on snad zradil naši vlast?trochu tomu nerozumíte,nebo už jsme českoukrajina dle fIalového jednání?
rusové nás označujou za své nepřátele, rusové na nás zaútočily a zabily naše občany ve Vrběticích, rusové nám každou chvíli vyhrožujou atomovkam a zničením a ten člověk je označuje za bratry! Co teda podle tebe je. Podle mě jasnej vlastizrádce.
Údajně to celý vzniklo z toho, že Ukrajina se stáhla z jedné vesnice a na tu poté zaútočila 155 námořní brigáda a slavně dobyla neobsazenou vesnici severně od Sangostu. A jak to tak bejvá, tak z toho v hlášení na GŠ byl průlom a nová ofenziva. Takže za pár dnů bude zase z ruska trapný ticho, páč se žádný znovudobytí konat nebude. Ale jak to jen jeden názor. Uvidíme.
Rozdíl je mezi bítím (nepřípustné) a výchovným záhlavcem, plácnutím u malého děcka nebo klidně i fackou pubertálním rozjívencům a rozjívenkyním. To mně nikdo nevymluví. To, co je velké pedagogické mistrovství, je rozeznat, kdy si sednout, vše probrat a vysvětlit a kdy použít mimoekonomické donucení. Přečtěte si "Dva roky prádznin" od Verneho. Je tam popsán výchovný systém na anglických kolejích včetně tělesných trestů pro mládence. Je-li fyzický trest spravedlivý a trestaný/á ví, že rodiče jej/ji mají rádi, tak ani ta facka nevadí. A sám si přizná, že si ji zasloužil/la. Extrémy jsou škodlivé a "ani pohlavek" extrém je.
Stačí se podívat na prodeje v Česku. Tady je to bez dotaci a úlev. To, čemu říkají dotace, je příspěvek na nesmyslný úvěr, což možná řeší velké firmy, ale určitě ne normální živnostník, co kupuje auto za hotové, nebo na operák. Elektro auto si dnes v ČR koupí fanoušek technologií, nebo člověk, který žije v domku s.moznosti komfortniho nočního nabijeni a dominanatne jezdí do 200 km denne. Pak nemá elektromobil v komfortu a ekonomice provozu konkurenci. Současný vozy při běžném používání se zárukou ujedou kolem 300 km, pres noc se v klidu dobíjí. A pokud jen občas jedete o něco dál, nijak neobtěžuje ani to pricucnuti elektřiny cestou. Než si po 300 km jizdy vypijte kafe, máte dobití na dalších 200 km. Pohoda. Ale samozřejmě pro obyvatele paneláku, který by měl dobíjet jen na veřejných nabijeckach, je elektroauto v současnosti naprostý nonsens. Obtěžující a provozně nesmyslně drahý. Jinak ale cenové srovnání při pořízení aut už vychází víceméně nastejno. Když si ten kodiaq nadefinujete stejně vybavený jako enyaq, je i cenovka prakticky stejná. A třeba u BMW je dokonce v některých modelech i lepší.
Jenže ona ta dotace na elektromobil je velká jako prase. Zaprvé dotují automobilky, protože to prodávají pod cenou ( musí, protože jinak platí pokuty), nebo neúměrně zdražují spalovací auta, aby měli na pokuty. Zadruhé každé spalovací auto platí silniční daň v ceně benzínu nebo nafty. Elektromobil neplatí nic. Pokud by byly elektromobily bez dotací tak si dle mého neškrtnou.
Záruka na baterii bývá 160tkm/8let podle toho, co nastane dříve. Záruka ale neznamená, že po jejím uplynutí je baterie na vyhození. NMC baterie by měla vydržet 1000-2000 cyklů, což stačí na vyšší stovky tisíc km. Než se baterie stačí ucyklovat, tak se auto rozpadne. LFP baterie jsou na tom s životností ještě mnohem lépe.
Jo máte pravdu. Záruka bývá jak píšete 160t/km/8let, takže záruka je v tomto případě na 3 roky.
Kolik vydrží průměrně baterie jsem nikde nenašel.
Článek hodnotím velice kladně, škoda jen že nepíší o velikosti FVE a velikosti případných baterií. Vzhledem k tomu, že je to pro mě ekonomicky výhodné objednal jsem FVE, které jsem velmi naddimenzoval. Elektřiny vyrobím dostatek pro chod domu a uživil bych z toho i elektromobil, který zatím nemám ale budu jej objednávat. První rok si zaplatím službu virtuální baterie, kdy budu průběžně měřit a testovat jednotlivou spotřebu. Nevýhodou je že budu platit měsíční poplatek za virtuální baterii a distribuční poplatek , ale výhoda, že využiji 100% vyrobené energie, v libovolný čas.
Jakmile se mi podaří optimalizovat spotřebu, dle měření, zruším virtuální baterii a přecházím na spotové ceny. Pokud vše půjde podle plánu systém chci zdokonalit o malou větrnou turbínu (3-5kw) Dle propočtů by výkon měl postačit na celoroční spotřebu domu + celoroční dobíjení elektromobilu.
Aktuálně mi FVE do dokázala ročně vyrobit elektřinu na pokrytí celé spotřeby domu + nájezd ev vozidla na cca 62.500km. S EV je návratnost FVE i za cenu elektromobilu velmi rychlá.
Spočítal jsem si, že pro mě provoz fosilního vozu je velmi nákladný a investice do FVE a EV se velmi krátkým časem vrátí. Ano počáteční investice je sice nákladnější ale, následné úspory jsou obrovské. Jenom na oněch 62.500km/rok se dá ušetřit cca 150tis CZK za benzín/či naftu ( počítal jsem průměrnou spotřebu 6l/100km a cenu cca 40kč/1l nafty)
Za mě FVE a EV je skvělá volba.
Jen pár poznámek. Záruka na baterie u aut bývá 80 000 km. To znamená, že máte na záruku nárok jen rok a půl ( při nájezdu 62 500Km).
Životnost baterií se udává u EV 180 000km. To znamená, že si kupujete auto na 3 roky.
A poslední poznámka. Auta se nabíjejí přes noc a slunce svítí přes den. Tak jen aby jste dokázal tu energii do auta dostat (zejména v zimě).
P.S. co děláte, že najedete 62 500km zarok? Já mám nájezd desetinový.
V Česku jsou na koupi elektromobilů pro soukromé osoby nějaké dotace?
Tak samozřejmě, že jo. Minimálně v tom, že neplatí silniční daň z benzínu/nafty. Pokud by ji platily stejně jako auta se spalovacíma motorama, tak by nikdo el. auto nechtěl páč by na provoz bylo stejně drahý. Ale těch dotací, i když skrytejch je víc.
Autor si udělal závěr ze zcela špatnejch dat. Spíš data neumí používat.
Dávám odkaz, kde je graf za rok 2018- trestné činy s použitím zbraní:
Nelegální střelné zbraně kat. A,B,C - 16
Legální střelné zbraně kat. A,B,C - 35
Zbraně kat. D (plynovky a pod.) - 75
Jiné zbraně (nože mačety, cihly, kuše, auta) - 1500 plus
To znamená střelné zbraně legální nelegální cca 2 ku jedné.
A legální zbraně k počtu trestných činů jinými zbraněmi jsou pouze 3%.
Navrhuju zakázat jiné zbraně.
Z toho plyne poučení, že F 35 je kravina. Na obranu státu je třeba prostředků protivzdušné obrany a drony a ne útočné stihačky. Nebo jo, ale to jen v případě, že je třeba udělat někomu dobrý kšeft.
Právě naopak. F 35 je jediný dostupný éro, který by zvládlo bojovat i v takovýhle válce bez vysokejch ztrát.
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Z tohoto šíleného válečného konfliktu mezi bratrskými slovanskými národy nemůže mít nikdo radost. Kdo podněcuje nepřátelství mezi Ukrajinou a Ruskem skrze posílání dalších a stále víc účinně smrtících zbraní do ohniska válečného běsnění ?
11 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jaký bratrský národy? rusko napadoi Ukrajinu a tak se bratrský národ opravdu nechová.
Radost z toho má podle mě jen rusko. Kdyby nemělo, tak by z Ukrajiny už dávno zmizelo.