Já bych to zavedl. Ono to totiž minule mělo jeden dost nečekaný efekt. Studentům se najednou vyplatilo dojíždět z větší dálky autobusem místo placení drahého nájmu, tím pádem se najde míň lidí ochotných platit vyděračské nájmy a nájemci budou muset jít s cenou dolů, pokud to vůbec budou chtít někomu pronajmout. Slovy "větší dálka" myslím třeba 70km, u kterých není až takový problém jezdit do školy denně, to se často dá ujet za hodinu tam a za hodinu zpátky.
Střední pes, který má 20kg, běžně prožere 1500Kč každý měsíc, k tomu často i dvakrát do roka očkování minimálně za 600Kč a samozřejmě pes nemá zdravotní pojištění, takže když mu v krku zaskočí něco, co tam nepatří, tak vás čeká i faktura na minimálně 8000 Kč. Takže pes se může i dost prodražit. To už je lepší si koupit jorkšíra, který prožere 1500 Kč za rok a je to často daleko větší zlatíčko než nějaký velký pes, nepřehrabává se v koši a furt nežere co nemá.
Článek logicky vychází ze současných nařízení EU. Počet kupců spalováků se příští rok nijak nezvýší, ale přesto se automobilky budou zdráhat tolik spalováků prodat, aby nedostaly pokutu. Já myslím, že ani teď v žádném autosalonu fronty nejsou a nebudou ani v budoucnu, spíš očekávám, že si zákazníci raději nekoupí nic než aby si nechali vnutit elektro auto a už vůbec ne, kdyby za to měli zaplatit dvakrát tolik než za normální auto.
To je prostě politika obchodů a výrobců. Obchodní řetězec si dohodne s výrobcem, že bude od něj odebírat x kamionů výrobku, takže výrobce má pak zaručený odbyt a může si dovolit prodávat za nižší cenu. Sám vím o jedné malé pekárničce uprostřed lesů s 20 zaměstnanci, která dodává slané tyčinky do Tesca. Pro tu pekárnu je to výhodné, protože si nemusí sama zajišťovat odbyt po celé republice a můžou růst bez nějakých dalších nákladů na marketing.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já třeba znám truhláře, který pak ještě pokračoval na VŠ, kde taky měl jakousi výrobu nábytku, teď dělá nákupčího v podniku vyrábějícím nábytek a on má díky tomu daleko lepší přehled o materiálech a technologických postupech.
Takže ono je obecně lepší, když třeba na VŠ strojní půjde někdo, kdo je třeba předtím vyučený soustružník, protože celkově bude mít daleko lepší přehled.
Takže za mě je důležité, aby se lidi nebáli, že se s výučním listem nebudou moci dostat nikam dál. Z mého pohledu je důležitá "prostupnost" v tom smyslu, že by každý měl mít možnost si na té stejné škole po vyučení dodělat i maturitu, aby mohl pokračovat ještě dál pokud bude chtít. Dneska to typicky pokrývají dvouletá nástavbová studia, často rovnou navazující na učební obor a děcka s výučním listem jdou z učebního oboru rovnou na nástavbu, aniž by nastupovaly do práce.