Vím jak ta legislativa vzniká. A věřte mi že s odborníky nebo automobilkami nikdo nic nekonzultuje.
Ty normy jsou čistě jen výsledek politických rozhodnutí a tlaku aktivistů. Vyděšenosti a zcela záměrně jim říkám komunisti..... protože se přesně tak chovají. Mají v hlavě jak komunisti jak by měl svět fungovat a je jim jedno že tak nefunguje.
Vím přesně co se děje v automobilce a jak se nové věci nastolují. Dostanou termín a nůž na krk kdy má fungovat nová norma a jaký asistent tam má být. Výsledek je jenom víc poruchových čidel a životu nebezpečné asistenty. Žádná komunikace s odborníky.
PS vím že odborníkem může být dnes každý. Každý kdo vystuduje nějaký pochybný diplom. Nějakou VUEL vysoké učení ekologizmu leninismu.😀 S takovými se pak lehce těší ekologické normy.
Pokud chce někdo skutečně něco udělat pro ekologii, zjistí že přes komunizmus cesta nevede. Smysluplné věci se dají řešit jenom pokud bude evropa silná a konkurenceschopná. Ne když se budou pro poloviční řešení devastovat celé obory.
Tady máte složení příslušné expertní skupiny, která do procesu vzniku legislativy vstupuje.
Názor, že ta legislativa není konzultována s experty, je rozšířený, ale nepravdivý. Pravda ale je, že je to vždy výsledek kompromisu mezi více stranami, a ten se ne vždycky ukáže jako nejlepší řešení. Bohužel jsme v situaci, kdy je velmi pravděpodobné, že nedělat nic bude znamenat mnohem vyšší škody v budoucnu. A to i navzdory chybám, které doprovázejí jakékoli snahy o umělé zavádění změn. Navíc navzdory častému přesvědčení nejde pouze o iniciativu EU - k plnění klimatických cílů se v rámci Pařížské dohody zavázalo dalších 194 států. A například současné čínské emisní normy jsou místy ještě přísnější než ty evropské.
Testování baterií s pevným elektrolytem je nyní v Číně již v plném proudu. Testují jak CATL největší světový výrobce baterií (38%), tak automobilka BYD, které si vyrábí svoje baterie, ale také již třetí největší čínský výrobce baterií CALB, který se soustředí na baterie na pohon letadel. Co je však zajímavé, nyní se již začínají montovat do vyšší kategorie EV baterie nového typu Shensing Plus od firmy CATL. Dojezd 1000 km, doba nabití 10 minut. V roce 2025 však bude docíleno konečné možnosti doby nabíjení a to 1 km za jednu vteřinu. Cílem Číňanů je do roku 2030 EV s kapacitou baterie na 1000-1500 km, doba nabití 1 km za 1 vteřinu a doba výdrže baterie 1 000 000 km. Tedy stane se to, že EV bude na stejné úrovni jako normální se spal. motorem. Přijedeme k čerpací stanici, pardon nabíjecí a za vypití jedné kávy máme auto připraveno na dojezd 600-800 km. Potom nelze být překvapen, že neskutečně hloupá a opožděná Evropa se hádá o to jestli v roce 2035 skončí auta se spalovacím motorem. Pro někteří, kteří toho moc o EV nevědí podotýkám. Pohonná jednotka EV je 30x50x30 cm veliká a má pouze 200 dílů. Spalovací motor je jednou tak velký a má dílů téměř 2000. Číňané nezapomínají ani na baterie do hybridních vozů, nyní nový typ od firmy CATL s názvem Freewoy Super dojezd 400 km a váha stejná jako u nyní používané s dojezdem 120 km.
Shenxing plus už se montuje do aut? Měl jsem za to, že ho zatím jen představili. Jinak ty hodnoty budou spíš podle čínských norem. I tak by to byl slušný produkt.
CATL sice all-solid-state baterie testuje, ale zatím pořád bojují s rychlostí nabíjení a se životností. Časem se jich asi dočkáme, ale otázka je, kdy.
😄 ten clanek o levnych bateriich preci vubec nesouvisi s tim ze elektromobily jsou celou dobu dost podobne neekologice jako diesel a armady uzitecnych hlupaku tu deset let v kuse vykrikuji jak jsou ekologicke a jak skoro dokonale dekarbonizuji dopravu.
Zacina prosakovat pravda o jejich ekologicnosti a lidi kteri dlouhou dobu opakovali PR vyrobcu baterii ted nemaji moral priznat omyl. To kritizuju. Nemluvim o tom ze nekdo z bloombergu slibuje ze to za dva roky bude o neco levnejsi. To je offtopic.
Vy jste tu původně diskutoval o vývoji cen baterií. Proto jsem vám sem dal článek, který mapuje pokles cen, který se letos odehrál na čínském trhu. To je všechno. Vy jste se rozhodl nevěnovat mu na základě domnělého formálního přešlapu pozornost a rozhodl jste se stočit diskuzi od cen jinam. Upřímně mě to nepřekvapilo.
Že ekologické srovnání BEV a ICEV nemusí být vždy jednoznačné a závisí na podmínkách tvrdím celou dobu. Evidentně si do mě projektujete svoji představu o nějakých domnělých názorových oponentech. Další důvod, proč v diskuzi nepokračovat. Hezký večer.
To čemu říkáte "článek" je odkaz na definici ve slovníku cizího jazyka kterou reálně nikdo nepoužívá. Vytáhl jste ji teď protože teď se vám hodí. Jestli takhle chcete uvažovat a žít, prosím. Jen vás chci upozornit kam to vede.
Nikdo tu už deset let neříká že se musí za cenu brutálních nákladů zavést elektroauta abychom nakonec ušetřili 30% CO2 (možná nepatrně více). A to je realita věci.
Se mnou nikdy nemělo cenu diskutovat, já jsem přeci jasný chcimír-dezolát, antivaxer, ropák a protiklimatický bigotní zpátečník ... akorát nejsem ani jedna z těch věcí. Jen na mě nefungují standartně přijímané lži, protože například co se týče elektromobility a některých OZE, tak to je něco čemu docela rozumím.
Mějte fajn den!
Článkem myslím samozřejmě ten článek v Bloombergu o poklesu cen baterií, který jsem vám poslal na začátku. Evidentně jste ho účelově vyignoroval a místo toho jste sem nasypal spoustu politických proklamací. Proto nemá smysl vést s vámi věcnou diskuzi.
Mějte fajn den.
🙂 já nic neokecávám. Já vám říkám jak pozoruju že tyto hry "chytrých" začínají, probíhají a končí. Máme to teď před sebou rozložené od nepoctivého začátku až do vyhroceného společenského následku. A to na příkladu USA. Žádné odkazy na slovník z cambridge nic nezmění ... jde o to jestli se spoluobčany hrajete čistou hru a nebo ne ..
Z mého pohledu hrajete nečistou hru vy, protože jste prezentoval umělý důvod, proč na základě smyšlené formality vyignorovat článek, který rozporuje vaše dřívější tvrzení. A na tom důvodu trváte i přestože si každý může na předložené definici ověřit, že vaše námitka není oprávněná.
Každopádně tím aspoň jasně signalizujete, že nejste ochotný brát v potaz informace, které jsou v rozporu s vaším přesvědčením. Ergo že diskutovat s vámi nemá cenu.
Nikdo nechce aby auto hulilo jak za komančů. Ale tam už se řeší naprosté absurdity. Že si automobilky postavili hlavu s euro 7 není znak že by to nešlo,ale znak toho že už jím prostě jde o holé přežití.
Že je stav velmi nevyhovující je posledních 10 let známo. A automobilky jsou v pasti. Musí vyhovět bruselským byrokratům,na vývoj pořádného řešení mají velmi málo času a zároveň bojují i s provozními náklady a výslednou cenou auta. Výsledkem jsou potom kolabující periferie na snižování emisí, ošizené motory a naštvani zákazníci.
Řešení by se dalo najít lehce. Kdyby parta aktivistických komunistů v bruselském politbyru nedělali podle hesla poručíme větru a dešti 😀 nesnižovali konkurenceschopnost a na vývoji nějakých přijatelných řešení spolupracovali ne s hnutím duha....ale s inženýry a odborníky.
Zkuste si nastudovat, jak ta legislativa vzniká. Do toho rozhodovacího procesu samozřejmě vstupují jak odborníci, tak samy automobilky. Problém je v tom, že pro to, co ještě má a co už nemá smysl, máte jiná měřítka než oni. Je to vidět i v tom, že o nich mluvíte jako o komunistech, kteří chtějí poroučet větru a dešti. Přitom jde jenom o to, aby lidstvo omezilo pálení fosilních paliv, kterým už člověk klima naprosto prokazatelně ovlivnil. Teď už jde jen o to, jestli a jak moc budeme dál přitápět pod kotlem.
Pozor, rozhodně neříkám, že všechna s tím související rozhodnutí se ukážou jako správná. Ale tvrdit, že je dělají aktivisté a ne odborníci, prostě a jednoduše není pravda.
posledních x let kdy se elektromobily veřejně prezentovaly jako "bezemisní" jste se velmi pohodlně nenamáhal to uvádět na pravou míru. Teď mě budete poučovat jak to jen špatně chápu 😄
Toto je chování zmije. Obyčejní lidé kteří tyto výstřelky v důsledku platí to nakonec prohlédnou.
Tohle je přesně ten společenský mechaismus který vynesl do do funkce trumpa. Enjoy!
Okecáváte to zbytečně. Ta definice je jasná. Jestli slovo dekarbonizace chápete výhradně jako snížení uhlíkové stopy na nulu a podle toho soudíte ty, kteří tím slovem operují, tak to chápete špatně a váš soud je mylný.
Elektromobily jsem rozhodně neprezentoval jako absolutně bezemisní, ale vždy jsem řešil pouze to, při jakém nájezdu a za jakých podmínek mají nižší uhlíkovou stopu než spalovací auto. Je zajímavé, že použití slova “dekarbonizace” v souladu s jeho významem považujete za levou hru, ale falešně osočovat ostatní je pro vás v pořádku. K tomu Trumpovi se vyjadřovat nebudu, ta zmínka vypovídá spíš o vás.
Tak tenhle problém se ale netýká jenom dieselu. To je celé postavené do absurdit i na benzínových motorech.
I tam máte plno zbytečných a kazových věcí co by tam být nemusely.
Automobilka musí třeba kvůli pár gramům emisí nacpat rozvodový řemen do olejové části... kvůli třecím ztrátám.
Dopadne to tak že ty motory umírají na rozdrobený řemen který zacpe mazání.
Bezúdržbový systém nepřímého vstřiku který snesl veškeré jízdní režimy a neměl žádné hrůzné emise....to byla i euro 5. Nahradili choulostivým přímým vstřikem který karbonuje motor. Při krátkých jízdách ředí olej benzínem. Kvůli pár gramům emisí.
A tohle všechno u lidí veškeré ekologické chování zcela likviduje. Když musí platit desítky tisíc navíc kvůli nějakým normám.
Že je na motorech kvůli snižování emisí víc věcí, které se můžou pokazit, je samozřejmě fakt. Že to bude na člověka, který na to doplatí, působit kontraproduktivně, s tím taky souhlasím. A to i když ta vina leží zčásti na automobilce, která nějaké technické řešení nezvládla, což, pokud se nemýlím, je zrovna příklad toho drolícího se rozvodového řemene. I v případech, kdy problém bude hlavně v zanedbání údržby na straně uživatele, se viník bude vždycky hledat v emisních normách. Ale znamená to snad, že by emisní normy neměly existovat vůbec? Nevím, jak za vás, ale za mě určitě ne. Je to především o rovnováze celkového přínosu a celkových ztrát - jestli těch “pár ušetřených gramů” v součtu vyváží negativa s tím spojená. Dělící čáru mezi tím, co ještě dává smysl a co ne, udělat neumím, protože je to složité téma, ve kterém se nevyznám dost. Ale očekávám, že tam, kde by normy zjevně měly potenciál způsobit víc škody než užitku, si automobilky postaví hlavu, jako to udělaly s EURO 7 a vznikne dostatečný tlak na změnu legislativy. Což se bude týkat i flotilových emisí a náběhu elektrických aut, pokud se nepodaří v následujících letech udělat je cenově atraktivnější. To, co ale zhodnotit umím, je, že na snižování emisí u osobních aut záleží víc, než si velká část veřejnosti je ochotná připustit.
Vypnout se dají do každého příštího startu. Což je poněkud velmi obtěžující.
To musím vyvést z omylu já vás. Netušíte kolik lidí po takovém autě touží. Dělám v autorizovaném servise. Takže dnes a denně přicházím do styku s takto zmrzačenými nafťáky,co nevydrží ani 200 tis,kde se mění nádrže na močovinu jak na běžícím páse,sondy NOX a podobné nesmysly. A jak jsou z toho majitelé zoufalí když to musí platit.
Kór když si vzpomenou jak ještě před 15 lety jezdily auta co nic z toho nepotřebovali a jezdily velmi dlouho,bez tak zbytečných výdajů.
A musím vás i vyvést z omylu že 90% lidí má defakto srdečně v místech kde slunce nesvítí co a kolik se tomu valí z výfuku. Upřednostnili by výdrž před ekologií.
Řidiči, kteří si k vám přijedou opravit diesel, na kterém se rozbilo něco drahého, co v něm před 15 lety nebylo, nejsou reprezentativní vzorek všech řidičů, natožpak všech lidí. Ale souhlasím, že 90 procent z nich - možná i víc - vám v tu chvíli určitě odsouhlasí, co jste právě napsal. A skutečnost, že se díky těmhle “zbytečnostem” dá v centrech měst mnohem lépe dýchat a snížil se tak počet respiračních onemocnění, jim bude srdečně jedno.
Každopádně tady se dostáváme do složitého sporu o to, kde končí svoboda jednotlivce a začíná svoboda jeho okolí. Spousta jednotlivců si myslí opak nebo je jim to u nich samotných jedno, ale na celospolečenské úrovni je nastavené, že jezdit starým dieselem s vykuchaným filtrem není OK. Možná ale pod vlivem svojí sociální bubliny přeceňuju to, jak pevná ta shoda vlastně je. A že existenci emisních limitů, které vnímám jako nezbytnou samozřejmost, bude velká část řidičů vnímat jako nefér restrikci, kvůli které si nemůžou pořídit auto, jaké by chtěli. Proto raději reviduju svoje předchozí tvrzení na:
Automobilky se nakonec vždycky budou snažit vyrábět, co lidé chtějí. Jenom zatím nevíme, co to bude a které automobilky to budou umět vyrobit.
Tak třeba jako potencionální zákazník chci pořádný a odolný diesel bez zbytečných věcí okolo co najede milion kilometrů. A to už mi dnes nikdo nenabídne. A takovou touhu nemám pouze sám.
Chci auto bez povinných a otravných asistentů které tam automobilky musí montovat z donucení. Která automobilka by mohla v Evropě takové auto nabídnout tak ji čeká prosperita o jaké se dnes žádné jiné nesni.
Po pravdě jsem přesně tuhle odpověď čekal. Stesk po starých dieselech, které za sebou nechávaly oblak oxidů dusíku, síry a pevných částic je trochu podobný stesku po tom, když mohl člověk beztrestně vyklopit multikáru odpadků do lesa za vesnicí. Většina lidí už ale naštěstí smýšlí jinak a automobilky by taková auta dnes stejně nenabízely ne proto, že už nesmějí, ale protože by si jimi nechtěly kazit image. Ostatně se stačí podívat na ostudu, kterou si uřízl VW s dieselgate. Stejně tak si pamatuju časy, kdy lidem vadily povinné pásy. Co se asistentů týče, chápu, že můžou člověka štvát, ale vzhledem k nízké ceně elektroniky nemají na cenu tak zásadní dopad, jak si možná myslíte, a dají se vypnout. Většina zákazníků má priority jinde. Představa, že někdo udělá auto bez asistentů a zbohatne na tom, je naivní.
To není o preferencích ale o tom že je nám jako náhrada pomale násilím vnucený neadekvátní produkt o který není velký zájem.
Predikce je jednoduchá. Buď se politici a automobilky včas vzpamatují....moc času už není a začnou vyrábět to co lidi chtějí. Nebo jich většina zanikne a většina lidí bude mít stejně jiné starosti než někam jezdit.
Automobilky nakonec vždycky budou vyrábět to, co lidé chtějí, o to se nebojte. Jenom zatím nevíme, co to bude a které automobilky to budou umět vyrobit.
jen v první větě je lež: "decarbonize transport" do důsledku to propočítané vychází tak, že i na CO2 je elektromobil v reálných podmínkach jen o cca 30% lepší než diesel. teď je na to nový článek:
Takže "decarbonize transport" je prostě účelová manipulace. Tuhle levou hru já prostě odmítám.
Chyba není v článku ale ve vaší interpretaci toho slova.
Vždycky jde nakonec o to, co produkuje méně emisí než co neprodukuje emise žádné. Když to vezmete do důsledku, tak bezemisní není ani jízda na kole.
Tak kolikrát už jsem slyšel něco o vývoji nějakých revolučních baterií, které měly vyřešit všechny neduhy EV. Po zázračné zprávě se po chvíli slehla zem a po společnosti taky.
Zatím vidím přes obrovské finanční prostředky pouze pozvolnou evoluci a ty zásadní nevýhody EV pořád přetrvávají.
Proto jsem celkem skeptický k tomu že by mohly EV v příštích několika dekádách být plnohodnotnou náhradou spalovacích aut. Pokud vůbec ale to až čas ukáže. Já osobně tomu ale nevěřím.
Nesmíte si plést prodeje aut se složením vozového parku. I když se někde prodává 25% nových EV bude trvat roky než se ve složení vozového parku budou podílet těmi 5%
Co píšete v posledním odstavci je ta průběžná konvergence. Na tu pomalost obnovy vozového parku - možná jste zapomněl, že už jsem o tom psal - upozorňuju vždycky, když někdo argumentuje současnými cenami, dojezdy nebo infrastrukturou.
U každého rozvíjejícího oboru budete mít spoustu zpráv o zázračných průlomech, ale ve výsledku jich většina umře a na trhu se uchytí jen jednotky z nich. Je potřeba dívat se ne na to, co slibují novináři, ale na to, co jde reálně na trh a co mají které firmy ve vývoji a co prototypují. Za poslední rok se na trh dostaly semi-solid state baterie, které zvedly energetickou hodnotu sériově vyráběných článků o několik desítek procent nad 350 Wh/kg, což umožňuje stavět auta s kombinovaným dojezdem kolem 1000 km (NIO ET7). Zatím jsou jako čerstvá novinka samozřejmě drahé, ale není důvod, aby se časem nedostaly do levnějších modelů. Navíc se pořád zvyšuje laťka. Dřív se slibovalo, že jednou přijdou auta s dojezdem 500 km, dnes už je máme a slibuje se, že jednou to bude 1200 km.
Že BEV dostávají finanční podporu je samozřejmě pravda. Jenomže pokud skutečně ovládnou trh, tak přežije jen ten, kdo do nich ty peníze nacpal a bude je umět vyrábět. Vy jste sice skeptik, ale kdyby to byla vaše odpovědnost a vaše peníze, vsadil byste svoji budoucnost a existenci na to, že lidé časem nezmění preferenci, jako na to kdysi vsadily třeba Nokia nebo Kodak?
Klidně sem hoďte svoji predikci a následující dekády ukážou, jestli jste se trefil nebo ne.
Tak ono prodej roste protože třeba v Číně je víc než miliarda lidí. A i když si to tam koupi 5% lidí, vůbec se to nedá s evropským trhem srovnat. To samé třeba Indie.
Prodej vám poroste dokud se v těchto státech trh nenasyti. V komunistické Číně tomu můžou pomoct i jinými způsoby 😀
Ale to je vše. Pak už prodej neporoste. Se zrušením dotačních programů ještě spadne.
Protože pro těch zbylých min 90% bude ještě těch 30 let spalovací auto výhodnější.
Jestli si automobilky budou moct dovolit 30 let masivně investovat do vývoje okrajové záležitostí víc než do toho co sype....o tom mám vážnou pochybnost.
Míra nasycení trhu závisí na tom, jak bude ta technologie z pohledu zákazníka konkurenceschopná. Jestli se trh nasytí na 30 procentech nebo na 90 bude záviset na technologickém a cenovém vývoji. Upozorňuju, že v EU mají BEV podíl na trhu s novými auty kolem 13 procent a v Číně kolem 25 procent - čili už teď je to víc než s čím operujete vy. Zastoupení BEV ve vozovém parku bude průběžně konvergovat k hodnotě jejich podílu na trhu, který zatím pořád roste. Častá domněnka, že “kdo to chtěl, už si to koupil, a teď už to nikdo kupovat nebude” by platila, pokud by jedno BEV vystačilo na celý život. Většina kupců si ale po pár letech koupí nové. Navíc je potřeba si uvědomit, že skladba vozového parku závisí na preferencích kupců nových aut.
Jinak jste mě zatím nepřesvědčil, že vaše skepse ohledně rychlosti vývoje BEV je založená na něčem jiném než na politických postojích.
No zase tolik jiné to není. Řešili tehdy s archaickými elektromobily stejné problémy jako dnes. A ve svobodném tržním prostředí to konkurence spalovacích aut převálcovala dřív než někdo stačil udělat nějaký vývoj.
Dneska to vylezlo na světlo světa jenom díky ekologizmu a dotacím. Třeba taková tesla vyrábět obyčejná auta ve stejné kvalitě jako v začátcích výroby když z toho padaly nárazníky za jízdy a podobné vylomeniny 😀 tak už dávno neexistuje. Profit si dokázali zajistit jenom díky ekologickým hipíkům a dotacím.
Na opravdu konkurenceschopný elektromobil si rád počkám. Na ten kdy zákazník ze svobodné vůle a s výhodami pro něj půjde a bude v zásadních aspektech lepší než spalovací auto. Ale to určitě dřív jak za 30 let nebude. Pokud to ještě někdo bude vyvíjet. Plno automobilek už z toho střízliví.
Nejzásadnějším aspektem je TCO, ve kterém se elektromobily spalovacím autem v některých use-casech vyrovnaly. Zatím se u nás jedná jen o relativně malé procento spotřebitelů, ale to procento průběžně roste. Dokud technologie zlevňuje a zlepšuje se rychleji než konkurenční, tak se na její úpadek moc sázet nedá. V tuhle chvíli už to není o tom, jestli BEV skončí, ale jak velký podíl na trhu získají.
Nenechte se nachytat zvěstmi o tom, že zájem o elektromobily klesá. Ve skutečnosti v globálu meziročně vzrostl zhruba o 13 procent, ale je to pomalejší růst než předpokládaly automobilky - proto mnohé upravují svoje plány a podrží si déle výrobu spalovacích aut. Některé z nich (jako VW) dojíždějí na nekonkurenceschopnost svých modelů, ale to neplatí pro všechny. Jinak trh je rozkolísaný dotacemi a jejich rušením. Zásadní je sledovat země, kde žádné dotace nejsou, a tam prodej EV samozřejmě roste. Klesá jen tam, kde se zrušily dotace a pořizovací cena skokově vzrostla.
Pochybuji že tam může nastat nějaký překotný vývoj a nějaká revoluce. Pořád máte velmi drahou baterku,dobu nabíjení taky příliš nesnížíte když si přepočítáte jaké proudy by jste do toho musel být schopný rvát aby se to nabilo třeba za 5 minut.
A její životnost bude pořád omezená. Když si vezmete kolik desetiletí už lidstvo zná olověný akumulátor v běžném autě....a do pár let je po něm.
Že je to slepá ulice si lidstvo ověřilo už na konci 19 a počátku 20 století. Tehdy to ve svobodném tržním prostředí upadlo v zapomnění.
Dnes to táhne ekologické šílenství a státní dotace. Kdo to vyrábí je celkem nepodstatné.
K cenám baterií doporučuju pročíst toto:
Současné nejlepší baterie zvládají nabíjení rychlostí 4C, blízko komercializace jsou baterie schopné zvládat 6C. Jde to rychle dopředu. Zavádění ultrarychlého nabíjení bude usnadněno právě poklesem cen baterií pro lokální úložiště, které sníží nároky na rezervovaný příkon. Ve skutečnosti není rychlost nabíjení zatím tak důležitá. Drtivá většina nabíjení se bude odehrávat na pomalých nabíječkách v rámci parkování. A bude to tak minimálně v následujících 10-15 letech, kdy si EV budou kupovat primárně lidé, kteří pro jejich provoz mají vhodné podmínky - zbytek bude zatím preferovat spalovací auta.
Olověné akumulátory a lithiové trakční akumulátory s teplotním managementem jsou dvě rozdílné technologie. V současnosti už se někteří výrobci nebojí dát na trakční baterie 10letou záruku, což je víc než kolik dostanete na libovolnou součást pohonného ústrojí spalovacího auta. Většina 10letých Tesel pořád jezdí s původní baterií. EV jsou zatím sice o něco choulostivější na kalendářní stárnutí, ale zase lépe zvládají vysoké nájezdy.
Argumentovat minulostí je zbytečné. Jestli někdo zvládne dodat na trh BEV, které nabídne nižší TCO a přijatelnou užitnou hodnotu, tak zákazníka určitě nebude zajímat, co bylo před 100 lety. Potenciál současných technologií na tom nijak nezávisí. Kdo tu historii zná podrobněji, tak ví, že tehdejší technologie a celkové podmínky jsou s těmi dnešními neporovnatelné.
Máte přílišnou důvěru v bandu zelených šílenců ve vedení EU. Ti klidně pro zelené náboženství potopí celou ekonomiku a všechny občany.
Tohle na EU nezáleží. Leaderem v elektromobilitě jsou Čína a Tesla. EV tu budou i bez evropských automobilek.
Vnímáte to strašně politicky. Mě zajímá výlučně technologická s ekonomická stránka. Z analýzy výrobních řetězců je zjevné, že elektromobily budou dál zlevňovat a je nepravděpodobné, že by cenový a technologický vývoj na příštích 20 let ustrnul v současném stavu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz
1 odpověď
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To, co odkazujete, není vědecká studie, ale v podstatě laický článek bývalého vývojáře spalovacích motorů, který se opírá o články v médiích včetně notoricky nespolehlivých zdrojů jako Autoforum. Kromě toho, že už je ten článek několik let starý, je v něm řada chyb jako použití neaktuálního emisního faktoru, přecenění ztrát z nabíjení, podcenění životnosti baterií atd.