Verstappen má sice smlouvu na několik let dopředu, ale prý je v ní nějaký dodatek, který by mu umožnil smlouvu ukončit dříve v případě, že tým přestane být konkurenceschopný. To se aktuálně bezpochyby děje, otázka je, jakou mají definici konkurenceschopnosti. Na druhou stranu, Stroll má pravděpodobně dost financí na to, aby jej z kontraktu vykoupil. Změna pro rok 2026 je možná, Lance Stroll pravděpodobně zůstane, uvidíme co Fernando Alonso, zatím to ale nevypadá, že by se chystal do důchodu. Pokud k tomu nebude přinucen.
A pak se v USA najdou magoři, kteří si ta auta ještě zvedají a dávají na to obří kola. To by měli zakázat úplně. A celkově ta auta zmenšit, na výšku, šířku i délku. Kdo je moc tlustej aby se vešel do normálního auta, ať chodí pěšky.
Jasně, chodci musejí dávat větší pozor taky, ale v každé zemi se najde spousta lidí, co jezdí jako magoři. V USA tipuju, že je jejich počet poměrně velký, vzhledem k délce a náročnosti řidičského výcviku a nižší věkové hranici pro řízení motorových vozidel. Když takový člověk sedne do takové velké krávy, tak je to jen krůček od katastrofy, zvlášť když se mu k autu připlete třeba dítě, které řidič nemá šanci vidět.
Na druhou stranu, už chápu, proč ty své pickupy nazývají trucky, kolikrát se to dnes blíží velikosti nákladního auta.
Vzhledem k tomu, s jakými okruhy a zeměmi soupeříme, o tom teda dost pochybuju. F1 teď stále více navštěvuje bohaté země na východě, a navíc jsou zde tradiční okruhy, které se mermomocí snaží udržet v kalendáři i přes nedostatek financí. Ale představa je ho hezká.
Hlavně doufám, že se u nás podaří udržet WRC i do budoucna. Nemusí tu být vyloženě každý rok, je spousta dalších rally, které v kalendáři WRC chybí. Na střídačku s jinou zemí, jako to budou mít třeba Estonsko a Litva, by to bylo fajn.
A samozřejmě Barumka coby součást ERC, to musí zůstat!
Linkin Park jsou moje oblíbená kapela, takže jsem zvědavý, co přijde. Ať to bude jak chce, rád je uvidím znovu na pódiu nebo ve studiu. A co se nového zpěváka týče, jestli našli/najdou někoho, kdo se k nim bude hodit, bude to super. Za mě to není potřeba, Mike zpíval ve studiu i na naživo hromadu písniček, ať už s kapelou nebo pro své sólové projekty, a fungovalo to. Už kolikrát dokázal sólo odrapovat a odzpívat hodinu a půl dlouhý koncert, takže pokud by nebyl proti, tak není problém.
Navíc mám osobně pořád radši i ty "měkčí" alba a dokážu se smířit s tím, že Hybrid Theory, Meteora a The Hunting Party už jsou uzavřená kapitola. Výkony s Chesterem stejně nikdo nepřekoná, takže nevadí, že většinu těch písniček už naživo hrát nebudou. A u nutných hitů jako Crawling, In The End nebo Numb můžou zahrát jen instrumentál se zpěvem diváků nebo to změkčit/zahrát akusticky jak už to dělali dříve i s Chesterem.
Potrestán už bohužel je, ztratil osobu sobě nejbližší.
Ale vyšetřování samozřejmě musí být, ač se v rally jezdí rychle, tak samozřejmě platí určitá pravidla. Je vždy nutné prověřit zda náhodou nešlo o záměr, zda řidič nebyl pod vlivem alkoholu či drog, zda bylo vozidlo v pořádku po stránce technické i bezpečnostní či zda byla správně zabezpečena trať. Je nutné zjistit příčinu nehody. Kolikrát to na rally není ani chyba řidiče či navigátora, ale třeba diváka který špatně stojí, nebo dokonce vozidla, které se neoprávněně dostalo na trať (že je to zavřené ještě neznamená, že tam nějaký nevědomý blbec nevjede i přes pásky a značky). Někdy neukáznění diváci i připravují pasti, třeba položí na trať velký kámen nebo ji v zimě polejí vodou, aby zamrzla. I v takovém případě může dojít k vážné nehodě. Viníka je vždy třeba najít. Zda bude potrestán určí pravidla.
NASCAR sice nesleduju, ale tohle mi jde proti srsti. To křídlo mi přijde nevkusné a na auto této kategorie se nějak nehodí. Karoserie se vymyká tradici (i když to se dalo říct třeba i v rally, když tam začalo pronikat stále více hatchbacků, až všechno ostatní v podstatě zmizelo). Elektřina je ale v tomto případě asi krok vedle, navíc teď, když už se od ní mnohé automobilky stále více odvracejí.
Na druhou stranu, samotný šampionát má v názvu, že jde o závody tzv. Stock aut. Už dávno o stock (neboli sériová) auta samozřejmě nejde, jde o čistokrevné závodní speciály, ale asi by i tak měly odrážet současnou situaci na silnicích a na automobilovém trhu. Už dávno nejsme v 60. letech, kdy muscle cary v USA dominovaly prodejům. Dokonce bych řekl, že dnes patří mezi méně oblíbené kategorie (prodeji je v USA předčí nejen SUV a pickupy, ale pravděpodobně i běžná rodinná a malá městská auta). Chápu tedy, proč muscle car není ideálním tvarem v očích pořadatelů, a zároveň i docela chápu, pro tam chtějí cpát elektřinu (elektromobily jsou prostě mezi lidmi populární a jejich počty na silnicích to dokazují). I tak je to za mě chyba.
Co je na tom tak zvláštního nebo matoucího? To, že se pár rozhodne pro rozchod/rozvod ještě neznamená, že se musí nutně nesnášet. Třeba si už tolik nerozumí, nebo je po letech omrzelo vídat se každý den, což ale přece neznamená, že nemůžou jednou za čas trávit čas spolu.
Řekl bych, že to tak má spousta párů a je to dobře, zvlášť pokud spolu mají děti (pořád jsou přeci rodina). Pokud byl vztah více méně harmonický a láskyplný, tak dobré vzpomínky zůstávají a vztah mezi bývalými partnery také. Nejen že to udrží rodinu pohromadě, ale ponechá to i možnost návratu, pokud by si to později rozmysleli.
Chyby v článku:
Kovový příbor by byl určitě nejlepší řešení, bohužel třeba u "jídla s sebou" nám kovový příbor dát nemůžou, leda že by zavedli zálohované (ke kterým bych asi neměl moc důvěru, protože kdoví kdo s tím příborem mimo restauraci co dělal). Pokud chce třeba někdo pojíst v parku a nemá u sebe příbor, tak se jednorázový hodí.
To už je ale holt na každém z nás. Nesmíme čekat, že se nadměrný odpad vyřeší změnou materiálu či designu. My sami musíme změnit svoje chování a jednorázové výrobky používat jen když opravdu není jiná možnost.
Obecně se hodně řeší, co by se mělo změnit, jak změnit produkty, které používáme, jaké máme používat zdroje energie, apod. Chování lidí je ale základ ekologie. Sice nám říkají ať třídíme odpad nebo jezdíme autobusem místo auta, ale proč nám nikdo neřekne i "Vem si vlastní příbor, když půjdeš na takeaway jídlo", nebo třeba "Nekupuj to, pokud to opravdu nepotřebuješ"?
Spoustu věcí můžeme vyřešit lepším designem, ale nadměrný konzum tím vyřešit nelze. Možná jej zmírnit zvýšením kvality a životnosti produktů, nebo snížit negativní vliv výroby na životní prostředí. To všechno není na škodu, přeci jen, většinu věcí, které kupujeme, opravdu potřebujeme. U spousty dalších by však správné a rozumné rozhodnutí každého jedince, případně drobný ústupek (jako že nebudu línej a vezmu si vlastní vidličku) mělo mnohem větší efekt, než jakákoliv inovace. A jednorázové příbory jsou přesně ten případ. Hádám, že tak v 90% případů by vůbec nebyly potřeba. Jen si to musíme všichni uvědomit a nemít to u zadku.
Na jednu stranu tím budeme stále více oslavovat obraz, který vlastně v kontextu da Vinciho tvorby ani tak významný není (proslavil se hlavně po tom, co byl začátkem 20. století ukraden a několik let pohřešován), na druhou stranu, v sále s Mona Lisou je neustále narváno, takže její přesunutí uvolní prostor těm, kteří si přišli prohlédnout i ostatní obrazy. Takže to asi není na škodu, koho Mona Lisa nezajímá, může se jí i davům vyhnout.
Z jakého důvodu tyto lidi glorifikujeme a proč o nich vůbec mluvíme? Dámy používající OnlyFans jsou až na výjimky (někdo na OnlyFans dává třeba své umělecké práce, recepty, rady o cvičení, apod.) v podstatě pornoherečky (jen s rozdílem, že jejich "dílo" je dostupné jen pro platící předplatitele), řekl bych, že to i hraničí s prostitucí. Tohle si slávu fakt nezaslouží.
Proč radši nemluvíme o lidech, kteří dělají nějakou smysluplnou či dokonce prospěšnou činnost?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten začátek v Praze si mohli odpustit, když to loni tropilo problémy. Loni jsem to chápal, je to u nás poprvé, tak to odstartujme s prezidentem na Pražském hradě, ale letos to mohli přesunout třeba do Plzně nebo Českých Budějovic. Je to zbytečně dlouhý přejezd, když zbytek české části se odehrává v Jižních Čechách.
Snad se to už obejde bez zrušených RZ. Loni mě právě tohle zklamalo, jeli jsme přes celé Česko až z Jižní Moravy, přespali tam, ráno šli na RZ, ta projela v pořádku, pak jsme tam asi tři hodiny seděli v dešti a čekali na druhý průjezd, a po pěti autech nám to zrušili. To pro nás byl konec a nám nezbývalo, než sednout do auta, jet domů a doufat, že za rok to k nám přijede zas. Letos nakonec vynechám, ale příští rok jsem tam!