Srovnání je špatně z několika důvodů:
1) lidé neodměňují dřinu, ale subjektivně vnímanou užitečnost.
2) Lidl je v tržním prostředí, kde soupeří a ostatními o zaměstnance v potřebné kvalitě. VŠ provozuje prevážně jediný dominantní hráč, soupeřit nemusí.
3) Lidl používá výši platů jako marketingový nástroj, toto nemůže fungovat u VŠ, kde nějaký idiot kdysi začal razit teorii, že jejich prestiž se penězi vyjádřit nedá.
kompenzace byly totální nesmysl. Většina podniků se ani nesnažila přijít s životaschopným obchodním modelem a ti, kteří zvládali obsloužit zákazníky i ve ztížených podmínkách (a občas to vyžadovalo i nemalé investice) teď zírají, jak lidé, kteří nebyli schopní nebo ochotní pomáhat svým spouobčanům v době krize (třeba i tím, že jim navaří a dodají jídlo, které snese převoz bez toho, aby se z něj stal zapařený blivajz) teď dostanou od státu za to nicnedělání zaplaceno z daní skutečných podnikatelů. Tohle nám při opravdém průseru zlomí vaz.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Společnost jde do háje, protože socialismus odnaučil lidi odpovědnosti, tohle ji pohřbí ještě hlouběji.
Pokud cceme lepší společnost, první krok musí být normalizace faktu, že za chyby se platí. Edukujme, ale nechme lidi dělat chyby a pykat za ně. Voděním za ručičku a sanací následků odpovědné společnosti nedosáhneme.
1 odpověď