těch vypálených rybníků už jsme od japonských a korejských automobilek měli zažít asi deset. Jsou to super auta, ale rybníky pořád existují.
Pak je tu závěrečná hláška "znalce" ohledně dovozních cel. Jde o to, že vývoj a výroba EV jsou v Číně silně dotované vládou. To je v pořádku, ale výrazně to znevýhodňuje naše výrobce. Tak se to musí někde dorovnat - buď jim poskytneme stejné subvenční podmínky anebo přirazíme clo na dumpingovou cenu z dovozu. Jestli to "obejdou" výstavbou továren v EU, tak jedině dobře. To je totiž cílem onshoringu.
Doplnil bych autorku, že na projektu výroby zeleného vodíku a následně e-methanolu se významně podílí česká společnost 2JCP z Račic. Společně se Siemens Energy dodává do Kasso zařízení pro elektrolýzu zvané Silyzer. Letos jde do pilotního provozu, od příštího roku na zelený (potřebná energie je z větru) methanol budou jezdit první zaoceánské lodě Maersku. Ta věc už se děje, neni to jen nějaká vize.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ty peníze nejsou nějaká pokuta ale zdroje na transformaci energetiky a mobility. Když necháme firmy vydělávat, je to teoreticky dobře, ale TDI neopustí nikdy. Takže ke změně taky nikdy nedojde. Máme tedy dvě možnosti, vykašlat se na to a jet v dieselech dalších padesát let, anebo to prostě změnit. Samy automobilky to nezvládnou a ani neudělají, je to politické rozhodnutí a podpora. Stejně jako třeba u elektrifikace, plynofikace nebo výstavby železnic - bez silného tlaku a podpory vlád by k tomu došlo o dekády později nebo vůbec.
Nebuďme hysteričtí, ty peníze, ať se berou z třílitrových SUV nebo jinde, jsou stále v našem evropském rozpočtu, nikdo je nešlohnul.
9 odpovědí