Tak to nezní dobře. Tito pánové opravdu mají možnost EU průmysl rozložit naprosto nevídaným způsobem.
Tipuji, že se to opravdu stane.
A popravdě už snad i fandím spíše asiatům. Až to tu převezmou, bude to sice jiné, chudší patrně, ale asi se opravdu nedá nic dělat.
Evropa dosáhla vrcholu a jako každá civilizace je ve fázi úpadku, který se projevuje právě takto.
Tak otázkou je, co je staré auto. A v kombinaci s najetými kilometry. Pokud někdo má 150000 na 25 letém autě, může klidně jezdit dalších deset let (50 000 km) bez shánění dílů. Mám ověřeno, že současné vozy šli s kvalitou hrozně dolu, zatím co 12ti letá auta jsou v pohodě. Brácha po roce v Toyotě v záruce měnil motor. Co se dověděl o ostatních novějších vozech mu radost neudělalo.
To chápu, spíš jsem měl na mysli romantické, či spíše až lehce naivní představy o provozování starých aut jako "Daily Car".. to je opravdu náročné. Jasně, že tu někdo napíše, že má 124 a že jak je to super. Věřím, ale bez starostí to rozhodně není. A pak najednou si lidi, co léta křísili 524tds apod. koupí nějakou asijskou jebku a jsou najednou šťastní, protože vždy dojedou, nemusí shánět kámoše s autogenem, díy na Bazoši, atd..
Ono brzdový desky umí sehnat kde kdo na cokoli, ale když se Ti třikrát ročně rozes.re karburáor na W115 a nikdo to neumí.. to pak je těžký.. ale přesto krásný :-)
Máme auto starší 25 let, 350000km najeto a jezdí super. Ročně udělá 15-20 tisic km. Teďka nová TP, ještě nám pár let vydrží. Samozřejmě není problém koupit něco nevějšího, ale proč. Levnější kousky budou pasti, dražší zase zbytečně zatíží rozpočet. Měli jsme dokonce našetřeno na nové, ale když jsme viděli jak to vypadá a kolik ve finále stojí, tak jsme raději investovali do nemovitosti.
Hoši, Vy mi nerozumíte. Já také mám rád stará auta, ale jen říkám, že je těžké je udržet při životě tak, aby byla použitelná denně. Když pak zjistíte, že díl není, tak řeči o výrobě nového jsou fakt zavádějící.. vyrobte si jen tak z plezíru hrušku do převodovky, píst, kroužek a nebo třeba těsnění..
Co je na veteránech špatného? Některé z nich mají své kouzlo a charizma, které novější modely často postrádají. Naopak si myslím, že kdyby se lidé nezbavovali aut po 5–10 letech, ušetřilo by se na emisích více, než kolik tato auta produkují za 30 let provozu.
Dnešní problém není pouze v emisích, ale také v konzumerismu a luxusu, do kterého nás možná nutí stejné skupiny, které skrytě financují tzv. zelený fanatismus. Tento tlak na neustálou obměnu vozového parku vede k plýtvání zdroji a zbytečnému zatěžování životního prostředí. Místo toho bychom se měli zaměřit na udržitelnost a efektivní využívání stávajících vozidel, což by mohlo přinést větší přínosy pro naši planetu.
Na veteránech není nic špatného. Měl jsem T603. Ale zkuste si udržovat jako daily car cokoli staršího dvaceti let a občas Vás přejde humor. Shánění dílů, opravy do kterých se nikomu nechce, atd..
Také si, jako autor, myslím, že vlastnit auto je jediný smysl života. Aneb, kdo auto nemá, svůj život zcela promarnil a na smrtelném loži toho hořce lituje.
Ivane, bydlíme v malé malebné vesničce na východě Čech a bez auta si tu ani neprdneš. Resp. bez dvou. Minimálně.
Ano, řešením je to zapálit, opustit, dát ceduli "Hit sum leones" a odstěhovat se do města, do dosahu MHD. Ale je to řešení?
Jakožto člověku z automobilové branže se mi zvedl žaludek a píchlo mě u srdce. Tak to dopadá, když do těch prosklených kancelářských budov v rámci kvót (a jaguár to tak skutečně dělá) pustíte vypatlané woke degeneráty, co si myslí, že jejich bakalářský titul z teorie lesbického tance, něco znamená. No, Jaguar si vykopal hrob. Je sice pěkné, že v zájmu současné módní vlny zacílil na hermafroditní, fentanylové existence v latexových tangáčích. Má to ale jeden velký háček. Tato cílová skupina nevydělává a nikdy nebude na těch svých pozicích v neziskovkách za práva tříbarevných tuleňů vydělávat dost na to, aby si takového digi-jagoše mohli koupit. Takže sbohem a šáteček. Lze očekávat, že si čínská panda na té bývalé kočkovité šelmě z Velké Británie pochutná.
Antonio, já tleskám. Velice trefně popsáno.
Popravdě mě až napadlo, zda to není nějaký vtip..? Nějaká vychytaná market. akce, která se teprve rozjíždí a tohle má zmást lido.. no nevím. Tohle zkrátka není možný. Jako není. Ne, ne a ne.
Takze jen potvrzeni faktu,ze je to nemecka predrazena bida, jak uz 3 roky tvrdim.... ale omezenci budou porad plkat.....Jednou na chargeru priskakal EQxxxx , vedle meho I-pacu to vypadalo jak lacina asijska bida pred 20 ti lety. A ty modreni parametry.... Cena vyssi, vykon chcipacky, design mandelinky splaceny snad rucne z hliny, v interieru trcel nejaky laciny display z Aliexpresu... Rikal jsem si, ze ten clovek co si to koupil, musi byt tezce nemocny. Koupit si poslednich 10 let deustcheisse to musi byt fakt tezka diagnoza.
No tak se zase Františku uklidníme..
Je mi líto ale asi jsem maličko natvrdlý... vím o x lidech co BEV mají a jezdí s tím i do Chorvatska. Takže ten problém je prostě jinde.... Jinak aktuálně nikdo BEV lidem nenutí. A než nastane rok 2035 tak (pokud nevyhraje naftařská lobby a nezruší se současná regulace), tak elektromobily budou mít takové parametry, že už nikdo po fosilech ani neštěkne. Říká se tomu pokrok... Za 10 let se dojezdy BEV zvýšily na dvojnásobek. Což už není rozhodně špatné. A až bude dojezd BEV přes 1000 km (což klidně může být) tak si povíme komu ještě bude fosilní auto chybět. A máš pravdu, neumím pochopit, že lidem, co si ještě BEV pořádně ani nevyzkoušeli, daný produkt "nevyhovuje". Protože ani většinou nevědí, o čem mluví....A protože je u nás módou hatovat elektromobilitu, tak si rádi přisadí. Má zkušenost je, že kdo s BEV nějaký čas jezdil, už nechce jinak. A to se fakt furt bavíme o elektromobilech současné generace (a nikoliv těch vyrobených za 10 let).
A proč sem taháš parametry, jaké budou v roce 35??? Pokud budou, budu první ve frontě. Jinak Teslou S jsem se svezl a je mimo designu boží. A víš co, jsem si skoro jistý, že jednou elektro bude skoro všude. Možná s range extendéry, apod. Dle použití. A víš co dále? Kdysi jsem auta spravoval a moc dobře vím, jak neskutečně přetechnizovaná jsou, aby byly tím čím jsou. A jsem si skoro jistý, že míra komplexicity je už téměř neúnosná.
Přesto, v tuto chvíli a v současné úrovně technologie nám to necpěte, pokud nám to nevyhovuje a nenazývejte nás Švejky..
Jak to dělají norci opravdu netuším a je mi to putna. Auto za 1,2 jenž rychlejším tempem zdolá 300 km je pro mě nepoužitelné ve smyslu mého života a práce.
Stačí?
Přesně jak autor píše, za nic jiného než hlášky typu "chytrák co v EV neseděl".
Že mu nikdo nevysvětlil, jak se EV používá, není chyba EV.
Od toho, že EV na podobné cestování není určeno až po to, že delší cestu s EV je třeba naplánovat.
Cestou z Prahy do Brna je nabíječek dost. Stačilo zastavit včas.
A stěžovat si na poplatek za parkování při nabíjení je už skoro úsměvné.
Úsměvný jsi Romčo především Ty.
Víte co mě na tomto článku fascinuje. Že tady řešíme dopad (české) zimy na elektromobilitu zatímco těchto aut je v celé Evropě nejvíce v Norsku (a dále pak velké množství v jiných skandinávských zemích), kde mají mnohem tužší zimu než u nás. Takže problém asi nebude jen v tom, že by horší klimatické/teplotní podmínky zhoršovaly dojezd elektromobilů (ač to nechci zcela zpochybňovat), ale více v tom, že Češi prostě kašlou na životní prostředí (na rozdíl od obyvatel Skandinávie) a tak hledají jakýkoliv (i zástupný) důvod, aby mohli nadávat na elektromobilitu. Jak jinak asi vysvětlit, že všichni ti Norové, Dánové, Švédové či Finové, nemají žádný mentální problém na elektromobilitu přejít ač (při té tužší zimě) by je zde to jisté omezení dojezdu mělo mnohem více afektovat než nás. Ono asi klíčové je se naučit s BEV jezdit (včetně předehřívání baterie). A samozřejmě, jak už tu někdo řekl, kupovat si ty správné funkční modely a ne takový, který elektromobilitě jen škodí. Proto moc prosím autora článku, aby na základě jedné zkušenosti nedělal takto obecné závěry. A nebo mi vážně odpověděl na otázku, proč to co někde jde, v Česku nejde.... Já na to mám jasné vysvětlení. Češi jsou národ Švejků, takže nám vždy dlouho trvá, než něco nového akceptujeme.
Honzíku, to není žadná česká "zabedněnost", či "Švejkovina".
Dokážeš zkrátka pochopit, že tohle zkrátka mnoha lidem nevyhovuje?
A basta.
Komu to vyhovuje, jezdí "příměsto" a najede prd, tak je to naprosto v pořádku.
Pro mě, když podnikám a najedu min. 40 tis. ročně to zkrátka NENÍ použitelné řešení.
Chápeš Honzi..?
4
Sledujících
1
Sleduje
4
Sledujících
1
Sleduje
Možná to tak musí být, po úpadku zase následuje růst. 🤔 Možná je v úpadku celý svět.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale jo, jasně. Prošli si tím všechny civilizace. Není jediný důvod, abychom byli vyjímkou.
A skoro se toho tak nějak přestávám bát.. už je zkrátka vidět, že je to nevhnutelné.
Ono to hned také nebude, má to velikou setrvačnost.
To je otázka let. Ale vzhledem k propojenosti světa bych to neviděl tak černě.
Asie vycítí šanci a prodlouží se zkrátka o "ocásek" na konci kontinentu. A možná se pak vrátí racionalita s novými majiteli.
Asi pořád lepší varianta, než-li ti s šátky, co mají ve zvyku si s půjčenými auty vyjíždět do lidí..
1 odpověď