Zajisté "narážíte" na to měření, kde u aut s filtry pevných částic (EURO 6d) naměřily menší množství pevných částic ve výfuku, než na vstupu - ve městech = auta je zachycovala a potom občas "vymetla" ven někde za městem ...
PS: nechcete už někdo Grétě říci (asi moc do školy nechodila), že to "ošklivé" CO2 nejen pijeme v limonádách, ale potřebují je všechny rostliny k fotosyntéze a že třeba v bájných třetihorách bylo asi na dvojnásobku dnešních hodnot?
Podle složení škodlivin už od EURO 4 🙂 při použití kvalitních olejů a paliv (ne EKO)
Autor nepokrytě lže. 1) zákazu se nebrání jen starší lidé, ale naprostá většina společnosti, včetně mladších. 2) žádné 100% snížení emisí CO2 se opravdu nekoná, to je čistokrevná manipulace. Maximálně to CO2 nebude vycházet z výfuku aut, ale přesune se jinam 3) podíl EU na globálních emisích CO2 je zanedbatelný a stejně tak je i zanedbatelný podíl osobní dopravy na emisích CO2 v rámci EU. Takže i kdyby v EU ze dne na den přestala jezdit všechna spalovací auta, na globálních emisích se to neprojeví vůbec nijak. Výstřelky typu Etiopie nelze brát vážně, to je nejspíš nějaký politický boj, který nebude mít dlouhého trvání. 4) na území EU není infrastruktura, která by přechod ne EV umožnila a navíc EV není univerzální náhradou spalováku. Autor má pravdu snad v jediné věci, že by se o trochu snížily lokální emise nečistot. Čož by se ale dalo vyřešit už dnes tím, že by se zabránilo tomu, aby ze STK vyjížděly s razítkem všemožné staré vraky, které nesplňují ani normy z doby jejich vzniku. Jinak totiž i taková norma Euro 4 a vyšší je poměrně dost přísná a kdyby ji reálně (nejen papírově) splnila všechna auta, co ji splňvat mají, tak je ovzduší hned čistější.
Nesouhlasím ani s autorovo tvrzením, že by se snížily lokální emise, neboť v době covidové za omezeného provozu byly emise vyšší než před omezením provozu a pohybu. To znamená, že správně fungující vozidlo je již v podstatě filtrem snižujícím znečištění. Emisní normy 6 a výše jsou až extrémním počinem.
Můžete si vybrat jestli mít odpočatého nechybujícího lékaře, nebo pochodující bezduchou zombí s 1000 hodinami přesčasů. Jeden příklad z praxe. Lékařka na JIP 0,4 úvazku s měsíčním průměrem 230 odpracovaných hodin. Takže 92 hodin úvazek a 138 hodin přesčasů (povinné služby nad rámec úvazku). To máte při plném úvazku cca 320 hodin měsíčně v práci. Super ne.
Plně s Vámi souhlasím, že je to od obojího trochu. Základní nepochopení ostatními pramení právě z divergetního myšlení které urychluje a zpřesňuje rozhodovací procesy a .dost často vede k odlišným závěrům od řekněme standardně přemýšlejícího jedince. Na druhou stranu je to něco, co Vám umožňuje tvořit jedinečné a neotřelé postupy mnohými považované sice za šílené až nemožné, ale vysoce funkční. 🙂
Neumíte číst ,psal jsem 65až 70km/h a to je na silnici 1 třídy ,po rovině ,jaksi málo.
Ono je pro některé řidiče těžké si uvědomit, že někteří nejedou těch 5 - 10 km kolem komína, ale třeba 150 - 200 km někam dál a pro ty je srandista s rychlostí 65 - 70 za hodinu na rovném přehledném úseku s povolenou 90-kou dost vopruz, tím víc, že jich při svých cestách potkají pravděpodobně mnohem víc, než jen toho jednoho.
Ano, chci skanzen.
Ano, chci auto, které skutečně řídím a kde nejsem otrokem regulací a jízdních trpaslíků, kteří se mě naopak snaží spíš zabít (moje zkušenosti s asistentem jízdy v pruzích a s nouzovým brzděním).
Ano, chci auto bez infotainmentů. Stačí mi rádio, klimatizace a palubní počítač s ukazatelem.
Ano, chci auto, které vydrží alespoň... patnáct let? Nechci auto, které je v háji po cestě z Prahy do Brna (případ jedné nové čtyřkové Octavie právě s 1.5 TSI...)
Ano, chci auto se spalovacím motorem, který není stavěné jako jeden velký konstrukční naschvál (podívejte se jak je řešeno těsnění pod hlavou u 1.5 TSI, bohužel je to jeden z mnoha příkladů).
Ano, chci auto a ne nějaké glorifikované sledovací zařízení (je až s podivem kolik věcí sleduje řidiče v nových autech a bude hůř...).
Mít tu možnost, koupím si něco s 1.8 Turbo (sice na svou dobu složitější, ale jinak bez nějakých konstrukčních prasáren krom stupidně umístěného výpustního šroubu u olejové vany u provedení s motorem podélně), ideálně z éry Euro 3-4 aut. Auta, se kterýma lze fungovat a která povětšinou lze udržovat při životě.
Souhlasím s Vámi, ještě bych akceptoval i Euro 5 se suchým PDF (bez AdBlue). K novému automobilu by měli dodávat i štípací kleště pro odstranění zbytečné elektroniky. :)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Inkluze jako taková se samozřejmě podepisuje na dětech s nadáním. Pro spoustu z nich je nekonečné opakování jednoho tématu neskutečně ubíjející. Místo toho aby se rozvíjeli stagnují a stahují se do sebe, nebo si začínají vynucovat pozornost. Pak jim je třeba chybně diagnostikováno ADHD nebo jiná porucha. Ono vyrovnat tempo výuky pro děti z opačné části Gaussovy křivky je v podstatě nemožné.