Jo, dokud lidé pracují a odvádí, jsou žádoucí. Důchodová reforma měla být vlastně i v podpoře porodnosti, mladých a ne jen "spoř si sám". Průběžný systém by měl být jen z 50%, ovšem všechny předchozí vlády řešily vše možné, jen ne budoucnost. A nyní to není jiné. Jak vidno, zvyšování odvodů důchodovou reformu nenahradí.
Největší problém je reálně ta porodnost... jenže tu neřeší nějaké půjčky pro mladé nebo bydlení.
Porodnost se propadá celosvětově s růstem vzdělání žen a feminizací společnosti. Nevím, zda vůbec existuje recept, jak z toho ven. Rozhoně by měl být ale v nějakém "dětském kultu", který toto téma vrátí na stůl.
Když se podíváme na reálný demografický vývoj ve většině vyspělých částech světa, je zřejmé, že to bude mnohem menší problém, než se zdá.
Mladých brutálně ubývá a situace se zhoršuje čím dál tím rychleji.
Větší problém bude, až ve spojení s AI přijdou první humanoidní roboti na trh. Brzo se ukáže, vrstva nezaměstnatelných lidí nevhodných pro jakýkoliv účel se bude neustále rozšiřovat a rozšířovat.
Cože? Vy nevidíte z auta před sebe. Já si tedy všimnu i vajglu, který leží na silnici. A speciálně na českých silnicích se dost koukám, co je přede mnou na silnici. Kdyby ne, už mám dávno zničené auto. A právě proto, že do garáže se nejede stovkou, tak si všimnout měl.
Vy vidíte přímo pod kola? Pokud pán ležel přímo u garážových vrat a řidič musel kuli provozu na silnici/dosahu ovladače apod. najet při otvírání přímo k nim, tak ho vidět vůbec nemusel.
Problém je cenová politika VW.
V ČR ID3 je v akci za 799tis, bez akce kolem 1Mil v základu
V Číně stejné vozidlo za 380tis
Všechny vozy v Číně jsou za 1/3 až 1/2 ceny včetně modelů vyrobených v Německu.
V tu chvíli člověk za peníze koupí raději Teslu v plné výbavě, kde má skvělý poměr cena/výkon.
Brzy na trh dorazí Renault 5 s cenovkou kolem 25tis Eur. Citroen E C3 by se měl vejít také do rozumnější ceny.
Do roka věřím, že sem Čína začne tahat mnoho levnějších modelů a tím srazí cenu u Evropských výrobců.
V zásadě píšete co já... ta nabídka VW je prostě špatná, nikoliv že EV jsou špatné obecně.
Osobně bych ID3 nechtěl ani za těch 800 tis. Za 2-3 roky dostanu i od VW EV v úplně jiném poměru cena/výkon (nebo VW nebude).
Jinak třeba u té Tesly, pokud srovnám třeba Y a nějaký o 200 tis levnější ekvivalent Škody ve spalováku, tak nemam úplně pocit, že by EV byly nekonkurenceschopné. Jasně, nejsou pro každého... ale místo na trhu si v pohodě najdou.
První dva odstavce ok, s posledním nesouhlasím, asi jsem tedy hloupý. Po 15 letech s autem náklady nižší než nové EV (auto 300t, ročně 15t údržba a 2x4pneu/4roky, 50t opravy) cca 600 tis. Pochybuju o použitelném stavu baterií v EV a s FVE po 15 letech.
Lidé jako Vy ale dělají zcela zásadní chybu v úsudku... srovnávají nesrovnatelné.
Ano... ekvivalent Fabie v EV vůbec neexistuje a možná ani existovat v EU ani nebude. Lidem, kterým stačí takové auto patří do kategorie, pro které je zatím EV imho nevhodné, ať mnozí říkají cokoliv.
Srovnávat holou fábii, která nemá ani couvací kameru, s 4x4 Teslou 3 s autopilotem, co dělá 0-100 za 4,5 sec fakt úplně nejde 🙂.
Pak jsou ale lidi, co mají RD s možností nabíjení... k tomu jedno auto na delší cesty a teď váhají nad druhým autem. Oktávka RS je v nějaké lepší výbavě vyjde na 1,1. Tesla Model 3 na 1,2 a bude to navíc 4x4 a minimálně část nákladů se jim vrátí díky nabíjení doma, půl roku bude jezdit zadarmo díky FVE na střeše.
Pro takové lidi je EV výborná volba a přitom jich většina EV ještě nemá. U nich bych s tím PR začal.
Za mě jsou moderní EV skvělá technologie.... akorát nejsou pro každého a každé užití.
A celé PR na podporu EV jde směrem, že se snaží dokázat, že EV je úplně pro každého a že si je může pořídit i někdo z paneláku a jet s nima každejch 14 dní do Chorvatska.
Místo toho, aby se PR zaměřilo na lidi, kterým to EV bude dávat extrémní smysl. Člověk s barákem a FVE na střeše, kterej si EV nekoupí jako druhé auto do rodiny na popojíždění, je dneska už celkem hloupej 🙂.
Pokud vím, tak spíš odcházejí. Julius Meinl, Carrefour... A nemyslím, že by je někdo vyháněl. Prostě o ně neměli zákazníci zájem. V čem je problém u dalších? Pro mě je třeba Albert zbytečnej.
Vyhání je společná tržní síla ostatních marketů, které jsou narostlé moc a mohou si s trhem dělat co chtějí.
Když takovej velkej hráč, skrze kterého jde výrobci třeba 40% odbytu výrobci nařídí, že pokud u něj chce prodávat, musí za rok udělat XY akcí. Výrobce mu většinou vyhoví...
Tomu pak ten menší hráč s několika markety dlouhodobě konkurovat nemůže.
Nebýt ten bolševický socialismus, tak nemáte cesty ,elektrárny,nemocnice, přehrady fabriky, které by po 89 nemohli tzv. demokraté rozkrást.
Drtivá většina toho, co tady po roce 89 bylo, bolševik ukradl původním majitelů, 40 let to cucal až na dřeň a v roce 89 to bylo zcela zastaralé a nekonkurenceschopné.
Stačí se podívat na úroveň našich produktů na světovém trhu před bolševikem a po něm. Čest několika málo vzácným výjímkám.
Tak nějakej konkurenční market přiveďte na náš trh.
To je stejné, jako s operátory... podnikají, protože mají od státu možnost. Radiové frekvence je omezené množství a nemůže každý vstoupit na trh.
Stejné je to i s příchodem nových konkurenčních marketů. Je omezené množství, kde je stavět. A musí jich být velké množství, aby šlo udělat co největší výnos z rozsahu.
Za mě by to nemělo v téhle úrovni vůbec existovat... majitelé supermarketů tím našli způsob, jak z lidí vytáhnout více peněz. Důchodci a šetřílci nakoupí ve slevě za "normální cenu". Ostatní přeplácí.
Kdyby tu existovala reálná konkurence mezi markety (které mají jen několik vlastníků), trh by to vyřešil sám. Jeden by to přestal dělat a ostatní by se museli chytnout taky. Jenže trh nefunguje... a češi tak platí více, než by museli. A zahraniční majitelé si mnou ruce.
17
Sledujících
0
Sleduje
17
Sledujících
0
Sleduje
Řešením je náhrada lidí humanoidními roboty, za které budou zaměstnavatelé platit jako za lidi.
1 odpověď
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
K tomu to určitě bude směřovat... snad to zvládneme společensky ukočírovat.