je jasný, že má pěkně namyšlenýho dědka. 🥳🤪
Pane Steine, kdyby jste si misto pritroubleho komentare radeji lepe precetl co pisu, ale co uz. A je to dcera, nikoliv vnucka. A v elektromobilu jezdim poslednich 5 let - vyhradne. Jake zkusenosti mate vy? Dekuji OM.
Sečteno a podtrženo, je dobré vědět, že dneska může být redaktorem prostě naprosto každý. Nemusíte o daném tématu vědět prakticky nic, chybí vám zcela elementární znalosti, ale seznam- medium to je jedno. Nic tak zkratkovitého, bez důrazu na jakýkoliv detail problematiky jsem už dlouho nečetl. Moje desetiletá dcera by napsala odborně hodnotnější článek. Tohle je vážně skutečný odpad.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Máte pravdu, sklenice muže být poloplná nebo poloprázdná 👍🏻. Já bohužel nesouhlasím elektromobily jako s výrazně ekologicky výhodnějších produktem ( samozřejmě komplexně vzato) , ale pokud čas dovolí sleduji situaci ( vývoj, argumentace, zkušenosti, …). To samozřejmě ovlivňuje názor i jeho změnu v průběhu času. Bohužel, co absolutně odmítám, je politické protěžování ( čehokoliv). To dle mého škodí elektromobilitě nejvíce. Ale generační průřez bude určitě jiný.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já se obecně bráním narativu, že je elektromobil ekologický dopravní prostředek. To koneckonců není skoro žádný. I to kolo má na začátku nějaký emisní limit. BEV je však v celém životním cyklu ekologičtější. Aktuálně podpořeno robustní studií VU'T Brno. Je velmi komplexní, ale už z ní existují zajímavé příspěvky. A upřímně, to protežování dělá elektromobilitě medvědí službu. Ten technologický pokrok je skutečně výrazný a já jsem zastáncem názoru, že v roce 35 vám nebude racionálně nebude dávat smysl pořídit si ICE. Ale samozřejmě až budoucnost ukáže. Hezký den OM.