Pracuji ve druhé firmě, kde je tykání běžné a součást firemní kultury, na kterou je každý uchazeč upozorněn už při přijímacím pohovoru. Pokud to někomu "nevoní" může odmítnout a pokud nemá nějaké ultra jiné předpoklady, že bude výjimečným přínosem pro firmu, bude to při výběru kandidáta určitě velké mínus. Já osobně jsem s tím OK a naopak jsem zažil nepříjemné situace, kdy si zejména nadřízení vybírali komu nabídnou tykání a v kolektivu to nedělá dobrotu. Naopak plošné tykání, zásadně zjednodušuje a zrychluje komunikaci.
Žádný řetězec dnes nemá šanci nakoupit máslo pod 52,- Kč (bez DPH samozřejmě). Takže cena 69,9 s DPH představuje marži 16,7%. Při akční ceně 49,9 to není eventuální ztráta, jak je v článku, ale čistá ztráta -7,5 Kč na každém prodaném kuse. A věřte, že v té týdenní akci prodá řetězec klidně půl milionu kusů. A pak ať někdo tvrdí, že za zdražováním a inflací stojí řetězce s nemorálními maržemi...
Tak tohle mě nechává úplně v klidu. Ta roční suma na první dámu je zcela zanedbatelná v rozpočtu ČR, já jim to přeju. Mají reprezentovat a možná díky zahraniční politice přinesou do ČR výrazně víc peněz než pár tisíc vydaných navíc za nějaké šatičky a kabelky... Ve srovnání s tím, co Zeman na hradě propil a rozkradl, je to sranda 😄 Pojďme se ze života trochu radovat a pořád nenadávat ;)
Alza jede bomby! Jen by mohli odvádět kompletně daně v ČR a ne je točit přes Kypr... Zavoral to má ale dobře spočítané a konkurenci už dávno ujel. Vyhráli to ne honbou za vždy nejlevnější cenou, ale top službami. Nemám problém si trochu připlatit za produkt, který je jinde o pár % levnější, ale opravdu třeba ve 23:15 objednám a ráno cestou do práce vyzvednu v alzaboxu, navíc s jistotou bezproblémového vrácení/reklamace. Jsem přesvědčený, že tržní podíl i lékárně bude rychle narůstat a brzy bude mezi top 3.
Tady si myslím, že je potřeba naprostá otevřenost, co se společných výdajů týká, aby se oba cítili zapojení a neměl někdo pocit, že doplácí na druhého třeba kvůli jeho nerozumném utrácení pro sebe. My to nastavili tak, že posílám ženě každý měsíc hned po výplatě 20 tis, ona z toho poplatí všechny pravidelné platby a cca polovina "jí" zbyde na nákupy jídla pro rodinu nebo platí obědy dětem ve škole. Všechny ostatní výdaje (kroužky, dovolené apod) pak řešíme spolu a většinou se v placení tak nějak střídáme a je to fajn. Ani jeden nevíme přesně kolik druhý bere a nepotřebujeme to.
Není to zase tak černobílé. Většina zboží je v běžné ceně nabízena s rozumnou mírou marže. I když tomu nemusí dost lidí věřit, vzhledem k tomu, že v ČR je to ze zákona možné, mnoho položek v akcích je prodáváno řetězci pod nákupní cenou. Typicky máslo nebo třeba losos, to jsou položky s těžce minusovou marží. Samozřejmě v rámci celého nákupu většina zákazníků nakoupí množství dalších položek, na který prodejce v průměru slušně vydělá. Ale vysvětluje to, proč akční ceny nejsou ceny normální a mělo by se za ně prodávat stále. Bohužel je náš trh už tímto zkažený a řetězce z toho kolotoče už nemůžou vystoupit, resp. žádný s tím nezačne.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zajímal by mě k tomu komentář Morgena Freemana, který má vždy rozumné názory na tuto problematiku