Opět velmi zajímavá reportáž. 🙂 Opět vyšperkovaná nesmyslem v komentáři. 🙁
Ohýbání "kolejnic" se děje na každé výhybce i v ČR. Dříve sice existovaly výhybky čepové, kde se jazyk výměny otáčel v čepu, ale dnes jsou všechny s jazykem pružným, který se při přestavování (změně směru jízdy) ohýbá tam a zpět i bez "žhavení a bušení v železárnách". Viz např. Odkaz .
Kolejnice se běžně ohýbají i ve směru svislém - při zdvihání jeřábem (nejčastěji ve formě kolejového pole, tedy dvě kolejnice spojené pražci) či při sanaci kolejového lože ( např. Odkaz ). Některé stroje při práci ohýbají kolejnici viditelně vertikálně i horizontálně najednou: Odkaz 1 .
A stanice, ze které vyjíždí vlaky na Rigi od západu (to je ta později zbudovaná linie), se jmenuje Arth-Goldau, respektive Art-Goldau Rigibahn.
"Opět velmi zajímavá reportáž. 🙂 Opět vyšperkovaná nesmyslem v komentáři. 🙁"
S tím souhlasím. Je to bohužel často. Pan Mareš zajistí a sežene velké množství informací. Nevím, zda jsou lehce dostupné třeba na internetu nebo náročněji z archivu. Každopádně je za tím kus práce to dát dohromady. A pak se to zbytečně pokazí buď špatným technickým vyjádřováním nebo zbytečnou řečnickou otázkou k nějaké úpně "normální" věci.
Kritika je lehká, těžko poradit, jak z toho ven. Pokud by se jednalo o technické záležitosti týkající se stavitelství a dopravy, mohl bych udělat technickou korekturu textu, jenže zase nejsem natolik pružný, jak rychle reportáže vycházejí. No nic, zdar a sílu, reportáže budu sledovat dál a doufat, že těchto přešlapů bude co nejméně.
Reportáže z dílny Badatelů sleduji docela dlouho, často jsou zajímavé a proto je sleduji 🙂. Bohužel mě ale občas zamrzí neznalost autora, bohužel ne omyl. Tentokrát je v reportáži, a to jak u trati na Pilatus, tak u trati na Rigi, zmiňován a dokonce uveden i v textu pod videem sklon ve stupních. Musím opravit, že se nejedná o stupně (začené °), ale o procenta (%). Pilatus má maximální stoupání 48%, což odpovídá 25°. Rigi stoupání 25%, tedy 14°. I tak se jedná o výjimečné hodnoty.
Od doby publikace vítězného návrhu jsem přečetl několik článků k tématu, které se věnovali současnému stavu, výhledu do budoucna z pohledu předpokládaných kapacit nádraží apod. Prohlédl jsem si nové obrázky v článku a schémata ploch a komunikačních směrů pro cestující v půdorysech i v řezu. Pan předseda mě nepřesvědčil a stojím si za podpisem v petici. Fantova budova je zakrývána konstrukcí, na které si někdo zvýrazňuje své ego, aby byl vidět. Stejně tak pokud by pan předseda uvážil výhledy kapacit cestujících a zažil letní (i v létě prší a může být zima) čekání na vlak, kdy se v prostorech u vstupů do metra scházejí skupiny cestujících, aby si koupili lístky a teprve pak se přesunuli dál k odjezdovým tabulím, kde bývá už teď plno, nemohl by podle mě obhajovat dostatečnost vnitřních prostor i při určitém potlačení obchodních prostorů. K myšlence zrušení parkoviště na střeše by myslím dospěla i řada obyčejných lidí a bez drahé architektonické soutěže. Závěrem: Finalista ano. Vítěz? Ne! Novou cestou znovu a lépe! Prosím.
Zajímavá práce a z ní učiněné závěry. Dost možná to tak i bylo. Přesto pan právník několikrát něco tvrdil s naprostou jistotou a já bych to okomentoval jako "přání je otcem myšlenky" a vše víc ponechal v rovině možných hypotéz. Nejvíc mě k napsání názoru dovedlo jeho přesvědčení o důvodech a způsobu zajištění protipožární opony řetězem. Nebyl třeba řetězem jen zajištěný motor, aby se třeba byť jen omylem při nějaké manipulaci s materiálem nezavadilo o spínač apod.? Dále také teorie kolem vysouvacího lustru, nějakých metrových plamenech a vyslovená nešťastná věta, že spadl lustr a pak střecha, by byla na delší rozbor. Pro případné na mě reagující komentáře nejde o shazování celé práce, to určitě ne, jen bych doporučil občas lépe vážit slova.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Komentářů jsem za svůj život napsal asi pět. Tady si ale musím rýpnout. "Příběh, kdy paní musí jezdit do práce ze Stodůlek na Smíchov autem, mě vážně vzala za srdce. S tím se musí něco udělat!" Myšleno ironicky. Stodůlky-Smíchov metrem za 5 minut. Přesně kvůli takovým jsou silnice zbytečně přecpané a přes vyhrazené pruhy má MHD ve špičkách zpoždění. Vážně paní musí jezdit autem? Nechápu.
1 odpověď